Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
Bekijk bericht
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Wie zou er nu nog een diesel kopen ?
Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
Als je dan toch per se moet reageren, doe het dan correct dan is er ook geen probleem. Of mag ik u niet wijzen op incorrectheden?
Een beetje goede wil om iets te verstaan en niet een naald in een hooiberg zoeken is nog steeds het beste.
En trouwens zoals eerder al gemeld is het een artikel dat origineel niet door mij geschreven werd.
Ik kan ook moeilijk iets anders typen dan wat er staat want dan zou ik weer een leugenaar zijn.
Misschien komt het ook doordat je reageerde op een artikel dat je zelf niet kon lezen?
Al moet men met digitale kranten ook opletten, die veranderen vaak ook artikels waardoor niet iedereen hetzelfde kan lezen.
Hierbij de betreffende tekst, niet mijn woorden dus:
Last edited by VerSeg; 4 september 2024, 19:03.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
Mocht ik u op elk detail wijzen waar jij iets onduidelijk formuleert, dan doen we niets anders meer als elkaar controleren en corrigeren.
Een beetje goede wil om iets te verstaan en niet een naald in een hooiberg zoeken is nog steeds het beste.
En trouwens zoals eerder al gemeld is het een artikel dat origineel niet door mij geschreven werd.
Ik kan ook moeilijk iets anders typen dan wat er staat want dan zou ik weer een leugenaar zijn.
Misschien komt het ook doordat je reageerde op een artikel dat je zelf niet kon lezen?
Al moet men met digitale kranten ook opletten, die veranderen vaak ook artikels waardoor niet iedereen hetzelfde kan lezen.
Hierbij de betreffende tekst, niet mijn woorden dus:
Als ik u (en vooral: de lezers/volgers van dit topic) op een neutrale en vriendelijke manier tracht te wijzen op een pertinente fout in dat artikel is dat geen "persoonlijke aanval", noch "muggenziften".
Dat is gewoon juiste informatie verschaffen en niemand hoeft zich hierover op te winden.
Nog eens quoten wat ik eerder schreef:
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
Opnieuw, het zal van merk en model afhangen maar een EV met voorwielaandrijving kan in pricipe perfect gesleept worden met enkel de voorwielen van de grond. Net als een RWD met de achterkant omhoog kan gesleept worden. Staat ook zo in de handleiding. De meeste, zo niet alle depannagewagens met lift hebben ook dolly's aan boord om indien nodig met vier wielen van de grond af te slepen. Of dat een plateauwagen goedkoper is dan een depannagewagen met lift weet ik niet, geen idee van de prijs van zo'n ding.Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtDit heeft niets met onduidelijkheid te maken. Als u onvoorwaardelijk de vaak journalistieke onzin en "dichterlijke vrijheid" van Het Laagste Nieuws wenst te geloven zonder twee seconden na te denken is dat uw keuze en kan me ook niet deren.
Als ik u (en vooral: de lezers/volgers van dit topic) op een neutrale en vriendelijke manier tracht te wijzen op een pertinente fout in dat artikel is dat geen "persoonlijke aanval", noch "muggenziften".
Dat is gewoon juiste informatie verschaffen en niemand hoeft zich hierover op te winden.
Akkoord het is nu vanuit HLN gekopieerd, maar u weet evengoed als ik dat dezelfde artikels altijd op vele plaatsen terugkomen omdat de media deze delen.
Als u denkt dat een artikel foute info bevat, dan kan u ook eenvoudig reageren met ik denk dat dit artikel niet volledig juist is.
U kent de uitspraak wel betreffende shooting the messenger.
Als de naam van iemand bij Touring erbij staat, dan komt die info toch origineel ook wel van daar en niet van HLN.
Maar is het nu erger om over een artikel te spreken dat men gelezen heeft of gewoon ingaat op iets dat men niet eens gelezen heeft?
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtHa, sorry verkeerd begrepen, kon ook het artikel niet lezen.
U post toch ook vaak iets uit de media en is dat dan allemaal juist?
