Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    En wat moest er open blijven tijdens de eerste lockdown?
    Buiten voedingswinkels inderdaad de krantenwinkels ... niet voor de gazet maar vooral om de tabak verder te kunnen verkopen en de kassa te vullen.

    En........ om de pakskes van de webwinkels af te halen.
    ZEER belangrijk in coronatijden.
    (wat die longen betreft:dat is juist)

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
      En........ om de pakskes van de webwinkels af te halen.
      ZEER belangrijk in coronatijden.
      (wat die longen betreft:dat is juist)
      Maar goed ook dat webwinkels bestaan, er zijn nu eenmaal zaken dat mensen buiten eten ook nodig hebben ... al was het maar om wat afleiding en een bezigheid te hebben. [emoji6]
      Maar pakjes kan men ook thuis laten leveren als men in zijn kot moet blijven. [emoji23]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Als het op aantal doden aan komt dan zouden ze ook andere cijfers eens moeten bekijken ... jaarlijks 6,7 miljoen bevestigde doden door actief en passief roken.
        Maar ook daar primeert de kassa altijd en hoeveel protesten zou dat uitlokken? [emoji6]
        In het verkeer vallen elk jaar ook 1,3 miljoen doden: https://www.mo.be/analyse/doodsoorzaak-verkeer
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          In het verkeer vallen elk jaar ook 1,3 miljoen doden: https://www.mo.be/analyse/doodsoorzaak-verkeer
          Daar doet men ook iets aan ... maar zoals altijd regels verstrengen voor wie ze wel respecteert.
          De overtreders blijven op een paar uitzonderingen toch verder doen.
          Is nog steeds maar* een vijfde van de rokers. [emoji848]

          *Maar bij wijze van spreken, is uiteraard ook veel.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            ik hoor net op de radio een of andere trien de "vrijheden" gegarandeerd door de grondwet aanhalen ivm met de rechten van de burger (ANDERMAAL) met het ene voorbeeld al waanzinniger dan het andere ... man man man ... hebben zo'n onnozelaars nu nog niet eens door dat je covid NIET zal tegenhouden door met het papiertje van de grondwet te staan zwaaien? stupiditeit ten top! ... en schermen met acties bij de raad van state ? LMAO! Ik zou bijna wensen dat al zulke idioten werkelijk covid krijgen en op de IZ terecht komen, maar ja dan moeten serieuze mensen misschien op de gang gaan liggen onder een zuurstofbokaal! Misschien moet men toch maar de staat van militair beleg afkondigen om alle idioten binnen te houden, manu militari! Men gelooft zijn oren niet meer

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              ik hoor net op de radio een of andere trien de "vrijheden" gegarandeerd door de grondwet aanhalen ivm met de rechten van de burger (ANDERMAAL) met het ene voorbeeld al waanzinniger dan het andere ... man man man ... hebben zo'n onnozelaars nu nog niet eens door dat je covid NIET zal tegenhouden door met het papiertje van de grondwet te staan zwaaien? stupiditeit ten top! ... en schermen met acties bij de raad van state ? LMAO! Ik zou bijna wensen dat al zulke idioten werkelijk covid krijgen en op de IZ terecht komen, maar ja dan moeten serieuze mensen misschien op de gang gaan liggen onder een zuurstofbokaal! Misschien moet men toch maar de staat van militair beleg afkondigen om alle idioten binnen te houden, manu militari! Men gelooft zijn oren niet meer
              En wat gaan al uw arrogante, vaak vernederende reacties daaraan veranderen? [emoji848]

              Ik stel u voor een algemene lockdown van drie weken en een probleem met uw internet, verwarming, telefoon en televisie en geen techniekers of pakjesdiensten die tijdens die periode mogen werken.
              Eens zien hoe lang het gaat duren alvorens je gaat klagen over de maatregelen en verlangen dat er toch iemand het gaat oplossen.

