Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Live view...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Live view...

    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Heb je die al eens op de weegschaal gelegd? En dan vergeleken met het gewicht van een D300+grip+17-55 2.8 en je weet waarom het instabieler wordt.
    ja, duh maar het kan ook zonder grip en met een 50mm 1.4 en dan gaat het ineens wel goed...... toepassen waar het voordeel en mogelijkheden biedt natuurlijk, voor alles zijn pro's en contra's te bedenken...... hier worden toch vooral contra's gebracht om te "bewijzen" dat live view niets toevoegt en dat is pure onzin....
    ---------------- Ik doe niet meer mee

    Comment


    • #47
      Re: Live view...

      Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
      hier worden toch vooral contra's gebracht om te "bewijzen" dat live view niets toevoegt en dat is pure onzin....
      Ja, je zou nog gaan denken dat er hier rondlopen die een beetje afgunstig zijn, maar dat kan niet hé, hier op BD .

      Comment


      • #48
        Re: Live view...

        Maak je geen zorgen, binnen een jaar of 5 of zelfs vroeger zullen er camera's op de markt zijn a la DSLR maar zonder spiegel en optische zoeker.
        Spiegel past niet meer in de huidige technologie en is verouderd.
        Maakt lawaai, is traag, belet (met uitzondering van Sony toestellen) optimale AF in live view, je moet het toestel tegen je oog houden, wat in sommige gevallen belet van comfortabel te werken, je kunt niet inzoemen, en het is daarbij moeilijk in te schatten dat je onderwerp echt scherp is.
        Je kunt de scherpte van het beeld veel beter beoordelen op bvb een Sony A700 of Nikon D300/D3 scherm (3 inch VGA) met een inzoomfactor van meer dan 16.

        Een draaibaar LCD scherm en een live histogram is uiteraard een must, daar zijn wel nog een aantal problemen ivm met snelheid en omgevingslicht die moeten opgelost worden, maar ja, 5 jaar is ook een eewigheid in deze branche.

        Comment


        • #49
          Re: Live view...

          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          Maak je geen zorgen, binnen een jaar of 5 of zelfs vroeger zullen er camera's op de markt zijn a la DSLR maar zonder spiegel en optische zoeker.
          Spiegel past niet meer in de huidige technologie en is verouderd.
          Maakt lawaai, is traag, belet (met uitzondering van Sony toestellen) optimale AF in live view, je moet het toestel tegen je oog houden, wat in sommige gevallen belet van comfortabel te werken, je kunt niet inzoemen, en het is daarbij moeilijk in te schatten dat je onderwerp echt scherp is.
          Je kunt de scherpte van het beeld veel beter beoordelen op bvb een Sony A700 of Nikon D300/D3 scherm (3 inch VGA) met een inzoomfactor van meer dan 16.

          Een draaibaar LCD scherm en een live histogram is uiteraard een must, daar zijn wel nog een aantal problemen ivm met snelheid en omgevingslicht die moeten opgelost worden, maar ja, 5 jaar is ook een eewigheid in deze branche.
          Wat heb jij toch met Sony man? Aandelen? Een percentje per keer dat je het merk in 't forum dropt?
          En ik welke werkgroep ter ontwikkeling van digitale camera's zit je, dat je de toekomst zo goed kan voorspellen? Kan je zo nog meer inzicht geven in wat er gaat komen?
          't Is geweldig als mensen hun kennis delen, maar doe toch niet steeds alsof je de waarheid in pacht hebt. Wat weet jij er nu meer van dan iemand anders?
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • #50
            Re: Live view...

            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            Spiegel past niet meer in de huidige technologie en is verouderd.

            Puerte, waarom is die spiegel er eigenlijk?

            Comment


            • #51
              Re: Live view...

              Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
              Puerte, waarom is die spiegel er eigenlijk?
              Voor de vrouwen om er tijdens het fotograferen in te kunnen kijken, dat weet ieder klein kind toch, 't is verdikke het eerste wat ze je in een fotocursus leren. Voor de mannen die het vervelend vinden: je kan die spiegels tegenwoordig opklappen: geen last meer van.
              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • #52
                Re: Live view...

                Veel camera's hebben nu reeds live view, bij Nikon kosten de D3/D300 daarom geen euro méér dan hun voorgangers, en heb je bovendien een prachtig scherm, wat is dan het probleem.

                Heb je er een doel voor, gebruik het dan, en heb je dat niet meteen, dan kan dat doel nog komen, er zitten tegenwoordig op de meeste toestellen veel functies' die de meeste mensen en ook beroepsfotografen niet allemaal gebruiken
                En heb je dat allemaal niet nodig, koop dan ergens een toestel van een paar jaar oud, waar al die mogelijkheden niet opstaan, zo spaar je een pak geld, en hoef je je niet te ergeren aan een onoverzienbaar aantal mogelijkheden.

                Voor wie aan productfotografie doet, op statief, is die live View verdomd gemakkelijk,
                Maar wie het als een vervanger ziet tegenover zijn vroegere compactje zal het mischien wel verkeerd ingeschat hebben.
                Last edited by Guest42; 8 mei 2008, 10:06.

                Comment


                • #53
                  Re: Live view...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                  Voor de vrouwen om er tijdens het fotograferen in te kunnen kijken, dat weet ieder klein kind toch, 't is verdikke het eerste wat ze je in een fotocursus leren. Voor de mannen die het vervelend vinden: je kan die spiegels tegenwoordig opklappen: geen last meer van.
                  Ah, is dat het (ik ben wel 2mtr, maar enfin)

                  Comment


                  • #54
                    Re: Live view...

