Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Live view...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Live view...

    Prachtig tooltje bij manuele focus vanaf statief voor de rest
    Canikon 40D - D200, D300

    Comment


    • #32
      Re: Live view...

      Oorspronkelijk geplaatst door D80 Bekijk bericht
      Ik wil bij volle zon nog wel eens de macrofotografen door hun schermpje zien scherpstellen... kruip je dan onder een kap om weerschijn en fel zonlicht af te schermen??

      Inderdaad, fel licht is ook een probleem volgens mij.

      En ... compositie gaat door de zoeker toch ook beter omdat je niet afgeleid wordt door de omgeving maar echt in de actie zit.

      https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

      http://wim-meeus.blogspot.com/
      https://1x.com/wimmeeus/

      Comment


      • #33
        Re: Live view...

        Oorspronkelijk geplaatst door willempieke Bekijk bericht
        Inderdaad, fel licht is ook een probleem volgens mij.

        En ... compositie gaat door de zoeker toch ook beter omdat je niet afgeleid wordt door de omgeving maar echt in de actie zit.
        Eerst gebruiken en dan oordelen

        Je kan je compo door de zoeker maken en de scherpte exact leggen waar je wil met live view. Een simpele hand doet overigens wonderen bij fel zonlicht.

        MVG,

        Comment


        • #34
          Re: Live view...

          Met een reflaxcamera moet je gewoon door de zoeker werken. live view is ok bij compactjes. Trouwens die live view freet aan je baterijen. Maar zoals reeds vermeld. Het is altijd leuk als je toestel het kan.

          Bart

          Comment


          • #35
            Re: Live view...

            wat een rare opmerkingen allemaal over live view..... je hoeft niet meer met een reflex door de zoeker te werken als je live view hebt.... het is niet meer alleen voor compactjes..... en het vreet niet eens zoveel van de batterijen..... ga er eerst maar eens mee werken en geef dan commentaar.
            Ook met veel licht en niet alleen met compactjes kan het echt handig zijn..... maar ja, als je het niet hebt..... weet je ook niet wat je mis.....
            ---------------- Ik doe niet meer mee

            Comment


            • #36
              Re: Live view...

              is echt een prachtoptie bij de D300,je kan zeer makkelijk scherpstellen en zelfs inzoomen op je object waardoor je uiteraard perfect ziet wat je aan het doen bent,op een scherm van 3inch ipv door de zoeker met slechts 1 oog die bij mij toch gauw vermoeid raakt en met beide oogjes kan je het echt rustiger aandoen en werkt veel prettiger,batterij heb ik totaal geen probleem bij dat dit iets meer zou verbruiken,dus allemaal camera met een live vieuw funtie aanschaffen
              BD0968BE
              nikon
              D2Xs

              Comment


              • #37
                Re: Live view...

                Oorspronkelijk geplaatst door boeboe Bekijk bericht
                is echt een prachtoptie bij de D300,je kan zeer makkelijk scherpstellen en zelfs inzoomen op je object waardoor je uiteraard perfect ziet wat je aan het doen bent,op een scherm van 3inch ipv door de zoeker met slechts 1 oog die bij mij toch gauw vermoeid raakt en met beide oogjes kan je het echt rustiger aandoen en werkt veel prettiger,batterij heb ik totaal geen probleem bij dat dit iets meer zou verbruiken,dus allemaal camera met een live vieuw funtie aanschaffen
                Krek Boeboe! Maar niet elke DSLR heeft een LCD als de D300, hé?
                Het kan best zijn dat ander cameras lastiger als 'ons werkpaard' zijn op dat gebied.

                Karel

                Comment


                • #38
                  Re: Live view...

                  Oorspronkelijk geplaatst door boeboe Bekijk bericht
                  dus allemaal camera met een live view fucntie aanschaffen
                  Allemaal een D300 aanschaffen dus! Eenmaal er mee gewerkt.....
                  ---------------- Ik doe niet meer mee

                  Comment


                  • #39
                    Re: Live view...

