Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 40d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Canon Eos 40d

    Mijn 40D komt uit duitsland, maar is de versie van europa.
    Incl. garantiebewijs voor europa en een nederlandse gebruiksaanwijzing.

    Na het opladen natuurlijk aan het testen gegaan.
    Mijn vorige camera was de 400D.
    Ik kan dus niet vergelijken met b.v. een 30D.

    Wat me opvalt is dat de functie van het grote keuzewiel beperkt is.
    Als je de verhalen over de 30D leest , kun je hiermee snel ISO, witbalans, e.d. mee aanpassen. Met de 400D gaat dat eenvoudig met de toetsen op de achterkant. Op het grote display zie je dan ook de instellingen die je verandert.

    Bij de 40D werkt dit met de kleine toetjes op de bovenkant en het kleine instelwieltje voor de ontspanknop. De instelling is dan alleen zichtbaar op het kleine display bovenop.

    Tijdens het fotograferen kun je alleen de belichtingscompensatie met het grote instelwiel aan de achterzijde instellen.

    Op dit gebied vind ik de 400D dus veel makkelijker.

    Verder ben ik heel positief over de 40D

    Peter.
    www.dpix.nl event photography

    Comment


    • Re: Canon Eos 40d

      Oorspronkelijk geplaatst door scannie Bekijk bericht
      Wat me opvalt is dat de functie van het grote keuzewiel beperkt is.
      Als je de verhalen over de 30D leest , kun je hiermee snel ISO, witbalans, e.d. mee aanpassen. Met de 400D gaat dat eenvoudig met de toetsen op de achterkant. Op het grote display zie je dan ook de instellingen die je verandert.
      Van dpreview:
      Shooting Information Display
      Taking a leaf out of the EOS 400D book you can now optionally display a live 'control panel' type screen on the LCD monitor.
      Jan.

      Comment


      • Re: Canon Eos 40d

        Hi,

        Op deze site: http://rolandlim.wordpress.com/ vinden jullie een first-hand review terug. Geen klinische review, maar eentje gebasseerd op ondervinding. Waarmee ik overigens uiteraard niks anders mee bedoel.

        Zelf heb ik me eentje besteld. Volgende week zaterdag ga ik het toestel halen en testen. Ben benieuwd, al verwacht ik niks extra's in het gebied van beeldkwaliteit. Het zijn vooral een aantal features t.o.v. de Canon 20D die me overstag deden gaan.

        Edit. Overigens: voor diegenen die van een prisma matglas houden is er goed nieuws: Katz Eyes Optics (http://www.katzeyeoptics.com/) brengt binnen afzienbare tijd zo een prisma matglas uit voor manueel focussen. Geen fijnzinnig geklodder meer met het aanbrengen van het matglas want het zou een insteekbaar prisma matglas worden. Dat komt omdat Canon zelf 2 extra matglazen voorziet die insteekbaar zijn. Lees even mee:

        "Thank you you very much for your inquiry. We are planning to introduce Katz Eye prism-type focusing screens for the Canon 40D. We have models in our research & Development department currently and are hopeful that we will be able to release our screens for sale in the near future. I will add your name to the interest list for the Canon 40D so you will get an email as soon as any additional information becomes available. Thanks again for your interest in Katz Eye products, and if you have any other questions, please feel free to ask."

        Waarop ik (voor de zekerheid) een bijkomende vraag vroeg en Katz Eye antwoordde:

        "You are very welcome - I will definitely be in touch when the screens are ready. In answer to your other questions:

        1. Development is ongoing, but we anticipate that the Katz Eye screen should fit in the same way as the optional Canon screens with no
        modifications or disassembly of the camera required. That is certainly our goal as we design our screen.

        2. We are not able to support the 5D at this time due to technical limitations. It is possible we might be able to support it in the future,
        but there is no anticipated release date at this time.

