Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 40d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Canon Eos 40d

    Heb een hi-res 100 % crop van een processed shot erbij gezet.

    Comment


    • Re: Canon Eos 40d

      Hallo Stefan,

      IC ... ik denk dat ik ook een overstap zou moeten wagen
      Toevallig geen vergelijkingsfoto's om te posten ? Niet dat ik je niet geloof, hoor, maar je weet het : 1 foto zegt meer dan 1000 woorden.

      MVG

      Ronny

      PS Ops net gezien dat pvphoto ook een post had in dit topic, waarvoor dank !
      Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

      Comment


      • Re: Canon Eos 40d

        Hoi,

        ga ik het objectief van m'n oude analoge canon eos 1000fn op de canon eos 40d kunnen schroeven?

        Tnx!
        bo

        Comment


        • Re: Canon Eos 40d

          Oorspronkelijk geplaatst door Mickey Bekijk bericht
          Hallo
          Ik ben ook van plan binnenkort over te stappen, dan wel van een 350D naar de 40D.
          Moet volgens mij toch een hele verbetering zijn toch?
          Ik heb ook de 17-55 2.8 IS
          Ik ben hier alles vollop aan het lezen en volgen over die 40D.
          Grtss
          Ik heb net de 40d en en heb ook de 350d. Een verbetering is het zeker maar betere foto's zal ik (voor het moment)er wel niet mee maken. Het gebruiksgemak is wel een hele verbetering. Dat is voor mij de voornaamste reden dat ik deze aangeschaft heb. Ik heb op mijn 350d een grip en dat mis ik wel op mijn 40d. Ik dacht dat ik deze door de betere ergonomie van de 40d niet ging missen. Ik weet dus wat mijn volgende aankoop zal zijn.

          Als je nog specifieke vragen hebt i.v.m. de overstap stuur geef je maar een seintje.

          Steco
          Groetjes Steco

          Comment


          • Re: Canon Eos 40d

            Oorspronkelijk geplaatst door bobolleke Bekijk bericht
            Hoi,

            ga ik het objectief van m'n oude analoge canon eos 1000fn op de canon eos 40d kunnen schroeven?

            Tnx!
            bo
            Alle EF en EF-S lenzen. Geen FD lenzen.

            Comment


            • Re: Canon Eos 40d

              Heb er nu het hele weekend mee gewerkt en het ziet er goed uit !!! Ik zal deze week wat fotos posten.

              Ligt echt stukken beter in de hand als de 30D. En Live View is naar mijn mening rommel !
              HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
              Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

              Comment


              • Re: Canon Eos 40d

                Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X Bekijk bericht
                Heb er nu het hele weekend mee gewerkt en het ziet er goed uit !!! Ik zal deze week wat fotos posten.

                Ligt echt stukken beter in de hand als de 30D. En Live View is naar mijn mening rommel !
                Beter in de Hand? Ik dacht dat deze identiek was van de 30d.
                Groetjes Steco

                Comment


                • Re: Canon Eos 40d

                  Huh, totaal niet hoor. Hij is iets groter en de body zit anders in elkaar. Bv de inkeping aan de voorkant van de body.
                  HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                  Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

                  Comment


                  • Re: Canon Eos 40d

                    Jullie proberen mij waterachtig te maken, maar da ga ni pakke zenne .
                    Niettemin aan de 40D-eigenaars : veel plezier gewenst !!
                    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                    Comment


                    • Re: Canon Eos 40d

                      Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                      Grobet heeft een volgens mij een wel erg scherpe prijs (of zijn die overal al aan't kelderen tegen een week geleden?), in ieder geval bijna 100 euro goedkoper dan in de meeste webwinkels!!
                      Beschikbaar uit stock...Body 1105,00 euroBody + 17-85IS 1419,00 euromvg,het grobet team

                      Doe er uw voordeel mee zou ik zeggen
                      Per mail kreeg ik van Grobet ook de prijs van 1105,- euro voor de body. Op hun website staat er voor de body echter 1149,- euro. Zo kan ik er niet meer aan uit
                      Het blijft natuurlijk wel een scherpe prijs. 'k Ga straks eens kijken...

                      Comment


                      • Re: Canon Eos 40d

                        Even mijn eerste bevindingen.

                        Zoals al eerder werd opgemerkt, de camera is erg snel. Niet alleen in het nemen van foto's, maar over de hele lijn. Bvb. een volle 8Gb CF kaart formatteren duurt nu 2 sec, terwijl mijn 30D daar toch even over deed.

                        Op gebied van ruis scoort hij ook héél goed. Zaterdag de hele dag op ISO500 aan het fotograferen geweest en de resultaten zijn erg goed.

                        De beelden zijn een beetje soft, maar dat kan je natuurlijk verhelpen door wat meer scherpte in te stellen. En als je in RAW werkt doe je dat gewoon achteraf. Ik vermoed dat Canon de standaardinstellingen bewust wat softer gehouden heeft omdat die van de 30D standaard nogal scherp waren.

                        Van de verbeterde autofocus kan ik weinig zeggen, ik heb voorlopig enkel manueel zitten focussen met mijn macro.

