Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opgeruimd staat netjes.
    Last edited by Geerten; 6 april 2024, 16:38.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Verseg

      En wat betekent dit? Niets!
      Stel dat iedereen een EV zou kopen zoals je het graag opdringt.
      Er zijn maar een paar voertuigen die zo snel kunnen laden, actueel zal 95% daar vier keer langer staan.
      De wagens die zo snel kunnen laden, die zijn voor de meesten onbetaalbaar.
      En twaalf stuks, men gaat er dus nog steeds van uit dat er maar 12 tot 15 voertuigen per uur komen laden.
      Knokke telt ongeveer 17.000 gezinnen, daar zetten ze nu 12 snelladers voor.
      Stel dat een derde van de gezinnen met feestdagen eens familie op bezoek krijgen, dan kunnen die maar beter niet met een EV komen want met 12 laadpalen 5.666 wagens laden zal niet evident zijn.
      Buiten de vaste gezinnen zijn er uiteraard ook nog de toeristen met hun Porsche, Ferrari, Lamborghini, Maserati, … actueel bijna allen nog te overtuigen en over te zetten naar EV.


      Ja, jongen het zit je echt wel hoog hé, dat laden. Neen, ik haal de 400kW ook niet maar wel 350kW. Die wagen was dan ook onbetaalbaar voor mij. De gemiddelde EV haalt heus wel meer dan de 100kW die jij aangeeft. In Knokke staan overigens nog 4 laadstations van minimaal 300kW, naast de zowat 120 publieke 11 a 22 kW laders. En er worden heus nog wel meer snelladers geplaatst in de nabije toekomst. Fastned is maar 1 provider. Bovendien, waarom zou je per se in Knokke willen laden als je van/naar Knokke letterlijk tientallen 300/350 kW snelladers passeert?
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
        ... Bovendien, waarom zou je per se in Knokke willen laden als je van/naar Knokke letterlijk tientallen 300/350 kW snelladers passeert?
        Omdat het misschien logischer is om ter plaatse te laden in plaats van terwijl je onderweg bent
        België is nu ook niet zo groot hé dat je persé een tussenstop zou moeten maken ...

        grts
        Sieg

        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
          ​Ja, jongen het zit je echt wel hoog hé, dat laden.
          Heeft er niks mee te maken, het is gewoon een weergave van de realiteit.

          Neen, ik haal de 400kW ook niet maar wel 350kW.
          En hoeveel tijd blijft die aan dat vermogen effectief laden?
          Niet volgens het boekje, maar volgens de realiteit en eveneens in niet ideale omstandigheden, dus ook bij vorst.

          De gemiddelde EV haalt heus wel meer dan de 100kW die jij aangeeft.
          Ik heb nergens 100 kW aangekaart, uw verbeelding slaat op hol.
          Enkel aangekaart dat ze daar veel langer staan, zoals eerder eens aangegeven was laden aan een snellader in de winter bij vorst ongeveer 50% trager dan bij 20°.
          Ook geeft niet elke laadpaal het maximum indien alle palen bezet zijn en iedereen een hoog vermogen vraagt.
          En ja, er zijn enkele wagens die sneller laden met hoger vermogen, maar er zijn er heel veel die laden met een maximum tussen de 100 en 150 kW.
          En dan komen we weer op hetzelfde uit wat ik al van dag 1 aankaart, er moet nog veel geïnvesteerd worden in betere infrastructuur en betere batterijen met grotere autonomie en laadsnelheid.
          Het is niet omdat ze het hier en daar al hebben, dat het nu algemeen al in orde is.
          Later ja, misschien dan toch.

          In Knokke staan overigens nog 4 laadstations van minimaal 300kW, naast de zowat 120 publieke 11 a 22 kW laders.
          Die 11 of 22 kW laders geven ook niet permanent het maximum hoor.
          En de meeste wagens kunnen maar aan maximum 11 kW laden.
          Ja ik weet het, sommige aan maximum 22 kW.

          En er worden heus nog wel meer snelladers geplaatst in de nabije toekomst. Fastned is maar 1 provider.
          Terug hetzelfde, in de toekomst zal het beteren.

          Bovendien, waarom zou je per se in Knokke willen laden als je van/naar Knokke letterlijk tientallen 300/350 kW snelladers passeert?
          Je weet dat heel goed.
          Als je thuis vertrekt naar een bestemming, Knokke in uw voorbeeld, waarom zou je onderweg al laden als je tot ginder geraakt?
          Uiteraard wegens het nadeel van een EV ten opzichte van een ICE omdat je niet weet of de volgende laadpaal vrij en operationeel zal zijn en je niet weet of je de volgende nog haalt.
          Het lijkt me anders niet onlogisch dat als je ergens uren blijft staan, je deze tijd nuttig wil gebruiken om ondertussen te laden.
          En tientallen 300 of 350 kW laders tegen komen op een route?
          Doe jij elke weg 5 keer misschien of rij je enorm veel om langs waar er staan?

