Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3 en D300 aangekondigd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: D3 en D300 aangekondigd

    Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
    Alé, ik heb nog maar weinig uitgekeken naar november.
    De MAC fanaten hadden november al langer aangevinkt in hun kalender hoor (voor degenen die niet mee zijn, Leopard)

    Gaat nog een kostelijk eindejaar worden

    Comment


    • #62
      Re: D3 en D300 aangekondigd

      Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
      Ben net terug van NPS en kan maar 1 ding concluderen:

      Nikon was misschien dood (alleen ik geloof dat niet), maar met deze lenzen en camera's is nikon weer springlevend !!!!

      Heb de nieuwe D3 vastgehad en even kort mee mogen spelen
      Foto's gemaakt op 500, 800, 1250, 3200iso: Wie spreekt er nog van ruis , met de D3 is dat verleden tijd hoor

      Op 500iso een foto van een jongentje getrokken (foto gekadreerd net boven de knie en net boven het hoofd) en ingezoemd tot het oog. GEEN ruis te zien.

      Batterij & zoeker is zelfde als D2-reeks, dus super

      Liveview is leuk, maar zoals bij Canon zie ik er het nut niet van in.

      51 scherpstelpunten is leuk, maar ik zou het beperken tot 11 (instelbaar in het menu)

      2 cf-slots is super handig !!!

      Tot 20 lenzen manueel in te stellen voor front- & backfocus, contrast, ...

      D3 is leverbaar midden november, ideaal voor kerstkado ...

      Ik kan zo nog uren doorgaan

      Ik sta momenteel niet op punt om een bestelling te plaatsen, maar ik hoop de camera (en 14-24 of 400mm f/2.8) snel een lange periode te kunnen testen.

      Sven

      Wat heb jij geluk Sven. En heb je dan niet eens mogen spelen met de D300 ?
      Zie er echt naar uit. Hopelijk zijn de hogere ISO's ook op dit model geen probleem. Ik had al de S5pro in mijn achterhoofd, maar nu kom ik op een gans ander idee uit.

      Groetjes,
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #63
        Re: D3 en D300 aangekondigd

        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Ik rij ook niet met een Mercedes...
        Nog altijd diene GT-kraakbak?

        Comment


        • #64
          Re: D3 en D300 aangekondigd

          En...

          Hoeveel Nikonians onder de aanwezigen willen er NOOIT een FF DSLR omdat FF ongelooflijk inferieur is aan het superieure Nikon DX systeem.

          Eerlijke antwoorden graag...

          Jan.

          Comment


          • #65
            Re: D3 en D300 aangekondigd

            Indrukwekkend.
            Blij dat Nikon heel wat technologieslagen in één keer heeft toegepast dan het over verschillende versies te verdelen. Maar Canon zat achter hun veren...

            Nu is het vooral uitkijken nr hoe de D300 sensor performeert naar iso en DR.

            Comment


            • #66
              Re: D3 en D300 aangekondigd

              Oorspronkelijk geplaatst door TooT Bekijk bericht
              Nog altijd diene GT-kraakbak?
              Ge moet er misschien mee kunnen omgaan hé ;-)

              Comment


              • #67
                Re: D3 en D300 aangekondigd

                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Allé, waar we allen zitten op te wachten zijn de prestaties op ISO6400 en hoger Heb je dat kunnen beoordelen?
                Ik heb dat wel even bekeken, maar vind niet dat dit nuttig kan zijn omdat er erg veel zichtbare ruis komt (uiteraard veel minder als de voorgangers, maar nog steeds). Daarom zou ik dit nooit gebruiken.

                Sven

                Comment


                • #68
                  Re: D3 en D300 aangekondigd

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                  En...

                  Hoeveel Nikonians onder de aanwezigen willen er NOOIT een FF DSLR omdat FF ongelooflijk inferieur is aan het superieure Nikon DX systeem.

                  Eerlijke antwoorden graag...

                  Jan.
                  Zodra de FF voor mij betaalbaar is, ik ben immers maar een amateurke, stap ik over. Maar ondertussen nog wat investeren in een paar toplenskes tegen dat het zover is.

