Oorspronkelijk geplaatst door Silent M.
Bekijk bericht
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Er moet een verbod komen op accu auto's
Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
En waarom zou die wel weten waar hij over praat? Ik heb een lezing van een "specialist" van Energyville bijgewoond en op vele plekken was die ook maar de marketing van bepaalde bedrijven aan het herhalen. Zeer weinig kritisch voor zijn eigen uitspraken en geen enkele cijfermatige ondersteuning van zijn stellingen.
Dat is met alles zo, men kan trouwens ook alle cijfers zodanig gebruiken dat men er mee kan bewijzen wat men wil en het laten overkomen zoals men wil.
Een correcte analyse en interpretatie is eigenlijk altijd noodzakelijk om er nog iets deftig van te maken, maar niet iedereen heeft toegang tot alle cijfers en gegevens.
Zo ziet men dat binnen bedrijven bijvoorbeeld met resultaten, is de maand slecht maar het jaar goed, dan zal diegene dat het positief wil laten overkomen het vooral hebben over de positieve jaarcijfers.
Is het jaar slecht maar de maand goed, dan zal de aandacht gegeven worden naar de heel goede maand ten opzichte van de vorige.
Wie het negatief wil laten blijken zal uiteraard net het omgekeerde doen.
Met COVID hebben we dat ook gezien, toen het aantal besmettingen opliep van 5 naar 10 (voorbeeld) sprak men van een toename met 100% of verdubbeling maar toen het van 10 naar 5 ging (voorbeeld) dan zei men dat er maar 5 minder waren dan de week ervoor en had men het niet over een halvering.
Zo was er een vergelijk hoe vaak een automerk betrokken was bij ongevallen en dan was het ook hoeveel honderden van een bepaald merk en enkele tientallen van een ander merk … maar in vergelijk tot het aantal dat er rondrijden is dat heel anders, misschien 5% voor het eerste merk en 28% voor het tweede.
Met die boot dat uitgebrand is idem, om het spectaculair te maken heeft men het bijna nooit over de boot maar over de duizenden auto's.
Mocht men een artikel maken in de zin van 1 van de 25.000 schepen heeft vuur gevat, dan is dat iets minimalistisch.
En wat kranten betreft, HLN mag dan wel omschreven worden als roddelkrant of sensatiekrant, maar de meeste nationale en internationale artikelen die er in verschijnen die kan men in bijna alle kranten met dezelfde verwoording terugvinden.
Hetgeen ik wel erg vind, is dat veel journalisten er een eigen visie aan geven en bepaalde zaken bewust in een negatief daglicht plaatsen.
Zo zal men het altijd over een verkeersongeval met verschillende voertuigen hebben behalve als er een BMW bij betrokken is, dan is het per definitie BMW knalt op andere wagen, ook al ligt de fout duidelijk bij de andere.
Idem met motorrijders, het wordt vaak zodanig geschreven dat de motorrijder voor het grote publiek als de oorzaak aangewezen wordt.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
Zo zal men het altijd over een verkeersongeval met verschillende voertuigen hebben behalve als er een BMW bij betrokken is, dan is het per definitie BMW knalt op andere wagen, ook al ligt de fout duidelijk bij de andere.
.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
En waarom zou die wel weten waar hij over praat?
Je zal het al wel gemerkt hebben dat ik sinds enkele jaren met zeer veel interesse de evolutie van de elektrische wagen volg en ondertussen ook een heb aangeschaft (volledig privé, btw). Maar door die artikels rond EV's van vermeende autojournalisten en andere experten te lezen moet ik toch vaststellen dat er nog heel veel onwetendheid is en helaas soms ook ronduit kwade wil. En dan heb ik het nog niet over Jan-met-de-pet die naast zijn mening over zowat alles in de wereld, ook te pas en te onpas per sé zijn idee over EV's moet uitspuwen, niet gehinderd door enige kennis.
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
Heb je de YT video gezien? Het gaat over feiten die jij en ik heel eenvoudig en binnen de twee minuten kunnen controleren én bovendien de dame (eigenaar van de wagen) in kwestie zelf in haar twitterbericht al aangeeft "het is een 9 jaar oude diesel, geen EV". Maar die "professionele" reporters van verschillende krantensites in GB doodsimpel naast hun neerleggen en er zelf een draai aan geven: het is een elektrische auto die na een regenbui kapot is.