          En gaat de wagen wel geladen zijn aan 22 kW palen, of gaat ge teleurgesteld terugkomen omdat het laden voor de zoveelste keer onderbroken werd?
          En neen, het ligt niet aan de wagen maar aan de laadpalen mits alle anderen het ook hebben op hetzelfde moment.

          Even laden terwijl je ergens bent, klaar binnen 2 uur 26 denk je dan.


          Maar dan moet ge spijtig genoeg vaststellen dat het uiteindelijk toch niet zo goed gelukt is.


          Deze keer nog aan 78 procent, maar ook al enkele keren aan 30 of 35 procent.
          Echt heel betrouwbaar toch?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht

            - het systeem met accumulatiekachels is er indertijd vooral gekomen -net als de verlichte autostrades- om de “overtollige” stroom van de moeilijk moduleerbare kerncentrales weg te werken. Ik vermoed dat milieu-overwegingen toendertijd van zeer ondergeschikt belang waren.
            - die promotie van dieselbrandstof in (kleinere) wagens is van in den beginne een miskleun geweest, onder druk van de autolobby.
            - het verhaal van de te lang opengedraaide subsidies voor zonnepanelen is al tot in den treure verteld . Hoedanook zijn er weinigen die er hun broek aan gescheurd hebben lijkt me ?
            - warmtepompen zijn theoretisch gezien idd rendabeler doch iedereen die voor de beslissing staat en een telraam heeft weet (of had kunnen weten) dat met de huidige kostenstructuur van energie eea moeilijk terug te verdienen is . Paradoxaal, de trend naar energiezuinige woningen maakt het nog moeilijker om de initiële investering af te schijven.
            - de overstap naar nieuwe technologie gaat altijd gepaard met hogere prijzen bij introductie : de eerste gsm’s waren ook niet direct democratisch geprijsd voor jan-met-de-pet… De tendens is echter duidellijk : onder druk van de concurrentie (uit China) komen er meer en meer betaalbare/ minder dure EV’s op de markt.

            De systeemfout in dit …landje (jou woorden ) bestaat er hieruit dat de beslissingmakers allemaal op de hoogte zijn van het probleem en dat de oplossing - die mits een minimum aan inzicht en een beetje goede wil - betrekkelijk eenvoudig is, voor de hand ligt.
            Deze doorvoeren stelt hen echter bloot aan een stemmenverlies vermits ze hiervoor hun achterban moeten “verraden” onder het mom van voortschrijdend inzicht, hetgeen dan weer gretig uitgebuit zal worden door de oppositie. Met tot gevolg het jojo-beleid dat je hierboven beschrijft, voornamelijk ten gevolge van het verdwijnen van enige notie van “gemeenschappelijk belang”.

            Maar om niet verder gevaarlijk dichtbij de “maatschappelijke” lijn te komen ga ik het hierbij laten…
            - Accumulatiekachels zijn er indertijd gekomen omdat men dan het verbruik kon spreiden, omdat deze 's nachts opladen, Tevens omdat het geen enkele vervuiling teweeg bracht ! dus niks met overschot te maken. Net zoals ze binnenkort die spreiding opnieuw en nog uitgebreider gaan invoegen maar dan zogezegd onder een andere reden ...
            - miskleun of niet maar ook daar werd door de toenmalige regering de kosten de hoogte ingejaagd nadat bijna iedereen er eentje gekocht had.
            -Het gaat er hem niet over dat er niemand zijn broek heeft aan gescheurd, het gaat hem om de zoveelste beloftebreuk en grijpgedrag van de regering
            - Neen dat zie jij wederom verkeerd, je denkt als een politieker, als men zoals in de buurlanden elektriciteit goedkoper dan gas zou maken dan zou je mensen pas stimuleren om warmtepompen te zetten, maar waarom zou je dat in België doen want gas is goedkoper.
            Toen enkele jaren geleden de prijs van elektriciteit in ons land enorm steeg dan zei men dat dit gelegen is aan de gasprijs, deze prijzen zouden gekoppeld zijn, ok snap ik, maar als de prijs van gas steeds maar halveert blijft de elektriciteitsprijs ergens hoger hangen, dus blijkbaar dan toch niet helemaal gekoppeld zoals ze eerst zeiden !
            - Het gaat niet alleen over de overstap naar nieuwe technologie (bestaat trouwens als héél erg lang die EV wagens) maar alle gezonde dingen zijn gewoon duurder, kijk gewoon in de supermarkt.

