Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    U veralgemeent het als gepensioneerde dat niet veel meer “moe”t rijden en tijd genoeg heeft om alles in te plannen toch ook?
    De bijkomende problemen die werknemers hebben met een EV, die heeft u niet en kan u ook moeilijk beoordelen.
    Die "ene" waar onze betweter het over heeft is wel mijn schoonzoon, kaderlid bij Belfius Gent en Brussel.
    Door de wijzigingen komt het hun (voor velen) duurder uit om een gelijkwaardige EV te nemen dan (in zijn geval de skoda kodiaq)
    ook nog eens mede door zijn + 2 meter met twee zonen van ook 2 meter lengte is enkel een EV ter beschikking die duurder uit komt
    dan een terug een diesel of benzine versie in eigen aankoop.
    Vergeet niet dat een salaris wagen ook niet zomaar gratis is plus ook nog eens belast wordt bij je inkomen.
    Bovendien als ze bij Belfius als kaderlid over stappen naar een eigen auto behouden ze hun kilometervergoeding (94€ per dag dat hij naar Brussel moet)
    Of hij dat met wagen of trein doet maakt niets uit, dan is de rekening snel gemaakt.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Officiële cijfers zijn meer dan voldoende om een correct overzicht te hebben.
      En deze reacties komen net op een krantenartikel. LOL

      Geniet nu maar wat van het zonnetje, dat is beter dan een ganse dag gefrustreerd aan een PC te zitten.
      Gefrustreerd? Haha. Hahaha! Daar heb je meer voor nodig dan een paar ..... op een forum

      En al zeker als die als weerwerk verhoudingen beginnen uitrekenen met het totaal aantal inwoners van België, inclusief pasgeboren baby's, kleuters & peuters, mensen zonder rijbewijs en/of zonder auto om toch maar een punt (of tenminste indrukwekkende cijfers) te maken. Het totaal aantal auto's vandaag op de weg heeft ook weinig of niets te maken met het aantal EV's op de weg. Dat is een verhouding die zich traag -maar zeker- over een periode van 10 jaar en langer zal omslaan.
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
        En al zeker als die als weerwerk verhoudingen beginnen uitrekenen met het totaal aantal inwoners van België, inclusief pasgeboren baby's, kleuters & peuters, mensen zonder rijbewijs en/of zonder auto om toch maar een punt (of tenminste indrukwekkende cijfers) te maken.
        U haalde er eerst al meer dan de helft van de ouderen bij die wel kunnen rijden.
        Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
        Wat uw cijfers betreft, ja, meer dan zes miljoen personenwagens maar waarvan méér dan de helft zo oud zijn dat toen zelfs geen keuze hadden om een EV te kopen.
        Het artikel waarheen verwezen wordt is dan ook zo opgesteld, de Belg is klaar voor de EV.
        Het totaal aantal auto's vandaag op de weg heeft ook weinig of niets te maken met het aantal EV's op de weg. Dat is een verhouding die zich traag -maar zeker- over een periode van 10 jaar en langer zal omslaan.
        De verhouding is anders nu al verprutst.
        Eerst waren er de fiscale maatregelen voor bedrijven welke een plotse toename veroorzaakte, die voordelen zijn al fors aan het minderen en zullen worden tenietgedaan.
        Dan zijn er de fiscale voordelen voor particulieren die ook allen gaan verdwijnen, de recente kleine piek in verkoop van EV was vooral door de premie en de fiscale voordelen.
        De periode van 10 jaar die u aankaart is wel grappig.
        Tesla S is al sinds 2011 te bestellen en toen reden er in België nog geen 100 elektrische wagens rond.
        De enige reden dat EV fors zou kunnen toenemen is de verplichting om EV te kiezen door een verbod op alle wagens die op fossiele brandstoffen kunnen rijden.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Juist, tegen 2035.
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