Je zal het al wel gemerkt hebben dat ik sinds enkele jaren met zeer veel interesse de evolutie van de elektrische wagen volg en ondertussen ook een heb aangeschaft (volledig privé, btw). Maar door die artikels rond EV's van vermeende autojournalisten en andere experten te lezen moet ik toch vaststellen dat er nog heel veel onwetendheid is en helaas soms ook ronduit kwade wil. En dan heb ik het nog niet over Jan-met-de-pet die naast zijn mening over zowat alles in de wereld, ook te pas en te onpas per sé zijn idee over EV's moet uitspuwen, niet gehinderd door enige kennis.
Het bood een gebalanceerde kijk op de opkomst van EV-voertuigen met zijn voor- en nadelen. Maar men ging ook verder kijken: grondstoffen, toevoer, monopolies, infrastructuurwerken,...
Al leek het aanvankelijk allemaal mooi, niet alle problemen zijn van de baan, er wachten nog een resem (enorme) hindernissen en er dienen nog massa's ingrepen te gebeuren om de ommekeer te kunnen bewerkstelligen.
2030 zou de eerste deadline moeten zijn, maar die blijkt al lang niet meer kunnen gehaald te worden.
Dit verhaal gaat veel, veel ruimer dan wat ons voorgehouden wordt.Minder glas dan vroeger, maar beter.
- Likes 1
Comment
-
Ik snap nog steeds niet waarom er een verbod MOET komen. Nog nergens heb ik hiervoor gegronde argumentatie gevonden om dit MOETEN te verantwoorden.
Is het niet beter van in de plaats van een MOETEND verbod, te opteren naar een gewenst onderzoeken naar oplossingen voor het gestelde, de gestelde problemen ?
En er is niet enkel het brandprobleem, neen er zijn er en pak meer zoals grondstoffen, energieaanlevering want je moet wel je accu laden, recyclage, ... En jawel de brandproblematiek is belangrijk maar is niet een uitsluitend probleem.https://www.fotospotter.be
Je suis content d’être heureux
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtJe zal het al wel gemerkt hebben dat ik sinds enkele jaren met zeer veel interesse de evolutie van de elektrische wagen volg en ondertussen ook een heb aangeschaft (volledig privé, btw).
…/..'
En dan heb ik het nog niet over Jan-met-de-pet die naast zijn mening over zowat alles in de wereld, ook te pas en te onpas per sé zijn idee over EV's moet uitspuwen, niet gehinderd door enige kennis.
Is het nu zo moeilijk om het bij een mening over producten of diensten (ook al is die anders) te houden en niet op mensen hun kap te zitten omdat zij een andere mening of ervaring hebben.
Wat doe jij anders, toch ook enkel uw ervaring bekijken en die als enige waarheid aanzien?
Op die manier kan je beter een monoloog starten in plaats van een openbaar topic.
Wees content met uw EV volgens uw gebruik, want dat is uiteindelijk het enige dat telt voor iedereen en dat is de eigen ervaring en die is niet per definitie voor iedereen gelijk!
Geniet nu maar wat van het zonnetje!Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Ik denk eerlijk gezegd dat men niet weet waarmee men bezig is en dat voor alles wat het milieu betreft. Ik las onlangs dat een Nederlandse doctoraat student een studie had gemaakt over plastiek in de oceaan en uit die studie blijkt dat de situatie minder erg is dan ons werd/wordt voorgehouden.
Ben zeker geen klimaatontkenner maar ik denk dat er veel beslissingen worden genomen, niet gehinderd door enige grondige kennis van zaken...en dat geldt ook voor de EV... Mijn dochter vertrekt bijvoorbeeld begin september op vacantie. Haar man heeft een EV (VOLKSWAGEN ID4) meer toch vertrekken ze op vakantie met haar mini omdat in Cannes er blijkbaar een gebrek aan laadpaalinfrastructuur is... Er zal volgens allerlei studies een tekort aan elektriciteit ontstaan... behalve natuurlijk in de uitleg van Tinne....nikon coolpix s9100
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk berichtIk snap nog steeds niet waarom er een verbod MOET komen. Nog nergens heb ik hiervoor gegronde argumentatie gevonden om dit MOETEN te verantwoorden.
Is het niet beter van in de plaats van een MOETEND verbod, te opteren naar een gewenst onderzoeken naar oplossingen voor het gestelde, de gestelde problemen ?
En er is niet enkel het brandprobleem, neen er zijn er en pak meer zoals grondstoffen, energieaanlevering want je moet wel je accu laden, recyclage, ... En jawel de brandproblematiek is belangrijk maar is niet een uitsluitend probleem.
Ook op de fiscale voordelen zouden fors beperkingen moeten komen.
Hier is een bedrijf dat overal in de pers gestaan heeft als zeer milieubewust en dat 20 laadpalen geplaatst heeft, uiteraard toegankelijk voor het publiek om zo de 200% belastingaftrek te kunnen genieten.