              Het is eenvoudig om alleen naar een ander te kijken om commentaar te geven, maar kijk ook eens naar de realiteit. [emoji6]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                ik hoor net op de radio een of andere trien de "vrijheden" gegarandeerd door de grondwet aanhalen ivm met de rechten van de burger (ANDERMAAL) met het ene voorbeeld al waanzinniger dan het andere ... man man man ... hebben zo'n onnozelaars nu nog niet eens door dat je covid NIET zal tegenhouden door met het papiertje van de grondwet te staan zwaaien? stupiditeit ten top! ... en schermen met acties bij de raad van state ? LMAO! Ik zou bijna wensen dat al zulke idioten werkelijk covid krijgen en op de IZ terecht komen, maar ja dan moeten serieuze mensen misschien op de gang gaan liggen onder een zuurstofbokaal! Misschien moet men toch maar de staat van militair beleg afkondigen om alle idioten binnen te houden, manu militari! Men gelooft zijn oren niet meer
                Zielig...

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Moderator Note: Maatschappelijke discussies over Corona zijn nu weliswaar toegestaan maar dat betekent niet dat de andere forumregels, zoals het verbod op op-de-man reacties, ook overboord werden gegooid. Daarom deze oproep aan iedereen om de discussie hier beschaafd te houden
                  Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    ik hoor net op de radio een of andere trien de "vrijheden" gegarandeerd door de grondwet aanhalen ivm met de rechten van de burger (ANDERMAAL) met het ene voorbeeld al waanzinniger dan het andere ... man man man ... hebben zo'n onnozelaars nu nog niet eens door dat je covid NIET zal tegenhouden door met het papiertje van de grondwet te staan zwaaien? stupiditeit ten top! ... en schermen met acties bij de raad van state ? LMAO! Ik zou bijna wensen dat al zulke idioten werkelijk covid krijgen en op de IZ terecht komen, maar ja dan moeten serieuze mensen misschien op de gang gaan liggen onder een zuurstofbokaal! Misschien moet men toch maar de staat van militair beleg afkondigen om alle idioten binnen te houden, manu militari! Men gelooft zijn oren niet meer
                    Die idioten zouden ze nu een proces moeten aandoen voor "opzettelijk toebrengen van slagen en verwondingen met de dood tot gevolg". Wat dat is het tenslotte wat hus zever tot gevolg gaat hebben.

                    En "gezondheidseconoom", dat klint nu ook niet bepaald als een wetenschappelijke titel. Eerder zoiets van een online universiteit op een of ander eiland.

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                      Die idioten zouden ze nu een proces moeten aandoen voor "opzettelijk toebrengen van slagen en verwondingen met de dood tot gevolg". Wat dat is het tenslotte wat hus zever tot gevolg gaat hebben.
                      Het is niet omdat men het wettelijk karakter van iets in vraag stelt dat men daarom de bestrijding van het virus wil tegenhouden.
                      Stel dat ze gelijk hebben en ze doen er niets aan ... dan zou het later ook een tegeneffect kunnen hebben zodat men niemand kan beboeten omdat het niet wettelijk is.
                      Als een andere formulering dit al zou kunnen oplossen zoals al langer gesuggereerd met een samenscholingsverbod (ook al bestaand), dan kan dit evengoed net positief zijn.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                        Die idioten zouden ze nu een proces moeten aandoen voor "opzettelijk toebrengen van slagen en verwondingen met de dood tot gevolg". Wat dat is het tenslotte wat hus zever tot gevolg gaat hebben.

                        En "gezondheidseconoom", dat klint nu ook niet bepaald als een wetenschappelijke titel. Eerder zoiets van een online universiteit op een of ander eiland.
                        Dat ging ook al een paar keer door mijn hoofd.
                        Jan en alleman maar janken over een mondmasker en dat ze niet meer mogen feesten terwijl mijn schoondochter compleet ingepakt moet werken, ik schrok me rot toen ik de foto zag.
                        Maar inderdaad, als ik denk aan die karrevracht "academische" titels die nu boven water komen ?????

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Jongens toch, er gaat er ene het virus een " klapke geven" van 12 dagen, we hebben 2maanden met veel moeite en gezever nodig gehad om het op 85 te krijgen. Er komen waarschijnlijk verstrengingen in de scholen omdat de leeraars moe zijn, t' is weer de schuld van een ander! Kan het geloven dat Goosens ea het op hun heupen krijgen.
                          https://ggpics.be/

                          Comment


                          • Versoepeling maatregelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                            Jongens toch, er gaat er ene het virus een " klapke geven" van 12 dagen, we hebben 2maanden met veel moeite en gezever nodig gehad om het op 85 te krijgen.
                            Maatregelen blijven toch actief tot de cijfers beteren en goed genoeg zijn?
                            En indien onvoldoende effect worden ze nog verstrengd.
                            Eerder was er zelfs een viroloog dat van 10 dagen strengere maatregelen sprak.

