Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dat van de knipperlichten klopt inderdaad, onlangs nog met iemand gesproken dat een Tesla heeft en die kan er alleen maar op vloeken.
    Misschien went het bij de ene rapper dan bij de andere?
    Is beetje zoals de schakelpaddles, bij de ene wagen blijven die staan en bij de andere draaien ze mee met het stuur.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

      De baas van Tesla zal die ingeving wel hebben gekregen na het roken van een joint .
      Ik weet nog goed Bart, toen ik op mijn 18 mijn eerste autootje kocht (een mini cooper 1275 S)
      stonden er nog geen knoppen op een stuur, ik had daar een 5cm kleiner sportstuurtje in gezet,
      bij de eerste keuring, rode kaart en terug keren…….
      Nu moet dat stuur zelfs niet meer rond zijn, ik vraag mij eerlijk gezegd of hoe ze die
      dingen tegenwoordig gehomologeerd krijgen.
      Een Amerikaans ingevoerde Ford Mustang bv. moet bij invoer voorzien worden van
      andere achterlichten omdat de pinkers niet voldoen aan de EU eisen enz.
      Last edited by Geerten; 28 maart 2024, 18:26.

      Comment


      • De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland heeft een verslag uitgegeven (PDF) met de samenvatting van het EV en berijdersonderzoek 2023. Het is Nederland natuurlijk, maar daarom zijn de dingen nog niet zo verschillend, al staat men in NL al wat verder in de energietransitie. Twee opvallende zaken wil ik alvast meegeven voor wie de PDF niet wil lezen. Het gaat hem over volledig elektrische batterijwagens, geen hybride aandrijvingen.

        - 58% heeft de wagen privé aangekocht en daarvan heeft 47% een subsidie ontvangen
        - 87% geeft aan dat de volgende auto opnieuw een EV zal zijn

        Een samenvatting:


        Volledig onderzoek:

        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • Afijn, mocht er een kleine monovolume komen met een benzinemotor die niet aan een gaspedaal verbonden is en als generator werkt en je dus op die manier elektrisch rijdt, dan zou dat mijn voorkeur zijn om aan te schaffen.
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • Opgeruimd staat netjes.
            Last edited by Geerten; 6 april 2024, 16:41.

            Comment


            • Opgeruimd staat netjes.
              Last edited by Geerten; 6 april 2024, 16:43.

              Comment


              • Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Opgeruimd staat netjes.
                  Last edited by Geerten; 6 april 2024, 16:43.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                    - 58% heeft de wagen privé aangekocht en daarvan heeft 47% een subsidie ontvangen
                    Je moet het wel correct weergeven.
                    Door maar een deel van de tekst te quoten, geeft u hier een volledig verkeerd beeld aan.
                    Er staat enkel dat 58 procent van de 4.800 mensen die de enquete ingevuld hebben, een privé gebruiker is.
                    Dat is iets heel anders dan dat 58 procent van de EV's in privé bezit zijn.
                    Dat staat ook duidelijk vermeld.

                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                      Zoveelste bewijs dat ze er nog lang niet zijn Freddy.
                      Maar buiten dat, veranderd dat weinig aan de laad infrastructuur, wat je er niet (liefst proper en snel) in steekt kan je er ook niet uit halen.
                      Klopt, maar komt steeds neer op hetgeen wij hier van begin al schrijven.
                      We zijn niet tegen EV, maar actueel staat het nog niet voldoende op punt om voor iedereen een volwaardig alternatief te zijn.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                        Nederland is dus duidelijk zéér verschillend tegenover België Hombre enkel maar omwille van die peperdure BPM.
                        BPM voor mijn auto zou in Nederland bijna 20.000€ bedragen.
                        Een auto met verbrandingsmotor kost er inderdaad (veel) meer en het zou me niet verbazen dat in BE dit ook te wachten staat. Nochtans blijkt uit het onderzoek dat ondanks het prijsverschil er toch bereidheid is om een EV aan te schaffen. Anders kochten ze wel een andere (tweedehands) benzinewagen. Ook opmerkelijk dat 30% aangaf dit te doen uit milieubewuste argumenten (38% vanuit het financiële oogpunt).

                        De prijs van de vorige auto ligt veel vaker onder de
                        €35.000 vergeleken met de prijs van de huidige
                        elektrische auto. De huidige EV-rijders hebben dus
                        meer betaald voor hun huidige auto dan hun
                        vorige auto (zonder correctie voor inflatie en
                        andere prijsontwikkelingen). Een verklaring
                        hiervoor is dat EV’s gemiddeld nog steeds duurder
                        zijn in aanschaf dan een brandstofauto. De
                        grootste verschillen zijn te zien in de groep die hun
                        laatste brandstofauto tweedehands reed, en nu in
                        een nieuwe EV rijdt.​
                        Hombre

                        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Je moet het wel correct weergeven.
                          Door maar een deel van de tekst te quoten, geeft u hier een volledig verkeerd beeld aan.
                          Er staat enkel dat 58 procent van de 4.800 mensen die de enquete ingevuld hebben, een privé gebruiker is.
                          Dat is iets heel anders dan dat 58 procent van de EV's in privé bezit zijn.
                          Dat staat ook duidelijk vermeld.
                          Je hebt gelijk, ik heb mijn oorspronkelijke tekst aangevuld. Die 38% had ik trouwens zelf al in een eerdere discussie aangegeven.
                          Hombre

                          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                          Comment


                          • Bij de keuze om al dan niet terug een diesel (of benzinewagen) aan te schaffen best ook toch dit in overweging nemen…
                            ( tenzij je -uiteraard- niet in de buurt van een school woont, om.de haverklap 1000 km in 1 trek moet afleggen, geen kinderen of kleinkinderen hebt, etc…)

                            Comment


                            • Toch veel geld wat ze vragen.

                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Opgeruimd staat netjes.
                                Last edited by Geerten; 6 april 2024, 16:44.

                                Comment

                                Working...
                                X