Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
    Toch straf wat jij allemaal kan opmaken uit die gegevens, fantasierijk persoon toch?
    Uit die gegevens kan men uiteraard veel uithalen gebaseerd wat er staat.
    Eerste screenshot een gemiddelde van 20,77 kWh per 100 kilometer en gemiddeld 3,88 kWh per rit.
    Tweede screenshot een gemiddelde van 13,76 kWh per 100 kilometer en gemiddeld 3,38 kWh per rit.
    Niet moeilijk om daarmee de gemiddelde ritten te berekenen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht

      Eerlijk gezegd, als wij een dag uitstap doen, of een week-end naar Nederland of Frankrijk, of drie dagen Ardennen en andere varianten dan denken we niet aan rekenwerk.
      Het belangrijkste is: hebben we onze tandenborstel mee, de shampoo, ondergoed en verse sokken etc. En uiteraard mijn scheermesjes.
      Dan stappen we in de auto en rijden weg.
      O ja: 'k was bijna vergeten om naar de benzine/diesel meter te kijken. Maar ik zie dat er nog genoeg in de tank is ......
      Al dat gedoe met die tabellen van de EV....... dat is geen vakantie hé....
      Wat ik reeds lang voorspelde Skitch, in Duitsland is het reeds van dat.
      Weet je nog toen ik je vertelde dat ze bij een vriend van mij zijn 10 jaar oude Lexus 450 Hybride
      niet meer wilden over nemen toen zijn batterijen het na 10 jaar en 200.000 Km begeven hadden.
      In Kortrijk wilden ze deze zelfs niet GRATIS aanvaarden als hij een nieuwe kocht, "we hebben er hier reeds twee staan meneer" was hun antwoord.

      Vandaag in de gazet.
      Dealers weigeren elektrische auto.
      Vanwege de lage verkoopmogelijkheden voor gebruikte elektrische auto's nemen de meeste autodealers (65,7%) nu de consequenties
      en accepteren ze gebruikte elektrische auto's niet langer als inruil.​

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Dat doe je nu toch met opzet of om mensen te kl*ten?
        Ik heb nu al tientallen keren gezegd dat dit de hoogste piek is door heel de weg stapvoets naar huis te rijden in de winter, dat is NIET het continu gemiddeld verbruik van die wagen en dat weet je maar al te goed!
        U gaf eerder in een reactie nog aan dat die BMW i4 aan 160 misschien ook wel 30 kWh verbruikte op dat moment, dan beseft u toch ook dat het kan?
        Als uw eerste screenshot 20,77 kWh GEMIDDELD aangeeft, dan zijn daar ook stukken bij dat het lager is, maar ook stukken waar het veel hoger is!
        Stop met dat pestgedrag!
        Neen, die 40kWh was niet de hoogste piek. Die 40.7 kWh was het GEMIDDELDE over bijna een volledig uur (59 minuten) aan 18 km/h GEMIDDELD. Dus daar zijn daar nog stukken geweest van nog een pak hoger (en lager) dan 40kWh net als de snelheid. Maar niet normaal, dat is zeker. Dat zou ook willen zeggen dat je zelfs met een 100% volle accu nog maximaal 30 minuten had kunnen verder rijden om dan compleet 0% leeg te vallen. In de realiteit onder die omstandigheden met een batterij 80% geladen had je net wel/net niet thuisgeraakt op een ritje van 59 minuten aan 18 km/h. Onaanvaardbaar, en toch blijf je volhouden dat er niets mis was met die auto.


        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

          Wat ik reeds lang voorspelde Skitch, in Duitsland is het reeds van dat.
          Weet je nog toen ik je vertelde dat ze bij een vriend van mij zijn 10 jaar oude Lexus 450 Hybride
          niet meer wilden over nemen toen zijn batterijen het na 10 jaar en 200.000 Km begeven hadden.
          In Kortrijk wilden ze deze zelfs niet GRATIS aanvaarden als hij een nieuwe kocht, "we hebben er hier reeds twee staan meneer" was hun antwoord.

          Vandaag in de gazet.
          Dealers weigeren elektrische auto.
          Vanwege de lage verkoopmogelijkheden voor gebruikte elektrische auto's nemen de meeste autodealers (65,7%) nu de consequenties
          en accepteren ze gebruikte elektrische auto's niet langer als inruil.​
          Weer een heerlijke quote uit de gazet, in volle komkommertijd waarin de nuance "toevallig" wordt weggelaten.

          Oorspronkelijk geplaatst door Autoblog
          Is het dan écht allemaal kommer en kwel? Nee, natuurlijk niet, maar het is zo leuk om de angel der nuance ergens uit te halen. Het gaat in het specifiek om oudere elektrische auto’s. Jonge EV’s zijn namelijk wél gewoon in trek.

          En we hebben nog meer nuance voor je: elektrische auto’s worden goedkoper en beter. De techniek ontwikkelt zich in razend tempo. Dus wat 5 jaar geleden nog heel acceptabel is, is tegenwoordig al behoorlijk achterhaald. Op het gebied van actieradius en laadsnelheden zijn er enorme stappen gemaakt. Daarbij zakken de prijzen in veel gevallen.