                    Ik heb het maandagavond voor de eerste keer echt getest met mijn 40D tijdens macro-opnames van de Hagedoornvlinder (zie macro/close-up).

                    Ik had er eerst mijn twijfels over, maar die twijfels zijn verdwenen. Heel handig!
                    En om een compositie samen te stellen, zie ik ook geen problemen.
                    Je kan het ook altijd combineren met je zoeker he.
                    Mvg Tim

                    Comment


                    • #40
                      Re: Live view...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                      Ik heb het maandagavond voor de eerste keer echt getest met mijn 40D tijdens macro-opnames van de Hagedoornvlinder (zie macro/close-up).

                      Ik had er eerst mijn twijfels over, maar die twijfels zijn verdwenen. Heel handig!
                      En om een compositie samen te stellen, zie ik ook geen problemen.
                      Je kan het ook altijd combineren met je zoeker he.
                      Voila, dat is nu eens gesproken van Tim (Ticor).
                      Als je het niet hebt (life view) kan je er moeilijk over mee praten en ook niet als je het wel hebt en niet gebruikt.
                      Ik wil hier zeker geen ruzie ontketenen maar geef je commentaar slechts dan als je iets hebt geprobeerd zoals Tim heeft gedaan en is dat volgens jou ok schrijf dat neer en als het niet zo goed meevalt schrijf het eveneens.
                      Maar ik vind het spijtig dat hier mensen gewoon met vooroordelen hun commentaar plaatsen en andere personen hierdoor misschien negatief beïnvloeden.
                      Tot zover en als hier reacties op volgen wens ik daar niet op in te gaan.

                      Mvg
                      Robert
                      Last edited by Rob26; 7 mei 2008, 19:42.
                      Groetjes Rob

                      Comment


                      • #41
                        Re: Live view...

                        @Robert: 't is Tim
                        Mvg Tim

                        Comment


                        • #42
                          Re: Live view...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                          @Robert: 't is Tim
                          Ik heb het aangepast Tim, sorry.

                          Robert
                          Groetjes Rob

                          Comment


                          • #43
                            Re: Live view...

                            Wat mij ook altijd stoort is dat men de liveview afdoet als oninteressant omdat de camera veel minder stabiel gehouden word als wanneer je door de zoeker kijkt. Ik heb altijd via het schermpje gewerkt met de FZ30 en vind zelfs dat ik beter kan kadreren via het scherm dan via de zoeker. Nu met de reflex mis ik toch een beetje de lifeview (maar voor zover ik het zie is de enige camera met een werkbare lifeview de laatste nieuwe Sony, en deze is buiten mijn budget)

                            Wat betreft de stabiliteit is de truc spanning zetten op de nekriem (zelfde principe als een koordstatief waarbij je een koord aan een statiefschroef vastmaakt en op de koord staat. Door de camera omhoog te trekken zet je de koord onder spanning en krijg je extra stabiliteit. Ook een schouderstatief (of monopod) kan al heel wat helpen.

                            Ik vond in iedere geval dat ik, door het schermpje, veel creatiever was in standpunten.
                            Groetjes,
                            FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                            * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                            Comment


                            • #44
                              Re: Live view...

                              Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                              Wat mij ook altijd stoort is dat men de liveview afdoet als oninteressant omdat de camera veel minder stabiel gehouden word als wanneer je door de zoeker kijkt. Ik heb altijd via het schermpje gewerkt met de FZ30 .
                              Heb je die al eens op de weegschaal gelegd? En dan vergeleken met het gewicht van een D300+grip+17-55 2.8 en je weet waarom het instabieler wordt.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment


                              • #45
                                Re: Live view...

                                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                                Heb je die al eens op de weegschaal gelegd? En dan vergeleken met het gewicht van een D300+grip+17-55 2.8 en je weet waarom het instabieler wordt.
                                Met een 70-200 f2,8 L IS of een 100-400 L IS zal ik ook niet gemakkelijk Live View gebruiken (zo struis ben ik niet gebouwd).
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

                                Comment

                                Working...
                                X