Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
    Ja ik ook. Spijtige zaak is dat velen onze wetenschappers als een bende zeveraars zien, mediageil en dat ze beter hun werktijd in het Corona-probleem zouden steken.
    Deze uitlatingen zijn nogal dikwijls het gevolg van onwetendheid en onkunde (beste stuurlui staan steeds aan wal). Ik zou niet graag in de schoenen van die wetenschappers staan en nog minder hun werk dat ze doen, uit voeren. Ik heb al weinig slaap nodig, maar wat die mensen doen, petje af. Wat men niet weet zwijgt men beter over.
    Toen ik hier een paar weken terug al de alarmbel rinkelde voor wat ziekenhuizen betreft werd ik honend weggelachen. Spijtig genoeg komt het wel uit. (De informatie die ik toen had kwam en komt van bij de bron en ik heb daar geen statisitieken noch cijfers voor nodig).
    Vaccin ? Vergeet het toch voor dit jaar en ten vroegste halfweg volgend jaar en dan nog zullen we de kwaliteit ervan in vraag moeten stellen. Nu zijn er al een paar doden gevallen bij de testpersonen. Of het proefvaccin oorzaak of medeoorzaak is van dood moet wel nog verder onderzocht worden. Wel staat al vast dat het,de huidige mengsels enorm veel bijwerkingen heeft, hebben en deze zijn niet te versmaden.
    Geneesmiddelen ? Tegen een virus is weinig opgewassen als medicijn en in het beste geval zijn het medicijnen om de gevolgen te beperken... Ook hier weer zal tijd moeten uitwijzen hoe efficient de nieuwe brouwsels zijn.
    Als risicopatient voel ik me niet geneigd tenzij in echt kritieke fase, om me aan vaccinatie en/of testmedicatie te wagen. Ben medisch voor veel zaken proefkonijn geweest en nog, maar hiervoor dank ik.
    Neen, ik ben geen negativist maar probeer met beide voeten op de grond te staan. We moeten hopen en stilletjes dromen, maar helaas veel dromen zijn bedrog.
    Ik blijf in mijn kot, probeer de regels zo goed als mogelijk op te volgen en kijk met lede ogen naar al diegenen die denken dat ze god zijn, zich corona-superieur voelen en steeds komen zeveren over vrijheid, democratie ...
    Verenigd staan we sterk, alleen spijtig dat er zoveel einzelgangers zijn.
    zie mijn antwoord op Red Falcon.
    Ik volg Erika Vlieghe, Van Ranst e.a. volledig en kom al lang mijn kot niet uit tenzij voor te winkelen voor dagelijkse behoeften en te wandelen of te fietsen.

    Vriendelijke groeten

    Peter

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      We zitten vandaag sinds maart al met 11.170 sterfgevallen door Covid.
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
        zie mijn antwoord op Red Falcon.
        Ik volg Erika Vlieghe, Van Ranst e.a. volledig en kom al lang mijn kot niet uit tenzij voor te winkelen voor dagelijkse behoeften en te wandelen of te fietsen.

        Vriendelijke groeten

        Peter
        Peter,

        Ik snap het wel hoor, ik spreek in feite iedereen aan waar het schoentje past en het dus kan aantrekken.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
          volledig akkoord. Mijn punt was juist dat ik Opapol zijn standpunt op gelijke voet schakelde met Lieven Annemans. Die zegt ook dat de cijfers niet kloppen.
          Ik dacht dat mijn opmerking over IC toch duidelijk sarcastisch was.
          Ik deel dus jouw standpunt.

          Vriendelijke groeten

          Peter
          Ik had je wel duidelijk begrepen hoor, maar stelde het wat euh, laat ons zeggen, duidelijker.
          Wij hebben in Vlaanderen meerdere Trumps rondlopen.
          En die Annemans heeft waarschijnlijk zijn diploma behaald in Spanje.


          Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Leuk dit te lezen - ik ben fan van Van Damme en Molenberghs+z'n collega uit 't univ van Hasselt - direct en correct. Over de niet-publicatie van de dagcijfers door Sciensano ben ik nog altijd woedend (nu daar heb ik extra redenen voor).

            Een normale redenering lezen, dat is net wat we nodig hebben om weer wat energie te tanken.

            Er is zoveel in de buurt - neem een kaart - wandel, noteer, inventariseer en fotografeer. Er is veel te zien en te vinden - vaak ga je inspiratie halen uit geschiedkundige publicaties - passeer zeker in de bibliotheek van je stad/gemeente (die gaan nog niet op slot!). Durf gewoon op basis van een kaart uw eigen gemeente uit te kammen. En hou die speciale hoekjes in gedachten. Nu heb je tijd - en je zal nog vaker kunnen terugkeren.