            Neen de fout in dit landje is dat elke beslissing door teveel handen moet gaan waar overal wat blijft aan kleven, niks meer of minder !
            We hebben zowat de hoogste belastingdruk van de wereld en toch slagen we als ...landje erin om bij de slechtste van Europa te zijn met één van de hoogste staatsschulden

            grts
            Sieg
            Last edited by Sieg; 26 maart 2024, 20:50.
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

              Omdat het misschien logischer is om ter plaatse te laden in plaats van terwijl je onderweg bent
              België is nu ook niet zo groot hé dat je persé een tussenstop zou moeten maken ...

              grts
              Sieg
              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Je weet dat heel goed.
              Als je thuis vertrekt naar een bestemming, Knokke in uw voorbeeld, waarom zou je onderweg al laden als je tot ginder geraakt?
              Uiteraard wegens het nadeel van een EV ten opzichte van een ICE omdat je niet weet of de volgende laadpaal vrij en operationeel zal zijn en je niet weet of je de volgende nog haalt.
              Het lijkt me anders niet onlogisch dat als je ergens uren blijft staan, je deze tijd nuttig wil gebruiken om ondertussen te laden.

              Ja, waarom zou ik in Knokke laden als ik van thuis vertrek én opnieuw thuis geraak zonder bij te laden? Wat is het voordeel van in Knokke te laden aan de snellader? Die staan daar op meer dan 3 km van het strand op een industrieterrein. Wat ga je doen? Halfweg wandelen en dan terugkeren omdat de auto geladen is? Wat ga je doen als die snellader in Knokke bezet is? Dat maakt totaal niet uit dat je in Knokke dan wel elders gaat snelladen als dat nodig is. Ik zou er dan nog meer voor opteren om meer naar het centrum een 11kW lader te gebruiken. Dat is meestal goedkoper en je kan de auto enkele uren laten staan en wat leuks gaan doen.

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              En tientallen 300 of 350 kW laders tegen komen op een route?
              Doe jij elke weg 5 keer misschien of rij je enorm veel om langs waar er staan?
              Gebruik uw verstand én een goede navigatie/laadapp, dan maak je zulke domme uitspraken niet.
              En voor je weer gaat opmerken over de beperkingen van de laadkaart van uw vrouw: dat is mijn probleem niet. Of gebruik een extra kaart en laadt een keer op eigen kosten, als dat een wezenlijk probleem is.

              Last edited by Hombre; 27 maart 2024, 11:44. Reden: Ongepast woord gewijzigd
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Heeft er niks mee te maken, het is gewoon een weergave van de realiteit.
                Tja, ik kom hier met de beste bedoelingen een positief bericht plaatsen over meer snelladers. Waarom dat nu weer totaal wordt afgebroken door u zonder enige aanleiding weet ik niet. Of neen, ik weet het wél.

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                En hoeveel tijd blijft die aan dat vermogen effectief laden?
                Niet volgens het boekje, maar volgens de realiteit en eveneens in niet ideale omstandigheden, dus ook bij vorst.
                Ja, dat zijn piekvermogens, wat is uw punt? Als ik een snellader gebruik ben ik meestal weer weg tussen de 20 en 30 minuten. Ja ook in de winter, daar is batterijverwarming voor voorzien.

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Ik heb nergens 100 kW aangekaart, uw verbeelding slaat op hol.
                Enkel aangekaart dat ze daar veel langer staan, zoals eerder eens aangegeven was laden aan een snellader in de winter bij vorst ongeveer 50% trager dan bij 20°.
                Ook geeft niet elke laadpaal het maximum indien alle palen bezet zijn en iedereen een hoog vermogen vraagt.
                En ja, er zijn enkele wagens die sneller laden met hoger vermogen, maar er zijn er heel veel die laden met een maximum tussen de 100 en 150 kW.
                Als ik uw vreemde "berekening" in deze reply lees kom ik aan een gemiddelde van 100kW, uw cijfers die u hier in de quote nog eens herhaalt "heel veel die laden met een maximum tussen de 100 en 150 kW". Ter info: van de 342 EV's in de EV database zijn er 217 die minimaal snelladen aan 250kW.

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                En dan komen we weer op hetzelfde uit wat ik al van dag 1 aankaart, er moet nog veel geïnvesteerd worden in betere infrastructuur en betere batterijen met grotere autonomie en laadsnelheid.
                Het is niet omdat ze het hier en daar al hebben, dat het nu algemeen al in orde is.
                Later ja, misschien dan toch.

                Terug hetzelfde, in de toekomst zal het beteren.
                Ja, de natte droom van 1000km rijbereik en 5 minuten snelladen... komt er waarschijnlijk wel maar is geen strikte noodzaak voor mij.
                En wil je nu echt dat alles op punt staat wat laadpunten betreft op enkele maanden tijd? Men is er mee bezig. Heb je het artikel trouwens gelezen? Knokke is volop de laadinfrastructuur aan het verbeteren en uitbreiden.

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht


                En gaat de wagen wel geladen zijn aan 22 kW palen, of gaat ge teleurgesteld terugkomen omdat het laden voor de zoveelste keer onderbroken werd?
                En neen, het ligt niet aan de wagen maar aan de laadpalen mits alle anderen het ook hebben op hetzelfde moment.

                Even laden terwijl je ergens bent, klaar binnen 2 uur 26 denk je dan.

                Maar dan moet ge spijtig genoeg vaststellen dat het uiteindelijk toch niet zo goed gelukt is.