                  Groetjes,
                  pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #69
                    Re: D3 en D300 aangekondigd

                    Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                    Wat heb jij geluk Sven. En heb je dan niet eens mogen spelen met de D300 ? Zie er echt naar uit. Hopelijk zijn de hogere ISO's ook op dit model geen probleem. Ik had al de S5pro in mijn achterhoofd, maar nu kom ik op een gans ander idee uit.
                    Pol,

                    Ik heb de D300 niet getest (was te druk bezig met D3 en had te weinig tijd).
                    Het enige wat ik wel weet is dat de batterijen identiek zijn aan de D200, met de gekende problemen ... (batterylife)

                    Sven

                    ps. Jou kennende, zou je mss. beter een D3 kopen of D2X tweedehands

                    Comment


                    • #70
                      Re: D3 en D300 aangekondigd

                      Sven,
                      Uit nieuwsgierigheid.
                      D300
                      Op 800 en 1600 ISO, hoe valt daar de ruis mee?
                      Beter dan de D200/S5?
                      Beter dan de D2h?

                      Patrick
                      [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                      Comment


                      • #71
                        Re: D3 en D300 aangekondigd

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                        En...

                        Hoeveel Nikonians onder de aanwezigen willen er NOOIT een FF DSLR omdat FF ongelooflijk inferieur is aan het superieure Nikon DX systeem.

                        Eerlijke antwoorden graag...

                        Jan.
                        Eerlijk gezegd, als ik mijn zin mag doen verkoop ik mijn D2x en koop de D3 en D300+grip in de plaats. Zo zou ik de voordelen van van FF en DX kunnen gebruiken naargelang de noden van de dag Als mijn vrouw de goedkeuring geeft heb ik ze allebei rond half 2008

                        MVG,

                        Comment


                        • #72
                          Re: D3 en D300 aangekondigd

                          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Eerlijk gezegd, als ik mijn zin mag doen verkoop ik mijn D2x en koop de D3 en D300+grip in de plaats. Zo zou ik de voordelen van van FF en DX kunnen gebruiken naargelang de noden van de dag
                          De combinatie van een FF en een APS DSLR zoals de D3 en de D300 is inderdaad perfect.
                          Dat heb ik nu al twee jaar met de 10D en de 5D.
                          Het grote voordeel van Nikon is dat beide DSLR dezelfde fotos afleveren.
                          Perfect door elkaar te gebruiken.

                          Toch even opmerken dat ik zowel de D300 of de D3 echt niet goed genoeg vind...
                          De D300 heeft een sensor zoals de D2X. Hoeveel beter is de nieuwe sensor.
                          En de D3 heeft een sensor zoals de 5D. En een 5D heb ik al.
                          De snelheid en de autofocus heb ik totaal niet nodig.

                          Begin volgend jaar koop ik dus gewoon opnieuw een Canon.

                          Jan.

                          Comment


                          • #73
                            Re: D3 en D300 aangekondigd

                            Oorspronkelijk geplaatst door patrickL Bekijk bericht
                            Sven, Uit nieuwsgierigheid.
                            D300 Op 800 en 1600 ISO, hoe valt daar de ruis mee?
                            Beter dan de D200/S5? Beter dan de D2h?
                            Patrick,

                            Zoals reeds eerder vermeld, heb ik de D300 niet echt getest om er hier uitspraken over te kunnen (of durven) doen.

                            Normaal gezien zal ik beide toestellen grondiger kunnen testen na mijn verlof.
                            Ik verwacht tegen eind oktober een testperiode.

                            Sven

                            Comment


                            • #74
                              Re: D3 en D300 aangekondigd

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                              De D300 heeft een sensor zoals de D2X. Hoeveel beter is de nieuwe sensor.
                              Is dit niet een nieuw sony sensor design? Het is ook 14 bit wat wel zijn voordelen heeft als de ruis maar goed is. Daarmee kan je betere highlights krijgen zolang de schaduwen maar kunnen opgetrokken (daar speelt die ruis dus). Of anderzijds betere schaduwen. Your choice.
                              Het zal voor mij -en allicht velen- uiteindelijk neerkomen op hoe goed Nikon kan omgaan met ruis op een 12MP op een 1.5 crop sensor.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                              En de D3 heeft een sensor zoals de 5D. En een 5D heb ik al.
                              De snelheid en de autofocus heb ik totaal niet nodig.
                              De body is als geheel toch heel wat beter IMHO; het gaat om meer dan AF en snelheid.
                              Maar de body is wel heel wat duurder natuurlijk.
                              Last edited by PSG; 23 augustus 2007, 12:24.

                              Comment


                              • #75
                                Re: D3 en D300 aangekondigd

                                en toch hebben ze nog iets vergeten op de D300...
                                althans, ikheb het nog nergens gelezen...

                                een ingebouwde remote control zoals op de D80, D70, en anderen...

                                maar dit zal me niet weerhouden om naar een D300 over te schakelen...
                                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                                Comment

                                Working...
                                X