Feit blijft nog steeds hetzelfde, sleepdiensten laten EV rijders extra afdokken.Last edited by VerSeg; 5 september 2024, 00:53.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Beetje olie op het vuur gooien: LEZ (verbod Euro-5 diesels vanaf 2025) in Brussel wordt waarschijnlijk 2 jaar uitgesteld. Voorstel door MR, PS en Les Engagés. Ze hebben waarschijnlijk het licht gezien ivm de komende lokale verkiezingen.
Bron: https://www.standaard.be/cnt/dmf20240904_96320095 of https://www.lesoir.be/619821/article/2024-09-03/lez-tomber-quils-disaient
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht...
Als u denkt dat een artikel foute info bevat, dan kan u ook eenvoudig reageren met ik denk dat dit artikel niet volledig juist is.
U kent de uitspraak wel betreffende shooting the messenger.
Als de naam van iemand bij Touring erbij staat, dan komt die info toch origineel ook wel van daar en niet van HLN.
Maar is het nu erger om over een artikel te spreken dat men gelezen heeft of gewoon ingaat op iets dat men niet eens gelezen heeft?
Als je het niet kan lezen, hoe kan je dan weten dat het verkeerd is en waarom steeds verwijten naar mij toe?
U post toch ook vaak iets uit de media en is dat dan allemaal juist?
Feit blijft nog steeds hetzelfde, sleepdiensten laten EV rijders extra afdokken.
Als ik iets uit de media post en dat is onwaar mag je me daar net zo goed op wijzen.
Soit.
Ondertussen het hele artikel kunnen lezen en enkele dingen vallen me daarbij op. De titel: "Touring rukt meer 1000 keer uit voor elektrische wagens met lege batterij" meer bepaald 1350 keer vorig jaar. Om dan in de rest van het verhaal de cijfers van dit jaar weer te geven. Waarom cijfers van vorig jaar in de titel? Wel, omdat die veel indrukwekkender zijn dan de recente cijfers. De man van Touring spreekt van de periode januari tot augustus dit jaar 12.056 keer interventie voor een EV. En "iets minder dan 2% voor problemen met de aandrijfbatterij". Dat maakt voor de eerste 7 maanden van dit jaar 241 EV's met lege HV batterij. De maanden juli en augustus waren zelfs nog drukker: 4.3% op 7.208 waren voor EV's. Dus: 309 EV in panne en minder dan 2% voor lege HV batterij maakt voor die twee maanden 6 EV met lege HV batterij. Maar met zo'n titel maak je natuurlijk niemand nieuwsgierig he. Stel je voor: "In juli en augustus in heel Belgiė slechts 6 elektrische wagens met lege batterij"
Waar het (hoge) getal van 1350 in 2023 vandaan komt? Waren er toen veel minder laadpunten? Meer EV-rijders die overmoedig waren en nu de correcte range van hun wagen kennen? Gaat het misschien ook over de 12V batterij? In ieder geval vreemde cijfers.
Overigens, ongeveer de helft van de pechgevallen bij EV's is voor een lekke band.
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk berichtBeetje olie op het vuur gooien: LEZ (verbod Euro-5 diesels vanaf 2025) in Brussel wordt waarschijnlijk 2 jaar uitgesteld. Voorstel door MR, PS en Les Engagés. Ze hebben waarschijnlijk het licht gezien ivm de komende lokale verkiezingen.
Bron: https://www.standaard.be/cnt/dmf20240904_96320095 of https://www.lesoir.be/619821/article/2024-09-03/lez-tomber-quils-disaientHombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
Dit heeft niets met onduidelijkheid te maken. Als u onvoorwaardelijk de vaak journalistieke onzin en "dichterlijke vrijheid" van Het Laagste Nieuws wenst te geloven zonder twee seconden na te denken is dat uw keuze en kan me ook niet deren.
Als ik u (en vooral: de lezers/volgers van dit topic) op een neutrale en vriendelijke manier tracht te wijzen op een pertinente fout in dat artikel is dat geen "persoonlijke aanval", noch "muggenziften".
Dat is gewoon juiste informatie verschaffen en niemand hoeft zich hierover op te winden.