                Deze keer nog aan 78 procent, maar ook al enkele keren aan 30 of 35 procent.
                Echt heel betrouwbaar toch?
                Jij hebt toch echt alle pech hé, als ik jouw ervaringen lees op enkele duizenden kilometers per jaar. Ja, die dingen kunnen ook stukgaan of haperen. Nog nooit een benzinepomp gezien die buiten dienst is of waarvan de kaartlezer het niet doet? Aan een snellader kan je meestal gewoon de laadpaal ernaast wel terecht, maar als je de auto ergens 4 uur achterlaat met de bedoeling dat die weer geladen is, valt dat dik tegen. In zo'n geval zou ik dan wel een melding op de smartphone krijgen dat het laden onderbroken is en dan kan er indien nodig nog op gereageerd worden.
                Natuurlijk is dat vervelend en dat zou beter kunnen.
                Last edited by Hombre; 27 maart 2024, 11:42. Reden: typo
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                  Tja, ik kom hier met de beste bedoelingen een positief bericht plaatsen over meer snelladers. Waarom dat nu weer totaal wordt afgebroken door u zonder enige aanleiding weet ik niet. Of neen, ik weet het wél.
                  Neen dat is geen gewone melding, maar een zoveelste verhemelijking dat je probeert te doen ten opzichte van een EV, verder breek je eenieder zijn reactie af dat verwijst naar een artikel dat niet in uw gedachtegang past.
                  Vind je het nu zelf niet wat egoïstisch om alle minder positieve reacties of artikels over EV als zever en belachelijk te omschrijven maar uw uw eigen verwijzingen de hemel in te prijzen?


                  Ja, dat zijn piekvermogens, wat is uw punt? Als ik een snellader gebruik ben ik meestal weer weg tussen de 20 en 30 minuten. Ja ook in de winter, daar is batterijverwarming voor voorzien.
                  Elke fabrikant van EV's geeft aan dat laden in bepaalde omstandigheden zoals bij vorst trager gaat, uiteraard enkel bij u niet. :-(
                  Dat is net het grote probleem met al uw reacties.
                  Ik, ik, ik met mijn perfecte wagen, perfecte planning, perfecte visie, perfecte laadpalen, …
                  Maar je vergeet dat jij tijd genoeg hebt, zelden grote afstanden aflegt buiten de autonomie van uw wagen.
                  En uw batterijverwarming verbruikt ook, dus 100% zeker meer of trager moeten laden.

                  Als ik uw vreemde "berekening" in deze reply lees kom ik aan een gemiddelde van 100kW, uw cijfers die u hier in de quote nog eens herhaalt "heel veel die laden met een maximum tussen de 100 en 150 kW". Ter info: van de 342 EV's in de EV database zijn er 217 die minimaal snelladen aan 250kW.
                  Nogmaals verdraai je alle cijfers om het de hemel in te prijzen.
                  Je moet het aantal wagens nemen dat effectief verkocht zijn en rondrijden, kijk in de database dat je aankaart ook eens naar het effectief laadvermogen en niet enkel naar het theoretisch maximum.
                  Van alles wat actueel rondrijdt kan de meerderheid helemaal niet zo snel laden.
                  Verschillende wagens worden in verschillende uitvoeringen aangeboden, laadsnelheid is afhankelijk van de uitvoering, maar in de boekjes tonen ze uiteraard graag de hoogste cijfers.
                  Mijn vrouw haar wagen staat ook op die lijst met een theoretisch laadvermogen van 155 kW en een gemiddelde van 146 kW van 10 tot 80 procent.
                  Leuk om die cijfers te zien, echter is 128 kW het hoogste dat die kan halen.
                  Wat op de website niet vermeld staat, is dat om dat sneller te kunnen laden er eerst 15.000€ meer uitgegeven moet worden. :-(
                  En met hetgeen je hier aankaart dat er 217 minstens 250 kW halen wat volgens wat ik zie niet echt klopt, bewijs je nu zelf dat die aan de 400 kW laadpalen langer gaan staan dan wat de laadpalen theoretisch kunnen leveren.
                  Bijvoorbeeld de Kia EV6, beschikbaar met 233 kW theoretisch laadvermogen, maar de meest verkochte zijn 175 kW uitvoeringen.
                  Een Kia Ioniq 6 heeft een theoretisch maximum laadvermogen van 233 kW maar van 10 tot 80 procent laadt die aan gemiddeld 200kW.
                  De Porsche Taycan Plus heeft een theoretisch laadvermogen van 320 kW, maar van 10 tot 80 procent doet die het aan gemiddeld 230 kW.
                  De Tesla Model 3 heeft een theoretisch laadvermogen van 170 kW maar van 10 tot 80 procent laadt die aan gemiddeld aan 100 kW.
                  De Tesla Model 3 Long Range heeft een theoretisch laadvermogen van 250 kW maar van 10 tot 80 procent laadt die aan gemiddeld aan 124 kW.
                  Een veel voorkomende BMW i4 heeft een theoretisch laadvermogen van 180 kW maar van 10 tot 80 procent laadt die aan gemiddeld aan 95 kW.
                  Een BMW i5 heeft een theoretisch laadvermogen van 206 kW maar van 10 tot 80 procent laadt die aan gemiddeld aan 137 kW.
                  Een BYD Seal heeft een theoretisch laadvermogen van 150 kW maar van 10 tot 80 procent laadt die aan gemiddeld aan 95 kW.
                  En voor mocht je twijfels hebben, niet uit duim gezogen maar op dezelfde website gevonden.
                  En wil je nu echt dat alles op punt staat wat laadpunten betreft op enkele maanden tijd? Men is er mee bezig. Heb je het artikel trouwens gelezen? Knokke is volop de laadinfrastructuur aan het verbeteren en uitbreiden.
                  Je wil nooit begrijpend lezen hé, dat is net wat we van dag 1 al schrijven, dat ACTUEEL de infrastructuur zeker niet goed genoeg is om van een EV voor iedereen een deftig alternatief te maken.

