Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht

    misschien best lezen wat er staat en niet wat U wenst dat er staat...als U im een voorgaande item aanhaalt dat er dolly bestaan met 4 wielen dan heb ik het wel gehad... op vier wielen is dan gewoon een aanhangwagen... maar U bent de specialist die alles doet om toch maar de EV te verdedigen... mij kan het worst wezen of het over EV, diesel, hybride of benzine gaat maar er moet wel geen onzin verteld worden....en als U een aantal tussenkomsten van touring aanhaalt doet u dit best in vergelijking met het wagenpark...het is nogal wiedes dat er meer interventies zijn bij bvb. benzinewagens dan bij EV om dat er daar meer van rondrijden.... ten andere in de cijfers die U aanhaalt is er geen vermelding over het aantal interventies van andere aanbieders zoals VAB, Europ Assistance, en ga zo maar door... dus al uw cijferwerk bewijst letterlijk niets....
    Goed jongen, je weet het best. Prima. Hieronder een foto van een depannage met dolly en -oeps- 4 wielen. Wat ik overigens nergens beweerd heb. En toch geen aanhangwagen in mijn wereld. Misschien een verheldering voor u.
    Bedankt voor uw bijdrage in mijn visie, er moet inderdaad geen onzin hier vertelt worden. Waar je het vandaan haalt dat ik "problemen" heb met het feit dat er meer benzinewagens in panne vallen, geen idee. En natuurlijk zijn er nog andere pechverhelpingsdiensten zelfs service rechtstreeks van de garage of dealer. Dat is ook helemaal het punt niet maar dat zal je waarschijnlijk ook ontgaan zijn.

    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Wie begon er anders over een dolly?
      Zoek het volgende eens op, want als ik het post zal het toch weer niet waar zijn.
      Er zijn zelfs bijstandsverzekeringen die verplichten dat elke elektrische wagen op een plateau vervoerd wordt, onafhankelijk het type aandrijving.
      Dit om zeker te zijn dat er geen hoge herstelkosten volgen door het slepen.
      Misschien moet de heer Spikkesenior eerst eens leren om correct te quoten zodat ik -en anderen- weten waarover het gaat.

      Kan best zijn dat er bepaalde bijstandsverzekeringen verplichten om per plateauwagen te vervoeren, dat is ook naast de kwestie. Er zijn zelfs bijstandsverzekeringen waarbij auto's van bepaalde merken verplicht met een dekzeil moeten afgeschermd worden. En wat dan nog? Wil dat zeggen dat ik ongelijk heb? En waarom zou ik beweren dat iets niet waar van jouw posts is als dat wel zo is? Je moet echt eens leren aanvaarden dat je het niet altijd bij het rechte eind hebt in plaats van er eindeloos over te krakelen.
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

        Misschien moet de heer Spikkesenior eerst eens leren om correct te quoten zodat ik -en anderen- weten waarover het gaat.

