Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
    Data komt van Geotab Fleetmanagement, die gegevens van 160 miljoen kilometer per dag verwerken en voor dit onderzoek 10000 EV's volgden.
    Nochtans volgens het artikel maar 5000 EV's maar volgens jou plots 10000....

    Ik ken Geotab en dat is een serieuze firma. Maar toch stel ik mij bij zo'n artikels vragen. Als de technologie zelf nog geen 20 jaar oud is dan is het gevaarlijk die uitspraken te doen. Kan in het begin 1.8% zijn, maar dat kan evengoed na x jaar 10% worden. En dat weten we nog niet. Zoals zz zeggen, "lies, damn lies and statistics".

    In elk geval zal onderhoud en zeker herstelling niet goedkoper worden. Dat zie ik op het werk waar als er iets stuk gaat aan de EV's, dat véél meer kost dan als er iets stuk gaat aan een ICE. Er zijn misschien minder onderdelen maar het zijn grotebouwblokken. En elk van die blokken kost enorm veel geld. Zo'n motorregelaar zijn vele duizenden euro. Zo'n batterij wil je niet weten. En die gaan ook stuk al willen die artikels je doen geloven vanniet.

    Comment


    • Voor de EV-predikanten, EV rijden word fors duurder.
      Buiten het wegvallen van subsidies gaat ook de verkeersbelasting fors omhoog.

      Volgens de VER zijn de resultaten van het onderzoek een ‘zorgwekkend signaal’. 54 procent van de EV-rijders overweegt terug te keren naar een brandstofauto na 2025, wanneer het belastingvoordeel wegvalt. Dat blijkt uit het jaarlijkse EV- en Berijdersonderzoek van de Vereniging van Elektrische Rijders (VER) in samenwerking met Rijksdienst voor Ondernemend Nederland en Rijksuniversiteit Groningen....
      Last edited by VerSeg; 19 september 2024, 02:39.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
        Ik geloof die gasten van Geotab alvast meer dan de "specialisten" op fora of Facebook …
        Dus mogen we u ook niet zomaar geloven als “specialist” op fora?
        J.D. Power, geven die wel of niet verkeerde informatie?
        Ik veronderstel verkeerde volgens u want minder positief voor EV's.
        EV's hebben meer problemen dan Schokkend: Elektrische auto's hebben meer problemen dan auto's met verbrandingsmotoren. Lees meer

        Hier hebben we het al over gehad, vergelijk appelen en peren: onbestaande of slecht uitgewerkt batterijmanagementsysteem. Geen of minimale koeling van het batterijpack. Onbestaande waterkoeling of verwarming. Heel vaak geen overhead of reserve ingebouwd.
        Hoeveel EV's van verschillende merken kregen ondertussen al een terugroepactie voor een software-update van het BMS omdat er risico op brand bestaat?
        Ze lossen het echte probleem niet op, maar ze voegen er een snellere foutmelding aan toe.

        De kans is zeer klein zeggen ze, maar zelfs met 1% kans is dat op 140.000 stuks toch nog steeds 1.400 en als je net eentje van die 1.400 hebt.
        Trouwens ook niet elke elektrisch fiets vliegt in brand.
        Bij andere merken eveneens risico op brand door gebrekkige kwaliteit van de batterij.

        Dus zeker niet beweren dat het bij een EV allemaal perfect in orde is.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

          In de Quote van je bericht lees ik dat de capaciteit er jaarlijks met 1,8% op achteruit gaat Bart.
          Vraag is enkel hoe moet je dat interpreteren 1,8% op de capaciteit in nieuwstaat of telkens
          1,8% op de restcapaciteit? Maakt ook nog eens een redelijk verschil.
          Er staat inderdaad dit:
          De gegevens laten zien dat batterijen gemiddeld met 1,8 procent per jaar degraderen – vergeleken met 2,3 procent toen Geotab in 2019 voor het laatst een uitgebreide analyse uitvoerde van de batterijconditie van EV's. Het verslechteren van de batterijen is over het algemeen een langzamer proces dan de slijtage van aandrijfcomponenten van verbrandingsmotoren, zo meldt Geotab in een verklaring.
          Maar als men er dan rekening mee houdt dat zoals uit BelStat blijkt dat meer dan 80 procent van de elektrische wagens op naam van een vennootschap staan en via leasing hoogstens om de vier tot vijf jaar vervangen worden.
          Verder blijkt de markt van tweedehands elektrische wagens niet op dreef te komen, dan stel ik me ook wel de vraag hoe die cijfers in de realiteit behaald gaan worden.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht

            Wil dit zeggen dat elk van die EV's 16.000 km per dag rijden ?
            Neen Skitch die lijden aan het Hom… syndroom

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht

              Wil dit zeggen dat elk van die EV's 16.000 km per dag rijden ?
              Begrijpend lezen, een probleem voor sommigen.

              Er is een verschil tussen

              Data komt van Geotab Fleetmanagement, die gegevens van 160 miljoen kilometer per dag verwerken en voor dit onderzoek 10000 EV's volgden.

              en...

              Data komt van Geotab Fleetmanagement, die voor dit onderzoek 10000 EV's volgden en gegevens van 160 miljoen kilometer per dag verwerken.

