Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 40d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Canon Eos 40d

    The Secret of the Nikon Z6 III: The Partially Stacked Sensor While Pentax went all retro with their new film camera, Nikon decided to shake...


    I find that the IQ of the 40D is on a par if not even slightly better than that of the Canon 5D

    Comment


    • Re: Canon Eos 40d

      En iets verder :

      UPDATE

      As sometimes happens, something that I write in all innocence is challenged by those who say it simply can't be so. In this case it's my claim, above, that "...the IQ of the 40D is on a par if not even slightly better than that of the Canon 5D". Several emails arrived right after publication challenging this claim. The fact that these people may not yet have had an opportunity to try a 40D for themselves (and may not even own or have shot with a 5D) has nothing to do with it. Their sacred cow has been pricked.

      Comment


      • Re: Canon Eos 40d

        Dit was natuurlijk te verwachten...;
        Nu eerlijk gezegd, als de 40d in de lijn van de 30d ligt, dan is het verschil in IQ met de 5d toch nog wel redelijk groot.
        En, het dametje op de foto, op die crop, zit toch wel echt veel ruis. Ik denk dat een 5d dat beter doet.
        We zouden eens een gecontroleerde IQ vergelijking moeten zien. Geen gevoelsmatige uitspraken dus.

        Comment


        • Re: Canon Eos 40d

          Ik moet zeggen met wat er tot nu toe gezegd is namelijk dat de hoge iso's van 20D en 40D vergelijkbaar zijn en je dus enkel winst maakt door de meer MP. Dat vond ik toch een teleurstelling want ik verwacht/hoopte meer.

          Maar deze uitspraak van M. Reichman(luminous landscape) dat geeft mij eerlijk gezegd heel veel hoop. Want de meningen van Reichman vind ik meestal heel goed en representatief voor de realiteit. Het is niet echt iemand die iets uit zijn duim zuigt en ook niet overdreven gaat pixelpeepen. Maar beeldkwaliteit vind ie belangrijk en hij heeft al veel ervaring met de 5D. Dus heb ik toch de tendens om hem te geloven. Alhoewel ik het zelf moeilijk heb om het te geloven want dat zou erg goed nieuws zijn!

          Comment


          • Re: Canon Eos 40d

            Straffe uitspraak van reichman, als ik zie met mijn pas aangekochte 5D hoe de detailweergave is van mijn camera op pixelniveau....(100% in photoshop)
            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

            Comment


            • Re: Canon Eos 40d

              Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
              Straffe uitspraak van reichman, als ik zie met mijn pas aangekochte 5D hoe de detailweergave is van mijn camera op pixelniveau....(100% in photoshop)
              MR heeft het over beeldkwaliteit, niet over detail weergave. Dit is niet hetzelfde.
              De detail weergave van de 12 MP G9 is zeker beter dan de detail weergave van de 10 MP 40D.

              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
              Ik moet zeggen met wat er tot nu toe gezegd is namelijk dat de hoge iso's van 20D en 40D vergelijkbaar zijn en je dus enkel winst maakt door de meer MP.
              Ik begrijp het probleem niet.
              Er staan toch 20D, 30D, 40D en 5D fotos op dpreview.

              Je kan toch zelf de fotos naast elkaar vergelijken, en zelf beslissen of de 40D goed genoeg is ?

              Ik heb gelukkig geen enkel probleem met de 40D.
              Ik geef geen eurocent meer uit voor minder dan 12 MP.
              Als de D300 fotos meer ruis vertonen dan de 40D fotos... dan koop ik wel een G9.

              Jan.

              Comment


              • Re: Canon Eos 40d

                Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                Ik begrijp het probleem niet.
                Er staan toch 20D, 30D, 40D en 5D fotos op dpreview.

                Je kan toch zelf de fotos naast elkaar vergelijken, en zelf beslissen of de 40D goed genoeg is ?

                Ik heb gelukkig geen enkel probleem met de 40D.
                Ik geef geen eurocent meer uit voor minder dan 12 MP.
                Als de D300 fotos meer ruis vertonen dan de 40D fotos... dan koop ik wel een G9.

                Jan.
                Probleem nee dat is er niet. Maar goeie vergelijkingen die ik kan vertrouwen zo heb ik er nog geen gezien eigenlijk. Enkele foto's op zich zeggen mij niets omdat ik de omstandigheden niet ken. Maar ik hoop op een serieuze verbetering van de 40D tov de 20D. En ruisniveau lijkt er niet zoveel verschil te zijn maar detail en scherpte ligt een pak hoger. Al bij al misschien de moeite waard. Maar daarvoor wil ik eerst nog echte vgl zien of nog beter zelf foto's maken.

                En enkel een ruisniveau zegt mij ook al niets. Als ik over hoge iso spreek heeft het detail ook heel veel belang. Liever iets meer ruis en detail dan het omgekeerde voor mij.

