Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 40d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Canon Eos 40d

    Oorspronkelijk geplaatst door pvphoto Bekijk bericht
    enkele testshots, pas encore grand chose ben de zaken aan het bekijken


    http://www.pablovicente.com/canon40dtests.htm
    Bedankt. Die laatste is interessant zo krijgt men pas een werkelijk beeld. Mischien nog beter om ze eens volledig zonder enig bewerking te plaatsen.
    Groetjes Steco

    Comment


    • Re: Canon Eos 40d

      OK, tijd voor een vraagje van iemand die zich nog altijd als een semi-beginner beschouwd ...
      Ik heb momenteel een 400D, die toch qua pixels e.d. veel dezelfde karakteristieken bezit als de 40D. Ik twijfel er niet aan dat de 40D betere foto's oplevert, maar ik vraag me af (en ik denk dat er nog op dit forum zitten die hieruit kunnen leren) hoe je dan in de specs ziet dat de 40D superieur is aan de 400D. Sorry als het een stomme vraag is, hoor, maar ik ben op het moment aan het twijfelen aan de aankoop, en ik wil weten waarom ik die moet doen
      Geeft de 40D meer details weer door de processor ? Als ik meer detail kan opnemen, dan ga ik er wellicht voor, want ik moet nogal veel croppen en dan is detail op het origineel natuurlijk belangrijk ...

      Ronny
      Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

      Comment


      • Re: Canon Eos 40d

        Ronny,

        ik ben een dik jaar geleden overgestapt van een 350D naar een 30D. De grootste vooruitgang voor mij was de grotere body die veel beter in de hand ligt, dat leuke grote instelwiel achteraan, het grotere display en de robuustheud van de body. Verschil in beeldkwaliteit was er niet echt.

        Ik denk dat de overstap van de 400D naar de 40D ongeveer hetzelfde zal zijn. Wss zal de 40D wat beter presteren op hogere ISO, al moet ik zeggen dat ik ni veel verbetering zie (in de foto's die ik heb gezien). Ik zou ook niet significant meer detail verwachten.
        ...Canon EOS D...
        .:Mijn website in opbouw:.

        Comment


        • Re: Canon Eos 40d

          Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht
          Geeft de 40D meer details weer door de processor ? Als ik meer detail kan opnemen, dan ga ik er wellicht voor, want ik moet nogal veel croppen en dan is detail op het origineel natuurlijk belangrijk ...
          Er is geen enkele reden waarom de 40D fotos beter kunnen zijn of meer detail kunnen weergeven dan de 400D fotos, op normale ISO.

          Het is dezelfde 10MP sensor, met hetzelfde aantal pixels, en dezelfde sensor grootte.

          Ook de 10 MP sensor van de 1DIII kan, in theorie, geen extra detail weergeven.
          De 1DIII sensor is wel iets groter. Maar zelfs dat betekent niet automatisch meer detail.

          En toch is de 1DIII een ander foto toestel dan de 400D.
          En de 40D is even veel een ander foto toestel dan de 400D.

          Jan.

          Comment


          • Re: Canon Eos 40d

            Dus als ik het goed begrijp is het grootste verschil het gebruiksgemak, maar niet de resultaten op zich ? In dat geval blijf ik met mijn 400D verderwerken

            Ik lees wel in de 'white paper' van de 40D het volgende :

            The analog output signal from the imaging element is converted into a digital signal
            with 14 bits (16,384 colors) per channel instead of the previous 12 bits (4,096 colors).
            The result is digital data with finer gradation. With RAW/sRAW images recorded at 14
            bits, one can use Canon DPP (Digital Photo Professional) software to process and save
            the image as a 16-bit TIFF image. This yields the maximum range of colors afforded by
            14-bit processing. Also, because images recorded in JPEG (8 bits per color) are also
            generated from 14-bit RAW data, there are fewer blown highlights than before and
            gradation is excellent. Even in the case of highly saturated subjects or subjects with
            high contrast and clear differences between light and dark features, high quality color
            reproduction and smooth tone rendition from highlights to shadows are possible.

