Of fietsen.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Er moet een verbod komen op accu auto's
Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
-
-
Of boormachines.
Die branden brengen helaas en onterecht de EV's in diskrediet. Batterijen van zo'n fiets, boot, boormachine of step hebben een zeer basic BMS (battery management system) tegenover de gesofisticeerde BMS bij auto's. Bovendien worden batterijen van EV's gekoeld of verwarmd om ze in optimale bedrijfsomstandigheden te houden.Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
De oorzaak van deze brand is nog niet bekend:
http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtDie branden brengen helaas en onterecht de EV's in diskrediet. Batterijen van zo'n fiets, boot, boormachine of step hebben een zeer basic BMS (battery management system) tegenover de gesofisticeerde BMS bij auto's. Bovendien worden batterijen van EV's gekoeld of verwarmd om ze in optimale bedrijfsomstandigheden te houden.
Bij auto's is het BMS uiteraard uitgebreider, maar daarom nog niet perfect.
Misschien daardoor dat de meeste branden van EV's vooral tijdens of net na het laden ontstaan?Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtMisschien daardoor dat de meeste branden van EV's vooral tijdens of net na het laden ontstaan?Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
Op basis van welk onderzoek komt u tot die conclusie?
Met nietszeggende reacties zijn we nog veel minder.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geyst Bekijk berichtJullie beseffen toch dat alle camera's en smartphones zo een battery hebben. ER gebeuren ook ongelukken mee.
Blijkbaar worden auto batterijen flink geviseerd en gedeeld. er zijn ook heel wat benzinewagens die uitbranden maar die halen lang niet allemaal het nieuws.
Batterijen van smartphones vliegen soms ook in brand ja, maar op de miljoenen smartphones zijn er procentueel weinig branden waarbij er heel veel schade is, het gebeurt ja.
Maar bij een brandende EV is er altijd heel veel schade en valt de batterij nog niet snel met zekerheid te blussen.
Branden van benzinewagens zijn er ook en ook in de krant, maar ook hier moet men procentueel zien hoeveel er zware schade veroorzaken.
Een beginnende brand van een benzinewagen kan nog geblust worden als men snel is, een brandende batterij van een EV niet echt.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Elke brandende EV komt lang en breed in het nieuws, voertuigen van over heel de wereld teisteren de social media. Vermoedelijk dat de olieindustrie daar ook een deel aan heeft. EV's kosten hun namelijk miljarden
Wat vind je van deze 30 a 40 gevallen per jaar alleen in België!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk berichtDe oorzaak van deze brand is nog niet bekend:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/10...ijf-in-tienen/
“De komende dagen zal de expert de zaak verder onderzoeken. Momenteel is men nog bezig om de laatste wrakken te onderzoeken. " Auto's kunnen in een dompelcontainer, bussen zijn te groot. De batterijen moeten er eerst uitgeknipt worden en dat vraagt tijd.”Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geyst Bekijk berichtElke brandende EV komt lang en breed in het nieuws, voertuigen van over heel de wereld teisteren de social media. Vermoedelijk dat de olieindustrie daar ook een deel aan heeft. EV's kosten hun namelijk miljarden
Wat vind je van deze 30 a 40 gevallen per jaar alleen in België!
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20170411_02828771
EV's vliegen echter ook zo zonder meer in brand en de brand is bijna altijd ook meteen veel erger.
Het aantal uitgebrande EV's in België ligt hoger en het aantal lag in 2022 niet in de miljoenen maar op 71.651.
En het is niet de olie-industrie dat ze in brand steekt of in de krant zet. LOL
Branden in elektrische auto's
Voor elektrische auto's geldt hetzelfde. Ook hier is de kans klein dat ze in brand vliegen. Volgens cijfers van de veiligheidsregio's moest de brandweer in 2021 65 keer uitrukken voor een brand met een elektrisch voertuig. In 2022 was dat tot nu toe 73 keer. Maar als het gebeurt, zijn de schade en het gezondheidsrisico enorm. “Als de accu van een elektrische auto ontbrandt, komt knalgas vrij en ontstaat er een chemische brand”,. “Ook is de temperatuur hoger dus de schade aan het gebouw – bijvoorbeeld een parkeergarage – kan snel groter worden.”Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtOf boormachines.
Die branden brengen helaas en onterecht de EV's in diskrediet. Batterijen van zo'n fiets, boot, boormachine of step hebben een zeer basic BMS (battery management system) tegenover de gesofisticeerde BMS bij auto's. Bovendien worden batterijen van EV's gekoeld of verwarmd om ze in optimale bedrijfsomstandigheden te houden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
En op basis van welk onderzoek beweert u mogelijks het omgekeerde?
Met nietszeggende reacties zijn we nog veel minder.Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
Probleem is dat wanneer een batterij de fik in gaat het te laat is. Het BMS kan dan niets meer doen. En er komt een kettingreactie omda die batterijen op elkaar geperst zitten om er zoveel mogelijk in een kleine ruimte te krijgen. Eenmaal de kettingreactie begint dan is het "stond erbij en keek ernaar". Dat is het grote probleem. De ingebouwde koeling is goed tijdens normaal gebruik. Maar eenmaal die kettingreactie er is dan is die belange niet meer voldoende. Trouwens, het BMS zal de batterij (en lader) uitschakelen en dan valt die koeling stil want die is elektrisch.
Mijn punt is dat de lithium batterijen in een fiets of boormachine wel dezelfde (chemische) basis hebben maar niet dezelfde beveiligingen als in een BEV.Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
Comment