Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Canon EOS 40D topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het Canon EOS 40D topic

    Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
    Dit geldt alleen voor Jpegs neem ik aan?

    Ik schiet eigenlijk altijd RAW en heb mij nog niet bezig gehouden met dit soort instellingen
    Tot voor kort ik ook niet: foto's maken deed ik altijd in RAW maar voor een sportevenement is mij om JPEGS gevraagd en heb hierom de manual er maar even bij gepakt voor de beschrijving van de Picture Styles. Opvallend vind ik dat elke beeldstijl beschreven wordt in termen van scherpte en levendigheid van kleuren. Landschap zou bijvoorbeeld voor levendige groene en blauwe kleuren zorgen. Als ik echter in het menu naga wat het verschil is tussen "landschap" en "standaard" dan is dat alleen de instelling van de scherpte. Contrast, verzadiging en kleurtoon staan in beide gevallen op nul. Dan kan er eigenlijk toch geen verschil anders dan op het gebied van scherpte ontstaan

    Comment


    • Re: Het Canon EOS 40D topic

      Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
      Tot voor kort ik ook niet: foto's maken deed ik altijd in RAW maar voor een sportevenement is mij om JPEGS gevraagd en heb hierom de manual er maar even bij gepakt voor de beschrijving van de Picture Styles. Opvallend vind ik dat elke beeldstijl beschreven wordt in termen van scherpte en levendigheid van kleuren. Als ik echter in het menu naga wat het verschil is tussen "landschap" en "standaard" dan is dat alleen de instelling van de scherpte. Contrast, verzadiging en kleurtoon staan in beide gevallen op nul. Dan kan er eigenlijk toch geen verschil anders dan op het gebied van scherpte ontstaan
      Er zijn interne verschillen door de "tone curve" die gebruikt wordt in de camera zie
      The EOS 40D becomes the sixth Canon 'prosumer' digital SLR, a line which started back in 2000 with the EOS D30, and how far we've come. It's been eighteen months since the EOS 30D and although on the surface the 40D looks like a fairly subtle upgrade there's a lot that makes this an even better camera. Of course we expect a step up in megapixels, and so the 40D comes with a ten million pixel CMOS sensor with the same sort of dust reduction as the EOS 400D, an ultrasonic platform which shakes the low pass filter. Other improvements bring the EOS 40D closer into line with the EOS-1D series, these include a move to the same page-by-page menu system, both RAW and sRAW (2.5 MP), 14-bit A/D converter and 14-bit RAW, cross-type AF points for F5.6 or faster lenses, a larger and brighter viewfinder, interchangeable focusing screens, a larger LCD monitor (3.0") and faster continuous shooting (6.5 fps).

      bovenaan de blz "picture styles"

      men kan de bestaande styles gebruiken als "template" aka startreferentie om in de "gebruikersstijlen" eigen aangepaste rendities in te stellen ... en er zijn natuurlijk de bijkomende "stijlen" die te downloaden zijn van de Canon website alsook de mogelijke bouw van een of meerdere eigen stijlen via PIcture Style Editor ..

      PS & BTW .. als je RAW bekijkt via het Canon DPP programma dan wordt de toegepaste stijl OOK op RAW toegepast ..

      FWIW
      Last edited by Guest41; 21 maart 2008, 20:27.

      Comment


      • Re: Het Canon EOS 40D topic

        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        Er zijn interne verschillen door de "tone curve" die gebruikt wordt in de camera zie
        The EOS 40D becomes the sixth Canon 'prosumer' digital SLR, a line which started back in 2000 with the EOS D30, and how far we've come. It's been eighteen months since the EOS 30D and although on the surface the 40D looks like a fairly subtle upgrade there's a lot that makes this an even better camera. Of course we expect a step up in megapixels, and so the 40D comes with a ten million pixel CMOS sensor with the same sort of dust reduction as the EOS 400D, an ultrasonic platform which shakes the low pass filter. Other improvements bring the EOS 40D closer into line with the EOS-1D series, these include a move to the same page-by-page menu system, both RAW and sRAW (2.5 MP), 14-bit A/D converter and 14-bit RAW, cross-type AF points for F5.6 or faster lenses, a larger and brighter viewfinder, interchangeable focusing screens, a larger LCD monitor (3.0") and faster continuous shooting (6.5 fps).

        bovenaan de blz "picture styles"

        men kan de bestaande styles gebruiken als "template" aka startreferentie om in de "gebruikersstijlen" eigen aangepaste rendities in te stellen ... en er zijn natuurlijk de bijkomende "stijlen" die te downloaden zijn van de Canon website alsook de mogelijke bouw van een of meerdere iegen stijlen via PIcture Style Editor ..

        PS & BTW .. als je RAW bekijkt via het Canon DPP programma dan wordt de toegepaste stijl OOK op RAW toegepast ..