              En ja, 10.000 EV's . Lees het originele rapport.
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Voor de EV-predikanten, EV rijden word fors duurder.
                Buiten het wegvallen van subsidies gaat ook de verkeersbelasting fors omhoog.

                ...
                Hoera, ziedewel ...

                Dat komt ervan wanneer men voor "bepaalde politieke stromingen" stemt.
                Ik zeg hier al lang dat jullie een beetje verder moeten zien dan je neus lang is alvorens hier gelijk wat verder te papegaaien.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

                  Hoera, ziedewel ...

                  Dat komt ervan wanneer men voor "bepaalde politieke stromingen" stemt.
                  Ik zeg hier al lang dat jullie een beetje verder moeten zien dan je neus lang is alvorens hier gelijk wat verder te papegaaien.
                  Als men miljarden inkomsten voor de staat wegneemt, dan weet men uiteraard ook dat ze dat gaan recupereren.
                  Actueel doen ze dat nog op kosten van brandstoffen door deze zwaarder te belasten, maar als ooit alle brandstoffen wegvallen, dan moeten ze het zeker bij de EV gaan halen.
                  En al wat een overheid geeft, dat nemen ze daarna dubbel terug.
                  En eender welke politieke partij ooit aan de macht zou komen, als het gat moet gevuld worden, dan zal het gevuld worden.
                  Heeft dus helemaal niets met politiek te maken maar met logica en budget.
                  We gaan hier trouwens toch niet over politiek beginnen zeker?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

                    Begrijpend lezen, een probleem voor sommigen.

                    Er is een verschil tussen

                    Data komt van Geotab Fleetmanagement, die gegevens van 160 miljoen kilometer per dag verwerken en voor dit onderzoek 10000 EV's volgden.

                    en...

                    Data komt van Geotab Fleetmanagement, die voor dit onderzoek 10000 EV's volgden en gegevens van 160 miljoen kilometer per dag verwerken.

                    En ja, 10.000 EV's . Lees het originele rapport.
                    Als u zelf dit post (uw link), dan moet je niet verbaasd zijn dat men het niet over 10.000 heeft.

                    En even begrijpend de cijfers lezen.
                    Als bijna 5.000 voertuigen samen goed zijn voor 1,5 miljoen dagen datagegevens, dan komt dat neer op gemiddeld 300 dagen per voertuig.
                    Met gemiddeld 300 dagen per voertuig kunnen ze 20 jaar voorspellen.
                    Dat is pas in een glazen bol kijken en met de natte vinger gissen naar gegevens.
                    Laat ze binnen vijf jaar eens van dezelfde wagens de gegevens bekijken (niet van 5.000 andere) en dan eens vergelijken.
                    Last edited by VerSeg; 19 september 2024, 10:32.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • De populairste aandrijflijn in het groene Noorwegen blijft de diesel.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Om een idee te hebben van wat EV in realiteit kan voor zijn meerprijs tegenover benzine.
                        Meld je aan bij Facebook om te delen en contact te maken met je vrienden, familie en mensen die je kent.

                        Wat krijg je voor je geld bij de getoonde modellen?
                        Tussen haakjes de meerprijs tegenover benzine in dezelfde afwerking.
                        i7 vanaf 145.000€ goed voor 450 km (+23.950€)
                        i4 M50 vanaf 79.750€ goed voor 400 km (+23.960)
                        iX3 vanaf 77.500€ goed voor 350 km (+16.830€)
                        iX 40 vanaf 82.800€ goed voor 350 km (n.v.t.)
                        Met andere woorden is de meerprijs voor EV toch nog heel veel.
                        Als ik die prijsverschillen zie, dan lijkt me dat ze gewoon de kostprijs van de batterij erbij gelapt hebben, maar de ontploffingsmotor niet in mindering.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Verkoop volledig elektrische auto's in EU gekelderd in augustus.

                          Comment


                          • Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Voor de EV-predikanten, EV rijden word fors duurder.
                              Buiten het wegvallen van subsidies gaat ook de verkeersbelasting fors omhoog.

                              https://www.automotive-online.nl/man...o/?gdpr=accept
                              Altijd interessant voor de Nederlandse lezers.
                              Hombre

                              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                De populairste aandrijflijn in het groene Noorwegen blijft de diesel.
                                https://topgear.nl/autonieuws/ev-ver...lijft-populair
                                Het is maar hoe je zo'n artikel leest en wat blijft hangen:

                                Aantal dieselauto’s krimpt, EV’s neemt toe


                                Het aantal dieselauto’s in Noorwegen neemt wel sterk af. In 2017 reden er nog bijna 1,3 miljoen diesels in Noorwegen. Toen was bijna de helft van de personenauto’s in Noorwegen een diesel. Nu zijn dat er nog maar 1 miljoen, met een aandeel van 35 procent. In 2017 waren er nog maar zo’n 140.000 volledig elektrische auto’s in het land, maar dat zijn er nu ruim 750.000. Het kan niet lang meer duren voordat het aandeel EV’s het aandeel dieselauto’s gaat inhalen.
                                Hombre

                                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                                Comment

                                Working...
                                X