Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Wie zou er nu nog een diesel kopen ?
Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk berichthttps://www.hln.be/buitenland/vuur-v...mmen~a20cf168/
Een elektrische wagen die daar geparkeerd stond, is waarschijnlijk verantwoordelijk voor de vuurzee.
Dat doet me denken aan de grote Luton Airport parkeergarage brand eind vorig jaar waar 1400 auto's in de fik gingen. In eerste instantie werd er langs alle kanalen geroepen dat het zeker een EV was. Tot de eerste CCTV beelden opdoken waarin duidelijk een Range Rover te zien was. Ha! Dan moet het een hybride geweest zijn! Uiteindelijk was het een gewone diesel van al wat jaren oud die in de brand was gegaan, ook bevestigd door het eindrapport van de plaatselijke brandweer. Toen werd het stil op de forums en twitters. Op een enkele na die tot op vandaag volhoudt dat het verslag en de CCTV-beelden gemanipuleerd werden. Tja. Ook weinig van gelezen in dit forum overigens, het ging nochtans over een dieselHombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Wie dan toch een nieuwe auto wil/kan/moet kopen kan ook eens nadenken over de nieuwe VW EV ID1. Prijskaartje 20.000 euro's.
De voorspellingen van Tony Seba, oprichter van Rethinkx komen langzaamaan uit, en niet alleen op vlak van EV trouwens. In 2014 gaf die man al aan dat elektrische voertuigen in de jaren 2020 kunnen gekocht worden voor 11.000$. Hij zit er een paar jaar naast, maar in China is het ondertussen zover en kan je een BEV kopen aan 11.000$. Tegen 2030 kan je eentje kopen een 5000$. Lijkt onmogelijk maar toch.
Interessante visie op diverse vlakken in de toekomst:
Hombre
Comment
-
-
Pantograaf moest ik even opzoeken.
Waarom geen inductie?BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
-
Ik ben wel voor elektrisch rijden, maar niet zo voor accu's.
Zelfs mijn volgeladen fietsaccu steek ik in een metalen kast."""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
George Orwell
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk berichtPantograaf moest ik even opzoeken.
Waarom geen inductie?
wat denk je, terug een reden voor de actievoerders tegen inductieve
magnetische straling om……..
Comment
-
Hombre
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
Met inductie worden testen gedaan LesC, stel dat het lukt,
wat denk je, terug een reden voor de actievoerders tegen inductieve
magnetische straling om……..
De mensen met een pacemaker moeten dan wel uit de buurt blijven van de baan, want in de handleiding van mijn inductiekookplaat staat ook ergens iets dat je met een pacemaker beter uit de buurt van zo'n kookplaat kan blijven.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Omdat ik de indruk heb dat hier mensen gefixeerd zijn op autobranden, snel even wat autobranden opgezocht in de nieuwssites van de afgelopen 4 weken of zo. Eentje net over de grens de rest allemaal Vlaanderen. Oh, en allemaal brandstofwagens. Maar geen probleem, die zijn toch direct geblust.
Kort na het middaguur meldde de brandweer dat er een voertuig in brand stond in de Rogiertunnel, aan de afrit IJzer. “De omgeving is te mijden,” klinkt het. Op beelden is een grote rookpluim te zien.
TANKSTATION DEELS INGESTORT NA AUTOBRAND A2 EIJSDENDinsdagavond omstreeks 18:35 uur kregen de hulpdiensten een melding van een autobrand bij een tankstation ...
BERINGEN - Deze namiddag vatte een auto vuur die op de oprit van een woning aan de Lorkenstraat stond. Twee bewoners die het voertuig in afwachting van de komst van de brandweer probeerden …
Hombre
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtOmdat ik de indruk heb dat hier mensen gefixeerd zijn op autobranden, snel even wat autobranden opgezocht in de nieuwssites van de afgelopen 4 weken of zo. Eentje net over de grens de rest allemaal Vlaanderen. Oh, en allemaal brandstofwagens. Maar geen probleem, die zijn toch direct geblust.
Kort na het middaguur meldde de brandweer dat er een voertuig in brand stond in de Rogiertunnel, aan de afrit IJzer. “De omgeving is te mijden,” klinkt het. Op beelden is een grote rookpluim te zien.
TANKSTATION DEELS INGESTORT NA AUTOBRAND A2 EIJSDENDinsdagavond omstreeks 18:35 uur kregen de hulpdiensten een melding van een autobrand bij een tankstation ...
BERINGEN - Deze namiddag vatte een auto vuur die op de oprit van een woning aan de Lorkenstraat stond. Twee bewoners die het voertuig in afwachting van de komst van de brandweer probeerden …
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
Al die moeite om toch maar……..Hombre
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
Kunnen we dan ons eten klaarmaken op de baan?
Mensen met een pacemaker vermijden inderdaad beter magnetische velden,
in feite zouden deze zelfs niet in de buurt mogen komen van zware motoren
of transformatoren, hopelijk mogen ze in een EV rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
... te bevestigen wat we al lang weten, namelijk dat EV 70keer minder snel in brand schieten dan een brandstofwagen. En toch weerhoudt het EV-critici niet om regelmatig incidenten met een EV te posten (zelfs al staat er bij dat het "waarschijnlijk" een EV is. Nochtans geen van jou gezien op die posts.
te blussen zijn, vandaar de mythe zeker?
En als een leukerd uw of mijn auto in de fik steekt hebben we allebei pech, alleen zullen de kosten
voor u hoger zijn dan bij mij.
Comment
Comment