Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Men zit nu zo af te steken op de goede dalende cijfers dankzij het massaal vaccineren, ik heb daar mijn twijfels over
    Vorig jaar zaten we nu ook met enorm dalende cijfers zonder vaccinatie
    Ik ben echt wel benieuwd wat er staat te wachten indien alle remmen eraf gaan, zie UK bvb

    grts
    Sieg
    Vorig jaar gingen de cijfers ook fors naar beneden op een moment dat er geen lockdown was en alle horeca gewoon open was. [emoji848]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Men zit nu zo af te steken op de goede dalende cijfers dankzij het massaal vaccineren, ik heb daar mijn twijfels over
      Vorig jaar zaten we nu ook met enorm dalende cijfers zonder vaccinatie
      Ik ben echt wel benieuwd wat er staat te wachten indien alle remmen eraf gaan, zie UK bvb

      grts
      Sieg
      Ik vrees dat de versoepelingen die er nu aan komen gewoonweg moeten wegens het gevoerde beleid. Men heeft gedurende meer dan een jaar gespeeld met welles-nietes en aanvankelijk hielp het.
      Maar als je nu als regering plots vindt dat r toch uitzonderingen moeten getollereerd worden (denk aan het voetbal, helaas omdat daar de feiten van begin heel duidelijk zijn en ja hoor, ook bij anders sporten, evenementen heb we dat patroon) waar er bij aanvang al uitzondering werd gemaakt op de regels omdat het nu eenmaal koning voetbal is.
      De spelers namen een loopje met de regelgeving en ik meen me te herinneren dat men zelfs vorige jaar durfde beweren dat dit geen contactsport was. Ze hokken bij elkaar, hangen op elkaar en daar waar bij de man in de straat bij vaststelling dat je ofwl besmet ofwel in de nabijheid van een besmetting hebt vertoefd, je verplicht tot quarentaine was, gebeurde, moest dit niet bij de sportlui.
      Mensen werden lastiger ...
      La boum, kampioenvieren CLub ... Alles wordt getollereerd en men treed niet echt hard op. Dit onder het mom om erger te voorkomen ...
      In Roterdam was er indertijd een pest qua veiligheid en druggebruik. Tot iemand de nul-tollerantie in riep en dan pas werd het veiliger.
      Men had ook bij deze pandemie een nul-tollerantie moeten handhaven. We zijn allen als kinderen. We vragen een pink om uiteindelijk een heel lichaam te krijgen. Wanneer het handhaven van regels een puur lachen wordt omdat er steeds weer iets wordt uit gevonden om niet-volgen te verrechtvaardigen en meer nog, acceptabel te worden dat heeft het inderdaad geen zin meer om regels op te leggen.
      De regering geeft nu vrij spel, gewoon omdat ze al een hele tijd bezig is met werken in een omgeving waar alle deuren open staan. Men oogst wat men zaait.
      Ik steun het niet en hoop echt van niet, maar ik vrees erg voor de gevolgen hiervan.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Men zit nu zo af te steken op de goede dalende cijfers dankzij het massaal vaccineren, ik heb daar mijn twijfels over
        Vorig jaar zaten we nu ook met enorm dalende cijfers zonder vaccinatie
        Ik ben echt wel benieuwd wat er staat te wachten indien alle remmen eraf gaan, zie UK bvb

        grts
        Sieg
        Net wat ik ook dacht ...
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Yep, ook ik moet drie maand wachten
          Toen ik mijn eerste prik nog moest krijgen werd het net verandert naar 8 weken
          Maar blijkbaar degenen die op dat moment hun brief al gekregen hadden moesten nog 12 weken wachten op de tweede prik
          Typerend België weer uiteraard, met één klikje makkelijk op te lossen maar toch niet doen
          En door dat belachelijke systeem ben je als risicopatiënt dus bijna helemaal als laatste ingeënt, tjah ...
          Werkelijk? is this guy for real? één klikje om de ganse vaccinatiestrategie en de logistiek ervan de ontwrichten en voor wat? voor eigen gewin? man man ... 'k zal het nog eens uitleggen ... de AZ vaccinatie is "tweede prik na TWAALF weken" zo wordt het in de UK gedaan op voorschrift en niet anders. NU wil België sneller gaan en roept men de, uitzonderlijke, mogelijkheid in om het AZ vaccin, tweede prik, na 8 weken te geven, duidelijk om "vaccinatiesnelheid" te winnen. tegelijk gaan de poppen aan het dansen bij Jan_Modaal die prompt wil dat men de boel naar de filistijnen helpt "met één klikje" omdat hij nu dus na 8 weken MOET gevaccineerd worden, 2e maal, en dan kan men lekker nog wat harder jammeren en "kreften" dat in België etc etc ... men gelooft echt niet meer wat men leest ... werkelijk ziekelijk pathetisch! oh wel, men kan nog altijd gaan betogen in Brussel! djeezes