        Thanks,

        Rachael Katz
        Katz Eye Optics
        +1.413.743.2523
        KatzEye Optics - Custom Split Prism Focusing Screens for DSLR Cameras

        customerservice@katzeyeoptics.com>"


        Niks is zeker, maar hoop doet leven, nietwaar?. Fijne avond nog.

        Mr. Bonington
        Last edited by Mr. Bonington; 2 september 2007, 17:35.
        Of all the I things I've lost, I miss my mind the most.

        Comment


        • Re: Canon Eos 40d

          Nu mag iemand me nu toch eens uitleggen hoe het komt dat in Duitsland de 40D gewoon op voorraad is en in de andere landen maar beschikbaar is in September / Oktober.
          HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
          Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

          Comment


          • Re: Canon Eos 40d

            Volgens Canon België is de U.K en Duitsland meestal eerst nadien Nederland & België ...
            Waarom weten ze ook niet ...

            Stefan - ON7STV
            Last edited by Stefan ON7STV; 3 september 2007, 13:48.
            Canon 5D Mark II _ 17-55mm 2,8 IS USM _ 100mm 2,8 macro _ 24-105mm 'L' IS _ 70-200mm 'L'

            Comment


            • Re: Canon Eos 40d

              Het antwoord is eigenlijk simpel.

              Duitsland is voor hen de belangrijkste markt in Europa en krijgt dus voorrang op alle anderen. Dit is gewoon business.

              Comment


              • Re: Canon Eos 40d

                Slimme zet, ik ga de mijne alvast gaan halen bij Topfoto, ik ga geen maand of langer wachten als ik hem meteen bij Topfoto kan gaan afhalen.
                HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

                Comment


                • Re: Canon Eos 40d

                  Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X Bekijk bericht
                  Slimme zet, ik ga de mijne alvast gaan halen bij Topfoto, ik ga geen maand of langer wachten als ik hem meteen bij Topfoto kan gaan afhalen.
                  Is em nog niet bij de Otto (topfoto.be) te krijgen? Die is er gewoonlijk ook vroeg bij, zeker als het produkt reeds in Duitsland verkrijgbaar ie?

                  Comment


                  • Re: Canon Eos 40d

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Is em nog niet bij de Otto (topfoto.be) te krijgen? Die is er gewoonlijk ook vroeg bij, zeker als het produkt reeds in Duitsland verkrijgbaar ie?
                    Nope
                    HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                    Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

                    Comment


                    • Re: Canon Eos 40d

                      Als je de 20D vergelijkt met de 40D...
                      Zowat alle problemen die ik had met de 20D zijn opgelost.
                      En dat voor 400 euro minder...

                      En als je de prijs van de 40D vergelijkt met die van de 1DIII en de 1DsIII...

                      Jan.

                      Comment


                      • Re: Canon Eos 40d

                        Inderdaad, daarom ook dat de 40D mij heel erg aanspreekt.
                        HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                        Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

                        Comment


                        • Re: Canon Eos 40d

                          Idd, dit is de eerste update die mij doet twijfelen mijn 2de hands aangekochte 10D te vervangen/aan te vullen!
                          Belangrijkste:
                          *snelheid, en dan vooral van het opstarten, wegschrijven en weergeven van de bestanden. Met mijn 10D moet ik soms meer dan 5 s wachten voor ik een juist genomen foto kan tonen als mijn 2Gb kaartje bijna vol is (kan deze dat mss eigenlijk niet aan ofzo?) maar dit zal ook terug te vinden zijn in de 20/30D
                          *de C-standen op het wieltje!
                          *grotere en beter zoeker + meer info!
                          *Betere AF (mss kan ik deze ook gebruiken bij wienig licht zonder dat de flits erop moet om zijn hulplicht uit te zenden
                          *wat minder ruis op de hoge iso's tov de 10D (hopelijk toch 2 stops bij afdruk op een A3 ofzo? eerlijk gezegd had ik beter gehoopt als ik de voorbeeldfoto's zie, maar 10Mp moet uiteraard wel nog minder vergroot/meer verkleind worden bij afdruk/webgebruik)
                          *de kans dat mijn 10D op zijn laatste sluiter-benen loopt is reeel, na minstens zo'n 40000 opnamen... en ik zou die graag houden als backup, dus moet ik hem niet volledig op-gebruiken

