Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Powerex MH-C9000 "for dummies" (batterijlader, en batterijen)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Powerex MH-C9000 "for dummies" (batterijlader, en batterijen)

Daarnet nog een mail gekregen ven Nkon.nl dat dit onder de garantie valt. Ze zouden mij dus een nieuwe opsturen. Goed nieuws dus.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Da's geweldig nieuws!
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Hoe kan ik zien of de + en de - aan het stekkertje goed zitten Bart? Heb niet zoveel kennis van die elektronica, weet je..
        Het is eigenlijk al niet meer nodig, omdat je er zo al een andere krijgt.
        Op bijna alle adapters staat tegenwoordig een pictogram waarop je duidelijk kan zien waar de + en - zitten, en als het goed is, dan staat er ook zo'n pictogram op het apparaat dat stroom moet krijgen van die voeding.
        Op de originele adapter van de Maha lader staat er zo ook eentje, maar je hebt er wel een goede bril (of goede ogen) voor nodig omdat het pictogram er klein op staat.

Als je een lader hebt waar dat niet op is vermeld, dan kan je een voltmeter gebruiken, liefst een digitale, die heeft er geen probleem mee dat + en - omgewisseld zijn (analoge multimeters worden toch eerder zeldzaam).
        Maar als er op het te voeden apparaat geen aanduiding van + en - staat, dan heb je in principe één kans op twee dat het mis is.
        Je kansen zijn wel beter als je gokt dat de - aan de buitenkant zit, dat is bij meer dan 90% van de apparaten het geval (en als er dan ook nog een ompoolbeveiliging zit op het apparaat waarbij de + aan de buitenkant zit, dan is de kans dat er wat stuk gaat nog kleiner).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Ik heb een jaar geleden precies hetzelfde ondervonden met die adapter van de Powerex, nu had ik er nog paar liggen van dat type dus heb ik er verder geen aandacht meer aan besteed.

Comment

Het is nu al van begin september dat men mij via mail vanuit Nkon een nieuwe adaptor zou opgestuurd hebben. Na mijn beklag dat ik niks heb ontvangen werd een tweede opgestuurd. Maar niks komt hier aan. Doorgegeven adres is al meerdere malen gechecked en daar ligt het niet aan. De zendingen zouden gebeuren via PostNL. Welke ervaringen jullie hebben met Nkon.nl of de Nederlandse Post of dat gebied.
            Last edited by enero; 26 september 2014, 07:19.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Dag mensen. Vandaag is mijn Powerex MH-C9000 ook netjes en snel geleverd door Nkon.nl. Ik heb er 2 setjes van 8 AA eneloop "Tropical" batterijen bij gekocht en 4 AAA batterijen.
              Ik heb hier ook nog GP2700 batterijen liggen en die ben ik nu een Refresh & Analyze aan het geven.
              Ik ben volledig nieuw zeg maar in de oplaad batterijenwereld en ik denk dat ik hier veel plezier ga aan beleven.
              CANON EOS 60D
              Flickr

Comment

Moderator Warning: Op-de-man reacties en persoonlijke geschillen verwijderd uit deze 'technische' draad.
                Last edited by LesC; 3 oktober 2014, 15:10.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Wanneer zijn batterijen niet meer goed?
                  Stel je hebt batterijen die 2500 mAH zijn en deze geven na BREAK-IN nog maag 1200 mAH.
                  Doe je deze dan best weg?
                  OF hoe bepaal je dit?

Bedankt
                  CANON 500D EF-S 18-55mm IS EF-S 55-250mm IS Canon EF 50mm F/1.8 II speedlite 430 EX II

Comment

Als 2500mAh accu's nog maar een capaciteit halen van 1200mAh, dan lever ik ze in voor recyclage.
                    Ik gebruik nu al een aantal jaren low selfdischarge accu's van verschillende merken, en geen enkele daarvan heeft meer dan 10% van de oorspronkelijke capaciteit verloren (de oudste zullen nu zo'n 5 jaar oud zijn).
                    Dat wil zeggen dat je die vele jaren kan blijven gebruiken voor de capaciteit echt te laag wordt om nog nuttig te zijn.

Die accu's van 2500mAh zullen dan zeker geen low selfdischarge types zijn, en in dat geval zijn die na een paar dagen al terug leeg door zelfontlading als de capaciteit nog maar 1200mAh is (versleten accu's krijgen nog meer last van zelfontlading).

Toen ik de Maha lader net had gekocht heb ik alle gewone nimh accu's weggedaan omdat die bijna allemaal een paar dagen na het laden zo goed als leeg waren.
                    Een AA accu met een werkelijke capaciteit van nog zo'n 1000-2000mAh die na 2-3 dagen vanzelf leeg loopt is voor mij onbruikbaar...
                    BD0338BE

Comment

Kan je ook meter hoe snel een batterij leeg is? Dus de zelfontlading?
                      Misschien vandaag volledig opgeladen en eind deze week zonder gebruik opnieuw kunnen meten?
                      Lukt dit?

Bedankt
                      CANON 500D EF-S 18-55mm IS EF-S 55-250mm IS Canon EF 50mm F/1.8 II speedlite 430 EX II

Comment

Je kan een accu laden, een tijdje weg leggen, en dan zien welke capaciteit er nog over blijft na een bepaalde tijd.
                        Dat kan ook met de Maha lader.
                        BD0338BE

Comment

Je kan de batterijen laden, ok.
                          MAAR hoe kan je de batterijen meten zonder opnieuw op te laden met de Maha lader?

Bedankt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janfotos Bekijk bericht
                            MAAR hoe kan je de batterijen meten zonder opnieuw op te laden met de Maha lader?
                            Daarvoor dient de discharge functie.
                            BD0338BE

Comment

Als je er batterijen insteekt en discharge selecteerd, dan gaat het toestel toch onmiddellijk discharge van de batterijen uitvoeren, niet?
                              Niet meten of wel?

Bedankt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janfotos Bekijk bericht
                                Als je er batterijen insteekt en discharge selecteerd, dan gaat het toestel toch onmiddellijk discharge van de batterijen uitvoeren, niet?
                                Niet meten of wel?

Bedankt
                                Dan zal de lader de accu('s) ontladen, en krijg je na het ontladen de capaciteit van elke accu op het schermpje.
                                Dat is de enige manier om de capaciteit van een accu te meten, die kan je niet meten door er bijvoorbeeld een voltmeter over te zetten.
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X