        Kan best zijn dat er bepaalde bijstandsverzekeringen verplichten om per plateauwagen te vervoeren, dat is ook naast de kwestie. Er zijn zelfs bijstandsverzekeringen waarbij auto's van bepaalde merken verplicht met een dekzeil moeten afgeschermd worden. En wat dan nog? Wil dat zeggen dat ik ongelijk heb? En waarom zou ik beweren dat iets niet waar van jouw posts is als dat wel zo is? Je moet echt eens leren aanvaarden dat je het niet altijd bij het rechte eind hebt in plaats van er eindeloos over te krakelen.
        U reageert weer helemaal naast de kwestie, feit blijft dat ze meer geld vragen om een EV te takelen en zoals eerder gemeld, is dat vooral zakkenvullerij.
        Het nadeel door te reageren op artikels dat u niet volledig kan lezen zeker?
        De reden dat u naast de kwestie reageert, heeft u eerder zelf toegelicht.
        Beter niet reageren als je niet eens weet waarvoor het gaat!
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • spijtig genoeg weet ik er inderdaad niets van... heb maar 20 jaar ervaring met samenwerking met assistentiebedrijven (Touring, Europ Assistance, Ethias en andere...) en met takeldiensten in België ...en voor alle duidelijkheid... EV wordt doorgaans met plateauwagens afgesleept op last van de verzekeringsmaatschappijen om de verantwoordelijkheid te beperken ... voertuigen met dekzijl afslepen geldt enkel voor wagens van de hoogste categorie, genre Rolls Royce, Ferrari, enz... en dolly met 4 wielen worden enkel gebruikt om een voertuig met geblokkeerde achterwielen een klein stukje te verslepen om de wagen in veiligheid te brengen...ik meen zelfs te weten dat die dolly met 4 wielen zelfs niet mogen gebruikt worden om af te slepen... enkel dolly met 2 wielen zoals touring die gebruikt mogen gebruikt worden. Wat tussenkomsten zelf betreft zijn er dikke boeken die omschrijven en beschrijven hoe er moet worden afgesleept (dit geldt vooral voor de autostrades) en in opdracht van de assistentiebedrijven. Tot slot is er al jarenlang een oorlog aan de gang tussen takeldiensten voor het afslepen van voertuigen op autostrades waar bepaalde afspraken gemaakt zijn met bepaalde takeldiensten om bepaalde stukken van de autostrades te "bedienen" .. zelfs zo dat indien bepaalde takeldiensten zich zouden aandienen bij een defect voertuig die onverrichterzake moet afdruipen ten voordele van de afgesproken takeldienst. Het tussenkomen op de Vlaamse autostrades wordt geregeld door agentschap Wegen en Verkeer die daarvoor afspraken heeft gemaakt met takelaars die onder het zogenoemde F.A.S.T protocol (files aanpakken door snelle tussenkomsten) wordt geregeld. Wat de kosten betreft zijn er afspraken gemaakt tussen assistentiebedrijven en takeldiensten over de kost ervan. Over het algemeen zijn de bestuurders verzekerd voor onheil bij hun verzekeringsmaatschappij.
          En misschien is de reactie nu wel naast de kwestie, maar alleszins is er wat duidelijkheid (hoop ik toch) over assistentie bij ongeval. Ik kan natuurlijk nog veel verder hierop ingaan maar daar heb ik geen zin in.
          nikon coolpix s9100

          Comment


          • Zal mijn voorspelling toch nog kloppen?



            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

              U reageert weer helemaal naast de kwestie, feit blijft dat ze meer geld vragen om een EV te takelen en zoals eerder gemeld, is dat vooral zakkenvullerij.
              Het nadeel door te reageren op artikels dat u niet volledig kan lezen zeker?
              De reden dat u naast de kwestie reageert, heeft u eerder zelf toegelicht.
              Beter niet reageren als je niet eens weet waarvoor het gaat!
              Geheel volgens het rode boekje van Verseg, de focus verleggen op wat anders en eigen misvattingen stilzwijgen. Het is al goed jongen, je hebt weeral gelijk zie.
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                Ik weet niet zeker of je op,het artikel van Touring reageerde of niet, maar daar gaat het wel degelijk om niet tijdig te laden en onderweg in panne te vallen.
                Daarbuiten is het bij meerder wagens zowel hybride als EV vaker een probleem met te zwakke 12V batterijen.
                Maar eigenlijk had men dat met benzines of diesels vroeger ook al bij bepaalde wagens, de ene is plat na twee of drie weken en de andere houdt het drie maand uit.
                In het menu van onze Phev Kia Optima staat in het menu de functie 'Hulpaccu laadfunctie+'. De hoogspanningsaccu wordt dan gebruikt om de 12V accu te blijven voorzien van de nodige energie. Zeer aantrekkelijk dus wanneer je vooral korte afstanden doet in EV modus. Sommige autobouwers zijn nog zo stom niet . Ondertussen hebben we deze auto nu 5 maanden en ik ben er echt blij mee. Een mooie upgrade tov onze Hyundai Santa Fe (2010). Enkel de sporadische veldwegen en shortcuts blijf ik missen. De wintermaanden zullen we nog moeten zien..
                Cheers!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                  Het enige dat dit forum verpest, dat zijn overbodige nietszeggende reacties zoals die van u.
                  Want uiteraard, uw reactie gaat wel over auto's zeker?
                  Dat artikel is anders pure realiteit, een EV kan men niet gewoon wegslepen zoals vele andere wagens wel, die moeten altijd op een plateau vervoerd worden, net als vierwielaandrijving.
                  En het klopt ook dat takelbedrijven daar misbruik van maken om meer aan te rekenen omdat zogezegd dergelijke takelwagens duurder zijn.
                  Maar een takelwagen met plateau is anders goedkoper dan eentje met een uitgebreid systeem op.
                  Trouwens is het artikel een info dat door Touring gegeven werd.
                  Enige zin voor humor en relativeren is u wel volledig vreemd.
                  U weerleggen is hopeloos, negeren laat u gewoon verder doen, daarom is ermee lachen de enige oplossing .