            Die "ene" waar onze betweter het over heeft is wel mijn schoonzoon, kaderlid bij Belfius Gent en Brussel.
            Door de wijzigingen komt het hun (voor velen) duurder uit om een gelijkwaardige EV te nemen dan (in zijn geval de skoda kodiaq)
            ook nog eens mede door zijn + 2 meter met twee zonen van ook 2 meter lengte is enkel een EV ter beschikking die duurder uit komt
            dan een terug een diesel of benzine versie in eigen aankoop.
            Vergeet niet dat een salaris wagen ook niet zomaar gratis is plus ook nog eens belast wordt bij je inkomen.
            Bovendien als ze bij Belfius als kaderlid over stappen naar een eigen auto behouden ze hun kilometervergoeding (94€ per dag dat hij naar Brussel moet)
            Of hij dat met wagen of trein doet maakt niets uit, dan is de rekening snel gemaakt.
            Geert, je weet het ondertussen ook al wel, uw zoon had een “bedrijfswagen” en heeft dus geen recht om over een EV een mening te geven.
            Die reactie kreeg ik ook al vaak van onze specialist, ge hebt geen EV is de reactie dan.
            Wat voor mensen dan met een wagen in private lease?
            Gewoon geen recht om een mening te geven?
            Maar ik denk dat u wel wijs genoeg bent om mijn mening te delen dat wie de wagen uiteindelijk aangekocht heeft, niets verandert aan de specificaties van de wagen en men een ervaring kan delen.
            Zoals u aangeeft, we betalen meer dan genoeg op een bedrijfswagen en hebben er ook de nadelen van.
            Zelfs met pure loonwagens is dat zo, je hebt dan minder loon, je betaalt er veel meer op, het telt niet mee voor vakantiegeld, dertiende maand en al zeker niet voor uw pensioen.
            Wie voor zijn job echt de baan op moet, die betaalt er evenveel op en heeft dezelfde nadelen.
            Maar goed, het is een visie van sommigen om nooit de nadelen in overweging te nemen.
            Wat EV betreft, ze verkopen zo goed dat men niet veel moet zoeken om 20.000 tot zelfs 35.000€ korting te krijgen.
            Veel wagens krijgen ze aan de straatstenen niet verkocht.
            Wat de verkoper nog zei is dat het allemaal veel te snel moest gaan en de technologie nog niet op punt stond wanneer het verplicht overschakelen al begonnen was.
            Het betert inderdaad al, maar de jaren vliegen voorbij en het vertrouwen raakt meer en meer zoek.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
              Juist, tegen 2035.
              Dan kopen de meesten nog vlug in 2034 een andere en blijven ze er nog 10 jaar mee rijden of ze kopen op de tweedehandsmarkt.
              Of denkt u echt dat men in 2035 plots allemaal een EV zal kopen?
              Als tegen 2035 die regelgeving nog zal bestaan, zal het al goed zijn.
              Kerncentrales gingen ook al verdwijnen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                Dan kopen de meesten nog vlug in 2034 een andere en blijven ze er nog 10 jaar mee rijden of ze kopen op de tweedehandsmarkt.
                Of denkt u echt dat men in 2035 plots allemaal een EV zal kopen?
                Als tegen 2035 die regelgeving nog zal bestaan, zal het al goed zijn.
                Kerncentrales gingen ook al verdwijnen.
                Opgelet, de Man met de glazen bol heeft gesproken. Op dit moment is de regel in de EU dat er vanaf 2035 geen nieuwe auto's op fossiele brandstoffen mogen verkocht worden. Al de rest is koffiedik kijken. Als er in 2028 een probleemloze en goedkope solid-state batterij op de markt komt die toelaat om 1200km te rijden en op 5 minuten te laden zal men staan aanschuiven bij de dealers. Gaat waterstof dan toch tegen alle verwachtingen in een succes worden of worden de CO2 neutrale synthetische brandstoffen goedkoper dan de fossiele brandstoffen? Komen volgend jaar de aliens ons vertellen hoe we zwevende auto's moeten maken? Of gaat de fossiele brandstof zo zwaar belast worden dat het voor de modale burger geen optie meer is? Tientallen scenario's zijn zijn te verzinnen, die van u is er eentje van.
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                  Die "ene" waar onze betweter het over heeft is wel mijn schoonzoon, kaderlid bij Belfius Gent en Brussel.
                  Door de wijzigingen komt het hun (voor velen) duurder uit om een gelijkwaardige EV te nemen dan (in zijn geval de skoda kodiaq)
                  ook nog eens mede door zijn + 2 meter met twee zonen van ook 2 meter lengte is enkel een EV ter beschikking die duurder uit komt
                  dan een terug een diesel of benzine versie in eigen aankoop.
                  Vergeet niet dat een salaris wagen ook niet zomaar gratis is plus ook nog eens belast wordt bij je inkomen.
                  Bovendien als ze bij Belfius als kaderlid over stappen naar een eigen auto behouden ze hun kilometervergoeding (94€ per dag dat hij naar Brussel moet)
                  Of hij dat met wagen of trein doet maakt niets uit, dan is de rekening snel gemaakt.
                  Die betweter gaat gewoon voort op de zever die hier geschreven wordt.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                  Zoals eerder gezegd, weigert meer dan de helft die bij Belfius met een salaris wagen rijdt een EV en
                  koopt terug een eigen auto op diesel of benzine Freddy.