          Tekort aan kennis

          Een ander aspect is dat de extreem traditionele autoindustrie niet echt lekker op de hoogte is van EV’s. Ja, net zoals in veel commentsecties heb je op veel feestjes zo’n oom die met een enorme vastberadenheid de domste dingen zegt. Bij Audi en BMW zijn er trainingen gestart om te zorgen dat dealers zo goed mogelijk om kunnen gaan met EV’s.
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • Tot spijt van wie ‘t benijd…

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
              Tot spijt van wie ‘t benijd…
              Allemaal dankzij de leasewagens

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht

                Allemaal dankzij de leasewagens
                Blijbaar zijn er in Wallonie in verhouding minder bedrijfswagens dan in Vlaanderen, en daar is dan de meest verkochte wagen ook dezelfde als de meest verkochte wagen in Europa, en dat is geen elektrische wagen, er is zelfs geen hybride versie van.
                De voornaamste reden waarom er in Belgie elektrische wagens gekocht worden is het belastingvoordeel, neem dat weg, en er zullen niet veel elektrische wagens meer verkocht worden (dat zal in andere landen ook wel zo zijn).

                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

                  Neen, die 40kWh was niet de hoogste piek. Die 40.7 kWh was het GEMIDDELDE over bijna een volledig uur (59 minuten) aan 18 km/h GEMIDDELD. Dus daar zijn daar nog stukken geweest van nog een pak hoger (en lager) dan 40kWh net als de snelheid. Maar niet normaal, dat is zeker. Dat zou ook willen zeggen dat je zelfs met een 100% volle accu nog maximaal 30 minuten had kunnen verder rijden om dan compleet 0% leeg te vallen. In de realiteit onder die omstandigheden met een batterij 80% geladen had je net wel/net niet thuisgeraakt op een ritje van 59 minuten aan 18 km/h. Onaanvaardbaar, en toch blijf je volhouden dat er niets mis was met die auto.

                  Ofwel doe je met opzet belachelijk, ofwel kent ge geen kl*ten van hoe dat berekend wordt.
                  Gezond verstand is precies ver zoek bij u!

                  Ten eerste heb ik die screenshot tien vooral gepost om u er op te wijzen dat een eenmalige weergave van een laag gemiddeld verbruik niet correct is en dat er ook momenten zijn met een veel hoger verbruik.

                  Als je een uur stapvoets rijdt, de hele rit dus, dan is logischerwijs het gemiddelde hetzelfde als de piek.
                  Heel anders dan bij een gemiddelde van een week of een maand of van een lange rit.

                  Als ik met een benzine ga tanken, de BC reset en 200 meter rij tot thuis, dan staat daar soms ook 40 liter verbruik op, omdat men meer stil gestaan heeft dan gereden.
                  Of start eens na een reset en blijf gewoon 5 minuten staan, bij wagens waar niet overgeschakeld wordt naar liters per uur (vroeger bijna standaard), dan staat er zelfs 99l/100 km verbruik.

                  Verder kom jij wel met voorbeelden af dat een EV weinig verbruikt, bij het afrijden van een berg.
                  Of hoe jij steeds de extremen er uit haalt om alles positiever te doen lijken.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                    Uit uw twee screenshots blijkt dat het gemiddelde van uw ritten tussen de 18 en 25 kilometers zijn, echt lange ritten zitten daar niet tussen zoals u ook eerder bevestigde met 700 km op een maand en hoogstens 100 km snelweg.
                    Uiteraard moet u dan zelden onderweg laden en kan u daar ook geen last van hebben en ook niet de ervaring welke andere hebben die wel meer kilometers rijden.

                    Met ritjes van gemiddeld 22 kilometer op rustige banen kunnen wij met onze EV ook tot tien keer vertrekken zonder te laden en met onze diesel zelfs 50 keer.

                    De situatie is gewoon heel anders voor wie meer kilometers doet, voor de ene is 200 km tien ritten, voor de andere de helft van een rit.
                    U heeft 700 km op een maand, wij soms 550 op een dag.

                    Onbegrijpelijk dat u dat verschil niet wil inzien.
                    Verseg en gemiddelden... blijft een moeilijke zaak.

                    Mooi dat u soms 550 km op een dag rijdt, maar het zal toch niet met een EV zijn. Of misschien éénmalig met heel veel range-angst. Want in Wallonië kan je blijkbaar niet laden. Dat zal dus 550 km in de andere richting zijn.
                    Want laten we wel wezen, volgens Geerten heb ik hier geen recht van praten want ik zou maar 6000km op een jaar rijden terwijl VerSeg in alles klakkeloos wordt bijgetreden met een totaal aantal kilometers van maar liefst 3580 km op 15 maand, iets van 2864 km op een vol jaar. Dat zijn toch 5 ritten of 5 dagen van 550 km geweest op een vol jaar, vooropgesteld dat je die auto voor de rest totaal niet gebruikt. En wetende dat het de firmawagen van zijn vrouw is zal de ervaring ook niet veel verder reiken dan een ritje naar de bakker in de buurt.

