Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 40d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Canon Eos 40d

    Oorspronkelijk geplaatst door pmeos Bekijk bericht
    idem bij mij...
    flauwe stuurlogica in de reader misschien (ik heb ook een sandisk ultra cardbus adaptor)...
    de maximum transfersnelheid in een 32bit PCMCIA interface is naar het schijnt beperkt tot 16MB/s, dit is een aantal keren trager als de USB2 specificatie (480Mbit/s = 60MByte/s), dus het kan gewoon niet sneller...
    Maak daar maar 40 MB/s van als het apparaat als enige op de USB-bus zit. De reden daarvoor is dat het USB protocol de beschikbare bandbreedte opdeelt in slots die niet eens allemaal voor bulk-transfer bedoeld zijn. In de praktijk blijkt 30 MB/s ongeveer de grens. Dat is nog steeds dubbel zo snel als PCMCIA, maar het zet natuurlijk niet echt zoden aan de dijk. Firewire kan iets sneller, maar nog steeds niet wereldschokkend. Eigenlijk zou een reader met Ethernet aansluiting wel ideaal zijn . Ik zal toch eens wat gaan experimenteren...

    Comment


    • #47
      Re: Canon Eos 40d

      Ik denk niet dat Ethernet sneller gaat zijn. Daar heb je gigantisch veel meer overhead, zelfs met gebruik van jumbo frames.

      Ik denk dat ExpressCard een betere oplossing is dan, alhoewel dat die voorlopig nog voorbehouden is voor laptops...

      Dave
      pixelpusher

      Comment


      • #48
        Re: Canon Eos 40d

        Oorspronkelijk geplaatst door Nivek Bekijk bericht
        Ik ga juist op http://www.letsgodigital.org/nl/index.html kijken.
        En tot mijn grote verbazing zie ik 40D staan bij:"Latest Camera Specifications"
        Maar er staan nog wel geen gegevens op.
        http://www.letsgodigital.org/nl/came...1466/show.html
        Is hier iemand die er al meer van weet ?


        Ze zijn alleen maar een paar nullekes vergeten want dan staat er 4000D
        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

        Comment


        • #49
          Re: Canon Eos 40d

          Dat ze maar snel met die 40d komen, dan kan ik ook eens gaan denken aan een 2de hands 30d
          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

          Comment


          • #50
            Re: Canon Eos 40d

            Zie nu maar eens naar de prijzen van de 30d op de site van konijnenberg tegenover gisteren. Vanaf vandaag was de cashback van 150euro op de 30d afgelopen en de prijzen zijn nu met meer dan 150 euro gezakt. Kunt er nog maar aan uit met die prijsschommelingen...

            Comment


            • #51
              Re: Canon Eos 40d

              Wel men adverteert de prijs soms met de cash-back er reeds afgetrokken. Rekening mee gehouden?

              Dave
              pixelpusher

              Comment


              • #52
                Re: Canon Eos 40d

                Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                Wel men adverteert de prijs soms met de cash-back er reeds afgetrokken. Rekening mee gehouden?

                Dave
                Yep, stond gisteren nog over de 1200 euro's maar beter zo dan prijzen omhoog natuurlijk. En dit doet een mens natuurlijk nog wat meer speculeren over een komst van de 40D of iets in die aard.
                Last edited by andone; 1 februari 2007, 14:42.

                Comment


                • #53
                  Re: Canon Eos 40d

                  Ondertussen is pma ook gedaan, daar heeft men blijkbaar geen 40d laten zien ? Heeft er al iemand meer info over de eventuele release datum ? Ik zou stillaan een 2de body willen, ik wou eerst een 30d maar een 40d lijkt me leuker.
                  Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
                  een hoop sunbounce & strobist stuff

                  Comment


                  • #54
                    Re: Canon Eos 40d

                    Oorspronkelijk geplaatst door stijnh Bekijk bericht
                    Ondertussen is pma ook gedaan, daar heeft men blijkbaar geen 40d laten zien ? Heeft er al iemand meer info over de eventuele release datum ?
                    In het verleden waren er enkel Canon introducties in Februari en in Augustus (September).

                    Als dit ook in de toekomst nog steeds het geval is dan is de volgende Canon introductie niet vroeger dan Augustus.

                    Jan.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Canon Eos 40d

                      Oorspronkelijk geplaatst door stijnh Bekijk bericht
                      Ondertussen is pma ook gedaan, daar heeft men blijkbaar geen 40d laten zien ? Heeft er al iemand meer info over de eventuele release datum ? Ik zou stillaan een 2de body willen, ik wou eerst een 30d maar een 40d lijkt me leuker.