Na één jaar sluiten ze nu echter hun poort en kan het publiek dus die palen niet meer gebruiken.
Zal wel weer een of ander mankement in de wetgeving zijn dat dit niet permanent moet zijn maar men wel het fiscaal voordeel kan genieten.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
Er zou beter een verplichting komen voor de nutsbedrijven om het elektriciteitsnetwerk uit te bereiden en voor bedrijven om voldoende laadpalen te zetten.
Ook op de fiscale voordelen zouden fors beperkingen moeten komen.
Hier is een bedrijf dat overal in de pers gestaan heeft als zeer milieubewust en dat 20 laadpalen geplaatst heeft, uiteraard toegankelijk voor het publiek om zo de 200% belastingaftrek te kunnen genieten.
Na één jaar sluiten ze nu echter hun poort en kan het publiek dus die palen niet meer gebruiken.
Zal wel weer een of ander mankement in de wetgeving zijn dat dit niet permanent moet zijn maar men wel het fiscaal voordeel kan genieten.
Om te voldoen aan de voorwaarden zullen die laadpalen dan ook een jaar publiek toegankelijk moeten geweest zijn.
Nu zullen ze die dan wel gebruiken voor de werknemers van het bedrijf zelf omdat de werknemers die een bedrijfswagen hebben binnenkort ook moeten overschakelen naar een elektrische om nog recht te hebben op de geldende subsidies en belastingvoordelen.
En dan is het handig dat die hun wagen kunnen laden tijdens de werkuren.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
De belastingaftrek zal alleen gelden voor het jaar waarin de laadpalen zijn geplaatst, de subsidies voor zonnepanelen krijg je ook maar één keer (dat is ooit anders geweest met de groene stroom certificaten, maar dat is een andere discussie die hier al voldoende aan bod is gekomen).
Om te voldoen aan de voorwaarden zullen die laadpalen dan ook een jaar publiek toegankelijk moeten geweest zijn.
Nu zullen ze die dan wel gebruiken voor de werknemers van het bedrijf zelf omdat de werknemers die een bedrijfswagen hebben binnenkort ook moeten overschakelen naar een elektrische om nog recht te hebben op de geldende subsidies en belastingvoordelen.
En dan is het handig dat die hun wagen kunnen laden tijdens de werkuren.
Het bedrijf dat ik aankaartte heeft een vijftal werknemers, maar 20 laadpunten (10 palen met telkens 2 laadpunten) en dus vermoedelijk toekomstgericht laten plaatsen nu het hun geen cent kost.
Ook bij bepaalde winkels staan laadpalen, maar buiten de openingsuren is de parking afgesloten.
Bij het bedrijf waar ik werk mogen actueel privé-wagens van personeel al niet op de parking, laat staan dat men dan snel vreemden zou toelaten.
Maar dan begint het ook weer, wie is aansprakelijk in geval van schade?
Ik kan anderzijds heel goed begrijpen dat niet elk bedrijf staat te springen om vreemden toe te laten op hun terreinen, ik zou ook niet graag iedereen welkom heten op mijn oprit om te laden.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk berichtIk snap nog steeds niet waarom er een verbod MOET komen. Nog nergens heb ik hiervoor gegronde argumentatie gevonden om dit MOETEN te verantwoorden.
Is het niet beter van in de plaats van een MOETEND verbod, te opteren naar een gewenst onderzoeken naar oplossingen voor het gestelde, de gestelde problemen ?
En er is niet enkel het brandprobleem, neen er zijn er en pak meer zoals grondstoffen, energieaanlevering want je moet wel je accu laden, recyclage, ... En jawel de brandproblematiek is belangrijk maar is niet een uitsluitend probleem.Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
- Likes 1
Comment
-
Ik kan enkel vaststellen dat hier veel "onzin" wordt verteld...maar nergens zie ik ook maar een valabel argument voor het een of voor het ander... het blijft maar gissen en standpunten innemen die de hunne zijn...voor of tegen....nikon coolpix s9100
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk berichtIk kan enkel vaststellen dat hier veel "onzin" wordt verteld...maar nergens zie ik ook maar een valabel argument voor het een of voor het ander... het blijft maar gissen en standpunten innemen die de hunne zijn...voor of tegen....
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtTja, het feit dat je bepaalde stellingen "onzin" noemt geeft toch aan dat ook jij standpunt inneemt ...voor of tegen... daar moet je dan toch zelf ook een valabel argument voor hebben zou ik denken.nikon coolpix s9100
Comment
Comment