                  PS: voor alle doemdenkers: de enige keer dat ik ooit ben weggesleept (na 50 jaar autorijden) was 2 jaar geleden toen ik - op een zaterdagavond - op de parking van een Franse autostrade een band had kapotgereden op een afgebroken boordsteen.
                  Ben - na enige heen- en weer getelefoneer - met een plateauwagen opgehaald wat volgens het aangeplakte tarief ongeveer € 130 was (door de verzekering betaald).
                  Zeer behulpzame man trouwens, heeft een half uur zitten zoeken in hopen oude banden om een passende te vinden zodat we konden verder rijden (oei oei VerSeg . hij was een maatje smaller, jij was waarschijnlijk tot maandag ter plaatse gebleven voor de conforme band ).
                  Last edited by palombian; 5 september 2024, 21:32.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                    Je moet echt eens leren aanvaarden dat je het niet altijd bij het rechte eind hebt in plaats van er eindeloos over te krakelen.
                    Grappig om dit net van U te horen

                    grts
                    Sieg

                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment



                    • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
                      Zal mijn voorspelling toch nog kloppen?

                      Die zal wel kloppen.
                      Technologische vooruitgang kan je niet afdwingen om zich op een vaste datum te voltrekken.
                      Vele uitvindingen die gedaan worden, dus ook de vooruitgang bij het ontwikkelen van EV's, gebeuren veelal dank zei toevallige vondsten/ontdekkingen.
                      Dat kan wel gestimuleerd worden maar je kan daar geen datum op plakken.
                      " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht

                        In het menu van onze Phev Kia Optima staat in het menu de functie 'Hulpaccu laadfunctie+'. De hoogspanningsaccu wordt dan gebruikt om de 12V accu te blijven voorzien van de nodige energie. Zeer aantrekkelijk dus wanneer je vooral korte afstanden doet in EV modus. Sommige autobouwers zijn nog zo stom niet . Ondertussen hebben we deze auto nu 5 maanden en ik ben er echt blij mee. Een mooie upgrade tov onze Hyundai Santa Fe (2010). Enkel de sporadische veldwegen en shortcuts blijf ik missen. De wintermaanden zullen we nog moeten zien..
                        Cheers!
                        Zoals eerder gemeld wordt de 12V accu bij ons door de hoogspanningsbatterij geladen, tenminste tijdens gebruik van de wagen en volledig automatisch.
                        Uit de handleiding uiteraard.
                        Trouwens geen misse wagen die Optima, Kia haalt de laatste jaren forse stappen in de goede richting gezet.
                        Last edited by VerSeg; 6 september 2024, 02:38.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

                          Enige zin voor humor en relativeren is u wel volledig vreemd.
                          U weerleggen is hopeloos, negeren laat u gewoon verder doen, daarom is ermee lachen de enige oplossing .

