Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 40d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Canon Eos 40d

    Oorspronkelijk geplaatst door Nivek Bekijk bericht
    Lets go digital komt weer met nieuws.



    Maar wanneer komt Canon met de gegevens ?
    Zoals elk jaar is dat meestal voor het einde van augustus soms al ergens eind juli. En als ze zich aan hun normale upgrade cyclus houden voor hun XXD toestellen zou de opvolger van de 30D er nu komen.

    Comment


    • #62
      Re: Canon Eos 40d

      Oorspronkelijk geplaatst door Haspengouw Bekijk bericht
      Gisteren wisten ze me bij Grobet te vertellen dat er dit jaar geen 40D meer komt

      Ik overweeg de aankoop van een canon 30D, maar ben benieuwd naar de prijzen(speculatie). Vandaag een 30D kopen, en morgen een 40D voor dezelfde prijs in de winkel zien liggen moet pijnlijk zijn...

      Een tweedehands 20D durf ik niet overwegen, sinds vogelfotografen het unaniem eens zijn dat de 30D beter presteert voor vluchtfoto's (en spotmeting heeft). Maar een tweedehands 30D daarentegen, die zou ik zeer graag binnen halen (maar ook voor niet meer dan pakweg 800 euro - nieuw nu al 999 euro)
      Wel er zal ooit wel een 40D komen, maar op moment dat die uitkomt zal die zo rond de 1500 euro komen (zoals de 30D en op zijn beurt ooit de 20D ook waren) en dat betekent dat je voor bijna de helft een 30D kan halen. Ik heb vorige maand een 30D gekocht. Dan maar niet de nieuwste, maar ik kan er toch lekker mee spelen...
      Canon 5D2 17-40L, 24-105L, 70-300, 14 2.8L, 24 2.8, 50 1.8, 135 2.0L, 8 peleng, 430EX, ST-E2

      Comment


      • #63
        Re: Canon Eos 40d

        [QUOTE=RDB;1270421]
        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht

        Da’s ook heel logisch hé Rudy, je vergelijkt Sandisk kaarten met Transcend’s… Ik heb zowel Sandisk ExtremeIII 2gB CF als Transcends 120X CF kaarten en ik verzeker je dat die Sandisk’s toch nog steeds een stuk sneller zijn! ( ze kosten dan ook een pak meer)

        ..kun je wel vergeten!! zelf de test gedaan!! en de tijd door andere laten meten..de transcent 120x 2gb bleek sneller te zijn dan de Sandisk ExtremeIII 2gB !
        Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

        http://pallenhoven.be

        Comment


        • #64
          Re: Canon Eos 40d

          Link als referentie wanneer er over twee weken inderdaad een echte 40D zou zijn.
          Maar met deze specs zou ik niet echt onder de indruk zijn.
          Na de D200 van Nikon is 10 MP nu bijna twee jaar oud nieuws.

          Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

          Comment


          • #65
            Re: Canon Eos 40d

            Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
            Link als referentie wanneer er over twee weken inderdaad een echte 40D zou zijn.
            Maar met deze specs zou ik niet echt onder de indruk zijn.
            Na de D200 van Nikon is 10 MP nu bijna twee jaar oud nieuws.

            http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=24259505
            Allemaal nogal relatief he jan.
            Als die 10 MP een betere beeldkwaliteit geeft dan de 8MP. En dan heb ik het vooral over de hogere iso. Is dit voor mij een enorme stap vooruit.

            En de 8 MP waarover ik het heb is voor mijn gebruik een stuk beter dan eenderd welke 10 MP op de markt. Zelfs beter dan alle 12 MP's op de markt met als enige uitzondering die van de canon 5D.

            Veel liever een 10MP die beter is dan een 12 MP die evengoed is als de 20D.

            Comment


            • #66
              Re: Canon Eos 40d

              Niet letten op megapixels... ze stoppen tegenwoordig zelfs 10 mp in van die compact camera'tjes...

              In principe is het zelfs dat hoe meer pixels hoe meer ruis omdat de foto-pixels kleiner zijn, dus minder licht kunnen opvangen, dus meer versterkt moeten worden.

              Nu heeft Canon een naam hoog te houden van weinig ruis, en van de voorbeelden die ik nu gezien heeft heeft de 10 MP van de 400D ongeveer dezelfde hoeveelheid ruis als de 8 MP van de 350D.

