Oorspronkelijk geplaatst door Grashalm
Bekijk bericht
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Wie zou er nu nog een diesel kopen ?
Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
-
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht..............................
het prijskaartje zal groot zijn, zéér groot.
" In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht.................................................. ..........................
Als dat alle moeite is die we moeten doen om een leefbare wereld te garanderen voor onze kinderen en kleinkinderen, laat maar komen. Maar blijkbaar zit het egoïsme in deze verwende generatie wel heel diep.
Met een auto van +40.000€ zou het niet de moeite zijn om te gaan werken!
Over een leefbare wereld gesproken.
Diegenen die de EV's door onze strot willen stampen hebben geen problemen met de aankoop van dure wagens.
Ze hebben wel problemen met het aantal chauffeurs te kiezen die ze nodig hebben om 24u per dag over een chauffeur te kunnen beschikken. En ook die betalen ze niet zelf.
Kom eens met je twee voeten op de de begane grond Hombre!
En als de bedrijfswagens "duurder" worden dan worden de producten in de handel ook duurder voor de gewone mens. Hun wereld wordt minder leefbaar.
" In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)
- Likes 1
Comment
-
Ja maar...
Contemporary Amperex Technology (CATL) – the world’s largest battery maker – is now moving its long-life electric vehicle batteries from the R&D and prototype stage to the launch phase. It just announced that it will supply an EV battery that can last 15 years and will be good to cover nearly one million miles. CATL […]
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
behalve dan H… en p… hier aanwezig op het forum
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
Dat is wel een heel kindvriendelijke interpretatie van democratie. Zullen we morgen even gaan stemmen of we nog wel belastingen gaan betalen, of erger nog, voor welke doelen? We hebben op democratische wijze vertegenwoordigers gekozen die het beleid bepalen. En helaas zijn daar soms harde beslissingen te nemen zoals tegen klimaatopwarming en CO2 uitstoot. En voor sommigen lijkt het niet meer kunnen aanschaffen van een nieuwe diesel binnen tien jaar het einde van de wereld. Als dat alle moeite is die we moeten doen om een leefbare wereld te garanderen voor onze kinderen en kleinkinderen, laat maar komen. Maar blijkbaar zit het egoïsme in deze verwende generatie wel heel diep.
Ik denk dat het egoïsme vooral zit in de personen die hun zo'n dure Ev wel kunnen veroorloven, ja zelfs voor moeten lenen, en er maar vanuit gaan dat anderen dat ook maar moeten/willen doen, over egoïsme gesproken ...
Er loopt hier nog zo iemand rond op het forum, zelf verwarmen met hout en in een oude vervuilende diesel rijden, maar wel steeds wijzen wat anderen verkeerd doen, ook egoïsme toch.
Ooit bij stil gestaan dat er bij veel mensen misschien wel de wil is maar niet de financiën ?
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
- Likes 1
Comment
-
-
ls dat alle moeite is die we moeten doen om een leefbare wereld te garanderen voor onze kinderen en kleinkinderen,..................
.
.
Kom eens met je twee voeten op de de begane grond Hombre!
Ken jullie de mensen van de " getuigen van Jehova " , in hun denkbeeldige wereld, zijn wij al verschillende keren vergaan. En allemaal naar de hel ... , tenzij je een Electro auto koopt.
OH Sh?t wij leven nog altijd
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk berichtU hebt blijkbaar een dure smaak wat afwerking betreft.
Waarschijnlijk zijn het die modellen waarop - volgens u zeggen - 30000-35000 korting wordt op gegeven.
Verder is die niet het merk waar ik het eerder over had, al geeft BMW op sommige wagens ook forse kortingen.
ipv van één of andere facebook post denk ik dat de prijs van stockwagens een realistischer uitgangspunt is.
Ik heb geen enkele optie toegevoegd, zoals u wel weet is het geen enkel probleem om daar nog 10.000, 20.000 of zelfs 30.000€ opties aan toe te voegen.
Zo goed als niemand koopt privé een dergelijke wagen zonder enige optie, in realiteit komen ze dus duurder uit (catalogusprijs zonder eventuele korting).
Grosso modo vind je een benzinewagen tussen 25 en 40K en een vergelijkbare EV tussen 40 en 55K (laatste al met extended range ed).
Wel degelijk 10-15K meer maar niet aan de hierboven aangehaalde totaalprijs.
Een eerlijk vergelijk is om dezelfde wagen met dezelfde afwerking te vergelijken in EV met bijvoorbeeld benzine.
Reden dat bij de iX geen vergelijk staat, die bestaat niet in benzine of diesel.
Ik ken persoonlijk iemand met de i7, 179.000€ is de betaalde prijs maar dan wel full option.
Uiteraard een zelfstandige dat die grotendeels kan inbrengen.
De eerder opgegeven prijzen zijn dus zeker niet met extra opties.
Vanavond waren we uitgenodigd op een Audi night met de presentatie van de nieuwe elektrische wagens, had ze wel al in avant première gezien.
De allergoedkoopste dat ze getoond hebben had een vanaf prijs van 57.000€ zonder opties, het ging verder tot heel vlot over de 100.000€ en het zijn niet altijd de grootste dat het duurste zijn.
Ik vrees dat het goede moment om een EV te kopen bijna voorbij is, ik hoop dat mijn diesel het nog een jaar of twee uithoudt, maar dan zijn er nog veel meer mensen die dringend een nieuwe auto nodig hebben.
