Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zigview

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Zigview

    Inmiddels is dit al een oude lijn , maar omdat ik niet weet of het gewenst is een nieuwe lijn te openen met eenzelfde onderwerp, deze dus maar genomen na het zoeken op dit onderwerp.

    Omdat ik oa. nogal behoorlijke rugklachten heb en me toch ondanks dat met macro wil beginnen heb ik info gezocht over dit schermpje.
    Info is er wel te vinden, doch praktijk ervaringen veel minder (tot niets eigenlijk ???)
    Plat op mijn buik gaan liggen gaat wel lukken hoor....vallen kunnen we allemaal..... maar het weer overeind komen wordt een probleempje
    Mijn vrouw is niet van plan mij elke keer weer op te rapen als ik een mooie paddo zie , zo heeft ze me al verteld.

    Ik zou dus graag willen weten of er inmiddels wel mensen zijn die dit ding hebben uit-geprobeerd en wat hun bevindingen zijn met het scherm.
    Ik heb het dan dus wel over de ZIGVIEW S2 , niet over de eerste uitvoering.

    Ik wil graag willen weten of het het geld wel waard is voor een invalide zoals ik, want het rugprobleem beperkt me nu behoorlijk in de keuze van te fotograferen onderwerpen.
    Hier in de buurt is dit ding niet te bekijken , geen enkele winkel die het heeft (ik ben ze tenminste niet tegen gekomen) en zal dus af moeten gaan van andermans bevindingen.

    Vooral het scherpstellen en daarnaast de kleurweergave lijkt me het belangrijkst.
    Scherp beeld is voor mij zowiezo het belangrijkste (de juiste kleurweergave dus iets minder) omdat ook mijn ogen ook al niet al te best meer werken zonder bril en dat brildragen / scherpstellen niet echt lekker gaat met zo'n klein zoekertje zoals mijn d70s heeft.
    Ik heb deze camera nog niet zo lang...maar heb er geen live-vieuw op kunnen vinden.
    Iets waar ik totaal niet aan gedacht heb bij aankoop.....

    Graag dus ervaringen.
    Nick
    Nikon D5000 en wat lenzen.

    Comment


    • #32
      Re: Zigview

      Als topicstarter heb ik zelf het idee laten varen een Zigview te kopen.Het ding kost flink veel geld,en uiteindelijk blijkt het zwakke punt de bevestiging aan de camera zelf te zijn.Minderwaardig zwak plastic dat reeds na enkele keren af-en opzetten speling begint te vertonen.Ondertussen zijn er een aantal DSLR's die live view bieden met een zwenkbaar scherm.Voert je de aankoop van een nieuwe camera te ver,misschien kun je dan overwegen een van de betere digicams ( een camera dus met vaste ,niet verwisselbare "do it all" lens) met zwenkbaar scherm te kopen,tweedehands.In goede lichtomstandigheden kunnen zo'n camera's best een hele goede beeldkwaliteit bieden.



      Walter
      D850

      Comment


      • #33
        Re: Zigview

        Aanvankelijk was ik ook geïnteresseerd. Ondertussen heb ik een optische hoekzoeker. Voor de keren dat ik het nodig heb bevalt deze me uitstekend. Dus ook voor mij geen zigview meer!
        https://waltertalboom.be-
        Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

        Comment


        • #34
          Zigview

          Hoi!

          Ik ben dus ook op zoek naar zoiets, alleen, de prijs van die S2
          Walt, wat merk/type heb jij gekocht dan?
          Iemand nog tips/links voor een betaalbare hoekzoeker?

          Groetjes!!
          Loes
          Last edited by Loesje; 27 februari 2008, 08:09. Reden: typo

          Comment


          • #35
            Re: Zigview

            @Loes
            Merk: Seagull, type: ???. Waarschijnlijk Oosters spul, tweede hands gekocht, van een BD'er. Misschien een merk zonder "imago", maar het doet zijn werk naar behoren.

            groeten,
            Walt
            https://waltertalboom.be-
            Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

            Comment


            • #36
              Re: Zigview

              Zijn er ondertussen al mensen met ervaring met dit toestel? Is de demo bij Konijnenberg uiteindelijk al doorgegaan?

              De prijs is ondertussen wel een gans eind lager dan vorig jaar: nog 170euro, Link
              mvg
              Bert

              Comment


              • #37
                Re: Zigview

                Zie ook 's http://forum.belgiumdigital.com/show....php?p=1841781, denk dat ander merke wel zullen volgen.
                DVC

                Comment


                • #38
                  Re: Zigview

                  Een vriend heeft er eentje gekocht en vroeg of ik hem wilde plaatsen op zijn 40D. De doos was heel compleet en zag er verzorgt uit. Voor bijna elke camera is er een hulpstukje aanwezig om de Zigview te kunnen bevestigen. Dit bevestigen van het juiste hulpstukje gaat met 4 hele kleine schroefjes, zelfs een passende schroevendraaier is meegeleverd. Na het laden van de accu maar eens aan de slag en uitproberen. Moet zeggen het is netjes afgewerkt, maar je camera lijkt er ook weer groter door en je moet voorzichtig zijn want de bevestiging is niet wat het wezen moet. De kans bestaat als je aan de zijkant van het schermpje stoot dat hij er gouw af zal liggen, of zal afbreken. Binnen in huis is het beeld redelijk tot goed, licht ook aan de omstandigheden hoeveel licht er is. In donkere omstandigheden valt bijna de kleur van het schermpje weg. Buiten in het felle zonlicht zie je niks meer, en zal je net als vroeger een doek over je hoofd en camera moeten doen om nog wat te kunnen zien op het schermpje. Als je geen vel zonlicht hebt voldoet hij aardig. Voor macro zal hij niet scherp genoeg zijn om goed te kunnen bepalen of de juiste 0.5 mm dof er scherp opstaat.
                  Mvg, drh

                  "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                  Comment

                  Working...
                  X