Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Canon EOS 40D topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Het Canon EOS 40D topic

    Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
    Ik heb geen 40 D, maar anders moet je ai focus gebruiken, (als dit er op zit)dan blijft hij normaal gezien scherp stellen.
    ai servo ai focus kiest het toestel zelf wat hij denk dat je wilt doen, one shot of ai servo. Dacht ik

    Comment


    • #32
      Re: Het Canon EOS 40D topic

      Oorspronkelijk geplaatst door The_cobra666 Bekijk bericht
      ai servo ai focus kiest het toestel zelf wat hij denk dat je wilt doen, one shot of ai servo. Dacht ik
      kies de stand in de creatieve zone. dit met de loper op, en je weet zo hoe je deze moet instellen. Maar dit is AI servo AF voor bewegende objecten, en AI focus AF voor stilstaande objecten die als ze bewegenen door de camera worden gedetecteerd, en dan automatisch naar de stand AI servo AF wisselt.

      Comment


      • #33
        Re: Het Canon EOS 40D topic

        Beoordeling test Dpreview 40D

        Detail (D-SLR) Rating (out of 10)
        Build quality 9.0
        Ergonomics & handling 8.5
        Features 9.5
        Image quality 9.0
        Performance (speed) 9.0
        Value 8.5

        Highly Recommended

        Canon has announced an updated firmware for the EOS 40D
        Details - EOS 40D Firmware Update Version 1.0.5

        This firmware update incorporates the following improvements and fixes:

        1.When playing back images just after recovering from Auto Power Off, the display now shows the last image played back.
        2.During remote shooting, images are now displayed on the camera's LCD monitor right after they are taken.
        3.Corrects a warning message in Korean that appears when updating the firmware.
        4.Corrects errors in the Spanish menu screens.
        5.Corrects a phenomenon that prevented printing with some print systems.
        6.Corrects a rare phenomenon in which file numbers or image numbers were sometimes skipped.
        Visit Canon's U.S.A. site to download Version 1.0.5
        Last edited by kwakoe; 3 januari 2008, 19:23.

        Comment


        • #34
          Re: Het Canon EOS 40D topic

          Ik heb opgemerkt dat de (mijn?) 40D soms zijn 6,5 FPS niet haalt wanneer hij in AIservo staat en wel als ik hem met dezelfde instellingen op One Shot zet. Ik richt op dat moment niet op een bewegend voorwerp, dus de focus moet niet aangepast worden in AIServo.
          Iemand een verklaring?
          Heb ook gezien dat je meer foto's kan nemen met dezelfde geheugenkaart als je je ISO lager zet (of hoger, ik ben het niet meer zeker).
          Iemand een verklaring?
          The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
          Fuji XT-2 + .......

          Comment


          • #35
            Re: Het Canon EOS 40D topic

            Oorspronkelijk geplaatst door def joe Bekijk bericht
            Ik heb opgemerkt dat de (mijn?) 40D soms zijn 6,5 FPS niet haalt wanneer hij in AIservo staat en wel als ik hem met dezelfde instellingen op One Shot zet. Ik richt op dat moment niet op een bewegend voorwerp, dus de focus moet niet aangepast worden in AIServo.
            Iemand een verklaring?
            Heb ook gezien dat je meer foto's kan nemen met dezelfde geheugenkaart als je je ISO lager zet (of hoger, ik ben het niet meer zeker).
            Iemand een verklaring?

            Mijne haalt 6.5 F/s met de 24-70 f/2.8 USM lens van canon.
            In AIservo mode en JPG opslag met diafragma f/2.8 . Dit verleden zomer gedaan van vogels welke kortbij vlogen. Dus met continu wisselde focus.

            ISO instellingen veranderen kan geen invloed hebben op het aantal beelden.
            Weliswaar is het zo dat er steeds naar de vrije ruimte gekeken word en dat dan berekend word hoeveel fotos hierbij passen. Dit is dus steeds een gegokte waarde.

            Comment


            • #36
              Re: Het Canon EOS 40D topic

              Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht

              ISO instellingen veranderen kan geen invloed hebben op het aantal beelden.
              Weliswaar is het zo dat er steeds naar de vrije ruimte gekeken word en dat dan berekend word hoeveel fotos hierbij passen. Dit is dus steeds een gegokte waarde.

              Heb eens verder gezocht en hier wordt dit ook besproken + de verklaring: http://photography-on-the.net/forum/...p/t-74849.html
              The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
              Fuji XT-2 + .......