Conclusie: met al dat warm en koud blazen gaan ALLE auto's duurder worden.Canon EOS Digital
BD0479BE
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtNog meer slecht nieuws voor EV-criticasters, de batterijen gaan 20 jaar of langer mee en worden steeds beter.
https://www.automotive-online.nl/wer...of-langer-mee/Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
It just announced that it will supply an EV battery that can last 15 years and will be good to cover nearly one million miles. CATL gives it a 10-year or 600,000 miles warranty, and guarantees that it will have 85% capacity retention at that stage.
Dus eerder kon het al 20 jaar en nu zijn ze in de finale fase om er eentje te ontwerpen dat 15 jaar mee kan?
Bewijs dat er veel uit de duim gezogen wordt, vooral met de zogezegd positieve berichtgevingen (om de mensen te doen kopen).
Grappig dat dit net door u gepost wordt.Last edited by VerSeg; 19 september 2024, 22:52.Canon EOS Digital
BD0479BE
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
Uw actuele post over batterijen bevat deze tekst.
It just announced that it will supply an EV battery that can last 15 years and will be good to cover nearly one million miles. CATL gives it a 10-year or 600,000 miles warranty, and guarantees that it will have 85% capacity retention at that stage.
Dus eerder kon het al 20 jaar en nu zijn ze in de finale fase om er eentje te ontwerpen dat 15 jaar mee kan?
Bewijs dat er veel uit de duim gezogen wordt, vooral met de zogezegd positieve berichtgevingen (om de mensen te doen kopen).
Grappig dat dit net door u gepost wordt.
in een EV personenwagen, (te weinig energie inhoud per gewicht).
De nieuwe CATL- batterij is ontworpen voor een langere levensduur en stabiliteit, in plaats van prestaties, en heeft daarom een relatief lage energiedichtheidvan 175 Wh/kg , wat nog steeds de hoogste is in de elektrische busindustrie.
Ter vergelijking:
Wat zijn de voordelen van Li-ionbatterijen?
Vergeleken met andere hoogwaardige oplaadbare batterijtechnologieën (nikkel-cadmium, nikkel-metaalhydride of loodzuur) hebben Li-ionbatterijen een aantal voordelen. Ze hebben een van de hoogste energiedichtheden van alle commerciële batterijtechnologieën, tot wel 330 wattuur per kilogram (Wh/kg)
Last edited by Geerten; 20 september 2024, 08:42.
- Likes 1
Comment
-
Terwijl de foto's weer op Facebook circuleren en de idioten weer roepen dat het een EV is... blijkt het een tweedehands landrover te zijn. Maar, niets aan het hand, die was zo geblust.
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
Uw actuele post over batterijen bevat deze tekst.
It just announced that it will supply an EV battery that can last 15 years and will be good to cover nearly one million miles. CATL gives it a 10-year or 600,000 miles warranty, and guarantees that it will have 85% capacity retention at that stage.
Dus eerder kon het al 20 jaar en nu zijn ze in de finale fase om er eentje te ontwerpen dat 15 jaar mee kan?
Bewijs dat er veel uit de duim gezogen wordt, vooral met de zogezegd positieve berichtgevingen (om de mensen te doen kopen).
Grappig dat dit net door u gepost wordt.Oorspronkelijk geplaatst door ...
En vooral niet vergeten dat die batterijen totaal “NIET” geschikt zijn om gebruikt te worden
in een EV personenwagen, (te weinig energie inhoud per gewicht).
Ter vergelijking:
Wat zijn de voordelen van Li-ionbatterijen?
Vergeleken met andere hoogwaardige oplaadbare batterijtechnologieën (nikkel-cadmium, nikkel-metaalhydride of loodzuur) hebben Li-ionbatterijen een aantal voordelen. Ze hebben een van de hoogste energiedichtheden van alle commerciële batterijtechnologieën, tot wel 330 wattuur per kilogram (Wh/kg)
Grappig, of nee, zielig hoe weer negatief gereageerd wordt.Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk berichtIK heb vele jaren honderden kilometers per dag gereden om een beter leven en een goede opvoeding te garanderen voor mijn kinderen. Is dat egoïstisch?
Met een auto van +40.000€ zou het niet de moeite zijn om te gaan werken!
Over een leefbare wereld gesproken.
Diegenen die de EV's door onze strot willen stampen hebben geen problemen met de aankoop van dure wagens.
Ze hebben wel problemen met het aantal chauffeurs te kiezen die ze nodig hebben om 24u per dag over een chauffeur te kunnen beschikken. En ook die betalen ze niet zelf.
Kom eens met je twee voeten op de de begane grond Hombre!
En als de bedrijfswagens "duurder" worden dan worden de producten in de handel ook duurder voor de gewone mens. Hun wereld wordt minder leefbaar.
Een totaal verbod op ice auto’s en andere voertuigen, we verkopen alle huidige brandstof auto’s
aan Afrika, India en Zuid-Amerika……
Breken in Antwerpen en Gent alle petrochemie fabrieken af zetten op alle benzine stations appartementen.
We sluiten ArcelorMittal en alle grote fabrieken die ook maar iets met de wapen industrie te maken hebben,
Sluiten de havens en therminals van Antwerpen, Gent en Zeebrugge enz.
Vervolgens vragen we subsidies aan in China om onze scholen, Medische diensten · Organisatie van de gezondheidszorg · Ziekenhuizen · Rusthuizen · Thuiszorg · Levenseinde · Orgaan- en bloeddonatie · Patientenrechten te sponseren enz.
Wat zullen ons kinderen en kleinkinderen blij zijn dat we dat allemaal voor hun gedaan hebben,
terwijl ze versmacht worden door de uitstoot van Afrikaanse, Indische en Zuid-Amerikaanse uitstoot.
Met dank aan alle lichtgelovige HomPa’s die dat allemaal voor hun geregeld hebben…..
- Likes 1
Comment
Comment