Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 40d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Canon Eos 40d

    Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
    Aha laat ons alvast maar je bevindingen weten. Ook over de Af he.
    Zelf twijfel ik nog. Moest hij gekost hebben wat ik verwacht had zou ik waarschijnlijk zeker nog tot na PMA gewacht hebben. Maar voor dit geld kan je echt geen miskoop doen. Kost gewoon 3 a 400 € minder dan ik verwacht had!

    Dat is ook de reden waarom ik die zo snel besteld heb, ik had ook verwacht dat de 40D duurder zou zijn.

    Tijdens het weekend van 22 en 23 september valt er hier genoeg te fotograferen, dan kan ik alles goed uitproberen. Echte testfoto's ga ik niet maken, de 40D wordt gewoon gebruikt, en achteraf zal ik wel zien of alles goed werkt.

    De echte tests laat ik over aan de professionals (dpreview bijvoorbeeld).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • Re: Canon Eos 40d

      Ik ben ook 1 van de gelukkigen die er volgende week mag omgaan Normaal gezien kan ik er dan volgende week zondag al mijn eerste motorcross wedstrijd mee shooten.
      Ik zal dan zeker ook eens mijn bevindingen posten. Het zal hoofdzakelijk een vergelijking worden met mijn 350D... Ik kan nu eigenlijk al niet meer wachten
      www.nifin.be

      Comment


      • Re: Canon Eos 40d

        bijkomende info :




        mvg ,

        Comment


        • Re: Canon Eos 40d

          hopelijk geen repost...

          http://www.youtube.com/watch?v=ng13Rke0uPg

          Comment


          • Re: Canon Eos 40d

            Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
            toch wel
            mijne 40d is ook besteld
            www.VIMO.be - Flickr

            Comment


            • Re: Canon Eos 40d

              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
              Aha laat ons alvast maar je bevindingen weten. Ook over de Af he.
              AF is snel en accuraat (ook voor relatief snel bewegende onderwerpen). Een verademing t.o.v. m'n 20D (opgepast: niet iedereen heeft dezelfde manier van shooten hé of schiet dezelfde onderwerpen, hou daar rekening mee).

              Dat en een paar featurekes meer (die op m'n 20D ontbreken) maken dat ik na dag 1 al tevreden ben. Het nieuwe beestje ondergaat de komende uren/dagen een serieuze try-out met diverse lenzen. Ik ben benieuwd... .
              Of all the I things I've lost, I miss my mind the most.

              Comment


              • Re: Canon Eos 40d

                Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Bonington Bekijk bericht
                AF is snel en accuraat (ook voor relatief snel bewegende onderwerpen). Een verademing t.o.v. m'n 20D (opgepast: niet iedereen heeft dezelfde manier van shooten hé of schiet dezelfde onderwerpen, hou daar rekening mee).

                Dat en een paar featurekes meer (die op m'n 20D ontbreken) maken dat ik na dag 1 al tevreden ben. Het nieuwe beestje ondergaat de komende uren/dagen een serieuze try-out met diverse lenzen. Ik ben benieuwd... .
                Alvast bedankt voor de info. Een betere AF is altijd welkom. Ik heb eigenlijk zo goed als geen problemen met die van de 20D (andere onderwerpen he) maar AF vind ik altijd iets heel belangrijks!

                Comment


                • Re: Canon Eos 40d

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                  Alvast bedankt voor de info. Een betere AF is altijd welkom. Ik heb eigenlijk zo goed als geen problemen met die van de 20D (andere onderwerpen he) maar AF vind ik altijd iets heel belangrijks!
                  Ach ;-) Het is nooit wat het moet zijn he. Dat heb je met AF. Wat je zelf doet, doe je meestal beter... en dan nog...

                  Ik wacht nog even op Katzeye...
                  Of all the I things I've lost, I miss my mind the most.

                  Comment


                  • Re: Canon Eos 40d

                    Oorspronkelijk geplaatst door scannie Bekijk bericht
                    Wat me opvalt is dat de functie van het grote keuzewiel beperkt is.
                    Als je de verhalen over de 30D leest , kun je hiermee snel ISO, witbalans, e.d. mee aanpassen. Met de 400D gaat dat eenvoudig met de toetsen op de achterkant. Op het grote display zie je dan ook de instellingen die je verandert.

                    Bij de 40D werkt dit met de kleine toetjes op de bovenkant en het kleine instelwieltje voor de ontspanknop. De instelling is dan alleen zichtbaar op het kleine display bovenop.
                    Ik had dat gedacht in het begin ook bij mijn overschakeling naar de 5D, maar eens je het gewoon bent is dit toch wel handiger. Dat vind ik toch
                    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                    http://www.stevevandegaer.be

                    Comment


                    • Re: Canon Eos 40d

                      Die knopjes hebben, in tegenstelling tot de 400D, een dubbele werking: een knopje dient bv om AF en shooting mode tegelijk te wijzigen. Het kleine knopje dient dan voor de een functie, het grote wiel voor het andere.

                      Dat werkt sneller, maar verdient inderdaad een beetje inlooptijd.

                      Dave
                      pixelpusher

                      Comment


                      • Re: Canon Eos 40d

                        Ondertussen zo goed als overal op voorraad behalve bij Konijn.
                        HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                        Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

                        Comment


                        • Re: Canon Eos 40d

                          Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X Bekijk bericht
                          Ondertussen zo goed als overal op voorraad behalve bij Konijn.
                          Ik heb vandaag mail gekregen, en ze zouden normaal deze week nog geleverd worden!
                          www.VIMO.be - Flickr

                          Comment


                          • Re: Canon Eos 40d

                            Volgens de website zou hij in Den Ham al op voorraad zijn.
                            Als hij in Turnhout is kan ik ook overschakelen op een DSLR.
                            Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

                            Comment


                            • Re: Canon Eos 40d

                              Heel goede review, ruis is vergelijkbaar met 20D zonder NR maar met NR iets minder maar in het geheel meer detail in de beelden.

                              Er word ook in alle reviews/previews dat ik tot nu toe zag gesproken van geen update van de 30D maar een compleet nieuw toestel dat zelfs de moeite waard is om up te graden van de 30D.

                              Mij moeten ze niet meer overtuigen. Nu hopen dat ze overal goed op stock liggen en degene die ze me zo uit de hand kan leveren mag me dit weekend verwachten
                              HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                              Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

                              Comment

                              Working...
                              X