                    Maar bon, het is goed geweest.



                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Blijbaar zijn er in Wallonie in verhouding minder bedrijfswagens dan in Vlaanderen
                      Volgens de statistieken misschien wel, realiteit is heel anders.
                      Leasingwagens worden ofwel ingeschreven op naam van de leasemaatschappij ofwel op het bedrijf.
                      Als de leasemaatschappij of de hoofdzetel van het bedrijf zich in Vlaanderen bevindt, dan staan die wagens in Vlaanderen geregistreerd, ook al woont de bestuurder in Wallonië.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                        ** troll gedeelte verwijderd**
                        ​​​​​​​
                        Ten eerste heb ik die screenshot tien vooral gepost om u er op te wijzen dat een eenmalige weergave van een laag gemiddeld verbruik niet correct is en dat er ook momenten zijn met een veel hoger verbruik.

                        Als je een uur stapvoets rijdt, de hele rit dus, dan is logischerwijs het gemiddelde hetzelfde als de piek.
                        Heel anders dan bij een gemiddelde van een week of een maand of van een lange rit.

                        Als ik met een benzine ga tanken, de BC reset en 200 meter rij tot thuis, dan staat daar soms ook 40 liter verbruik op, omdat men meer stil gestaan heeft dan gereden.
                        Of start eens na een reset en blijf gewoon 5 minuten staan, bij wagens waar niet overgeschakeld wordt naar liters per uur (vroeger bijna standaard), dan staat er zelfs 99l/100 km verbruik.

                        Verder kom jij wel met voorbeelden af dat een EV weinig verbruikt, bij het afrijden van een berg.
                        Of hoe jij steeds de extremen er uit haalt om alles positiever te doen lijken.
                        1- u vergelijkt een EV met een ICE verbruik bij stapvoets rijden, klopt totaal niet.
                        2- Om het gemiddelde exact gelijk te krijgen als uw verbruikspiek moet je dan ook exact dezelfde snelheid aanhouden gedurende die periode, 59 minuten dus. Niet stilstaan, niet remmen, niet vertragen of versnellen.
                        3- na het tanken of een reset zal dat verbruiksgemiddelde stabiliseren na een kilometer of zo. Uw gegevens gingen over 59 minuten over een afstand van 18 kilometer. Tijd zat om te stabiliseren dus.
                        Hombre

                        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

                          Verseg en gemiddelden... blijft een moeilijke zaak.

                          Mooi dat u soms 550 km op een dag rijdt, maar het zal toch niet met een EV zijn. Of misschien éénmalig met heel veel range-angst. Want in Wallonië kan je blijkbaar niet laden. Dat zal dus 550 km in de andere richting zijn.
                          Uiteraard want Luxemburg ligt uiteraard aan de kust.
                          Ik begin te denken dat gij echt op uw kop staat en daarom alles verkeerd ziet.

                          En wetende dat het de firmawagen van zijn vrouw is zal de ervaring ook niet veel verder reiken dan een ritje naar de bakker in de buurt.
                          Misschien dat jij nog nooit met je vrouw gesproken hebt, maar wat wij als gezin doen, dat weten we van elkaar.
                          En mocht je nu eens niet selectief lezen, dan zou je weten dat we privé altijd onze diesel nemen om langere afstanden te rijden om niet onderweg met die zever te zitten van laden.

                          Wij mogen met die EV privé rijden, betalen daar voldoende bijdragen en belastingen op, maar ook als wij privé eens naar Luxemburg gaan, dan hebben we geen zin om tijdens een daguitstap twee tot drie uur langer onderweg te zijn om een paar keer bij te laden.
                          Professioneel is ze uiteraard wel verplicht die wagen te gebruiken.

                          Maar ja, uw kerktoren is korter bij en dat lukt dan nog wel.
                          Last edited by VerSeg; 25 juli 2024, 12:12.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Troll gedeelte verwijderd.
                            Oeps …
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht


                              De voornaamste reden waarom er in Belgie elektrische wagens gekocht worden is het belastingvoordeel, neem dat weg, en er zullen niet veel elektrische wagens meer verkocht worden (dat zal in andere landen ook wel zo zijn).

                              Net als bij de zonnepanelen, thuisbatterijen, warmtepompen, extra isolatie enzv…..

                              Dus kunnen we stellen dat mochten de subsidies op fossiele brandstoffen verdwijnen zouden er niet veel ICE meer verkocht worden…( en meer EV’s)

                              “In 2021 bedroegen de totale directe en indirecte subsidies voor fossiele brandstoffen 14.706 miljoen euro, tegenover 13.845 miljoen euro in 2020, een stijging met 6,2%.​“

                              bron : https://klimaat.be/news/2024/3de-fed...e-brandstoffen

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
                                Dus kunnen we stellen dat mochten de subsidies op fossiele brandstoffen verdwijnen zouden er niet veel ICE meer verkocht worden
                                Of mocht men het belastingvoordeel voor EV's afschaffen, dat bedrijven niet meer zouden kiezen voor EV's.
                                Want dit is actueel de enige doorslaggevende reden.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X