Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Omdat je dan niet afhankelijk bent van het elektr. net
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
      Omdat je dan niet afhankelijk bent van het elektr. net
      Mocht waterstof ooit concurrentiel worden t.o.v. direct electrische aandrijving ( laten we zeggen wanneer we slagen in kernfusie op kamertemperatuur ) moeten we alleen nog de straffe marketeer vinden die de mensen in zo’n wagen krijgt.
      Ik herinner me nog de reacties in de tijd dat ik met LPG reed : “jongen toch, dat is een BOM ‼️ “

      Comment


      • En wat het met één hand geven en twee handen pakken heb ik nog niet ervaren, misschien moet je eens enkele voorbeelden geven.​
        Dat is juist het verschil tussen Nederland en België. Dat heeft al menige Nederlander op een harde manier moeten leren. Naar dat ze veel geld verloren zijn, weten ze het nu beter. Maar als Nederlanden kan je blijkbaar niet begrijpen. Zo als de rest van de wereld niet zo leeft en denkt als in Nederland.

        Comment


        • Opgeruimd staat netjes.
          Last edited by Geerten; 6 april 2024, 17:45.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht

            Ik overweeg een batterij uitbreiding (30kWh) icm een dynamisch contract. Waarschijnlijk niet rendabel qua terugverdientijd maar daar veeg ik mijn ... aan.
            Als je vooraf al weet dat het waarschijnlijk niet rendabel zal zijn Frank, waarom dan?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              In Wallonie hebben ze dan weer andere plannen. Ja kan zoiets toch niet verzinnen? Blijkbaar wel...


              Interessant voor de nachtwerkers, thuiswerkers, verkopers van Tupperware enz.
              kortom het zoveelste voorbeeld van discriminatie.

              Comment


              • Wordt ABC misschien deels de toekomst met hun Methanol motoren voor elektriciteitsproductie?
                https://www.abc-engines.com/nl/news/...20toepassingen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                  Oei Hombre, last van geheugenverlies?
                  Procumententarief wat totaal niet afgesproken was, wordt nu op termijn vervangen door slimme meter
                  met capaciteitsvergoeding, en de véél te dure tarieven voor openbare laadpalen.
                  Niet iedereen kan thuis laden of laat graag tijdens nachtelijke uren zijn veel te dure EV drie straten
                  verder aan een openbare laadpaal staan.
                  Dat enkel maar om binnen het gespreksonderwerp te blijven.
                  Al die elektrische rommel wordt ons enkel maar opgedrongen om aan de EU normen te voldoen.
                  Je haalt een aantal zaken door elkaar. Prosumententarief is er gekomen voor de eigenaars van zonnepanelen. Niet afgesproken, net zoals het plotseling beperken tot maximaal 15 jaar terugdraaiende teller. Erg vervelend en dat was ook niet nodig had de politiek de situatie beter opgevolgd. Maar als ik mijn rekening maak, heb ik mijn behoorlijke investering in 2009 méér dan dubbel terugverdiend ondertussen. In zoverre dat ik vorige week nog een bestelbon heb ondertekend voor de plaatsing van 5kWp bijkomende zonnepanelen. En ja, die slimme meter... op zich zou dat niet mogen uitmaken of dat een analoge dan wel digitale teller is. We kennen allemaal wel iemand met zonnepanelen voor wie het niet op kon, zelfs nog liever een warmeluchtblazer buiten in open lucht zetten om hun "overschot" toch maar niet op het net te plaatsen. Dat capaciteitstarief is dan wel een draak in de manier van uitvoering (dag en nacht hetzelfde tarief en slechts één piekkwartier maakt uw hele maand om zeep) maar beter dat dan een tarief voor hoge aansluitvermogens waarbij je omver valt. Met het risico dat je een te laag aansluitvermogen gaat kiezen met regelmatige stroomuitval bij pieken. Terug naar de jaren 50-60 dus.
                  Veel te dure tarieven voor openbaar laden? Misschien wel, maar wat heeft dat de doen met uw opmerking "één hand geven en twee handen terugnemen"? Over de jaren heen heb ik heel wat subsidies mogen ontvangen, van onder andere extra dakisolatie tot nieuwe 3-dubbel glas ramen en van "groene" dieselauto tot EV vandaag, nog nooit iets van negatieve gevolgen mogen ervaren (én we krijgen nog ieder jaar geld terug van de fiscus).

