Oorspronkelijk geplaatst door opapol
Bekijk bericht
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Wie zou er nu nog een diesel kopen ?
Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtPs. ik zou graag elektrisch rijden als ik een actieradius zou hebben met één laadbeurt van rond de 1000km, maar dat houd me serieus tegen en uiteraard ook nog de steeds veel te hoge prijs.
http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
Ideaal toch. Je parkeert je diesel/benzine buiten de stad en neemt het openbaar vervoer naar het centrum.
Geen probleem met de LEZ, geen probleem om een parkeerplaats te zoeken, die je als je die al vindt duur betaalt.
Wij mogen met onze benzinewagen nog in elke stad binnen, maar als we eens naar Gent of Antwerpen gaan passen wij reeds jaaaaren bovenstaande 'techniek' toe. Makkelijker kan niet.
PS En je vergeet nog iets. Hoeveel mensen kunnen er (financieel) vandaag de dag een EV kopen dacht je ???? En dat makkelijk laden kost geen geld dan ????
De goedkoopste EV is vandaag iets van 22.000 euro. Dat is inderdaad niet goedkoop, maar (zoals je uit mijn tekst kan opmaken) is de EV markt nog volop in beweging, zonder twijfel zal je binnenkort wel voldoende aanbod krijgen. Ook goedkoper en tweedehands. Helaas wordt dit argument ook vaak gebruikt door mensen die dan wel een dure ICE aanschaffen, maar hé, ik heb geen enkel probleem met mensen die een keuze maken.
Gemakkelijk laden kost geld, net zoals benzine en diesel geld kosten. Ook hier kan wat concurrentie een en ander verbeteren. Maar had men in de OPEC weer niet afgesproken om opnieuw de oliekraan wat dicht te draaien?
Overigens laad ik meestal thuis, goedkoper nachttarief of rechtstreeks van de zonnepanelen. En die zonnepanelen zijn al lang financieel afgeschreven dus gratis stroom.Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
Ja, der zijn zelfs mensen die helemaal geen auto nodig hebben, nog beter zelfs.
De goedkoopste EV is vandaag iets van 22.000 euro. Dat is inderdaad niet goedkoop, maar (zoals je uit mijn tekst kan opmaken) is de EV markt nog volop in beweging, zonder twijfel zal je binnenkort wel voldoende aanbod krijgen. Ook goedkoper en tweedehands. Helaas wordt dit argument ook vaak gebruikt door mensen die dan wel een dure ICE aanschaffen, maar hé, ik heb geen enkel probleem met mensen die een keuze maken.
Gemakkelijk laden kost geld, net zoals benzine en diesel geld kosten. Ook hier kan wat concurrentie een en ander verbeteren. Maar had men in de OPEC weer niet afgesproken om opnieuw de oliekraan wat dicht te draaien?
Overigens laad ik meestal thuis, goedkoper nachttarief of rechtstreeks van de zonnepanelen. En die zonnepanelen zijn al lang financieel afgeschreven dus gratis stroom.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk berichtICE: In case of emergency
ICE: Intercity Express (duitse hst)
ICE: Idiote Complexe Expressie
maar die laatste is beter
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
Die wordt vanzelf warm genoeg zodat regeneratie overbodig wordt
Deze regeneraties zijn softwarematig geprogrammeerd.
Bij het laatste onderhoud onlangs nog bijgesteld met een update (verkorten van periode).Last edited by VerSeg; 5 juli 2023, 14:13.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk berichtik dacht dat het nachttarief afgeschaft was (heb ik dat verkeerd voor, het kan) ?
Dan kan je bijvoorbeeld tijdens het weekend of s' nachts de was doen met goedkopere stroom, en je kan er ook een elektrische wagen goedkoper mee laden.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Veel gemengde meningen zo te lezen, dus dat maakt t er niet makkelijker op, maar had ik eigenlijk ook wel verwacht.
100% elektrisch met huidige generatie batterijen zou ik sowieso niet voor kiezen, zeker niet omdat men zinnes is om auto's te belasten op gewicht, met een vingerwijzing naar full elektrische wagens die veel zwaarder wegen.
Een reden geven dat men met een oudere diesel of benzine niet meer in de stad mag komen, het is sowieso mettertijd de bedoeling om alle verkeer te mijden uit de steden, ook elektrisch
Behalve nog de bewoners, dus tjah dat is niet echt een reden om voor eender type te kiezen.
één opmerking springt er wel weer uitNu nog een nieuwe diesel kopen is m.i. de werkelijkheid ontkennen.
Het is wel een feit dat de meest verkochte wagens dit jaar diesels zijn, dus de meeste mensen kiezen dan toch nog massaal daarvoor.
Hybride zou me ook nog aanstaan, alleen is er geen type of merk dat me aanstaat die deze levert
Ik zou nu op het ogenblik voor een hele jonge tweedehands wagen gaan, minder dan 15000km, gewoon door de twijfel hoe lang we nog zouden kunnen rijden met een diesel wagen
Een benzine met zo weinig km's is amper te vinden in het model dat ik wil
Dus het zou sowieso een jonge 2de hands wagen worden, rond de 15000km, en het moet een break zijn van het grotere type gezinswagen, wegens ruimte achteraan om een grote bench te kunnen plaatsen
Niet zo makkelijk dus ...