                  Jij hebt toch echt alle pech hé, als ik jouw ervaringen lees op enkele duizenden kilometers per jaar. Ja, die dingen kunnen ook stukgaan of haperen.
                  Bij meer dan 50% van de laadbeurten is er wel iets dat tegenwringt ja, niet alleen bij ons.
                  Maar ja, met alles in de perfectie bij u komt dat nooit voor.

                  Nog nooit een benzinepomp gezien die buiten dienst is of waarvan de kaartlezer het niet doet?
                  Ja en dan neem je de pomp ernaast want dat merk je meteen.
                  Groot verschil met een EV dat uren staat te laden terwijl je slaapt, werkt, op stap bent of wat ook en die bij vertrek uren later niet geladen is.

                  Aan een snellader kan je meestal gewoon de laadpaal ernaast wel terecht, maar als je de auto ergens 4 uur achterlaat met de bedoeling dat die weer geladen is, valt dat dik tegen. In zo'n geval zou ik dan wel een melding op de smartphone krijgen dat het laden onderbroken is en dan kan er indien nodig nog op gereageerd worden.
                  Natuurlijk is dat vervelend en dat zou beter kunnen.
                  Vervelend is dat op zijn minst, als je soms meerdere keren terug naar je wagen moet lopen om de laadsessie te herstarten.
                  Als men niets te doen heeft en tijd heeft zo geen probleem, maar als je met een klant gaat een meeting hebt van een paar uur, dan kunt ge niet zomaar om de haverklap naar uw wagen lopen.
                  Voor zover die app dan nog correct werkt, want dat is ook niet altijd alles.
                  Uw auto moet al zeker een correcte internetverbinding kunnen maken met de server van de fabrikant wat al niet altijd evident is in een ondergrondse parkeergarage, de server mag geen kuren vertonen en zelf moet ge ook met de smartphone correct ontvangst hebben.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Neen dat is geen gewone melding, maar een zoveelste verhemelijking dat je probeert te doen ten opzichte van een EV, verder breek je eenieder zijn reactie af dat verwijst naar een artikel dat niet in uw gedachtegang past.
                    Vind je het nu zelf niet wat egoïstisch om alle minder positieve reacties of artikels over EV als zever en belachelijk te omschrijven maar uw uw eigen verwijzingen de hemel in te prijzen?
                    Ik verwijs naar mijn melding (niets meer, niets minder) van het artikel in kwestie en uw scheldtirade die er op volgt. De lezers moeten dan zelf maar oordelen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Elke fabrikant van EV's geeft aan dat laden in bepaalde omstandigheden zoals bij vorst trager gaat, uiteraard enkel bij u niet. :-(
                    Dat is net het grote probleem met al uw reacties.
                    Ik, ik, ik met mijn perfecte wagen, perfecte planning, perfecte visie, perfecte laadpalen, …
                    Maar je vergeet dat jij tijd genoeg hebt, zelden grote afstanden aflegt buiten de autonomie van uw wagen.
                    En uw batterijverwarming verbruikt ook, dus 100% zeker meer of trager moeten laden.
                    Tja, misschien heb ik ook meer geluk, en/of meer inzicht en/of gewoon boerenverstand.
                    Misschien doe ik minder lange afstanden, misschien ook niet. In elk geval ben ik niet de enige, Hoeveel was de gemiddelde dagelijkse rit voor een Vlaming, 29,3 kilometer?
                    En ja batterijverwarming gebruikt stroom. 4kW gedurende ongeveer een half uur, afhankelijk van de temperatuur van de batterijen bij aanvang. Dat maakt 2kWh en op een laadbeurt van 50kWh sta je aan 200kW toch 1.5 minuut langer te laden. Of, zo je wilt 3 minuten aan 100kWh (en zo traag heb ik nog nooit aan een snellader bijgeladen. Je hebt natuurlijk ook wel mensen die hun EV in openlucht moeten parkeren in de vrieskoude en dan twee kilometer rijden tot aan de eerste snellader met batterijen onder 0°C. Die laadsnelheid zal dan ook navenant zijn. Laat me raden... jouw EV -enfin, die van jouw vrouw- staat altijd buiten.