Nog eens quoten wat ik eerder schreef:
nikon coolpix s9100
Comment
-
Onze Cupra Ateca heeft vorig jaar in Italiė ook wegenwacht nodig gehad (sleutel ingesloten in de auto). Afslepen niet mogelijk, wegenwacht kwam met vrachtwagentje waar de auto in zijn geheel op geplaatst werd, hij werd omhoog geheven via de 4 wielen. Wegenwachter vertelde me dat ze bij grotere EVs problemen hadden hiermee omdat de hijsdinges die rond de wielen gelegd werden niet aangepast waren voor alles boven 19" wielen. Onze Cupra ging nog - net.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
eigenaardig dat een artikel weer wordt aangepast aan eigen noden... Touring dient EV af te slepen wegens gevaar voor oververhitting van de batterij... heeft dus niets te maken met dolly of eenderwat...of eenderwelke ander sleepmiddel.
Die oververhitting van de batterij (een eenvoudige uitleg die de Touring woordvoerder of HLN er aan geeft) heeft alles te maken met het niet gebruiken van een dolly of een andere sleepmethode. Een elektrische wagen zal stroom genereren als de aangedreven wielen/assen in beweging komen en die stroom gaat ergens naartoe maar als die wagen defect of in stroring valt zal die stroom ook niet geregeld kunnen worden door de ICCU. Met mogelijk schade tot gevolg aan motor(en), batterij en/of elektrische componenten als ICCU. In de handleiding van mijn auto staan daar heel duidelijke waarschuwingen in. Om de auto bijvoorbeeld van de weg te duwen na ongeval of defect mag dat voor maximaal 10 meter aan maximaal 3km/h.
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
-
Weer deels van HLN, maar klopt wel.
BMW gaat waterstofauto bouwen: “Mijlpaal in de geschiedenis van de auto-industrie” https://www.hln.be/auto/bmw-gaat-wat...trie~a7e395c3/
Alsook uit een bericht.
BMW heeft een reeks preproductiewagens voorgesteld die rijden op waterstof uit een brandstofcel. De resultaten zijn veelbelovend: zo duurt het vullen van de waterstoftanks in de BMW iX5 Hydrogen maar drie Ć vier minuten terwijl de wagen een actieradius van meer dan 500 kilometer (WLTP) heeft. Voor BMW is deze waterstoftechnologie – zonder schadelijke emissies - een mogelijke aanvulling op de bestaande aandrijftechnologieĆ«n, denk maar aan mensen die vaak zeer lange afstanden afleggen en niet overal toegang hebben tot (elektrische) laadinfrastructuur. Uniek is dat de wereldpers naar Antwerpen werd uitgenodigd voor de voorstelling van deze prototypes, de Antwerpse haven heeft immers een ambitieuze strategie om groene waterstof in te voeren naar Europa.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtWat dit dan te maken heeft met mijn quote die u terloops meegeeft mag Joost weten.
Zoek het volgende eens op, want als ik het post zal het toch weer niet waar zijn.
Er zijn zelfs bijstandsverzekeringen die verplichten dat elke elektrische wagen op een plateau vervoerd wordt, onafhankelijk het type aandrijving.
Dit om zeker te zijn dat er geen hoge herstelkosten volgen door het slepen.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
Wat dit dan te maken heeft met mijn quote die u terloops meegeeft mag Joost weten.
Die oververhitting van de batterij (een eenvoudige uitleg die de Touring woordvoerder of HLN er aan geeft) heeft alles te maken met het niet gebruiken van een dolly of een andere sleepmethode. Een elektrische wagen zal stroom genereren als de aangedreven wielen/assen in beweging komen en die stroom gaat ergens naartoe maar als die wagen defect of in stroring valt zal die stroom ook niet geregeld kunnen worden door de ICCU. Met mogelijk schade tot gevolg aan motor(en), batterij en/of elektrische componenten als ICCU. In de handleiding van mijn auto staan daar heel duidelijke waarschuwingen in. Om de auto bijvoorbeeld van de weg te duwen na ongeval of defect mag dat voor maximaal 10 meter aan maximaal 3km/h.nikon coolpix s9100
Comment
Comment