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            de AZ vaccinatie is "tweede prik na TWAALF weken" zo wordt het in de UK gedaan op voorschrift en niet anders. NU wil België sneller gaan en roept men de, uitzonderlijke, mogelijkheid in om het AZ vaccin, tweede prik, na 8 weken te geven, duidelijk om "vaccinatiesnelheid" te winnen.
            De twaalf weken werden eerder beslist om sneller iedereen een eerste prik te kunnen geven in plaats van anderen zo snel mogelijk een tweede.
            Wat zou er mis zijn met 10 of 8 weken als de fabrikant zelf opgeeft dat het tussen 4 en 12 weken mag zijn?
            “U krijgt 2 injecties van Vaxzevria toegediend. De tweede injectie kan worden gegeven tussen de 4 en 12 weken na de eerste injectie.”

            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Men zit zo op de kap van de regering, de sport (en voetbal in het bijzonder) maar de manifestaties worden blijkbaar door meer mensen getolereerd.
              Er zijn minder besmettingen, er zijn minder ziekenhuis opnames en er vallen GELUKKIG minder doden, maar toch twijfelt men aan de vaccinaties.
              Woensdag ben ik gaan revalideren in de kliniek en raar genoeg wordt er niet meer gecontroleerd op de koorts bij het betreden van het ziekenhuis.
              Nochtans was de kliniek in DECEMBER 2019 er als de kippen bij om ontsmetting van de handen te plaatsen aan de ingang en aan al de liften, van een corona was er toen nog geen sprake en nog veel minder van een pandemie.
              Dus ook de staat was al op, de hoogte wat er op komst was maar wou niks openbaar maken om panische angst bij de bevolking te voorkomen.


              Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Woensdag ben ik gaan revalideren in de kliniek en raar genoeg wordt er niet meer gecontroleerd op de koorts bij het betreden van het ziekenhuis.
                Ik ga ook regelmatig naar het ziekenhuis, soms meerdere keren op een maand of zelfs week … nog nooit gecontroleerd geweest op koorts.
                Enige was/is mondmasker dragen en ontsmetten van handen en dat ontsmetten, daar letten ze heden ook niet meer zo fel op.
                De laatste tijd zie ik ze ook terug met twee naar binnen gaan, zelfs mee naar de consultaties.
                Regelmatig vroeg ik of er nu echt zoveel problemen waren door COVID-19 en telkens ook hetzelfde antwoord … veel minder dan in de media gezegd wordt, we zijn voorzichtig maar doen gewoon ons werk.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Winkelkar ontsmetten? https://www.gva.be/cnt/dmf20210528_97619035
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Ik ga ook regelmatig naar het ziekenhuis, soms meerdere keren op een maand of zelfs week … nog nooit gecontroleerd geweest op koorts.
                    Geen idee waar jij gaat, maar bij de tandartsen in het UZ Gent was het steeds de full Monty: handen 2x ontsmetten, koorts meten, vragenlijst, spoelen met waterstofperoxide en dan naar de tweede wachtzaal waar je enkel mocht komen na het voorgaande.

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Dus ook de staat was al op, de hoogte wat er op komst was maar wou niks openbaar maken om panische angst bij de bevolking te voorkomen.

                      In ziekenhuizen loopt al jaren de campagne Propere Handen.
                      Dit ter voorkoming van verspreiding van multiresistente ziekenhuiskiemen,o.a. MRSA
                      Hetgeen wat jij gezien hebt kadert hierin en heeft niets te maken met Covid 19.
                      Dus niet te snel conclusies trekken.

                      Recent is er een engelse studie verschenen die aantoont dat een langer interval tussen twee injecties een betere immuniteit zou verzekeren.(??)
                      En zo leest men elke dag wat anders.

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                        Dus ook de staat was al op, de hoogte wat er op komst was maar wou niks openbaar maken om panische angst bij de bevolking te voorkomen.

                        In ziekenhuizen loopt al jaren de campagne Propere Handen.
                        Dit ter voorkoming van verspreiding van multiresistente ziekenhuiskiemen,o.a. MRSA
                        Hetgeen wat jij gezien hebt kadert hierin en heeft niets te maken met Covid 19.
                        Dus niet te snel conclusies trekken.