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
Het is wel een feit dat de meest verkochte wagens dit jaar diesels zijn, dus de meeste mensen kiezen dan toch nog massaal daarvoor.
grts
Sieg
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtTevens ik zie dat alle diesels nu met AdBlue zijn, ik heb daar al redelijk wat slechte verhalen over gehoord
Klopt dit dat AdBlue een diesel motor sneller kapot maakt en dat er meer slijtage is en meer miserie of zijn dat weeral eens gewone wildwest verhalen ??
Wat wel is, is dat die hele uitlaatgasbehandeling een complex systeem is waar veel mis mee kan gaan. En als daar iets mis mee is gaat de boel in veiligheid. Limp home in het beste geval.
- Likes 1
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
Helaas foute informatie, diesels zijn nog goed voor slechts 11% van de inschrijvingen dit jaar. Volledig elektrisch BEV is 15,8% , PluginHybride PHEV 17,2% en hybride HEV is 7.8%. Dat maakt meer dan 40% geëlektrificeerde voertuigen van alle nieuwe inschrijvingen. Benzine blijft nog goed voor 47% maar zakt in het aandeel.
Uiteraard rekenen we geen bedrijfswagens mee, als men de subsidiëring daarop niet gegeven had dan had er ook die verkoop niet geweest
Bij deze even een linkje naar laatste nieuwe data https://gocar.be/nl/autonieuws/auto-...lair-in-europa
grts
SiegLast edited by Sieg; 5 juli 2023, 22:42.Voor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtVeel gemengde meningen zo te lezen, dus dat maakt t er niet makkelijker op, maar had ik eigenlijk ook wel verwacht.
100% elektrisch met huidige generatie batterijen zou ik sowieso niet voor kiezen, zeker niet omdat men zinnes is om auto's te belasten op gewicht, met een vingerwijzing naar full elektrische wagens die veel zwaarder wegen.
Een reden geven dat men met een oudere diesel of benzine niet meer in de stad mag komen, het is sowieso mettertijd de bedoeling om alle verkeer te mijden uit de steden, ook elektrisch
Behalve nog de bewoners, dus tjah dat is niet echt een reden om voor eender type te kiezen.
één opmerking springt er wel weer uit , dat is net als zeggen waarom men nu nog met gas zou willen verwarmen, en toch gebeurt het nog massaal ....
Het is wel een feit dat de meest verkochte wagens dit jaar diesels zijn, dus de meeste mensen kiezen dan toch nog massaal daarvoor.
Hybride zou me ook nog aanstaan, alleen is er geen type of merk dat me aanstaat die deze levert
Ik zou nu op het ogenblik voor een hele jonge tweedehands wagen gaan, minder dan 15000km, gewoon door de twijfel hoe lang we nog zouden kunnen rijden met een diesel wagen
Een benzine met zo weinig km's is amper te vinden in het model dat ik wil
Dus het zou sowieso een jonge 2de hands wagen worden, rond de 15000km, en het moet een break zijn van het grotere type gezinswagen, wegens ruimte achteraan om een grote bench te kunnen plaatsen
Niet zo makkelijk dus ...
grts
Sieg
Ik zou in de gegeven situatie ook kiezen voor een degelijke tweedehands.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk berichtZe beloven dat die er binnen een paar jaar komt:
https://topgear.nl/autonieuws/solid-...in-oplaadtijd/
Want dat houdt nu de meeste mensen tegen om voor elektrisch te gaan
Als je zelfs in onze zo kleine landje niet eens naar de Ardennen en terug kunt rijden (als ge in het westen van het land woont) dan is dat gewoon te weinig.
grts
Sieg
Voor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
Helaas foute informatie, diesels zijn nog goed voor slechts 11% van de inschrijvingen dit jaar. Volledig elektrisch BEV is 15,8% , PluginHybride PHEV 17,2% en hybride HEV is 7.8%. Dat maakt meer dan 40% geëlektrificeerde voertuigen van alle nieuwe inschrijvingen. Benzine blijft nog goed voor 47% maar zakt in het aandeel.
Deze cijfers bevatten vooral de nieuw ingeschreven voertuigen.
Veel merken hebben via hun dealers ook eerder (bijna twee jaar bezig) al massaal diesels en zware voertuigen ingeschreven en wanneer deze heden verkocht en ingeschreven worden, dan zitten die niet in de cijfers van nieuwe voertuigen maar van tweedehands.
Mocht men al deze diesels erbij tellen, dan zal dat percentage al heel anders liggen.
Ze manipuleren zo de cijfers om aan te tonen dat ze op elektrische wagens inzetten en goede cijfers willen halen.
Ook de taksen hebben er iets mee te maken.
Veel merken kunnen trouwens met moeite elektrische wagens massaal leveren wegens gebrek aan onderdelen en productie achterstand.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
Comment