                          Ik hoop wel dat deze effectief meer de zelfde ergonomie heeft als mijn 10D, de 20 en 30 lagen namelijk niet half zo goed in mijn hand, anders zal het wellicht eerder een 2de hands 5D worden...

                          Groeten,
                          Koen
                          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                          Comment


                          • Re: Canon Eos 40d

                            Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                            *snelheid, en dan vooral van het opstarten, wegschrijven en weergeven van de bestanden. Met mijn 10D moet ik soms meer dan 5 s wachten voor ik een juist genomen foto kan tonen als mijn 2Gb kaartje bijna vol is (kan deze dat mss eigenlijk niet aan ofzo?) maar dit zal ook terug te vinden zijn in de 20/30D
                            Dit was reeds volledig opgelost bij de 20D. Belangrijkste verschil met de 10D.

                            Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                            *de C-standen op het wieltje!
                            Heel belangrijk. De 5D heeft 1 C stand. Nog altijd niet te geloven. 1 !

                            Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                            *grotere en beter zoeker + meer info!
                            Veel beter. Maar 5D is nog beter. 0,71 tegenover 0,95 / 1,6 = 0,6.

                            Van dpreview
                            Larger, bright viewfinder
                            Frame coverage remains the same at 95% however magnification goes up from 0.90x to 0.95x, in use this is clear to see, indeed it would be fair to say that the EOS 40D's viewfinder view appears as large as that of the EOS-1D Mark III.
                            Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                            *Betere AF (mss kan ik deze ook gebruiken bij wienig licht zonder dat de flits erop moet om zijn hulplicht uit te zenden
                            Dit was ook beter met de 20D.
                            De 40D heeft nu wel 9 goede AF punten, de 5D, de 20D en 30D 1.
                            Dit is het belangrijkste nadeel van de 5D. Bij weinig licht is alleen het autofocus punt in het midden goed genoeg.

                            Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                            *wat minder ruis op de hoge iso's tov de 10D (hopelijk toch 2 stops bij afdruk op een A3 ofzo? eerlijk gezegd had ik beter gehoopt als ik de voorbeeldfoto's zie, maar 10Mp moet uiteraard wel nog minder vergroot/meer verkleind worden bij afdruk/webgebruik)
                            Ook de 20D is 1 tot 2 stops beter dan de 10D.

                            Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                            Ik hoop wel dat deze effectief meer de zelfde ergonomie heeft als mijn 10D, de 20 en 30 lagen namelijk niet half zo goed in mijn hand, anders zal het wellicht eerder een 2de hands 5D worden...
                            De 40D is groter dan de 20D. Maar of dit voldoende is... Zelf even testen.
                            De 5D is volledig gelijk aan de 10D.

                            Jan.
                            Last edited by Jan_10D; 3 september 2007, 21:40.

                            Comment


                            • Re: Canon Eos 40d

                              Hallo,

                              voor wie niet langer kan wachten, topfoto(.de) heeft nog enkele exemplaren staan...

                              tw
                              EOS 10D - 40D - 7D II Glas 10-22S 17-40L 15-85S 70-300L 100-400L
                              EOS 10 Glas 28-105 70-210

                              Comment


                              • Re: Canon Eos 40d

                                Ik weet niet of het al langer is maar de prijs bij Konijnenberg is gezakt van +-1371€ naar +-1208€.

                                Ik ben gisteren ook eens naar Youtube gaan kijken.
                                En die filmpjes van:"Canon 40D first impressions" zijn echt wel lachen.
                                Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

                                Comment

                                Working...
                                X