                        Recent is er een engelse studie verschenen die aantoont dat een langer interval tussen twee injecties een betere immuniteit zou verzekeren.(??)
                        En zo leest men elke dag wat anders.
                        Had het daar niks mee te maken?
                        Ik moet al mijn half leven revalideren, eerst 3 x per week nu nog altijd 2 x per week.
                        En er waren enkel op de kamers aan de muur zo'n flesjes om je handen te ontsmetten en wie gebruikten dat?
                        Juist de verpleegsters/verplegers als ze iets aan jou moesten doen en erna ook.
                        Nergens hing er een briefje erbij met het verzoek je handen te ontsmetten.
                        En begin december 2019 stonden er aan elke lift ontsmetting met in reuze letters dat je je handen moest ontsmetten voor je in de lift stapte en aan elke kamer nog eens ontsmetten.
                        Dat het niks te maken had met Covid 19 maak je maar een ander wijs.
                        In China, in Wuhan, waren al enkele onderzoekers gestorven aan de "griep", in China hebben ze dat ook maanden stil gehouden, moesten dat van de staat.
                        Maar er zijn altijd mensen die vonden dat de wereld dat moest weten en dus de waarheid aan het licht brachten.
                        Beetje verder kijken dan de VRT en VTM of NOS. Op Duitse en Franse zenders hoor je meer.
                        Mondmaskers waren hier ook niet nodig in het begin en opeens bestelde de toenmalige minister (Ge weet wel "blijf in je kot") mondmaskers bij een Belgische invoerder van vanalles en nog wat maar GEEN mondmaskers.

                        Ach ik kijk vanaf nu niet meer naar dit draadje, veel teveel meningen die kant noch wal raken.


                        Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          En er waren enkel op de kamers aan de muur zo'n flesjes om je handen te ontsmetten en wie gebruikten dat?
                          Juist de verpleegsters/verplegers als ze iets aan jou moesten doen en erna ook.
                          Nergens hing er een briefje erbij met het verzoek je handen te ontsmetten.
                          Klopt, dat was ook specifiek voor het personeel.
                          En begin december 2019 stonden er aan elke lift ontsmetting met in reuze letters dat je je handen moest ontsmetten voor je in de lift stapte en aan elke kamer nog eens ontsmetten.
                          Dat het niks te maken had met Covid 19 maak je maar een ander wijs.
                          Dat klopt 100%, in het begin van de pandemie (juiste datum weet ik niet zo uit het hoofd) werden er plots aan elke ingang, aan elke lift en aan elke ingang van een afdeling van die pompen ontsmettingsmiddel gezet.
                          Dat werd ook aangegeven met een affiche die ofwel enkel een schets bevatte ofwel de volledige uitleg COVID-19 preventie.
                          De eerste afspraak dat ik toen had, daar was zelfs de uitleg al bij de bevestigingsbrief dat men op verschillende plaatsen de handen moest ontsmetten ter bestrijding van COVID-19.
                          Heden zijn op meerdere plaatsen die pompen al verdwenen, er zijn er alvast veel minder dan enkele maanden geleden.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            Werkelijk? is this guy for real? één klikje om de ganse vaccinatiestrategie en de logistiek ervan de ontwrichten en voor wat? voor eigen gewin? man man ... 'k zal het nog eens uitleggen ... de AZ vaccinatie is "tweede prik na TWAALF weken" zo wordt het in de UK gedaan op voorschrift en niet anders. NU wil België sneller gaan en roept men de, uitzonderlijke, mogelijkheid in om het AZ vaccin, tweede prik, na 8 weken te geven, duidelijk om "vaccinatiesnelheid" te winnen. tegelijk gaan de poppen aan het dansen bij Jan_Modaal die prompt wil dat men de boel naar de filistijnen helpt "met één klikje" omdat hij nu dus na 8 weken MOET gevaccineerd worden, 2e maal, en dan kan men lekker nog wat harder jammeren en "kreften" dat in België etc etc ... men gelooft echt niet meer wat men leest ... werkelijk ziekelijk pathetisch! oh wel, men kan nog altijd gaan betogen in Brussel! djeezes
                            LOL ....
                            Je best eerst eens verdiepen in die materie voordat je iets zegt op jouw o zo kenmerkende stompzinnige manier
                            Het AZ vaccin moet als 2de prik gegeven worden tussen de 4 en de 12 weken, België heeft in eerste instantie die 12 weken genomen, dus echt het uiterste wat mag, gewoon met de reden om meer mensen van een eerste prik te voorzien.
                            In het buitenland wordt AZ als tweede prik op maximum 8 weken gegeven, dus de gulden middenweg
                            Voordat je echt zo smalend doet over anderen is het misschien best dat je even nadenkt

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Het wordt nog beter voor het AZ vaccin:


                              Voor zover het klopt toch.... mijn 2de prik mogen ze ook vroeger geven dan hoor....

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                dubbel sorry

                                Comment

                                Working...
                                X