                            Wat ik wel niet begrijp ...
                            Kinderen onder de 12 komen mogelijks van bij zieke ouders, gaan dan massaal samen zitten en dan naar hun eigen gezin.
                            Kinderen worden misschien minder ziek, maar ze zorgen evengoed voor een grote verspreiding en dragen ook geen mondmasker!
                            Bizar
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Wat ik wel niet begrijp ...
                              Kinderen onder de 12 komen mogelijks van bij zieke ouders, gaan dan massaal samen zitten en dan naar hun eigen gezin.
                              Kinderen worden misschien minder ziek, maar ze zorgen evengoed voor een grote verspreiding en dragen ook geen mondmasker!
                              Bizar
                              Awel Freddy dat is nu net hetgeen ik hier al lange tijd aan het schrijven ben
                              In het voorjaar hebben we dit virus kunnen afremmen door alles te sluiten en het meest belangrijke ook de scholen.
                              Minister Weyts zit steeds maar rond de pot te draaien om toch maar de kinderen te "beschermen" tegen achterstand op school. (die achterstand was er al voor Covid)
                              Nu gisteren versprak viroloog Van Gught zich toch iet of wat, blijkbaar zijn scholen haarden voor het virus, maar hij probeerde er zich nog uit te praten.
                              En dat is hetgeen ik al weken zeg, elk jaar gaan virussen het meeste woekeren enkele weken nadat de scholen opengingen, dat was nu niet anders maar dan ook nog eens met Covid.
                              Uiteraard hebben ze nu een oplossing bedacht door minder te gaan testen en de vakantie met 2 dagen te verlengen, tjah

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment


                              • Versoepeling maatregelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                                Awel Freddy dat is nu net hetgeen ik hier al lange tijd aan het schrijven ben
                                In het voorjaar hebben we dit virus kunnen afremmen door alles te sluiten en het meest belangrijke ook de scholen.
                                Minister Weyts zit steeds maar rond de pot te draaien om toch maar de kinderen te "beschermen" tegen achterstand op school. (die achterstand was er al voor Covid)
                                Nu gisteren versprak viroloog Van Gught zich toch iet of wat, blijkbaar zijn scholen haarden voor het virus, maar hij probeerde er zich nog uit te praten.
                                En dat is hetgeen ik al weken zeg, elk jaar gaan virussen het meeste woekeren enkele weken nadat de scholen opengingen, dat was nu niet anders maar dan ook nog eens met Covid.
                                Uiteraard hebben ze nu een oplossing bedacht door minder te gaan testen en de vakantie met 2 dagen te verlengen, tjah

                                grts
                                Sieg
                                Van Gucht heeft dat inderdaad duidelijk gezegd, maar nu is het precies weer niet zo.
                                Winkels viseren ze .. op een paar uitzonderingen zijn ze allemaal bijna leeg.
                                In woonwijken moeten mensen op tijd binnen zijn, verschillende gemeenten verplichten zelfs een mondmasker als je ‘s nachts heel alleen rondloopt (met avondklok niet mogelijk) ... maar de Scouts mogen hier met tientallen op een paar tientallen vierkante meter met hopen op elkaar liggen/zitten/hangen en de wijk doorkruisen zonder enige beperking ... logica ontgaat me volledig.

                                Toen ik jong was ... lang geleden dus ... werd ik meestal ziek in de loop van september, telkens als de helft van de klas lag te snotteren en idem met de griep.
                                Maar nu zou COVID-19 niet zo’n probleem zijn. [emoji848]

                                Ik heb er niets tegen dat kinderen zich amuseren, maar het is wel de leeftijdscategorie dat weinig of geen besef heeft wat gevaarlijk is, hoe ze het moeten aanpakken, dragen geen mondmaskers, niezen meestal niet in de hand of elleboog of houden geen hand voor de mond bij het hoesten.

                                Zelfs de studenten (niet allemaal) aan de hogere scholen bewijzen dat de meesten onverantwoord omgaan met alles ... zuipen, roepen, vechten, hopen op elkaar ... maar men laat ze eerst wel doen en pas daarna zegt men dat ze verkeerd bezig zijn.
                                Maar ene dat een broodje zit te eten in open lucht krijgt wel een boete. [emoji848]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X