                  Dat uw zoon om gelijk welke reden geen wagen van het bedrijf meer moet hebben, dat is zijn keuze en die respecteer ik.

                  Maar als dan ene met zijn bekende arrogante flair komt melden dat "meer dan de helft van die bij Belfius een salaris wagen rijdt een EV weigert" dan vraag ik me toch af of dat echt wel de salariswagens van de 6700 werknemers bij Belfius betreft. Zijn die dan allemaal +2m groot met twee +2m zonen? Krijgen die allemaal 94€ per dag? Zijn die allemaal kaderlid? Gaan die allemaal een brandstofwagen aanschaffen? Werknemers kunnen overigens vaak ook aanspraak maken op een mobiliteitsvergoeding als ze geen salariswagen hoeven, bijvoorbeeld omdat ze toch met de fiets (of te voet, of met openbaar vervoer) naar het werk kunnen, als een tweede auto meer last dan nut heeft. En ja, misschien zelfs omdat het een EV is.
                  Maar botweg stellen dat meer dan de helft een EV weigert omdat dat in deze discussie mooi bekt, lijkt me toch iets overroepen te zijn.
                  Hombre

                  Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                    Geert, je weet het ondertussen ook al wel, uw zoon had een “bedrijfswagen” en heeft dus geen recht om over een EV een mening te geven.
                    Die reactie kreeg ik ook al vaak van onze specialist, ge hebt geen EV is de reactie dan.
                    Grapjas
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • Het beetje nuance dat dit forum ook kan gebruiken.

                      De vraag naar EV's in Europa en de VS is minder groot dan verwacht. Sceptici lijken hun gelijk te halen, maar de dip is tijdelijk.


                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                        Opgelet, de Man met de glazen bol heeft gesproken. Op dit moment is de regel in de EU dat er vanaf 2035 geen nieuwe auto's op fossiele brandstoffen mogen verkocht worden.
                        Klopt, dit is op dit moment van toepassing, 2035 en niet een andere datum tenzij ze het veranderen (kans dat het uitgesteld wordt is ook bestaande mits reeds voorgesteld).
                        Maar 2035 had ik in de reactie toch nog als referentie genomen?

                        Al de rest is koffiedik kijken.
                        Daar heb je 100% gelijk in, zeker voor wat je volgende zin betreft.

                        Als er in 2028 een probleemloze en goedkope solid-state batterij op de markt komt die toelaat om 1200km te rijden en op 5 minuten te laden zal men staan aanschuiven bij de dealers.
                        Schrijft de man die zegt dat ik een glazen bol heb, maar zelf zuig je iets uit je duim.

                        Gaat waterstof dan toch tegen alle verwachtingen in een succes worden of worden de CO2 neutrale synthetische brandstoffen goedkoper dan de fossiele brandstoffen?
                        Wat zegt uw duim?
                        Of heb je ook een glazen bol?

                        Komen volgend jaar de aliens ons vertellen hoe we zwevende auto's moeten maken? Of gaat de fossiele brandstof zo zwaar belast worden dat het voor de modale burger geen optie meer is? Tientallen scenario's zijn zijn te verzinnen, die van u is er eentje van.
                        U heeft er met uw reactie meerdere bij verzonnen, maar zoals gewoonlijk is volgens u enkel mijn reactie verzonnen en zever.
                        Met andere woorden, hoe ge uzelf belachelijk maakt.
                        Puur trolgedrag!
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Klopt, dit is op dit moment van toepassing, 2035 en niet een andere datum tenzij ze het veranderen (kans dat het uitgesteld wordt is ook bestaande mits reeds voorgesteld).
                          Maar 2035 had ik in de reactie toch nog als referentie genomen?