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Nogmaals verdraai je alle cijfers om het de hemel in te prijzen.
                    Je moet het aantal wagens nemen dat effectief verkocht zijn en rondrijden, kijk in de database dat je aankaart ook eens naar het effectief laadvermogen en niet enkel naar het theoretisch maximum.
                    Van alles wat actueel rondrijdt kan de meerderheid helemaal niet zo snel laden.
                    Verschillende wagens worden in verschillende uitvoeringen aangeboden, laadsnelheid is afhankelijk van de uitvoering, maar in de boekjes tonen ze uiteraard graag de hoogste cijfers.
                    Ik verdraai helemaal geen cijfers maar er is inderdaad wel een verschil tussen catalogus en realiteit.
                    Feit is, als ik ga snelladen aan een capabele snellader dan heb ik op pakweg 20 minuten een 50 tot 54 kWh geladen, dat is van zo'n 10% tot 80%. En dan is 10% voor mij een ondergrens, soms is dat laden vanaf goed 20% en dan ben je weer weg op 15 minuten.

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Bij meer dan 50% van de laadbeurten is er wel iets dat tegenwringt ja, niet alleen bij ons.
                    Maar ja, met alles in de perfectie bij u komt dat nooit voor.
                    We hebben nog geen laadpaal tegengekomen die dienst weigert. Kan ik ook niet helpen, maar ik check soms wel de status van een laadpaal. Ja, via internet over de auto en dat lukt toch altijd. Het moet dan ook lukken dat een paal defect is én internet plat ligt én er geen verbinding te maken is. Kan ik er wat aan doen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Ja en dan neem je de pomp ernaast want dat merk je meteen.
                    Groot verschil met een EV dat uren staat te laden terwijl je slaapt, werkt, op stap bent of wat ook en die bij vertrek uren later niet geladen is.

                    Vervelend is dat op zijn minst, als je soms meerdere keren terug naar je wagen moet lopen om de laadsessie te herstarten.
                    Als men niets te doen heeft en tijd heeft zo geen probleem, maar als je met een klant gaat een meeting hebt van een paar uur, dan kunt ge niet zomaar om de haverklap naar uw wagen lopen.
                    Voor zover die app dan nog correct werkt, want dat is ook niet altijd alles.
                    Uw auto moet al zeker een correcte internetverbinding kunnen maken met de server van de fabrikant wat al niet altijd evident is in een ondergrondse parkeergarage, de server mag geen kuren vertonen en zelf moet ge ook met de smartphone correct ontvangst hebben.
                    Zoals ik al schreef, vervelend en dat mag verbeteren ja. Maar los van het feit dat ik geen laadproblemen heb, heb ik ook geen meetings in een ondergronds parking met een oude internetserver die geen verbinding kan maken met de smartphone. Of sla ik nu dingen door elkaar LOL.



                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                      …/… en uw scheldtirade[/URL] die er op volgt.
                      Er is maar ene dat anderen als clown of zeveraar beledigt en dat bent u.
                      De rollen niet keren.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                        We hebben nog geen laadpaal tegengekomen die dienst weigert. Kan ik ook niet helpen, maar ik check soms wel de status van een laadpaal. Ja, via internet over de auto en dat lukt toch altijd. Het moet dan ook lukken dat een paal defect is én internet plat ligt én er geen verbinding te maken is. Kan ik er wat aan doen?
                        Omdat je vermoedelijk nooit gaat laden in een ondergrondse parking en dat de server van de fabrikant nooit overbelast is of er nooit uit ligt.
                        Verder geef je aan dat je meestal thuis laadt, kans is dan kleiner dat je elders een een probleem tegenkomt.
                        Maar jij bent dan wel de geluksvogel waarbij alles altijd perfect werkt.
                        Omdat je het anders nooit gelooft wat screenshots.
                        En bij een ander merk ik het niet beter, ook niet voor een ICE met app.




                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Er is maar ene dat anderen als clown of zeveraar beledigt en dat bent u.
                          De rollen niet keren.
                          Als u in uw obsessie tegen EV's (en ik vermoed met het schuim op de lippen) compleet absurde situaties en verzonnen getallen verward met feiten mag ik u een zeveraar noemen. Als dat bewust gedaan wordt om te provoceren zodat het belachelijk wordt zelfs een clown.

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Omdat je vermoedelijk nooit gaat laden in een ondergrondse parking en dat de server van de fabrikant nooit overbelast is of er nooit uit ligt.
                          Verder geef je aan dat je meestal thuis laadt, kans is dan kleiner dat je elders een een probleem tegenkomt.
                          Maar jij bent dan wel de geluksvogel waarbij alles altijd perfect werkt.
                          Omdat je het anders nooit gelooft wat screenshots.
                          En bij een ander merk ik het niet beter, ook niet voor een ICE met app.