                        De camera is idd ook een héél stuk stiller geworden. Als natuurfotograaf vind ik dit een zeer groot voordeel, want de sluiter van de 30D was toch vrij luid en schuwe vogels werden daardoor vaak opgeschrikt.

                        De verbeterde zoeker is ook ene pluspunt en 10MP ipv 8MP is ook altijd mooi meegenomen.

                        Kortom, ik ben blij dat ik de overstap gemaakt heb.
                        Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

                        Comment


                        • Re: Canon Eos 40d

                          De kogel is door de kerk
                          Ik heb er mij vandaag ene aangeschaft.
                          Ik ga van een 350D naar een 40D, zal wel een verbetering zijn denk ik.
                          De komende dagen wat uitproberen, want hij werkt precies een beetje gebruiksvriendelijker
                          Hier zit een tevreden mens

                          Mickey

                          Comment


                          • Re: Canon Eos 40d

                            Hoi,

                            Ok, de EF lens van m'n analoge Eos 1000fn is dus herbruikbaar bij de Eos 40d.

                            Enkele vragen toch nog:

                            1. Ga ik de Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM dan op het analoog toestel kunnen schroeven, daar het EF-S aangeeft?

                            2. Gaan EF 16-35mm f/2.8L II USM of EF17-40mm f/4L USM of EF 20-35mm f/3.5-4.5 USM zonder twijfel opschroefbaar zijn op het analoge toestel, omwille van de EF aanduiding?

                            3. Hoe kan ik bij de productomschrijving van Sigma, of andere merken, zien of die opschroefbaar is op de 40d en/of op m'n analoog toestel?

                            4. Hoe belangrijk is stof- en waterresistentie van het objectief, want het is een enorme eurovreter ...
                            Wanneer er met stof- en waterresistent toestel wordt gewerkt, behoort het objectief dat dan ook niet te zijn?
                            Heeft Sigma, of andere merken, weerbestendige types in het groothoek assortiment? Hoe wordt dit duidelijk gemaakt bij de productomschrijving?

                            Tnx,
                            bo

                            Comment


                            • Re: Canon Eos 40d

                              Oorspronkelijk geplaatst door bobolleke Bekijk bericht
                              Hoi,

                              Ok, de EF lens van m'n analoge Eos 1000fn is dus herbruikbaar bij de Eos 40d.

                              Enkele vragen toch nog:

                              1. Ga ik de Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM dan op het analoog toestel kunnen schroeven, daar het EF-S aangeeft?

                              2. Gaan EF 16-35mm f/2.8L II USM of EF17-40mm f/4L USM of EF 20-35mm f/3.5-4.5 USM zonder twijfel opschroefbaar zijn op het analoge toestel, omwille van de EF aanduiding?

                              3. Hoe kan ik bij de productomschrijving van Sigma, of andere merken, zien of die opschroefbaar is op de 40d en/of op m'n analoog toestel?

                              4. Hoe belangrijk is stof- en waterresistentie van het objectief, want het is een enorme eurovreter ...
                              Wanneer er met stof- en waterresistent toestel wordt gewerkt, behoort het objectief dat dan ook niet te zijn?
                              Heeft Sigma, of andere merken, weerbestendige types in het groothoek assortiment? Hoe wordt dit duidelijk gemaakt bij de productomschrijving?

                              Tnx,
                              bo
                              Anwtoord op vraag 1 : neen, 2: ja, 3 per lens verschillend, maar als er iets van DC opstaat mage je ervan uitgaan dat het enkel voor crop of aps formaat cameras zal gaan, niet voor analoog en fullframe. 4: moet je voor jezelf uitmaken, ga je in stoffige en natte omgevingen is het belangrijk (maar ook de body), anders maakt het niet veel uit, buiten veel duurder.

                              Comment


                              • Re: Canon Eos 40d

                                Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
                                Ik heb net de 40d en en heb ook de 350d. Een verbetering is het zeker maar betere foto's zal ik (voor het moment)er wel niet mee maken. Het gebruiksgemak is wel een hele verbetering. Dat is voor mij de voornaamste reden dat ik deze aangeschaft heb. Ik heb op mijn 350d een grip en dat mis ik wel op mijn 40d. Ik dacht dat ik deze door de betere ergonomie van de 40d niet ging missen. Ik weet dus wat mijn volgende aankoop zal zijn.

                                Als je nog specifieke vragen hebt i.v.m. de overstap stuur geef je maar een seintje.

                                Steco
                                Ik zit in identiek dezelfde situatie. Voor foto's check http://www.nifin.be - mx gallery. De laatste (Pamel) zijn met de 40d genomen. Alle andere zijn met de 350D.
                                Ik ben het meest tevreden over het gevoel en het gebruik van de camera. Alles gaat sneller en voelt degelijker aan. Ik heb alleen nog wat problemen met het vinden van de juiste belichting, maar dat komt nog wel in orde. Misschien post ik later nog even een uitvoerige vergelijking.
                                www.nifin.be

                                Comment

                                Working...
                                X