              (De 5D van Canon heeft weliswaar 12 MP, maar ook een veel grotere sensor)

              Kijk eens rond op dpreview (de compare optie) dan zal je goed kunnen zien dat de D200 meer ruis heeft dan een 350D/400D op bijvoorbeeld iso 800 e.d.
              Canon 5D2 17-40L, 24-105L, 70-300, 14 2.8L, 24 2.8, 50 1.8, 135 2.0L, 8 peleng, 430EX, ST-E2

              Comment


              • #67
                Re: Canon Eos 40d


                dit zag ik net op deze site

                Comment


                • #68
                  Re: Canon Eos 40d

                  Dikke fakefoto's
                  2,5 inch LCD? Op die foto is dat net een 17 inch monitor, en het scrolwiel kan je ook niet gebruiken want die zit onder je hand als je het toestel vasthebt....
                  "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                  Comment


                  • #69
                    Re: Canon Eos 40d

                    Hier vind je (nog eens) de echte valse fotos.
                    Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


                    Jan.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Canon Eos 40d

                      op de ene site staat een scherm van 2,5 inch de ander eentje van 3 inch

                      denk ook dat het scherm groter gaat worden, hopelijk worden de knopkes dan niet kleiner of zal je langer bezig zijn met zoeken naar je instellingen.
                      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                      Comment


                      • #71
                        Re: Canon Eos 40d

                        As anticipated Canon has today announced the successor to the hugely popular EOS 30D digital SLR. Enter the EOS 40D, headline improvements are a more robust build with weather-proofing, ten megapixel CMOS sensor, DIGIC III and 1D style menus, 6.5 fps continuous shooting, three custom user modes on mode dial, 3.0" LCD monitor, Live View with optional mirror-drop auto-focus, larger brighter viewfinder with interchangeable focusing screens, much shorter viewfinder blackout and a quieter mirror mechanism, a all new AF system with all nine points cross-type with F5.6 or faster lens and a new optional combo vertical / WiFi grip. UPDATED: Detailed preview posted.

                        Canon has today announced two new Image Stabilized EF-S lenses. Utilizing an all new and considerably simpler stabilizer system these two lenses are virtually the same size and weight as the lenses they replace / upgrade. These two lenses in a 'combined kit' form would provide you with approximately 28 to 400 mm equiv (14.3x) field of view, with image stabilization, on an EF-S compatible Canon digital SLR (such as the Digital Rebel XTi / EOS 400D). No word on price for the 55-250 mm IS at this point but the 18-55 mm IS should be $199 when it arrives in October.

                        Comment


                        • #72
                          Re: Canon Eos 40d

                          "The AF-ON button can be configured to flip the camera mirror momentarily and engage auto focusing."

                          Da's nog iets voor een toekomstige firmware upgrade voor de MkIII
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #73
                            Re: Canon Eos 40d

                            Ik zie toch een groot aantal en heel belangrijke wijzigingen tegenover de 20D

                            in use this is clear to see, indeed it would be fair to say that the EOS 40D's viewfinder view appears as large as that of the EOS-1D Mark III. It's a noticeable improvement.
                            One of the more noticeable improvements when you first use the EOS 40D (apart from the larger viewfinder) is the much quicker and quieter mirror mechanism. Instead of relying on a spring to lift the mirror it is now motorized in both directions (and hence damped). This makes for much shorter blackout times and a quieter overall shutter release sound.
                            De 40D en de 1DsIII lijken een antwoord (vooraf) op wat we nog kunnen verwachten van Olympus, Sony, Pentax en vooral Nikon.

                            Jan.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Canon Eos 40d

                              Voorspelbaarheid alom ! Behalve de live view en weather sealing, die had ik niet echt verwacht. Nuja ik ga hem alvast kopen.
                              HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                              Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

                              Comment


                              • #75
                                Re: Canon Eos 40d

                                Belangrijke verbeteringen vind ik Spot-metering en betere viewfinder, live view met 10x vergroting (AF punt) en met mogelijkheid van mirror drop.
                                En het meest belangrijke vind ik 14bit A/D converter en 14bit RAW-files.

                                Vraag me af hij ook uitgerust is met "high light tone priority" of iets dergelijks om de dynamic range op te krikken als er heel lichte of donkere partijen in de opname aanwezig zijn. Zou het spijtig vinden moest dit niet zo zijn.
                                Had van Canon althans 3200 ISO en 6400 enhanced verwacht, niet dat ik dat persoonlijk belangrijk vind

                                Comment

                                Working...
                                X