              Comment


              • #37
                Re: Het Canon EOS 40D topic

                Oorspronkelijk geplaatst door def joe Bekijk bericht
                Heb eens verder gezocht en hier wordt dit ook besproken + de verklaring: http://photography-on-the.net/forum/...p/t-74849.html

                Hazo dus de mindere fotos komt door de ruis bij hogere iso. Dat lijkt me logisch omdat een JPEG file niet altijd dezelfde grote kan zijn, gezien zijn compressie. Maar in RAW files heeft dit geen effect. Deze zijn altijd even groot.

                Comment


                • #38
                  Re: Het Canon EOS 40D topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door killerke101 Bekijk bericht
                  Het enige minpunt vind ik het scherm, misschien iets te groot, mijn neus plakt steeds tegen het scherm
                  daar heb ik nou ook last mee, ik woon in een tropisch klimaat en daar hoort nogal wat zweet bij (zeker als je de mooiste kiekjes probeert te maken )
                  na elke foto (via het oculair) is mn scherm niet echt netjes meer, hier valt misschien toch over na te denken mensen van Canon ...

                  de live-view functie daarentegen is een aangenaam pluspunt (maar je dient wel met een statief te werken, zeker als je wil scherpstellen via de 10x zoom functie) en het lijnraster vind ik daarbij een goed pluspunt

                  bas
                  Tropisch genieten doe ik al meer dan een decenium in Bahia, de zwarte parel van Brazilië, waar men een andere kijk heeft op fotografie ;-)

                  Comment


                  • #39
                    Re: Het Canon EOS 40D topic

                    alleen jammer dat het standaard matglas zo geen rooster heeft...
                    pbase

                    Comment


                    • #40
                      Re: Het Canon EOS 40D topic

                      Ben sinds een week eveneens in het bezit van een 40d. Toch een vraagje, als je in Tv de sluiterijd aanpast, of stops + of - wordt het beeld in de zoeker niet aangepast. Je kunt dus het effect niet zien. In de handleiding vind ik er niks van terug. Heb ik iets over het hoofd gezien ?

                      Groetjes,
                      Geflitst !

                      Comment


                      • #41
                        Re: Het Canon EOS 40D topic

                        Is het zo,
                        dat als je met een D40 fotos neemt met een 3e party lens,
                        (bigma b.v.)
                        de fouten van deze lenzen beter zichtbaar zijn?

                        Comment


                        • #42
                          Re: Het Canon EOS 40D topic

                          Oorspronkelijk geplaatst door f828 Bekijk bericht
                          Ben sinds een week eveneens in het bezit van een 40d. Toch een vraagje, als je in Tv de sluiterijd aanpast, of stops + of - wordt het beeld in de zoeker niet aangepast. Je kunt dus het effect niet zien. In de handleiding vind ik er niks van terug. Heb ik iets over het hoofd gezien ?

                          Groetjes,

                          In de mode TV stel je de sluitertijd in , en de camera zoekt het passend diafragma dat overeenstemd om een goed belichte foto te maken.
                          Wat je door de zoeker ziet, is enkel het beeld dat geschoten word, en is onafhankelijk van wat de sluiterttijd, of het diafragmaformaat ook is.

                          Wat je wel kan zien in de zoeker is wat je instelt met de lens. scherpstelling en zoominstelling is dus enkel hetgeen je in de zoeker ziet.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Het Canon EOS 40D topic

                            Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
                            Is het zo,
                            dat als je met een D40 fotos neemt met een 3e party lens,
                            (bigma b.v.)
                            de fouten van deze lenzen beter zichtbaar zijn?
                            bedoel je dan via de liveview functie ?

                            Wel dan is dit mogelijk, maar het zal beter waargenomen worden als het scherm wat groter zou zijn.
                            Op een PC aangesloten is het dus best mogelijk.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Het Canon EOS 40D topic

                              Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
                              Is het zo,
                              dat als je met een D40 fotos neemt met een 3e party lens,
                              (bigma b.v.)
                              de fouten van deze lenzen beter zichtbaar zijn?
                              Ja, en de fouten van Canon lenzen worden weggepoetst.....

                              Comment


                              • #45
                                Re: Het Canon EOS 40D topic

                                Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                                Ja, en de fouten van Canon lenzen worden weggepoetst.....
                                Je bedoeld met digital photo proffesional 3.2 toch ?

                                Comment

                                Working...
                                X