                          PS: voor alle doemdenkers: de enige keer dat ik ooit ben weggesleept (na 50 jaar autorijden) was 2 jaar geleden toen ik - op een zaterdagavond - op de parking van een Franse autostrade een band had kapotgereden op een afgebroken boordsteen.
                          Ben - na enige heen- en weer getelefoneer - met een plateauwagen opgehaald wat volgens het aangeplakte tarief ongeveer € 130 was (door de verzekering betaald).
                          Zeer behulpzame man trouwens, heeft een half uur zitten zoeken in hopen oude banden om een passende te vinden zodat we konden verder rijden (oei oei VerSeg . hij was een maatje smaller, jij was waarschijnlijk tot maandag ter plaatse gebleven voor de conforme band ).
                          En wat heeft dit nu te maken met het wegslepen van een elektrische wagen met platte batterij?
                          En neen ik zou niet verder rijden met een band dat niet conform is en mogelijks ook niet dezelfde omtrek heeft als de drie andere banden, toch al zeker niet met een permanente vierwielaandrijving.
                          Last edited by VerSeg; 6 september 2024, 02:34.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                            Geheel volgens het rode boekje van Verseg, de focus verleggen op wat anders en eigen misvattingen stilzwijgen. Het is al goed jongen, je hebt weeral gelijk zie.
                            U reageert eerst op iets dat u niet gelezen heeft, dat is pas helemaal niet de focus op het juiste leggen.
                            Daarna op zogezegd het hele artikel, maar waar de post hierover gaat is de hogere prijs voor slepen van een EV, gaat u bewust verdoezelen door over de titel van het artikel te beginnen en het aantal interventies, heeft op zich niets te maken met de prijs voor het takelen of type takelwagen.
                            Trouwens dat het nu voor een lege batterij is, een ongeval, platte banden of wat probleem ook, een EV zullen ze meestal op een plateau takelen en meer aanrekenen.
                            Verder heeft u het artikel niet correct gelezen, vermoedelijk diagonaal.

                            Dat een artikel spectaculairder lijkt met grotere aantallen in de titel is uiteraard een feit, maar de andere gegevens staan er ook bij.
                            En wees nu eens correct, wat doet u met uw reacties?
                            Uiteraard het zodanig omrekenen en dan nog onterecht.

                            Dat er nu 10.000 of maar 1 EV gesleept wordt per jaar, dat maakt niets uit voor de prijs van het slepen, de meeste mensen hebben ook maar 1 EV en de vastgelegde sleepkosten zijn op dat ene exemplaar ook van toepassing mocht het ooit moeten gesleept worden.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                            Ondertussen het hele artikel kunnen lezen en enkele dingen vallen me daarbij op. De titel: "Touring rukt meer 1000 keer uit voor elektrische wagens met lege batterij" meer bepaald 1350 keer vorig jaar. Om dan in de rest van het verhaal de cijfers van dit jaar weer te geven. Waarom cijfers van vorig jaar in de titel? Wel, omdat die veel indrukwekkender zijn dan de recente cijfers. De man van Touring spreekt van de periode januari tot augustus dit jaar 12.056 keer interventie voor een EV. En "iets minder dan 2% voor problemen met de aandrijfbatterij". Dat maakt voor de eerste 7 maanden van dit jaar 241 EV's met lege HV batterij.
                            U haalt twee zaken door elkaar en daardoor geeft u nu zelf foutieve informatie en trekt u anderen, onterecht en onnodig in het belachelijke.
                            Ze geven aan dat er vorig jaar 1.130 interventies waren voor een LEGE batterij en van alle interventies op EV is slechts 2 procent wegens PROBLEMEN met de AANDRIJFBATTERIJ.
                            Me dunkt dat er toch een verschil bestaat tussen een lege batterij en problemen met de aandrijfbatterij.
                            Ze verklaren het groter aantal problemen met een lege batterij tijdens de vakantie zelfs door aan te geven dat mensen er vaak nog voor kiezen om met een tweede wagen met verbrandingsmotor op verlof te gaan, ondertussen is de batterij van hun EV plat.
                            Let op het verschil dat gemaakt wordt in het artikel tussen batterij en aandrijfbatterij, dan zal u merken dat u vermoedelijk gewoon zelf een foute redenering maakte.
                            En ja ik heb een edit gedaan van deze reactie om info toe te voegen en geen nieuwe quote te moeten starten.
                            Last edited by VerSeg; 6 september 2024, 04:08.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Ze geven aan dat er vorig jaar 1.130 interventies waren voor een LEGE batterij en van alle interventies op EV is slechts 2 procent wegens PROBLEMEN met de AANDRIJFBATTERIJ.
                              Me dunkt dat er toch een verschil bestaat tussen een lege batterij en problemen met de aandrijfbatterij.
                              Ze verklaren het groter aantal problemen met een lege batterij tijdens de vakantie zelfs door aan te geven dat mensen er vaak nog voor kiezen om met een tweede wagen met verbrandingsmotor op verlof te gaan, ondertussen is de batterij van hun EV plat.
                              Zolang je een EV een paar keer per week gebruikt, dan zijn er waarschijnlijk weinig problemen met de 12V accu.
                              Maar als je een auto gebruikt zoals ik dat doe (mijn auto staat soms een hele maand stil), dan zal dat wel voor problemen zorgen, tenzij je er een druppellader aan zou mogen hangen.

