Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 40d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Canon Eos 40d

    Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
    Euh jan wanneer is PMA. Want als dat laat in feb is volgend jaar zou dat wel eens kunnen tegenvallen
    Natuurlijk eind Jan.
    En natuurlijk wacht ik af wat de 5DII wordt.
    En dan wordt het een D3 met lenzen, een 5DII met lenzen, of een 1DsIII zonder lenzen.

    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Geen 2 dagen hé ;-)
    33 Jan is twee dagen te laat.

    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Ik vrees dat je gelijk hebt over je 12mixel op aps, en dat zou niet zo goed zijn voor de nieuwe lichting camera's die eraan komt. En laat ons dan maar hopen dat de 5dmkII geen achteruitgang gaat betekenen door meer pixels.
    Al zal ik wel graag de live view, snelle af en nieuwe menubediening zien ;-)
    Er is geen reden waarom de 5DII minder goed zou zijn dan de 1DIII. Tenzij wegens een kosten besparing.

    16 MP kan heel goed uitgemiddeld worden tot 12 MP met minder ruis.
    Het resultaat hiervan kan je nu reeds testen met hoge ISO fotos van de 1DsII.
    Ik verwacht dus geen problemen.

    Jan.

    Comment


    • Re: Canon Eos 40d

      Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
      . Die zit er echt goe naast en als ie erop zit met zo nen lens is die toch niet echt scherp naar mijn zin!. Als ik dit vergelijk met mijn oude 1d die er zelden naast zit
      de focussnelheid en precisie is iets dat ik begin te missen in de 400D, alhoewel die hetzelfde mechanisme gebruikt als de 30D en al beter zou zijn dan de 350D

      zou voor mij de belangrijkste reden zijn om up te graden naar een 40D, maar blijkbaar zijn mijn verwachtingen te hoog gespannen

      er wordt hier altijd vergeleken met de XD reeks, maar zelden met de XXXD's

      heeft iemand de 40D met de 400D vergeleken ?

      Comment


      • Re: Canon Eos 40d

        Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
        Er is geen reden waarom de 5DII minder goed zou zijn dan de 1DIII. Tenzij wegens een kosten besparing.
        Inderdaad, de 10.1MP 1.3-crop sensor van de 1DIII schaalt mooi op naar een 17MP full frame sensor met identieke pixel afmetingen. Voor een 17MP 5DII mag je dan gerust dezelfde prestaties als de 1DIII verwachten, op het gebied van ruis.

        Ik kan me niet inbeelden dat Canon daarop zou besparen... Maar met aandeelhouders weet je nooit natuurlijk.

        Koen
        Canon 40D - EF-S 10-22mm f/3.5-f/4.5 USM - EF 17-40mm f/4 L USM - EF 50mm f/1.4 USM - EF 70-200mm f/2.8 L USM - EF 300mm f/2.8 L USM - Extender EF 1.4x
        http://www.koenvangorp.be

        Comment


        • Re: Canon Eos 40d

          Wat wel/niet in een camera terechtkomt hangt deels af van de concurrentie. Er zit meer in de research pijplijn dan dat er dit jaar of volgend jaar in een toestel zal zitten. Een bedrijf dat veel geld pompt in onderzoek en ontwikkeling, zal niet zomaar alles vrijgeven.

          Men wil de concurrentie voor zijn, maar ook niet teveel voor zijn om nog een antwoord te kunnen bieden als de concurrentie een voorsprong krijgt. Dit zie je ook bijvoorbeeld bij nVIDIA vs ATI, Intel vs AMD, enzovoort.

          Dave
          pixelpusher

          Comment


          • Re: Canon Eos 40d

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            de focussnelheid en precisie is iets dat ik begin te missen in de 400D, alhoewel die hetzelfde mechanisme gebruikt als de 30D en al beter zou zijn dan de 350D

            zou voor mij de belangrijkste reden zijn om up te graden naar een 40D, maar blijkbaar zijn mijn verwachtingen te hoog gespannen
            Ik weet niet hoe je tot dat besluit kan komen.

            Je zou voor AF tracking ook kunnen overwegen om toch alle 9 AF punten te selecteren op de 40D.

            Als je AF tracking met alle 9 AF punten van de 40D gaat vergelijken met alleen het midden AF punt van de 1DIII...
            zou er een (on ) aangename verrassing kunnen volgen.

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            er wordt hier altijd vergeleken met de XD reeks, maar zelden met de XXXD's

            heeft iemand de 40D met de 400D vergeleken ?
            De 40D is echt bedoeld als backup voor de 1DIII, en totaal niet als backup voor de 400D.

            Er is een onmiddelijk verband tussen mirror blackout tijd en AF tracking snelheid.
            Verder is er nog de AF snelheid en de AF gevoeligheid.

