Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 40d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Canon Eos 40d

    Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
    Grobet heeft een volgens mij een wel erg scherpe prijs (of zijn die overal al aan't kelderen tegen een week geleden?), in ieder geval bijna 100 euro goedkoper dan in de meeste webwinkels!!
    Beschikbaar uit stock...Body 1105,00 euroBody + 17-85IS 1419,00 euromvg,het grobet team

    Doe er uw voordeel mee zou ik zeggen
    Ondertussen 1149 of kan ik hem nog ergens voor 1105 op de kop tikken?
    Monkey business
    [SIZE="1"][COLOR="Gray"]Nikon D300s

    Comment


    • Re: Canon Eos 40d

      Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk bericht
      Ondertussen 1149 of kan ik hem nog ergens voor 1105 op de kop tikken?
      Wacht tot de 50d is uitgekomen. Dan vind je die zeker aan 750 euro.
      Groetjes Steco

      Comment


      • Re: Canon Eos 40d

        Oorspronkelijk geplaatst door Albus Bekijk bericht
        Ik ben op zoek naar een nieuwe camera.

        Wat mij nog niet goed genoeg lijkt aan de 40D:
        - te veel ruis op hoge ISO-waarden;
        - amateur functies zoals een interne flits en live-view;
        - Canon veranderd na enkele jaren van bajonet en brengt om het jaar een nieuw model op de markt.

        Wie kan deze argumenten in twijfel trekken?
        Iedereen die langer dan 2 uren op BD gelezen heeft.

        Puerte heeft er een concurrent bij. De kameraloze criticasters.

        Je hebt je nu een beetje aangesteld, ik zou meteen stoppen van 'argumenterend' posten de komende weken en wat gaan rondneuzen en lezen.

        -zoek canon en ruis op. (tipje van de sluier : één van Canon zijn sterke punten is zijn lage ruisfactor, zeker waar andere merken er last van hebben nl. hoge ISO)
        -interne flitsen zijn een hulpmiddel, geen vereiste te gebruiken. Maar ze zitten op alle modellen onder de pro-reeksen, van alle merken. Misschien een aanwijzing van een loos argument?
        -Canon veranderde 20 jaar geleden van FD naar EF (Electrical Focus), mocht je dat opgezocht hebben, zou je weten dat dit de overstap aan AutoFocus betekende. De nieuwe lenzen werden niet met opzet van een andere systeem voorzien om onderscheid te maken maar vanwege een systeem dat flexibeler was en grotere mogelijkheden bood. Je kan je ook afvragen waarom je zou overschakelen naar een EOS met AF als je alleen MF lenzen zou gebruiken. Je kon adaptors kopen maar je haalde niet altijd dezelfde resultaten. Daarna consistent EF en nog voor vele jaren. Zelfs bij de overschakeling van analoge film naar digitale CMOS. EF-s is een aanpassing voor cropcamera's, ook geen verlies. Dat de pro-series ze niet kunnen aanpassen in geen probleem want zij hebben geen voordeel bij de EF-s.

        Hoe meer er op een kamera zit, hoe leuker toch? Je hoeft het niet te gebruiken maar je kan het gebruiken. Moesten ze het weglaten zou je komen klagen dat het er niet opzit. En als je een beetje logisch denkt, de 40D zal wel in dezelfde mate als zijn voorgangers met ruis omgaan, zeker niet slechter maar wellicht beter. Daar zou ik niet teveel mee inzitten.