        FWIW
        Hartelijk dank voor de toelichting .... Misschien dat ik er nog een vraag aan kan toevoegen? Bij mijn JPEG's gebaseerd op Picture Style "standaard" (scherpte = 3) staat de "sharpness"-schuifregelaar in DPP op 0. Is dan toch al de scherpte van 3 meegenomen? Het kan bijna niet anders, zou je zo denken, maar omdat de JPEG's nogal soft ogen (softer dan de RAW's die ik vanochtend bekeek in DPP, ook in "standaard" style) vraag ik het toch maar even ....

        Comment


        • Re: Het Canon EOS 40D topic

          CANON EOS 40D €758 (€909 - €150 cashback) bij Kamera-express.nl
          Canon EOS 40D |Canon EFS 18-55mm F/1:3.5-5.6 IS | Canon EF 70-300mm IS UMS f/1:4-5:6 | Canon speedlite 430EX | Pro Grip BG-E2N met TC80N3 functie |

          Comment


          • Re: Het Canon EOS 40D topic

            Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
            Hartelijk dank voor de toelichting .... Misschien dat ik er nog een vraag aan kan toevoegen? Bij mijn JPEG's gebaseerd op Picture Style "standaard" (scherpte = 3) staat de "sharpness"-schuifregelaar in DPP op 0. Is dan toch al de scherpte van 3 meegenomen? Het kan bijna niet anders, zou je zo denken, maar omdat de JPEG's nogal soft ogen (softer dan de RAW's die ik vanochtend bekeek in DPP, ook in "standaard" style) vraag ik het toch maar even ....
            Die "3" is IMHO al mee verrekend .. als je naar de "picture info" kijkt dan zie je dat de details voor de standaard stijl zeker aanwezig zijn !
            Op m'n 400D zet ik meestal de "gebruikers3" stijl op "standaard" met de correctie "scherpte=5" .. contrast op -1 en kleur op +1 ... met de 40D moet ik het nog uitzoeken ik ben nog maar aan foto 50 en de 40D is een heel ander beest !

            Comment


            • Re: Het Canon EOS 40D topic

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Die "3" is IMHO al mee verrekend .. als je naar de "picture info" kijkt dan zie je dat de details voor de standaard stijl zeker aanwezig zijn !
              Op m'n 400D zet ik meestal de "gebruikers3" stijl op "standaard" met de correctie "scherpte=5" .. contrast op -1 en kleur op +1 ... met de 40D moet ik het nog uitzoeken ik ben nog maar aan foto 50 en de 40D is een heel ander beest !
              Kijkend naar de picture info in DPP klopt het helemaal wat je zegt. Wel valt me op dat er een parameter "sharpness level" vermeld staat in de info, zonder waarde erachter [-], en mogelijk dat de sharpness-schuifregelaar in DPP daar aan gerelateerd is. Wel wat verwarrend mijns inziens: sharpness level en sharpness zijn kennelijk verschillende zaken .....

              Comment


              • Re: Het Canon EOS 40D topic

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                PS & BTW .. als je RAW bekijkt via het Canon DPP programma dan wordt de toegepaste stijl OOK op RAW toegepast ..
                hhmm da's best interessant... Maar als je vervolgens de RAW importeert in Lightroom of CS3, wordt de toegepaste stijl dan ook nog steeds meegenomen?
                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • Re: Het Canon EOS 40D topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                  hhmm da's best interessant... Maar als je vervolgens de RAW importeert in Lightroom of CS3, wordt de toegepaste stijl dan ook nog steeds meegenomen?
                  Nee.
                  Bepaalde RAW convertors gaan hier rekening mee houden. DPP natuurlijk want dat is die van Canon. Maar ook Breezebrowser bijv.

                  De meeste RAW convertors nemen echter niets of maar gedeeltelijk bepaalde settings over. Witbalans nemen ze bijna allemaal over maar de andere zaken meestal niet.

                  Lightroom en/of CS3 houden absoluut geen rekening met de picture style.

                  Comment


                  • Re: Het Canon EOS 40D topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                    Lol, paar dagen geleden heb ik hem nog gekocht aan 981 euro bij konijn
                    'k zal ook eens roepen....

                    799 euro bij Fotorubens.... (949 - 150 cashback)
                    Maar ja, als je hard en lang genoeg roept dat je de goedkoopste bent (Konijnenberg, Mediamarkt, etc...), dan geloven de mensen je op de duur.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Re: Het Canon EOS 40D topic

                      Ik ben ook van plan mij een 40d body te kopen en mijn 300d te verkopen. Ik heb er even over nagedacht en vele topics gelezen en ben nu overtuigd genoeg (nu zeker met de cashback!).Nu zit ik nog met 2 vragen:

                      -Ik zou hem willen bestellen bij fotokonijnenberg en zelf gaan afhalen in Turnhout. Heeft iemand hier goede ervaringen mee? Verloopt de bestelling daar vlot en is het een veilige betaling?