                              Als een nieuwe loodaccu het in zo'n EV het 14 dagen uithoudt om het hele systeem "in rust" van stroom te voorzien, dan is die eigenlijk na een week al voor 50% ontladen.
                              Als je dan bijvoorbeeld die auto 1 keer per week nodig hebt om te gaan winkelen, dan wordt er telkens 50% van de accucapaciteit van de 12V accu opgebruikt.
                              Een gewone auto-accu is een startaccu, die is er niet voor gemaakt om telkens zo diep ontladen te worden, tijdens elke 50% laadcyclus zal de capaciteit van een loodaccu wat afnemen.
                              In dat geval zal die het waarschijnlijk met moeite 2 jaar uithouden vooraleer de capaciteit zo laag geworden is dat die accu in die auto al na een week leeg is, en dan beginnen de problemen.
                              Een gewone auto-accu is dus geen goede oplossing, tenzij je zo'n auto dagelijks gebruikt (dan wordt die lang niet zo diep ontladen, en daar is een gewone auto-accu wel voor gemaakt, dan gaat ze in een auto met verbrandingsmotor doorgaans 5 jaar of zelfs langer mee).
                              Een semi-tractie accu is dan al een betere oplossing, die kan er al beter tegen om dieper ontladen te worden, maar die kost ook al weer een heel stuk meer dan een gewone auto-accu.
                              Een LiFePo4 accu kan daar ook heel goed tegen, maar die heeft dan als voornaamste nadeel dat je die snel kapot kan gaan als ze geladen wordt onder de 0°C.
                              Net zoals bij de aandrijfbatterij moet er dan ook in die accu een systeem zitten om ze op te warmen voor ze geladen kan worden bij te lage temperaturen.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                                En wat heeft dit nu te maken met het wegslepen van een elektrische wagen met platte batterij?
                                En neen ik zou niet verder rijden met een band dat niet conform is en mogelijks ook niet dezelfde omtrek heeft als de drie andere banden, toch al zeker niet met een permanente vierwielaandrijving.
                                Ik gaf toch aan dat een plateauwagen redelijk standaard is (misschien mag er op een autostrade zelfs niet gesleept worden) en ondertussn zullen alle sleepdiensten al wel weten dat dit met een EV verplicht is, dus waarom al die onwaarschijnlijke scenarios afkloven ?

                                Bovendien had u in mijn geval met uw vierwielaandrijving het weekend (het gebeurde vrijdagavond) in de niet zo boeiende stad Chateauroux doorgebracht...

                                Ik wou maar stellen dat u met uw obsessie voor techniek (en wat er allemaal fout mee kan gaan) jezelf en anderen ongelukkig maakt.
                                Keep It Simple Stupid .

                                Comment

                                Working...
                                X