        Comment


        • Re: Canon Eos 40d

          ter info : AI-Servo.review :




          gr,

          Comment


          • Re: Canon Eos 40d

            . Die zit er echt goe naast en als ie erop zit met zo nen lens is die toch niet echt scherp naar mijn zin!. Als ik dit vergelijk met mijn oude 1d die er zelden naast zit
            Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
            http://www.racenews.be

            Comment


            • Re: Canon Eos 40d

              Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
              . Die zit er echt goe naast en als ie erop zit met zo nen lens is die toch niet echt scherp naar mijn zin!. Als ik dit vergelijk met mijn oude 1d die er zelden naast zit
              Ik heb de canon getest op de canon Pro day's.
              Vergelijking met de oudste 1D vind ik opzich al gewaagd. Nu is het scherpstellen mijn 1D sneller dan de 40D en ook is de zoeker veel beter gemaakt van de oude (1D). één groot nadeel met de 1D je kan niet inzoemen op je genomen foto via het LCD scherm. Mijn mening over de 40D is verdeeld. Ik vind het niet mooi om een nog groter LCD display te krijgen. (dat is wel persoonlijk) ik blijf bij mijn 1D.

              Comment


              • Re: Canon Eos 40d

                Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
                . Die zit er echt goe naast en als ie erop zit met zo nen lens is die toch niet echt scherp naar mijn zin!. Als ik dit vergelijk met mijn oude 1d die er zelden naast zit
                Ook met alleen het midden af punt op een wit onderwerp zonder contrast, op 300 mm bij f2,8 ?

                Dat geloof je zelf niet.

                In elk geval vind ik dat de AF van zowel de 40D, de 1DII en de 1DIII totaal onvoldoende is.

                Ik weet zeker dat mijn 5D dit veel beter kan.

                Jan.

                Comment


                • Re: Canon Eos 40d

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                  Ook met alleen het midden af punt op een wit onderwerp zonder contrast, op 300 mm bij f2,8 ?

                  Dat geloof je zelf niet.

                  In elk geval vind ik dat de AF van zowel de 40D, de 1DII en de 1DIII totaal onvoldoende is.

                  Ik weet zeker dat mijn 5D dit veel beter kan.

                  Jan.
                  Voila, en mijne 40d is terug weg, ten voordele van men 5d. 40d is toffe camera, maar een stap terug van de 5d.
                  Helaas...

                  Comment


                  • Re: Canon Eos 40d

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Voila, en mijne 40d is terug weg, ten voordele van men 5d. 40d is toffe camera, maar een stap terug van de 5d.
                    Helaas...
                    Dit is ook wat ik zou verwachten van een DSLR met een 10 MP APS sensor. Maar nu weten we het zeker.

                    Ook over de 12 MP APS D300 heb ik hetzelfde idee.
                    Zeker na de overtuigende hoge ISO fotos die je overal kan terugvinden.

                    De 5DII kan niet meer veraf zijn.
                    Ik kan mij onmogelijk voorstellen dat Canon langer kan wachten dan Jan 08.
                    Ik wacht in elk geval geen dag langer dan Jan 08.

                    Jan.

                    Comment


                    • Re: Canon Eos 40d

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                      Ik wacht in elk geval geen dag langer dan Jan 08.
                      Jan.
                      Geen 2 dagen hé ;-)

                      Ik vrees dat je gelijk hebt over je 12mixel op aps, en dat zou niet zo goed zijn voor de nieuwe lichting camera's die eraan komt. En laat ons dan maar hopen dat de 5dmkII geen achteruitgang gaat betekenen door meer pixels.
                      Al zal ik wel graag de live view, snelle af en nieuwe menubediening zien ;-)

                      Comment


                      • Re: Canon Eos 40d

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                        De 5DII kan niet meer veraf zijn.
                        Ik kan mij onmogelijk voorstellen dat Canon langer kan wachten dan Jan 08.
                        Ik wacht in elk geval geen dag langer dan Jan 08.
                        Jan.
                        Denk maar :
                        Geduld is voorwaar een schone deugd,
                        fotograferen met een 5D II een ongekende vreugd

                        Ik ben ook eens benieuwd naar de opvolger van de 5D. Ik denk wel dat dit een waardevolle opvolger zal zijn. De druk op Canon is nu echt wel toegenomen. Maar ja, het blijft koffiedik kijken natuurlijk.
                        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                        Comment


                        • Re: Canon Eos 40d

                          Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                          De druk op Canon is nu echt wel toegenomen.
                          Valt nog te bezien, ze roepen allemaal van fantastische hoge isos, maar ze zullen het moeten bewijzen. En als ik zie dat Canon zelf tegen de limieten loopt met de 40d, volgens mij is de ruisverhouding niet meer beter geworden tov van de vorige series 20d en 30d, dan ben ik zeer benieuwd hoe de concurrenten het er beter van af zouden brengen.
                          Het feit dat er nog geen gecontroleerde tests circuleren van de nieuwe nikons en sonys is geen goed teken.

