Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 40d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Canon Eos 40d

    En hij is besteld , dus ik kan hem meteen dit weekend op een festival testen. Heb de grip er ook bij besteld.

    + had ook Konijn gebeld en levertijd ONBEKEND !!! Ze schatten tussen de 2 en 3 weken. Dus onze goede vriend Otto heeft me uit de nood geholpen
    Last edited by X Jan X; 11 september 2007, 12:32.
    HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
    Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

    Comment


    • Re: Canon Eos 40d

      Nog nieuws : http://wyofoto.com/40D_Image%20quali..._shootout.html
      HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
      Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

      Comment


      • Re: Canon Eos 40d

        Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X Bekijk bericht
        Ja, dat ziet er goed uit !

        Comment


        • Re: Canon Eos 40d

          Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X Bekijk bericht
          Volgens deze fotos heeft de 40D de 5D ingehaald.
          Als er nog een verschil is dan is dit verschil in de praktijk niet belangrijk.

          Jan.

          Comment


          • Re: Canon Eos 40d

            Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
            Volgens deze fotos heeft de 40D de 5D ingehaald.
            Als er nog een verschil is dan is dit verschil in de praktijk niet belangrijk.

            Jan.
            tjah, 't is wat je ingehaald noemt natuurlijk.
            pixelpusher

            Comment


            • Re: Canon Eos 40d

              Met een LCDscherm dat groter is dan het gemiddelde TV scherm had ik toch een DVD-TV functie verwacht

              Hou dat scherm eens proper + krasvrij in de praktijk bij deftig gebruik...

              Comment


              • Re: Canon Eos 40d

                Heb daarjuist de mijne gaan halen bij geheugenkaart...

                Zal er morgen wat mee expirementeren... moet er deze nacht te vroeg uit...

                Prijs 1199.50 € (body)
                www.svenfotopagina.be

                Comment


                • Re: Canon Eos 40d

                  Oorspronkelijk geplaatst door Karreaux Bekijk bericht
                  Met een LCDscherm dat groter is dan het gemiddelde TV scherm had ik toch een DVD-TV functie verwacht

                  Hou dat scherm eens proper + krasvrij in de praktijk bij deftig gebruik...
                  Dan plak je er toch gewoon zo'n protectie folie op.
                  Dat kun je dan vervangen wanneer je wil.
                  En krijg je geen krassen op je scherm.
                  Ook al zijn die schermpjes toch vrij kras bestendig.
                  Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

                  Comment


                  • Re: Canon Eos 40d

                    MR heeft toch gelijk.

                    There is an axiom among web and print magazine reviewers that as soon as a new camera review appears there will be a flurry of postings on one of the better known discussion boards, that has brand specific forums, that decry the writer's findings. Oh no! It can't be! That's not right. What an idiot! My uncle's best friend says it's not true. My cat pictures prove that he's wrong.


                    Ik heb er geen probleem mee om toe te geven dat mijn 5D verouderde technologie is.

                    De detail weergave van de 40D fotos is duidelijk hoger dan die van de 5D fotos. De 5D is wel nog altijd 12 MP.

                    Maar het verschil tussen 12 bit en 14 bit zie ik hier niet.
                    Dit is natuurlijk een probleem met de raw converter.

                    Jan.
                    Last edited by Jan_10D; 11 september 2007, 20:05.

                    Comment


                    • Re: Canon Eos 40d

                      Oorspronkelijk geplaatst door Karreaux Bekijk bericht
                      Hou dat scherm eens proper + krasvrij in de praktijk bij deftig gebruik...

                      Op het kleine schermpje van mijn 20D zit nog geen enkele kras, na 2 jaar en 8 maanden (en zo'n 40.000 foto's).
                      Ik verwacht dus niet dat het zo'n groot probleem zal zijn met de 40D...
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • Re: Canon Eos 40d

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                        Volgens deze fotos heeft de 40D de 5D ingehaald. Jan.
                        Dream on Jan, kijk naar het verschil in de achtergrond, het isoleren van je object, met ff een stukje beter.
                        En wat doet de tester, een kapitale fout, hij zet de camera dichterbij met de 5d .... en in de crops zie ik het omgekeerde????
                        Het is simpel, als cropcamera is de 40d top, maar als breedhoeker is de 5d beter. Allround? hangt er gewoon van af. Maar een 1.6 is nooit een ff.
                        Ik koop een 40d erbij, voor de zwakke punten van de 5d weg te werken, het blijft tenslotte peperduur om een 320mm 2.8 te kopen, maar aan de wide end, heb ik een goedkope 15-30 van sigma, die echt goed is op de 5d.

                        Comment


                        • Re: Canon Eos 40d

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                          En wat doet de tester, een kapitale fout, hij zet de camera dichterbij met de 5d .... en in de crops zie ik het omgekeerde????
                          Dat zie ik niet. De afbeelding op de 5D foto is iets groter. 10 MP tegenover 12 MP.
                          En ik herhaal: Volgens deze fotos heeft de 40D de 5D ingehaald.

                          Het gaat dus enkel en alleen en uitsluitend en volledig over deze fotos.
                          Of deze fotos goed of verkeerd zijn is weer een andere vraag.

                          En dat de 5D en de 40D vanaf nu de perfecte FF+APS combinatie vormen... hiervoor ben ik niet verantwoordelijk.

                          Jan.

                          Comment


                          • Re: Canon Eos 40d

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                            En dat de 5D en de 40D vanaf nu de perfecte FF+APS combinatie vormen... hiervoor ben ik niet verantwoordelijk.
                            En onze portemonee is weeral eens de klos....

                            Comment


                            • Re: Canon Eos 40d

                              Ik ben anders wel tevreden van mijn combinatie ( 30D + 5D), het beste van 2 werelden: heerlijk

                              Comment


                              • Re: Canon Eos 40d

                                Op flickr al een mooie verzameling foto's gemaakt met de 40D :

                                The safest and most inclusive global community of photography enthusiasts. The best place for inspiration, connection, and sharing!
                                test

                                Comment

                                Working...
                                X