                      En als het dan zover is koop dan een 30D tegen een lagere prijs, vermoedelijk zal hier ook sprake zijn van 10 milj pixels als deze 40D er al komt en misschien ook nog de 'reinigingsfuctie' van de sensor zoals in de 400D, maar die 2miljoen pixels die er zullen bijkomen heb je toch niet nodig (meer is niet noodzakelijk meer kwaliteit) en zoals die anti stof momenteel werk ben je beter af zonder.


                      mvg,
                      2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

                      Comment


                      • #56
                        Re: Canon Eos 40d

                        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                        bij een CF kaartje kan je je pinnetjes(in je toestel) krom duwen of zelfs afbreken... bij sd kan dat niet gebeuren, dus lijkt sd mij dan betrouwbaarder
                        Maar ik heb wel al 2 SD kaartjes naar de verdoemenis geholpen en nog géén enkel CF kaartje die veel solider zijn ...

                        In ieder geval, het zou dus wel beteken dat we al onze kaartje moeten gaan verkopen voor SD Kaartjes, is een beete ridicuul ... en niet dat we er betere foto's met gaan maken hé...

                        Ze zouden enkel SD-kaartjes gaan gebruiken als ze beginnen aan de miniaturisering van de 40D (hopelijk niet de zoeker)... maar dat zou een reden te meer zijn om over te stappen op een 5D voor mij ... een 400D is zo klein dat het bijna speelgoed is ..

                        het belangrijkste zou zijn:

                        betere ISO waarden (+ een handig wieltje om de ISO sneller te kunnen veranderen)
                        idd een hoger dynamisch bereik.
                        10 megapixel sensor
                        uiteraard de nieuwste processor.
                        Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                        Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

                        Comment


                        • #57
                          Re: Canon Eos 40d

                          Oorspronkelijk geplaatst door Xentro Bekijk bericht
                          (+ een handig wieltje om de ISO sneller te kunnen veranderen)
                          dat is het belangrijkste dat ik miste bij de overstap van D60 naar 10D!
                          bij de D60 kon je de iso toewijzen aan de SET-button en met het duimwiel
                          de iso instellen.

                          mm
                          ∏__|_ ∏__|_
                          "no rules, great shots"
                          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                          Comment


                          • #58
                            Re: Canon Eos 40d

                            Oorspronkelijk geplaatst door Xentro Bekijk bericht
                            Maar ik heb wel al 2 SD kaartjes naar de verdoemenis geholpen en nog géén enkel CF kaartje die veel solider zijn ...

                            In ieder geval, het zou dus wel beteken dat we al onze kaartje moeten gaan verkopen voor SD Kaartjes, is een beete ridicuul ... en niet dat we er betere foto's met gaan maken hé...

                            Ze zouden enkel SD-kaartjes gaan gebruiken als ze beginnen aan de miniaturisering van de 40D (hopelijk niet de zoeker)... maar dat zou een reden te meer zijn om over te stappen op een 5D voor mij ... een 400D is zo klein dat het bijna speelgoed is ..

                            het belangrijkste zou zijn:

                            betere ISO waarden (+ een handig wieltje om de ISO sneller te kunnen veranderen)
                            idd een hoger dynamisch bereik.
                            10 megapixel sensor
                            uiteraard de nieuwste processor.

                            als er een 40D komt, dan zullen ze die zeker niet kleiner maken hoor. Dat is juist de troef van de xxD reeks tov de xxxD reeks...
                            en canon gaat niet snel naar SD kaartjes overstappen denk ik, geef mij ook maar CF hoor.
                            5DmkIII en wat glas

                            Comment


                            • #59
                              Re: Canon Eos 40d

                              Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                              Trouwens, wist je dat Sony dit jaar ook CF kaartjes onder eigen naam gaat uitbrengen? Ik denk niet dat CF dood is.


                              Dave
                              can you say Sandisk

                              ik blijf ook fan van CF, kan je minder snel kwijtraken en de 16gb versie liggen nu al in de rekken.

                              de SDHC standaard is nog niet zo snel als bv een sandisk extreme iii SD dus verwacht geen snelheidswonderen van die SDHC kaartjes.
                              Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                              Comment


                              • #60
                                Re: Canon Eos 40d

                                Lets go digital komt weer met nieuws.

                                Canon 40D : Sebastian van DCViews heeft tijdens zijn bezoek aan de CIPA (Camera & Imaging Products Association) website iets opmerkelijks gevonden; de Canon EOS 40D. Nou wil het toeval dat de Canon EOS40D DSLR al enige tijd wordt genoemd als de opvolger van de EOS 30D, maar dit waren tot heden geruchten gebaseerd op flarden informatie. Nu CIPA de Canon 40D officieel in de lijst van PictBridge ondersteunende digitale SLR cameras heeft opgenomen lijkt mij de kans dat het gerucht waarheid wordt zeer groot geworden. Vooralsnog wachten we met spanning af op het moment waarop Canon zijn introducties voor het komende seizoen bekend gaat maken. CIPA’s melding van de Canon EOS 40D stookt het vuurtje in ieder geval weer op! Wordt vervolgd
                                Maar wanneer komt Canon met de gegevens ?
                                Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

                                Comment

                                Working...
                                X