Ja, de olie-industrie schopt wild om zich heen nu ze merken dat EV's echt wel een impact gaan hebben op hun omzetcijfers. Ik lees ook veel "mogelijk" en "kunnen" schadelijk zijn in de artikels. Dat kan best zijn, en meer onderzoek is zeker nodig. Maar waarom de zwarte piet naar de EV's doorschuiven? In 1976 waren er ongeveer 342 miljoen wagens wereldwijd op de weg, ondertussen zijn dat er 1,4 miljard. Heb jij ergens iets gelezen dat deze toename dramatisch is voor het milieu, in het bijzonder de bandenpartikels? Vergelijk ook eens het gewicht van de eerste VW Golf aan 750kg tegenover een VW Golf 8 nu 1322kg, het is een algemeen fenomeen dat auto's zwaarder worden waarbij niet alleen de banden maar ook de remmen meer stof gaan afgeven. Dat remmenstof is quasi onbestaande bij de EV's door stroomrecuperatie. Neen, de omschakeling naar EV's is het probleem...
Vergeet ook niet dat de EV evolutie nog maar aan het begin staat. De eerste EV's waren niet de goedkoopste, noch kleinste maar vaak grotere modellen met meer vermogen. Appelen met peren vergelijken, weet je wel. Ondertussen heeft Dacia het goedkoopste elektrische model in EU dat zelfs lichter is dan zijn brandstof aangedreven tegenhanger.
Vergeet ook niet dat de EV evolutie nog maar aan het begin staat. De eerste EV's waren niet de goedkoopste, noch kleinste maar vaak grotere modellen met meer vermogen. Appelen met peren vergelijken, weet je wel. Ondertussen heeft Dacia het goedkoopste elektrische model in EU dat zelfs lichter is dan zijn brandstof aangedreven tegenhanger.
Comment