                          Neen, ik kan u geen screenshots geven dat alles perfect werkt. Enfin, ik zou dat wel kunnen maar het zou geen zin hebben.
                          Die screenshots van u, bewijzen op zich natuurlijk ook niets. Zet de modem thuis even af en hopla, foutmelding. Maar ik geloof ze wel hoor, geen probleem. Deze zullen wel weer van een aantal weken terug zijn, midden winter, gelet op het miserabel rijbereik. Of dat hoop ik toch, anders is er wel wat mis. Toevallig zelf gisteren na 21u nog wat bijgeladen, 65% geeft 320 km rijbereik. Heen en weer naar Knokke bijvoorbeeld

                          Maar ik ga toch trachten om wat minder te reageren, ik heb me er al langer bij neergelegd dat alles, maar dan ook alles bij jou tegenzit. En dat kan perfect hoor, verkeerde (opgelegde) keuze wagen en laadkaart, plaatsen waar je moet zijn net buiten bereik en erg beperkte of slechte laadmogelijkheden. Alleen dat jij dit dan weer projecteert op een hele groep EV rijders. En ik heb dan weer, samen met mijn directe omgeving en vriendenkring waaronder een die meer dan 100.000 km/jaar rijdt, zeer positieve ervaringen met EV rijden. Verwacht alleen nog een reactie van me als je uit de bocht gaat met feiten.



                          Hombre

                          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                            Als u in uw obsessie tegen EV's (en ik vermoed met het schuim op de lippen) compleet absurde situaties en verzonnen getallen verward met feiten mag ik u een zeveraar noemen. Als dat bewust gedaan wordt om te provoceren zodat het belachelijk wordt zelfs een clown.
                            Als u volgens mij een onnozele reactie geeft, mag ik u dan ook onnozelaar noemen en u bent daar tevreden mee? Ik denk het niet.
                            Men kan met een mening niet akkoord gaan en dat verdedigen zonder mensen aan te vallen.
                            Groot verschil tussen een reactie onnozel vinden en iemand onnozelaar of clown noemen.
                            Een andere mening hebben kan ook met respect!
                            Waarom blijft u cijfers ontkennen die vaak van dezelfde websites komen als die dat u aankaart?
                            Cijfers die ik aankaart, staan anders ook online.
                            De cijfers die u aangekaart heeft, zijn anders ook niet representatief, op de lijst staan bijvoorbeeld ettelijke keren dezelfde Porsche, alleen in een andere afwerking wat eigenlijk maar eenzelfde type is en als 1 wagen telt.
                            U bekijkt dus enkel deze dat in uw gedachten passen.
                            En u heeft vermoedelijk meer schuim op de lippen dan eender wie bij het minste dat iemand ook maar 1 minpuntje over een EV durft plaatsen.
                            Mijn reacties over EV zijn anders altijd hetzelfde, autonomie en laadinfrastructuur dat actueel niet op punt staan maar toekomstig gericht vermoedelijk beter kunnen.
                            Nooit of te nimmer heb ik ooit tegen EV geweest, integendeel, maar ik durf ook de minpunten aankaarten.
                            Straf dat bij u en alleen bij u alles perfect is, alleen wat u heeft is blijkbaar goed.

                            Die screenshots van u, bewijzen op zich natuurlijk ook niets. Zet de modem thuis even af en hopla, foutmelding. Maar ik geloof ze wel hoor, geen probleem. Deze zullen wel weer van een aantal weken terug zijn, midden winter, gelet op het miserabel rijbereik. Of dat hoop ik toch, anders is er wel wat mis.
                            Man man man, ooit even nagedacht voor je iets typt?
                            Als je onderweg laadt, dan ben je niet thuis bij je router en als de router uit zou staan, dan is er nog steeds de mobiele data.
                            Verder zie ik niet in dat de router thuis een serverfout bij de leverancier zou veroorzaken voor alle klanten en ook niet dat de wagen eventueel buiten bereik staat omdat die ondergronds geen dataverbinding kan maken.
                            Ook niet dat hun support telkens reageert dat ze het onderzoeken en proberen oplossen.
                            En het volgens u miserabel bereik van de wagen heeft niets te maken met winter want in tegenstelling tot uw fantasie zijn deze cijfers niet eens zo slecht.
                            Met 188 km bij 66 procent zou dit omgerekend 284 km geven, in de winter bij zo goed als permanente file is 256 km realistischer.

                            Toevallig zelf gisteren na 21u nog wat bijgeladen, 65% geeft 320 km rijbereik. Heen en weer naar Knokke bijvoorbeeld
                            Ja ik weet dat uw wagen beter is, maar ik kan geen 320 km autonomie verwachten van een wagen dat niet ontworpen is om zoveel te kunnen halen.
                            U heeft de wagen later op een ander moment gekocht of ontvangen wanneer er meer keuze was, die keuze hadden wij niet.
                            Misschien kost uw wagen ook veel meer of zelfs het dubbel voor die dubbele autonomie?