            Dus ? Wat moet ik nu besluiten ? Of is dit enkel verkoopspraat ?
            Last edited by fotomanneke; 16 september 2007, 00:47.
            Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

            Comment


            • Re: Canon Eos 40d

              Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht
              Dus als ik het goed begrijp is het grootste verschil het gebruiksgemak, maar niet de resultaten op zich ? In dat geval blijf ik met mijn 400D verderwerken

              Dus ? Wat moet ik nu besluiten ? Of is dit enkel verkoopspraat ?
              Diit is heel eenvoudig het verschil tussen 12 bit en 14 bit. En dat verschil is er wel echt.

              12 bit zoals bij de 400D/30D/5D en 14 bit zoals bij de 40D/1DIII.

              En tot vandaag is het nog niet 100 % duidelijk wat dit verschil betekent.
              Maar in geen geval een verschil in detal weergave.

              En verder wachten we nog altijd op een vergelijking die dit verschil kan aantonen.

              Hier zou dit verschil belangrijk zijn: Maar ik heb dit zelf nog niet bekeken.


              To conclude, the 40D does not appear less or more sensitive than the preceding DSRL generation for faint flux applications. But the 14 bits coding, the possibility of long exposure starting from interface USB and the LiveView mode are real advances. The 40D approaches CCD cameras and It is nearly the first time that I have really this feeling! The majority of cameras CCD are even exceeded on certain points (transfer speed of the images, real time Live View). All this in a reasonable price. The camera is well finished and makes beautiful photograph of the every day. The EOS 40D, the DSRL camera of maturity!
              DSRL betekent DSLR.

              Jan.
              Last edited by Jan_10D; 16 september 2007, 08:33.

              Comment


              • Re: Canon Eos 40d

                Heel interessante link, Jan10D ! Ik ben hem met belangstelling aan het lezen.
                Met dank voor de tip !
                Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

                Comment


                • Re: Canon Eos 40d

                  Hallo Ronny, fotomanneke ...

                  Ik had een 400D met een 17-85 mm lens en een 70-300mm.
                  Toen de 40D in aankomst was heb ik ook getwijfeld om deze aan te kopen ... om de aankoop wat uit te stellen en de 40D uit mijn gedachten te zetten heb ik me een grip aangekocht voor de 400D nav de handbaarheid ( ligt dan beter in de hand ) ...
                  Ik heb me ook een 17-55mm f2,8 aangeschaft maar de 400D opzich is dan een te lichte camera vergeleken met die toch zware lens 17-55mm f2,8.
                  Dus kwam de twijfel terug naar boven om een 40D aan te schaffen ...
                  Uiteindelijk de 40D gekocht en geen enkele seconde had ik voordien moeten twijfelen nu ik die 40D heb !!! Wat een toestel, die is wel stukken zwaarder en groter dan de 400D hoor MAAR de fotokwaliteit en degelijkheid, snelheid enz ... is toch wel anders dan de 400D, wel te verstaan dat de lenzen hetzeldfe gebleven zijn hé om de vergelijking te doen. Ik denk iemand die aan het twijfelen is over te stappen van 400D naar 40D die zal zeer binnenkort de aankoop doen hoor !!
                  Canon 5D Mark II _ 17-55mm 2,8 IS USM _ 100mm 2,8 macro _ 24-105mm 'L' IS _ 70-200mm 'L'

                  Comment


                  • Re: Canon Eos 40d

                    Hallo
                    Ik ben ook van plan binnenkort over te stappen, dan wel van een 350D naar de 40D.
                    Moet volgens mij toch een hele verbetering zijn toch?
                    Ik heb ook de 17-55 2.8 IS
                    Ik ben hier alles vollop aan het lezen en volgen over die 40D.
                    Grtss

                    Comment


                    • Re: Canon Eos 40d

                      Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
                      Daar is niks bizar aan.Voor de MKIII hadden ze ook een erg goede prijs.Zowel Grobet als Studio73 hebben de laatste tijd veel betere prijzen in vergelijking met vroeger.Ze zijn vaak goedkoper dan konijnenberg.
                      het is verboden om reklame te maken volgens de moderator

                      Comment


                      • Re: Canon Eos 40d

                        Oorspronkelijk geplaatst door mtb Bekijk bericht
                        het is verboden om reklame te maken volgens de moderator
                        omg