                          Daar heb je 100% gelijk in, zeker voor wat je volgende zin betreft.

                          Schrijft de man die zegt dat ik een glazen bol heb, maar zelf zuig je iets uit je duim.

                          Wat zegt uw duim?
                          Of heb je ook een glazen bol?

                          U heeft er met uw reactie meerdere bij verzonnen, maar zoals gewoonlijk is volgens u enkel mijn reactie verzonnen en zever.
                          Met andere woorden, hoe ge uzelf belachelijk maakt.
                          Puur trolgedrag!
                          Voor de enkeling die het niet doorhad, hypothetische voorbeelden.
                          Puur Calimero!
                          Hombre

                          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

                            Die betweter gaat gewoon voort op de zever die hier geschreven wordt.



                            Dat uw zoon om gelijk welke reden geen wagen van het bedrijf meer moet hebben, dat is zijn keuze en die respecteer ik.

                            Maar als dan ene met zijn bekende arrogante flair komt melden dat "meer dan de helft van die bij Belfius een salaris wagen rijdt een EV weigert" dan vraag ik me toch af of dat echt wel de salariswagens van de 6700 werknemers bij Belfius betreft. Zijn die dan allemaal +2m groot met twee +2m zonen? Krijgen die allemaal 94€ per dag? Zijn die allemaal kaderlid? Gaan die allemaal een brandstofwagen aanschaffen? Werknemers kunnen overigens vaak ook aanspraak maken op een mobiliteitsvergoeding als ze geen salariswagen hoeven, bijvoorbeeld omdat ze toch met de fiets (of te voet, of met openbaar vervoer) naar het werk kunnen, als een tweede auto meer last dan nut heeft. En ja, misschien zelfs omdat het een EV is.
                            Maar botweg stellen dat meer dan de helft een EV weigert omdat dat in deze discussie mooi bekt, lijkt me toch iets overroepen te zijn.
                            Ook weer 100% een trol-reactie.
                            Waarom breekt u elke reactie af dat niet in uw plaatje past zonder de situatie te kennen??
                            Als Geert zijn zoon daar werkt en de collega's tenminste kent, dan zal de kans dat die juiste informatie geeft, toch veel groter en betrouwbaarder zijn dan wat u er als gepensioneerde en dus niet in dat bedrijf werkende buitenstaander van verzint?
                            U doet niets anders dan alles afbreken waar u zelf geen knijt van weet.
                            Extreem triestige houding!
                            Last edited by VerSeg; 15 september 2024, 12:26.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

                              Voor de enkeling die het niet doorhad, hypothetische voorbeelden.
                              Puur Calimero!
                              Om het bij uw woorden en eerdere uitspraken te houden.
                              Puur hypothetisch gezien is de helft van die ouderen, die volgens u geen EV kunnen kopen, ook dood voordat ze ooit een EV zouden moeten kopen.
                              Voor de grote hoop dat doorheeft welke trol-reacties u hier post.
                              Op dit moment is er maar 1 juist gegeven en dat zijn de officiële cijfers van BelStat en die heb ik aangekaart, maar zelfs die breekt u af met allerlei hypothetische verzinsels.
                              Dus weer trol-gedrag!
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
                                Door de wijzigingen komt het hun (voor velen) duurder uit om een gelijkwaardige EV te nemen dan (in zijn geval de skoda kodiaq)
                                Dat duurder uitkomen is niet alleen bij uw zoon op het werk zo, het is een algemene trend dat mensen de overstap naar EV te duur vinden.
                                Privé kunnen velen het niet meer betalen en professioneel worden mensen gedwongen om voor hetzelfde budget een veel kleinere wagen te nemen.
                                Op de hoop toe is de belasting VAA ook nog eens berekend op de originele catalogusprijs, dus zelfs eventuele dikke kortingen die fabrikanten geven, hebben geen invloed op de belastingen dat je als gebruiker moet betalen.

                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X