                    Het is toch zoals met alle nieuwe features: het maakt mits goed gebruik het nemen van foto's in bepaalde omstandigheden (waar de zoeker tekort schiet of moeilijk te bereiken valt) gemakkelijker.

                    Er wordt hier soms gedaan alsof live view een argument is om mensen te doen overschakelen van compact naar reflexcamera, maar da's toch onzin?
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Live view...

                      Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                      Er wordt hier soms gedaan alsof live view een argument is om mensen te doen overschakelen van compact naar reflexcamera, maar da's toch onzin?
                      Natuurlijk, op een compact heb je vanzelfsprekend altijd LV.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Live view...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
                        Puerte, waarom is die spiegel er eigenlijk?


                        Ik moet Puerte hier toch overschot van gelijk geven.Die spiegel WAS ooit toptechnologie ( stel je voor,tot op een 125ste van een seconde,en tegenwoordig een 8000ste precies een spiegeltje laten opklappen ),dat alles in het steeds verder gaande streven jou als fotograaf steeds beter te laten zien wat de camera nu eigenlijk waarneemt.( van platencamera over twin reflex tot eenogige reflex ) In dat streven doet elk digicammetje het nu al jaren beter dan de dure DSLR, zonder spiegel,zonder luidruchtig geklikklak.Als de problemen inzake snelle AF opgelost raken,en we nog wat meer resolutie kunnen toevoegen aan een EVF,dan zal op termijn een EVF superieur zijn aan een OVF.Wanneer?Niemand is hier Nostradamus,maar soortgelijke technologie zit wel al jaren op professionele filmcameras,het zou me inderdaad niet verbazen als het binnnen 5 jaar op een DsLR zit (die dan anders zal moeten genoemd worden)



                        Walter
                        D850

                        Comment


                        • #57
                          Re: Live view...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                          Die spiegel WAS ooit toptechnologie ( stel je voor,tot op een 125ste van een seconde,en tegenwoordig een 8000ste precies een spiegeltje laten opklappen )
                          Walter
                          Deze redenatie laat wel zien dat je er niet veel vanaf weet. Maar ik neem aan dat het een grap is als je suggereert dat de spiegel even snel als de sluiter moet reageren, of als sluiter dienst doet
                          meer over mijn fotografie is te vinden op
                          http://www.nandoonline.com

                          Comment


                          • #58
                            Re: Live view...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                            Ik moet Puerte hier toch overschot van gelijk geven.Die spiegel WAS ooit toptechnologie ( stel je voor,tot op een 125ste van een seconde,en tegenwoordig een 8000ste precies een spiegeltje laten opklappen ),dat alles in het steeds verder gaande streven jou als fotograaf steeds beter te laten zien wat de camera nu eigenlijk waarneemt.( van platencamera over twin reflex tot eenogige reflex ) In dat streven doet elk digicammetje het nu al jaren beter dan de dure DSLR, zonder spiegel,zonder luidruchtig geklikklak.Als de problemen inzake snelle AF opgelost raken,en we nog wat meer resolutie kunnen toevoegen aan een EVF,dan zal op termijn een EVF superieur zijn aan een OVF.Wanneer?Niemand is hier Nostradamus,maar soortgelijke technologie zit wel al jaren op professionele filmcameras,het zou me inderdaad niet verbazen als het binnnen 5 jaar op een DsLR zit (die dan anders zal moeten genoemd worden)



                            Walter
                            Sorry hoor, maar door de lens kijken is gelijk aan de scène zien, en op een schermpje kijken geeft mij in mijn geval veel minder het gevoel dat ik de compositie goed kan beheersen, zeker in een dynamische omgeving. Ik ben er zeker van dat velen dat ook zo ervaren, en tot zolang zullen er DSLRs zijn. Ik durf er sterk aan twijfelen of dat in het eerstvolgende decennium gaat veranderen. Wat ik niet ga ontkennen, is dat het best mogelijk is dat je 'DSLRs' gaat hebben zonder spiegel, maar dan niet ter vervanging van DSLRs als je 't mij vraagt.
                            ______
                            www.vue.photo

                            Comment


                            • #59
                              Re: Live view...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                              Die spiegel WAS ooit toptechnologie ( stel je voor,tot op een 125ste van een seconde,en tegenwoordig een 8000ste precies een spiegeltje laten opklappen )
                              Amai, zijn die spiegels dan zo rap geworden
                              Laat ons zeggen dan bij een DSLR die bv 5fps kan nemen, de spiegel misschien in 1/20ste moet kunnen opklappen, dan een foto nemen op 1/125 tot bv 1/4000(door de sluiter!!!) en dan terug 1/20 voor de spiegel om terug dicht te klappen om zo met een cyclus van 1/10 tot 1/8 terug klaar te zijn voor de volgende foto in reeks.
                              Van supersonische spiegels die op 1/4000 ope en neer kloppen, heb ik nog niets gehoord.

                              Hubert
                              Hubert

                              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Live view...

                                Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                                Ik moet Puerte hier toch overschot van gelijk geven.Die spiegel WAS ooit toptechnologie ( stel je voor,tot op een 125ste van een seconde,en tegenwoordig een 8000ste precies een spiegeltje laten opklappen ),dat alles in het steeds verder gaande streven jou als fotograaf steeds beter te laten zien wat de camera nu eigenlijk waarneemt
                                Walter

                                en Leica? Toch ook niet van gisteren. Ik weet, ik weet, geen reflex. Maar die werd niet bemerkt door het wild.
                                Tja, en een 16 kleppen spiegel die staat te flabberen in een camera die hoor je natuurlijk wel.

                                Karel

                                Comment

                                Working...
                                X