                        Comment


                        • Re: Canon Eos 40d

                          Oorspronkelijk geplaatst door mtb Bekijk bericht
                          zelfs bij konijn nu de 30D aan 889,71euro zijn dat afzetters in Juni 80euro meer,en nu ineens zoveel lager is echt spijtig voor de klanten.
                          Oorspronkelijk geplaatst door mtb Bekijk bericht
                          het is verboden om reklame te maken volgens de moderator
                          en laster mag ook niet, volgens de moderator.
                          pixelpusher

                          Comment


                          • Re: Canon Eos 40d

                            Oorspronkelijk geplaatst door mtb Bekijk bericht
                            het is verboden om reklame te maken volgens de moderator
                            Dit is gewoon m'n persoonlijke ervaring.Ik heb m'n MKIII 600 Euro goedkoper gekocht bij Grobet dan dat ie geprijsd stond bij Konijn.Allé,hopelijk krijg ik nu geen proces aan m'n broek
                            Danny's Photosite

                            Comment


                            • Re: Canon Eos 40d

                              Oorspronkelijk geplaatst door Stefan ON7STV Bekijk bericht
                              Hallo Ronny, fotomanneke ...

                              Ik had een 400D met een 17-85 mm lens en een 70-300mm.
                              Toen de 40D in aankomst was heb ik ook getwijfeld om deze aan te kopen ... om de aankoop wat uit te stellen en de 40D uit mijn gedachten te zetten heb ik me een grip aangekocht voor de 400D nav de handbaarheid ( ligt dan beter in de hand ) ...
                              Ik heb me ook een 17-55mm f2,8 aangeschaft maar de 400D opzich is dan een te lichte camera vergeleken met die toch zware lens 17-55mm f2,8.
                              Dus kwam de twijfel terug naar boven om een 40D aan te schaffen ...
                              Uiteindelijk de 40D gekocht en geen enkele seconde had ik voordien moeten twijfelen nu ik die 40D heb !!! Wat een toestel, die is wel stukken zwaarder en groter dan de 400D hoor MAAR de fotokwaliteit en degelijkheid, snelheid enz ... is toch wel anders dan de 400D, wel te verstaan dat de lenzen hetzeldfe gebleven zijn hé om de vergelijking te doen. Ik denk iemand die aan het twijfelen is over te stappen van 400D naar 40D die zal zeer binnenkort de aankoop doen hoor !!

                              Hallo Stefan,

                              Jij kan natuurlijk een prima vergelijking maken
                              Je schrijft over de 'fotokwaliteit', maar waarin zie je dat dan ? Kleur, contrast, detail, ... ? Ik zou graag eens een zelfde foto zien genomen met de 400D en de 40D en met dezelfde lens op de body, dat zou nog eens een prima vergelijking zijn. En ik denk (nee, ik ben er zeker van) dat er hier nog zijn die dat wel eens zouden willen zien.
                              Is dat mogelijk, of heb je je 400D al verkocht ?

                              Groeten (en 73s)

                              Ronny
                              Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

                              Comment


                              • Re: Canon Eos 40d

                                Hallo Ronny,

                                Begrijp me niet verkeerd hé ... de 400D maakt prima foto's zelfs ik heb enkele prima exemplaren zitten MAAR van de bvb 50 foto's die ik maak met de 400D zijn er een 30 tal die echt vrij onscherp en qua kleur - contrast niet goed zijn. Van de 50 foto's met de 40D zijn er 10 die onscherp zijn en dit te wijten aan onkennis want ik ben nog maar net in die machtige fotografische wereld terecht gekomen via lid : CONCERTFOTO.
                                Ik merkte meer onscherpte bij de 400D en bij 100% vergroten tov de 40D.
                                Dat zal geen toeval zijn want gisteren avond mooie sfeerbeelden gemaakt bij avondlicht zelfs bij een hogere ISO met enorm minder RUIS !!!

                                Het is moeilijk uit te leggen hé maar zelfs als je de foto's van een 30D naast foto's van een 350D legt, Tja ....

                                Groeten,

                                Stefan
                                Canon 5D Mark II _ 17-55mm 2,8 IS USM _ 100mm 2,8 macro _ 24-105mm 'L' IS _ 70-200mm 'L'

                                Comment

                                Working...
                                X