                      -Welke externe flitser raden jullie aan (rond de 200 eur)?

                      Mvg, Jochen
                      Jochenvde Photography
                      Flickr

                      Comment


                      • Re: Het Canon EOS 40D topic

                        Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
                        Ik ben ook van plan mij een 40d body te kopen en mijn 300d te verkopen. Ik heb er even over nagedacht en vele topics gelezen en ben nu overtuigd genoeg (nu zeker met de cashback!).Nu zit ik nog met 2 vragen:

                        -Ik zou hem willen bestellen bij fotokonijnenberg en zelf gaan afhalen in Turnhout. Heeft iemand hier goede ervaringen mee? Verloopt de bestelling daar vlot en is het een veilige betaling?

                        -Welke externe flitser raden jullie aan (rond de 200 eur)?

                        Mvg, Jochen
                        Ik heb alleen maar goede ervaringen met Konijn, maar dan wel in Den Ham. Veilige betaling lijkt me toch geen probleem als je 't zelf af gaat halen in de winkel.

                        Als ik jou was zou ik je 300D niet verkopen. Die levert waarschijnlijk toch bijna niks meer op. Kun je er beter bijhouden als back-up.

                        Ik heb een 430EX flitser erbij gekocht en heb ik nog geen moment spijt van gehad.
                        www.indetailfotografie.nl

                        Comment


                        • Re: Het Canon EOS 40D topic

                          Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
                          Ik ben ook van plan mij een 40d body te kopen en mijn 300d te verkopen. Ik heb er even over nagedacht en vele topics gelezen en ben nu overtuigd genoeg (nu zeker met de cashback!).Nu zit ik nog met 2 vragen:

                          -Ik zou hem willen bestellen bij fotokonijnenberg en zelf gaan afhalen in Turnhout. Heeft iemand hier goede ervaringen mee? Verloopt de bestelling daar vlot en is het een veilige betaling?

                          -Welke externe flitser raden jullie aan (rond de 200 eur)?

                          Mvg, Jochen
                          Ik heb al heel veel gekocht bij Konijn ( het meeste van mijn materiaal) en ik vind de bediening en service top. 300 % tevreden !! In het weekend is het er meestal wel hééél druk.
                          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                          Comment


                          • Re: Het Canon EOS 40D topic

                            Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                            Ik heb alleen maar goede ervaringen met Konijn, maar dan wel in Den Ham. Veilige betaling lijkt me toch geen probleem als je 't zelf af gaat halen in de winkel.

                            Als ik jou was zou ik je 300D niet verkopen. Die levert waarschijnlijk toch bijna niks meer op. Kun je er beter bijhouden als back-up.

                            Ik heb een 430EX flitser erbij gekocht en heb ik nog geen moment spijt van gehad.
                            Absoluut mee eens op de 3 punten, ik ben zelf overgestapt van de 300D naar de 40D, gekocht bij konijnenberg.
                            Ik heb ook de 430 ex, en ook supertevreden.

                            Comment


                            • Re: Het Canon EOS 40D topic

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              'k zal ook eens roepen....

                              799 euro bij Fotorubens.... (949 - 150 cashback)
                              Maar ja, als je hard en lang genoeg roept dat je de goedkoopste bent (Konijnenberg, Mediamarkt, etc...), dan geloven de mensen je op de duur.
                              Ik heb de prijzen van de 40D wekenlang gevolgd, en het is idd nu zo dat rubens goedkoper is, maar de laatse 2 maanden is konijnenberg altijd de goedkoopste geweest hoor. zoals voor 99 % van de produkten voor 99% van de tijd.

                              Yves

                              Comment


                              • Re: Het Canon EOS 40D topic

                                Schopje voor het 40D topic, we weten nu allen dat de 40D de laagste prijs ooit heeft & beste prijs/kwaliteit van het moment.
                                Iets compleet anders : iemand zin om eens een TIME LAPSE MOVIE te proberen met z'n 40D, ziet er super uit maar niet simpel :


                                Duurt enige laadtijd + op play drukken (via quicktime).

                                Mooie prestatie van Ross Ching, met een 40D gedaan + 2x 400D.
                                The making of vind je hier : http://www.rossching.com/

                                Is maar voor de creatiefste fotografen (en die ook veel buiten komen of op reis gaan) - hier met dit gure weer niet direct te bereiken.
                                Hier vond ik deze info ivm Time Lapse Photography http://digital-photography-school.co...-with-my-dslr/

                                Dagelijks fotografie-tips door volgende link op je igoogle startpagina als RSS te zetten:
                                Digital photography tips and tutorials for camera owners of all levels. Read by over 5 million people per month.


                                Dagelijks online bijscholing vd fotografieschool zonder naar de lessen te moeten gaan, gisteren goede cursus portretfotografie gelezen
                                Last edited by Innovator; 30 maart 2008, 13:47.

                                Comment

                                Working...
                                X