                Comment


                • Re: Canon Eos 40d

                  Nog niemand nieuws uit België over een leveringsdatum ?
                  Canon 5D Mark II _ 17-55mm 2,8 IS USM _ 100mm 2,8 macro _ 24-105mm 'L' IS _ 70-200mm 'L'

                  Comment


                  • Re: Canon Eos 40d

                    nog eentje ...
                    This ten minute video gives a demo and review plus tips, features and custom buttons of the Canon 40D camera. http://www.elitevideo.com


                    watertanden ....

                    Stefan - ON7STV
                    Canon 5D Mark II _ 17-55mm 2,8 IS USM _ 100mm 2,8 macro _ 24-105mm 'L' IS _ 70-200mm 'L'

                    Comment


                    • Re: Canon Eos 40d

                      Voor mij is het duidelijk... Ik heb geen reviews meer nodig.

                      De ruis van de 5D is gewoon perfect en de ruis van de 40D is onaanvaardbaar.



                      Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


                      Jan.

                      Comment


                      • Re: Canon Eos 40d

                        Staren jullie niet een klein beetje blind op die ISO's ? Precies of er worden geen fotos meer getrokken op minder dan ISO 800

                        Vroeger vond ik dat ook zeer belangrijk, tot ik een afdruk zag van mijn eerste DSLR(350D) op ISO 1600: ik zag er gewoon geen, sindsdien kan ik dat precies nogal relativeren. Hebben jullie al eens met films gewerkt van ASA800;1600, DAT is ruis

                        Comment


                        • Re: Canon Eos 40d

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                          Voor mij is het duidelijk... Ik heb geen reviews meer nodig.

                          De ruis van de 5D is gewoon perfect en de ruis van de 40D is onaanvaardbaar.



                          Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


                          Jan.
                          Ah Merci Jan dat is nu al eens een vgl die er wat beter/realistischer uitziet. En dat ziet er helemaal niet slecht uit moet ik zeggen. Die 40D zijn ruis is echt onaanvaardbaar. En ook in detail doet ie het in deze vgl echt niet slecht maar het is toch niet echt een 5D ook niet. Maar dat lijkt wel enkel aan de extra Mp's te danken.

                          Comment


                          • Re: Canon Eos 40d

                            Oorspronkelijk geplaatst door Karreaux Bekijk bericht
                            Staren jullie niet een klein beetje blind op die ISO's ? Precies of er worden geen fotos meer getrokken op minder dan ISO 800

                            Vroeger vond ik dat ook zeer belangrijk, tot ik een afdruk zag van mijn eerste DSLR(350D) op ISO 1600: ik zag er gewoon geen, sindsdien kan ik dat precies nogal relativeren. Hebben jullie al eens met films gewerkt van ASA800;1600, DAT is ruis
                            Het verschil in beeldkwaliteit op iso100 is meestal niet zo belangrijk want iedereen is goed. Maar in de hogere iso's daar worden de verschillen nog steeds veel meer gemaakt.
                            En tja als je nooit in de hoge iso zit kan ik mij inbeelden dat je het niet belangrijk vindt. Zelf trek ik 80% van mijn foto's op iso800 en hoger dus tja voor mij is dat heel belangrijk. En niemand is op dit moment goed genoeg voor mij.
                            Film tja veel ruis maar het is niet omdat het vroeger nog veel slechter was dat het vandaag niet beter zou moeten zijn. Een mens moet met zijn tijd meegaan. Als ik ruis/korrel in mijn foto wil zal ik die zelf wel toevoegen.

                            Comment


                            • Re: Canon Eos 40d

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                              Film tja veel ruis maar het is niet omdat het vroeger nog veel slechter was dat het vandaag niet beter zou moeten zijn. Een mens moet met zijn tijd meegaan. Als ik ruis/korrel in mijn foto wil zal ik die zelf wel toevoegen.
                              Das ook mijn gedacht erover. Laar maar komen die hoge iso's.
                              En ondertussen kunnen we meer en meer gaan vermoeden ;-) , dat de 40d ergens tussen de 20-30d en de 5d zal komen zitten kwa beelden, maar niet op 5d niveau (oef)

                              Comment


                              • Re: Canon Eos 40d

                                Oorspronkelijk geplaatst door Karreaux Bekijk bericht
                                Staren jullie niet een klein beetje blind op die ISO's ? Precies of er worden geen fotos meer getrokken op minder dan ISO 800

                                Vroeger vond ik dat ook zeer belangrijk, tot ik een afdruk zag van mijn eerste DSLR(350D) op ISO 1600: ik zag er gewoon geen, sindsdien kan ik dat precies nogal relativeren. Hebben jullie al eens met films gewerkt van ASA800;1600, DAT is ruis
                                euh nee da's korrel en ik gebruik nog regelmatig Fuji Neopan 1600 omda'k die korrel zo charmant vind op mijn kindjes. En ja, 't is wel minder detail terug te vinden op film dan op ISO1600 op nen digitale.
                                pixelpusher

                                Comment

                                Working...
                                X