Re: Canon Eos 40d
Mijn 40D komt uit duitsland, maar is de versie van europa.
Incl. garantiebewijs voor europa en een nederlandse gebruiksaanwijzing.
Na het opladen natuurlijk aan het testen gegaan.
Mijn vorige camera was de 400D.
Ik kan dus niet vergelijken met b.v. een 30D.
Wat me opvalt is dat de functie van het grote keuzewiel beperkt is.
Als je de verhalen over de 30D leest , kun je hiermee snel ISO, witbalans, e.d. mee aanpassen. Met de 400D gaat dat eenvoudig met de toetsen op de achterkant. Op het grote display zie je dan ook de instellingen die je verandert.
Bij de 40D werkt dit met de kleine toetjes op de bovenkant en het kleine instelwieltje voor de ontspanknop. De instelling is dan alleen zichtbaar op het kleine display bovenop.
Tijdens het fotograferen kun je alleen de belichtingscompensatie met het grote instelwiel aan de achterzijde instellen.
Op dit gebied vind ik de 400D dus veel makkelijker.
Verder ben ik heel positief over de 40D
Peter.
Mijn 40D komt uit duitsland, maar is de versie van europa.
Incl. garantiebewijs voor europa en een nederlandse gebruiksaanwijzing.
Na het opladen natuurlijk aan het testen gegaan.
Mijn vorige camera was de 400D.
Ik kan dus niet vergelijken met b.v. een 30D.
Wat me opvalt is dat de functie van het grote keuzewiel beperkt is.
Als je de verhalen over de 30D leest , kun je hiermee snel ISO, witbalans, e.d. mee aanpassen. Met de 400D gaat dat eenvoudig met de toetsen op de achterkant. Op het grote display zie je dan ook de instellingen die je verandert.
Bij de 40D werkt dit met de kleine toetjes op de bovenkant en het kleine instelwieltje voor de ontspanknop. De instelling is dan alleen zichtbaar op het kleine display bovenop.
Tijdens het fotograferen kun je alleen de belichtingscompensatie met het grote instelwiel aan de achterzijde instellen.
Op dit gebied vind ik de 400D dus veel makkelijker.
Verder ben ik heel positief over de 40D
Peter.
Comment