Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 40d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Canon Eos 40d

    Ik heb hem nu bijna een week en door samenloop van omstandigheden enkel kunnen testen. Ik veronderstel dat we allemaal moeten werken om dit te kunnen aanschaffen
    Daar ben ik volledig mee eens, maar je bent toch niet de enige met een 40D
    Franske
    Fuji + glas.

    Comment


    • Re: Canon Eos 40d

      Oorspronkelijk geplaatst door Franske Bekijk bericht
      Daar ben ik volledig mee eens, maar je bent toch niet de enige met een 40D
      Franske, de mijne is al weg

      Comment


      • Re: Canon Eos 40d

        Tiens, in de Chasseur d'Images van oktober staat dat de 40D wel 6,5 beelden per seconde haalt, maar dat die snelheid al daalt na 7 foto's omdat de buffer dan vol zou zijn (denk ik, mijn frans is wel vrij slecht)
        Zouden die nog een pré productie model met minder intern geheugen gehad hebben, of klopt dit weldegelijk voor RAW+ jpeg fine ofzo
        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

        Comment


        • Re: Canon Eos 40d

          Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
          de 40D en features missen zal wellicht vooral in het hoofd zitten.

          Dat denk ik ook. Voor de meeste toch denk ik. Wat ik nu al zeker weet is dat ik geen 50d zal kopen. Ik kom van een 350d en dat is natuurlijk een hemelsbreed verschil. Niettegenstaande dat verschil zullen mijn foto's niet zo vlug beter worden.

          De belangrijste reden van mijn overstap is gebruikgemak. Geef mij een hasselblad in handen, betere foto's zal ik daar niet mee maken. Toch niet op mijn huidig kennis niveau. Ik denk dat er veel overstappen om de eenvoudige reden dat er wat is om over te stappen. Dat heb je met computers ook. Ze willen het nieuwste van het nieuwste maar doen er eigenlijk niets mee.

          Had ik geweten dat ik zo in de ban zou geraken van fotografie, dan had ik mij direct een 30d gekocht, dewelke ik nog altijd zou gebruiken. Van een overstap zou geen sprake zijn. De reden van aankoop van een 40d is gewoon het moment dat hij er was. Het kon evengoed nog de 30d zijn indien de 40d nog niet bestond.
          Last edited by Steco; 21 september 2007, 10:42. Reden: aanvulling
          Groetjes Steco

          Comment


          • Re: Canon Eos 40d

            Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
            Wat ik nu al zeker weet is dat ik geen 50d zal kopen.
            De 50D bestaat niet, niet officieel, niet onofficieel. Hoe weet ge dat dan zo zeker?

            Alleen dood en belastingen is zeker.

            Dave
            pixelpusher

            Comment


            • Re: Canon Eos 40d

              Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
              Tiens, in de Chasseur d'Images van oktober staat dat de 40D wel 6,5 beelden per seconde haalt, maar dat die snelheid al daalt na 7 foto's omdat de buffer dan vol zou zijn (denk ik, mijn frans is wel vrij slecht)
              Zouden die nog een pré productie model met minder intern geheugen gehad hebben, of klopt dit weldegelijk voor RAW+ jpeg fine ofzo
              Met RAW+jpeg is het normaal dat de buffer veel sneller vol is. In jpeg zou er een buffer van 75 foto's zijn, en dat is meestal wel ruim voldoende. In RAW is het al heel wat minder, maar als je op die manier foto's maakt, dan werk je volgens mij niet zo veel in RAW, want dan moet je een externe harde schijf van een paar GB op je rug binden, samen met een grote akku.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • Re: Canon Eos 40d

                Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                De 50D bestaat niet, niet officieel, niet onofficieel. Hoe weet ge dat dan zo zeker?

                Alleen dood en belastingen is zeker.

                Dave
                Dat is bij manier van spreken é. 50d, 50,5d wat maakt het uit ik bedoelde de opvolger.
                Groetjes Steco

                Comment


                • Re: Canon Eos 40d

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franske Bekijk bericht
                  Of misschien vergelijkende foto's van een 40D met een 400D?
                  Dat zou ik ook graag eens zien ! Dezelfde foto, dezelfde lens, enkel de body die verschilt, dan kan je echt zien welke meerwaarde er is ...
                  Ik hoop dat iemand dit hier eens post.

                  mvg

                  Ronny
                  Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

                  Comment


                  • Re: Canon Eos 40d

                    Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
                    Dat is bij manier van spreken é. 50d, 50,5d wat maakt het uit ik bedoelde de opvolger.
                    Mijn standpunt blijft. Hoe kunt ge nu zeker zijn dat ge de opvolger van de 40D niet gaat kopen?
                    pixelpusher

                    Comment


                    • Re: Canon Eos 40d

                      Ik heb er mij vanmiddag ook eentje gaan halen. Ik kom van een 300D, en al wat testshots geschoten.

                      Ben nog wat zoekende voor de settings, de 300D had ik naar mijn zin gezet (contrast, scherpte etc), van de 40D (standaardsettings) ben ik enigszins ontevreden over het kleurenpalet dat eruit komt (te hard naar mijn zin)... is vast nog kwestie van instelling.
                      Iemand al suggesties wat betreft de settings?
                      Of andere ervaringen desbetreffend?
                      BD1094BE - Canon 40D en nog één en ander.