                            Maar ik ga toch trachten om wat minder te reageren, ik heb me er al langer bij neergelegd dat alles, maar dan ook alles bij jou tegenzit. En dat kan perfect hoor, verkeerde (opgelegde) keuze wagen en laadkaart, plaatsen waar je moet zijn net buiten bereik en erg beperkte of slechte laadmogelijkheden.
                            Alleen dat jij dit dan weer projecteert op een hele groep EV rijders. En ik heb dan weer, samen met mijn directe omgeving en vriendenkring waaronder een die meer dan 100.000 km/jaar rijdt, zeer positieve ervaringen met EV rijden.
                            Doe jij nu niet net het omgekeerde, uw toevallig positieve ervaring met een van de wagens met grote autonomie en geen tijdgebonden verplaatsingen of verplichtingen reflecteren op alle EV rijders?
                            Ik ken niemand met een EV die er nog ene zou kopen mocht er geen fiscale druk zijn, uiteraard kiezen zelfstandigen en bedrijven daar dan wel voor ook al kunnen de bestuurders zich daar alleen maar bij neerleggen en de nadelen erbij nemen.
                            Denk je nu zelf dat velen zomaar met hun eigen ICE wagen rijden tijdens het WE niettegenstaande ze een EV van het werk hebben?
                            Uiteraard niet, probleem van autonomie en laden is de steeds terugkerende reactie, ook bij onszelf.
                            En in een bedrijf met meer dan 5000 voertuigen krijgt men wel meer dan voldoende reacties over de verschillen tussen ICE en EV.

                            Verwacht alleen nog een reactie van me als je uit de bocht gaat met feiten.
                            Hopelijk reageer je dan vriendelijker en niet op de man.
                            Maar probeer zelf ook wat op de rechte baan te blijven met cijfers en ervaringen, iedereen ervaart iets op eigen manier volgens zijn dagelijkse bezigheden.
                            Last edited by VerSeg; 28 maart 2024, 11:55.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Opgeruimd staat netjes.
                              Last edited by Geerten; 6 april 2024, 16:39.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
                                Welke nietsnut heeft die knoppen bedacht?
                                De baas van Tesla zal die ingeving wel hebben gekregen na het roken van een joint ... (net zoals dit: https://www.google.be/search?q=tesla+yoke&sca_esv=631c077ebeab8f5b&sca_u pv=1&sxsrf=ACQVn089AqsO_6BpVf70AYZs1_cnTNPD1Q%3A17 11637976561&source=hp&ei=2IUFZrORH7jsi-gPx5er4AQ&iflsig=ANes7DEAAAAAZgWT6FEh14sAWEmIN1IWH IFtGYJ8QY2j&oq=tesla+yoke&gs_lp=Egdnd3Mtd2l6Igp0ZX NsYSB5b2tlKgIIADIFEAAYgAQyBRAAGIAEMggQABiABBjLATII EAAYgAQYywEyCBAAGIAEGMsBMggQABiABBjLATIIEAAYgAQYyw EyCBAAGIAEGMsBMggQABiABBjLATIIEAAYgAQYywFIqU1QAFjt MnAAeACQAQCYAV2gAb0FqgECMTC4AQHIAQD4AQGYAgqgApkGwg IKECMYgAQYigUYJ8ICCxAAGIAEGLEDGIMBwgIREC4YgAQYsQMY gwEYxwEY0QPCAg4QLhiABBixAxjHARjRA8ICCBAuGIAEGLEDwg IOEC4YgAQYigUYsQMYgwHCAg4QLhiABBixAxjHARivAcICCBAA GIAEGLEDwgILEC4YgAQYsQMYgwHCAg4QABiABBiKBRixAxiDAc ICCxAuGIAEGMcBGK8BwgINEAAYgAQYigUYsQMYCpgDAJIHAzku MaAHoFU&sclient=gws-wiz )
                                Wees blij dat je niet in een menu op het scherm moet gaan om de juiste richting aan te geven , want de schakelaars zoals die toch al meer dan 100 jaar gebruikt worden, die moeten allemaal verdwijnen bij nieuwe auto's, dat is toch de tendens.
                                Gebruiksgemak telt niet meer mee, er mag alleen maar een scherm met aanraakbediening in nieuwe auto's zitten, je mag geen gsm gebruiken terwijl je aan het rijden bent, maar een of andere bediening (waarvoor je vroeger gewoon een schakelaar of draaiknop had) opzoeken in de menu's op het scherm dat leidt de aandacht blijkbaar niet af...

                                De nieuwe Tesla Roadster krijgt blijkbaar zelfs geen stuur meer (spoel door naar 3:15 als je niet alles wil zien):
                                In an exclusive conversation with Elon Musk on The Don Lemon Show, the future of Tesla's flagship EV, the Roadster, was brought into the limelight amidst dis...
                                Last edited by Black B@ndit; 28 maart 2024, 15:08.
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

                                Comment

                                Working...
                                X