            Jan.
            Last edited by Jan_10D; 20 september 2007, 11:45.

            Comment


            • Re: Canon Eos 40d

              Hoi,

              Welke type Li-ion batterij steekt in de 40d ?
              Li-Ion Canon BP-511 is die bruikbaar in dit toestel?

              Tnx,
              bo

              Comment


              • Re: Canon Eos 40d

                Oorspronkelijk geplaatst door bobolleke Bekijk bericht
                Hoi,

                Welke type Li-ion batterij steekt in de 40d ?
                Li-Ion Canon BP-511 is die bruikbaar in dit toestel?

                Tnx,
                bo
                ja, bp511a steekt er in.

                Comment


                • Re: Canon Eos 40d

                  wordt de 30D nu verwacht te gaan dalen in prijs? want het is niet omdat de 40D uit is dat de 30D daarom plots slecht is... en ik zit te azen op nieuw materiaal
                  I will harness all available light with super-fast aperture lenses

                  Comment


                  • Re: Canon Eos 40d

                    Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk bericht
                    wordt de 30D nu verwacht te gaan dalen in prijs? want het is niet omdat de 40D uit is dat de 30D daarom plots slecht is... en ik zit te azen op nieuw materiaal
                    Als je'm nog vindt! Hij is snel gedaald in prijs, tot onder de 900 euro!

                    dave
                    pixelpusher

                    Comment


                    • Re: Canon Eos 40d

                      Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                      Als je'm nog vindt! Hij is snel gedaald in prijs, tot onder de 900 euro!

                      dave
                      Met een beetje zoeken kun je de body van de 30D zelfs onder de 800 Euro aantreffen ....

                      Humphrey

                      Comment


                      • Re: Canon Eos 40d

                        er is hier al veel geschreven dat de ruis niet veel beter zou zijn tov de 30d , maar heeft er iemand toevallig foto's in vergelijking met de 350D?

                        thx
                        [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                        Comment


                        • Re: Canon Eos 40d

                          er is hier al veel geschreven dat de ruis niet veel beter zou zijn tov de 30d , maar heeft er iemand toevallig foto's in vergelijking met de 350D?
                          Of misschien vergelijkende foto's van een 40D met een 400D?

                          Tis precies of de 40D wordt aangekocht maar niet word gebruikt!
                          Laat eens wat zien op 800iso of 1600iso, iedereen kijkt graag naar fotokes
                          Franske
                          Fuji + glas.

                          Comment


                          • Re: Canon Eos 40d

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franske Bekijk bericht
                            Of misschien vergelijkende foto's van een 40D met een 400D?

                            Tis precies of de 40D wordt aangekocht maar niet word gebruikt!
                            Laat eens wat zien op 800iso of 1600iso, iedereen kijkt graag naar fotokes
                            Ik heb hem nu bijna een week en door samenloop van omstandigheden enkel kunnen testen. Ik veronderstel dat we allemaal moeten werken om dit te kunnen aanschaffen
                            Groetjes Steco

                            Comment


                            • Re: Canon Eos 40d

                              Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                              Met een beetje zoeken kun je de body van de 30D zelfs onder de 800 Euro aantreffen ....

                              Humphrey
                              ... ge moet daarvoor helemaal niet zoeken, daar zijn sites voor:


                              en deze laatste is niet altijd de beste
                              http://www.geizkragen.de/preisvergle...%3DFoto+%26+Co.
                              maar heb je service nodig zoals bij een camera, is on-line niet altijd de 'beste' koop ... tov tweedehands is dit wel een referentie

                              Comment


                              • Re: Canon Eos 40d

                                Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                                Als je'm nog vindt! Hij is snel gedaald in prijs, tot onder de 900 euro!

                                dave
                                Tot mijn blijdschap heb ik 6 maand geleden de 30D nieuw gekocht -lees gekregen- met een 17-55 IS USM en toen waren beide een mooie aanbieding. Wat mij blij maakt is dat ik minder betaald heb dan de meeste nu nog betalen voor een 30D en zeker voor een 17-55, nl 789 euro voor de body en 790 voor de lens. Nu vind je beide voor 769 body 835 lens pakket 1595, ik was goedkoper gediend.

                                Dus vind ik het prijsvoordeel nogal relatief onveranderd als je vergelijkt waarvoor je hem 6 maand geleden vond en nu. Een 400 euro meer voor de 40D is niet echt een onoverkomelijke barriere bij een aankoop van een DSLR, als je even nadenkt hoe lang de gemiddelde gebruiker er dienst van zal hebben.

                                Maar beide zullen zeer dicht bij elkaar liggen, de 40D en features missen zal wellicht vooral in het hoofd zitten.

                                Comment

                                Working...
                                X