                      Comment


                      • Re: Canon Eos 40d

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Met RAW+jpeg is het normaal dat de buffer veel sneller vol is. In jpeg zou er een buffer van 75 foto's zijn, en dat is meestal wel ruim voldoende. In RAW is het al heel wat minder, maar als je op die manier foto's maakt, dan werk je volgens mij niet zo veel in RAW, want dan moet je een externe harde schijf van een paar GB op je rug binden, samen met een grote akku.
                        In RAW + Jpg zou dit wel normaal zijn, maar het is ook als je enkel in jepg schiet, zelfs als je de kleinste bestanden kiest (slechts rond de 90 kB!!)

                        Ik heb ondertussen zelf de oorzaak achterhaald: als je de ruisreductie op hoge isowaarden aanschakelt zakt de buffer ineens van 60 naar 6, zelfs als je schiet op iso 100
                        (een andere instelling zorgt er dan weer voor dat ze zakt van 60 naar 49)
                        Blijkbaar hadden de testers van Chasseur 'd images hetzelfde voor...

                        Morgen de handleiding eens doorlezen, het meeste wijst zichzelf wel uit, maar dit vind ik toch vreemd.

                        Met alle persoonlijke instellingen op 0 kan hij bij een eenvoudig beeld (een lamp in dit geval, dus kleiner te comprimeren) in Jpg fine zo'n 130 foto's trekken aan 6,5 beelden/s met een gewoon Ultra II kaartje, idd méér dan genoeg

                        Groeten,
                        Koen
                        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                        Comment


                        • Re: Canon Eos 40d

                          Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                          In RAW + Jpg zou dit wel normaal zijn, maar het is ook als je enkel in jepg schiet, zelfs als je de kleinste bestanden kiest (slechts rond de 90 kB!!)

                          Ik heb ondertussen zelf de oorzaak achterhaald: als je de ruisreductie op hoge isowaarden aanschakelt zakt de buffer ineens van 60 naar 6, zelfs als je schiet op iso 100
                          (een andere instelling zorgt er dan weer voor dat ze zakt van 60 naar 49)
                          Blijkbaar hadden de testers van Chasseur 'd images hetzelfde voor...

                          Morgen de handleiding eens doorlezen, het meeste wijst zichzelf wel uit, maar dit vind ik toch vreemd.

                          Met alle persoonlijke instellingen op 0 kan hij bij een eenvoudig beeld (een lamp in dit geval, dus kleiner te comprimeren) in Jpg fine zo'n 130 foto's trekken aan 6,5 beelden/s met een gewoon Ultra II kaartje, idd méér dan genoeg

                          Groeten,
                          Koen
                          Hetzelfde komt voor op de MkIII hoor.

                          Dave
                          pixelpusher

                          Comment


                          • Re: Canon Eos 40d

                            Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                            Mijn standpunt blijft. Hoe kunt ge nu zeker zijn dat ge de opvolger van de 40D niet gaat kopen?
                            Omdat mijn ezel die geld schijt gestorven is
                            Groetjes Steco

                            Comment


                            • Re: Canon Eos 40d

                              Oorspronkelijk geplaatst door ZABB Bekijk bericht
                              Ik heb er mij vanmiddag ook eentje gaan halen. Ik kom van een 300D, en al wat testshots geschoten.

                              Ben nog wat zoekende voor de settings, de 300D had ik naar mijn zin gezet (contrast, scherpte etc), van de 40D (standaardsettings) ben ik enigszins ontevreden over het kleurenpalet dat eruit komt (te hard naar mijn zin)... is vast nog kwestie van instelling.
                              Iemand al suggesties wat betreft de settings?
                              Of andere ervaringen desbetreffend?
                              Deze opmerking volg ik zeker goed op
                              Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

                              Comment


                              • Re: Canon Eos 40d

                                Gisteren ben ik de natuur ingetrokken met de 40D.

                                Op heb einde van de dag had ik had ik positieve en negatieve ervaringen...

                                Allereerst maar de slechte....
                                De camera en grip zijn defect.
                                Als ik de accu na het opladen terug plaatste, moest ik steeds weer de datum en tijd instellen. Ik had hiervoor al eens de lithium batterij gecontroleerd. Dit is dus een defect aan de camera..... maar toen ik de grip van de camera wilde halen, om zo bij de batterij te komen, draaide na enkele slagen het wieltje van de grip wel heel erg makkelijk.
                                Gevolg, de as die in de camera zit draait niet mee.
                                De grip is dus niet meer te verwijderen van de camera.
                                Als je goed kijkt zie je in het wieltje van de grip kunstof tandwielen.
                                Hier is dus iets los gegaan.
                                De camera moet dus voor deze twee problemen naar de handelaar terug.
                                Hopelijk heeft Canon een snelle reparatieservice.

                                Nu mijn positieve ervaring:
                                De verbeterde AF is heel duidelijk merkbaar.
                                Bij het gebruik van de Sigma 180mm macro moest ik op de 350D/400D handmatig focussen. Op kleine onderwerpen bleef de lens 'hunten'.
                                Na het handmatig focussen moest je dan ook camera opnieuw ondersteunen en de foto maken.
                                Gevolg was ook redelijk wat missers...
                                De 40D presteert op dit gebied veeel beter.
                                Het hunten is verleden tijd. Hij stelt nauwkeurig scherp op een onderwerp.
                                Ik had het middelste scherpstelpunt vastgezet.
                                Je kunt dan nauwkeurig scherpstellen op een deel van een insect.
                                Gevolg is nog maar een enkele misser, maar dit heeft dan te maken met de lagere sluitertijd of bewegingsonscherpte.

                                Peter.
                                www.dpix.nl event photography

                                Comment

                                Working...
                                X