Omdat je dan niet afhankelijk bent van het elektr. net
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Wie zou er nu nog een diesel kopen ?
Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk berichtOmdat je dan niet afhankelijk bent van het elektr. net
Ik herinner me nog de reacties in de tijd dat ik met LPG reed : “jongen toch, dat is een BOM ‼️ “
Comment
-
En wat het met één hand geven en twee handen pakken heb ik nog niet ervaren, misschien moet je eens enkele voorbeelden geven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
Ik overweeg een batterij uitbreiding (30kWh) icm een dynamisch contract. Waarschijnlijk niet rendabel qua terugverdientijd maar daar veeg ik mijn ... aan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
kortom het zoveelste voorbeeld van discriminatie.
Comment
-
-
Wordt ABC misschien deels de toekomst met hun Methanol motoren voor elektriciteitsproductie?
https://www.abc-engines.com/nl/news/...20toepassingen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
Oei Hombre, last van geheugenverlies?
Procumententarief wat totaal niet afgesproken was, wordt nu op termijn vervangen door slimme meter
met capaciteitsvergoeding, en de véél te dure tarieven voor openbare laadpalen.
Niet iedereen kan thuis laden of laat graag tijdens nachtelijke uren zijn veel te dure EV drie straten
verder aan een openbare laadpaal staan.
Dat enkel maar om binnen het gespreksonderwerp te blijven.
Al die elektrische rommel wordt ons enkel maar opgedrongen om aan de EU normen te voldoen.
Veel te dure tarieven voor openbaar laden? Misschien wel, maar wat heeft dat de doen met uw opmerking "één hand geven en twee handen terugnemen"? Over de jaren heen heb ik heel wat subsidies mogen ontvangen, van onder andere extra dakisolatie tot nieuwe 3-dubbel glas ramen en van "groene" dieselauto tot EV vandaag, nog nooit iets van negatieve gevolgen mogen ervaren (én we krijgen nog ieder jaar geld terug van de fiscus).
En ja, sommige mensen noemen dat "opgedrongen worden". Ik noem dat een logische stap in iets dat al 40 jaar geleden in gang had moeten gezet worden. Maar zolang als de klimaatverandering de mensen niet écht pijn gaat doen zal er weinig veranderen zonder eerst stimulatie en later verplichtingen dan wel verbodsbepalingen. En dan (misschien nu al) zal het te laat zijn.
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
Interessant voor de nachtwerkers, thuiswerkers, verkopers van Tupperware enz.
kortom het zoveelste voorbeeld van discriminatie.Hombre
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk berichtOmdat je dan niet afhankelijk bent van het elektr. net
Oh, ja, nog dit: als er geen stroom meer is, zal je ook niet meer kunnen tanken.
Hombre
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk berichtAls je vooraf al weet dat het waarschijnlijk niet rendabel zal zijn Frank, waarom dan?- Deels "groene gedachte" en deels opgestoken middelvinger naar alles wat naar energie regulator en leveranciers ruikt met hun vindingrijkheid om de mensen telkens opnieuw geld uit de zakken te kloppen.
- Meer huishoudelijk elektrisch verbruik ten nadele van gas (warmtepomp boiler en verwarming + koeling met airco)
- Onze diesel PHEV trekt uitgezonderd de 3 zonnigste maanden 's avonds de huidige 15kWh batterij telkens bijna leeg. Vandaag hebben we 23kWh geinjecteerd en er blijft maar 38% batterij lading over na het opladen van de auto.
Door een verbruiksshift naar elektriciteit hebben we afgelopen 5 maand overigens maar 2740kWh gas met de CV en maar 2.3 liter diesel/100km met de auto verbruikt.
Verder besef ik wel dat afgelopen winter zeer triest geweest is qua zonneschijn maar met 30kWh opslag kan je op een dynamisch tarief overschakelen en zo de batterij opladen wanneer de stroom goedkoper is.
Comment
-
Hombre
Comment
-
Niet voor allen een succes dus.
Comment
Comment