                          Comment


                          • Re: Canon Eos 40d

                            M.a.w. : de 5D blijft een top-toestel ??
                            Ik ga je daar zeker niet in tegenspreken. Staat ook nog altijd op mijn verlanglijstje, en vind ik nog steeds (voor mij ) het meest interessante toestel.
                            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                            Comment


                            • Re: Canon Eos 40d

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                              De 5DII kan niet meer veraf zijn.
                              Ik kan mij onmogelijk voorstellen dat Canon langer kan wachten dan Jan 08.
                              Ik wacht in elk geval geen dag langer dan Jan 08.

                              Jan.
                              Euh jan wanneer is PMA. Want als dat laat in feb is volgend jaar zou dat wel eens kunnen tegenvallen

                              Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                              De druk op Canon is nu echt wel toegenomen. Maar ja, het blijft koffiedik kijken natuurlijk.
                              Bah ik denk niet dat Canon gelooft dat ze altijd een hoge iso voordeel gaan hebben hoor. Zelf al houden ze nog enkele jaren een voordeel op een bepaald moment gaat dit niet echt meer relevant zijn. De druk is denk ik dus niet anders dan het in het analoge tijdperk was. Canon heeft wel een topperiode achter de rug maar dat kan niet blijven duren he. Dat je zo goed als alleenheerser bent in een markt zijn voor de meeste bedrijven uitzondering he. Dit heeft er denk ik zelfs voor gezorgd dat ze het nu makkelijker hebben dan vroeger want ze hebben nu al veel extra klanten tov vroeger. En het is zeker niet zo dat als er nu een concurrent zou komen met een hoge iso die 2 stops beter zitten dat al deze mensen switchen.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                              Valt nog te bezien, ze roepen allemaal van fantastische hoge isos, maar ze zullen het moeten bewijzen. En als ik zie dat Canon zelf tegen de limieten loopt met de 40d, volgens mij is de ruisverhouding niet meer beter geworden tov van de vorige series 20d en 30d, dan ben ik zeer benieuwd hoe de concurrenten het er beter van af zouden brengen.
                              Het feit dat er nog geen gecontroleerde tests circuleren van de nieuwe nikons en sonys is geen goed teken.
                              Hangt ervan af wat men fantastische hoge iso noemt he. De 40D heeft denk ik zeker niet minder ruis dan de 20D integendeel zelfs. Maar hij haalt er wel een pak meer detail uit. Eindresultaat is dus dat die 40D zijn hoge iso beeldkwaliteit veel beter is maar betere ruisverhouding nee dat heeft ie niet.
                              De concurrentie daarvan verwacht ik eigenlijk dat ze qua ruis op zijn minst evengoed doen of beter maar het detail daarentegen dat gaat vrees ik tegenvallen. Want wat ik van de Sony gezien heb jongens dat was echt erg. En Nikon tja die durven alleen iets van de D3 tonen. Maar eigenlijk weten we er nog niets van. Maar waar ik wel heel blij mee ben dat is dat Canon duidelijk kiest voor de best mogelijke beeldkwaliteit en niet de weg van de gemakkelijkere verkoop zoekt met meer pixels etc. Maar het is wel gewaagd en als het geen succes heeft dan ga ik bij volgende generaties heel teleurgesteld zijn.

                              Comment


                              • Re: Canon Eos 40d

                                Ik heb testjes staan op 3200 van de 40D ik zal ze één van dezer eens posten. Ruishoeveelheid zal hetzelfde zijn als 30D maar het detail bij de 40D is ongelooflijk.
                                HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                                Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

                                Comment

                                Working...
                                X