                  En ja, sommige mensen noemen dat "opgedrongen worden". Ik noem dat een logische stap in iets dat al 40 jaar geleden in gang had moeten gezet worden. Maar zolang als de klimaatverandering de mensen niet écht pijn gaat doen zal er weinig veranderen zonder eerst stimulatie en later verplichtingen dan wel verbodsbepalingen. En dan (misschien nu al) zal het te laat zijn.
                  Hombre

                  Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                    Interessant voor de nachtwerkers, thuiswerkers, verkopers van Tupperware enz.
                    kortom het zoveelste voorbeeld van discriminatie.
                    Inderdaad, in Wallonië loopt men nu hopeloos achter doordat alle winsten in het verleden in de energiemarkt zijn omgezet naar uitkeringen voor de aandeelhouders in plaats van investeringen in de toekomst. Omdat men er nu inziet dat de stroominfrastructuur de nieuwe eisen voor warmtepompen en EV's niet zomaar zal lukken (Wallonië is op de Europese kaart duidelijk een donker gebied) begint men er te panikeren. Dat is al begonnen met de EV's zwaarder te belasten dan vergelijkbare auto's met verbrandingsmotoren en dezelfde vermogens. Gelukkig is dit nog maar een voorstel van tarifering, laat ons hopen dat er nog enkele snuggere mensen aan de top dit kunnen bijsturen.
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                      Omdat je dan niet afhankelijk bent van het elektr. net
                      Vreemde keuze om dan net voor waterstof te gaan waar er in België 8 tankstations publiek toegankelijk is. In aankoop dure wagens en ongeveer 10 euro/100km brandstofkost. In de Toyota hangt dan ook nog eens een sticker met een vervaldatum, na 12 jaar mag je er niet meer mee rijden.
                      Oh, ja, nog dit: als er geen stroom meer is, zal je ook niet meer kunnen tanken.
                      Last edited by Hombre; 25 maart 2024, 15:33. Reden: Update aantal tankstations
                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment


                      • Opgeruimd staat netjes.
                        Last edited by Geerten; 6 april 2024, 17:47.

                        Comment


                        • Opgeruimd staat netjes.
                          Last edited by Geerten; 6 april 2024, 17:47.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
                            Als je vooraf al weet dat het waarschijnlijk niet rendabel zal zijn Frank, waarom dan?
                            • Deels "groene gedachte" en deels opgestoken middelvinger naar alles wat naar energie regulator en leveranciers ruikt met hun vindingrijkheid om de mensen telkens opnieuw geld uit de zakken te kloppen.
                            • Meer huishoudelijk elektrisch verbruik ten nadele van gas (warmtepomp boiler en verwarming + koeling met airco)
                            • Onze diesel PHEV trekt uitgezonderd de 3 zonnigste maanden 's avonds de huidige 15kWh batterij telkens bijna leeg. Vandaag hebben we 23kWh geinjecteerd en er blijft maar 38% batterij lading over na het opladen van de auto.

                            Door een verbruiksshift naar elektriciteit hebben we afgelopen 5 maand overigens maar 2740kWh gas met de CV en maar 2.3 liter diesel/100km met de auto verbruikt.

                            Verder besef ik wel dat afgelopen winter zeer triest geweest is qua zonneschijn maar met 30kWh opslag kan je op een dynamisch tarief overschakelen en zo de batterij opladen wanneer de stroom goedkoper is.

                            Comment


                            • Hombre

                              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                              Comment


                              • Niet voor allen een succes dus.

                                Comment

                                Working...
                                X