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Sinds de eerste lockdown heb ik ook niet veel anders gedaan dan gaan werken, en winkelen probeer ik ook nog altijd te beperken tot 1 keer per week.
              Met de fotoclub mochten we ondertussen terug samenkomen (in juni, september en oktober hebben we telkens twee clubavonden gehad), maar alleen onder strenge voorwaarden (maximum 8 personen in ons clublokaal, en alle "regeltjes" respecteren).
              In het begin van deze week had ik al een mail gestuurd naar de leden van de fotoclub, omdat we volgens de regels die ze vorige week hadden opgesteld minimum 10m² per persoon moeten hebben, het maximum aantal personen dat dan nog toegelaten werd in het lokaal was beperkt tot 3, dan is het niet meer de moeite om samen te komen en daarom hebben we beslist om de clubactiviteiten tijdelijk op te schorten.
              De volgende dag werd er dan door de regering beslist dat culturele activiteiten helemaal niet meer toegelaten waren, en daar hebben we dan ook nog een mailtje voor gekregen van de gemeente.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                Lieven Annemans vertrouwt de cijfers ook niet. Vermoedelijk leggen ze IC vol voor hun plezier. Komaan zeg !
                Je snapt me niet. Ik bedoelde in feite dat er naast de bevolkingsdichtheid hier bij ons nog meerdere factoren moeten meespelen, er zijn nog meer even dicht of dichter bevolkte landen maar wij staan nr 1. Btw : de cijfers betrouw ik wel degelijk, anders zou ik ze sinds 10 mei niet dagelijks bijhouden.
                Maar ik was allicht niet duidelijk genoeg. Toeval wil dat ik zonet nog een bericht kreeg van een oudlln, een anesthesist. In zijn grafiek staan drie curven : besmettingen, besmettingen op IC en sterfgevallen sinds 10 mei toen de curven zijn beginnen stijgen, de tendensen zijn kwasi gelijk aan een grafiek die ik eerder deze week kreeg van een andere oudlln. Van Gucht vertelde eerder dat de curve van de tweede golf begint af te vlakken, niks van.

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Van Gucht zei, op een vraag van de VTM reporter of de curve aan het afzwakken was, dat dit NIET zo was maar dat de stijging minder snel was en dat was ook zo voor enkele dagen.
                  We gaan toch Van Gucht niet in twijfel trekken zeker?


                  Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Als je de foto's aan de winkels ziet is er toch maar één besluit mogelijk: HOPELOOS en SCHAAMTELOOS.
                    Al die duizenden steken in feite gewoon een middelvinger naar de virologen, de overheid en al het medisch personeel.
                    Misschien hard geformuleerd, maar je zou voor minder moedeloos worden van zo'n lemmingengedrag.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Bij aankondiging van de 1ste ging die direct in. Alles dicht.
                      Nu krijgen alle winkels tijd tot na het weekend om uitverkoop te doen....
                      En ja, schaamteloos wordt er geshopt, maar geen probleem, iedere shopper is er heilig van overtuigd niet besmet zijn, maar wel anderen ...
                      Ik hoor niets over het professioneel voetballen, fietsen of zijn dat supermensen waar hun nabije omgeving zelfs niet in quarantaine moet bij positieve test ?
                      Je mag slechts met 1 persoon (buiten familie) naar buiten ...
                      Je mag wel reizen naar het buitenland, maar in het land moet je je verplaatsingen beperken tot het hoogst noodzakelijke ...
                      Wat met diegenen die vanmiddag snel het vloegtuig richting de UK genomen hebben ? Zopas wordt daar een lockdown aangekondigd. Wat indien de grenzen dicht gaan ? Gaat de politieke elite opnieuw hemel en aarde bewegen om de reiziger terug te halen ?
                      Vanavond nog zo'n knappe uitspraak. De lockdown gaat pas in op zondagavond, middernacht. We rekenen op de bevolking om geen shopgedrag te hebben vandaag, morgen ... Was het dan zo moeilijk om de lockdown gewoon per vrijdagnacht te laten ingaan ? Winkels mogchten vandaag en mogen open zijn, maar er wordt aan de bevolking gevraagd niet te gaan shoppen ?
                      Zoals steeds, niet moet, alle mag ...
                      Nu, ik heb nog een week of drie werk in de hof hier en nog een paar weken bezigheidsterapie in de serre ...
                      Wanneer jongeren Corona maar bijzaak vinden en mentale gezondheid primeert op alles. Ik geloof mijn oren, ogen niet.

                      Allee, we kunnen 's avonds opnieuw zingen op straat (wel voor de avondklok), witte lakens uithangen, kaarsen branden ...
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Wim, heb je dan niet geluisterd waarom dit onmogelijk was?
                        De eerste keer stond iedereen K.O., nu staan de advocaten klaar om elke beslissing aan te vallen.
                        Kijk naar Italië, naar Duitsland en je hoor zelfs onze noorderburen houden zich niet aan de maatregelen.
                        We leven in gevaarlijke tijden en er zijn politieke partijen die daar schaamteloos misbruik van maken (zeker in Italië en Duitsland).


                        Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

                        Comment


                        • Versoepeling maatregelen

                          Het was aangenaam winkelen vandaag in de supermarkt (voeding), extreem rustig. [emoji106]

                          Vermoedelijk zijn de meesten naar de andere winkels getrokken die morgenavond moeten sluiten.
                          Wat wel bizar is want de meeste andere winkels hadden de laatste tijd weinig klanten.
                          Zelfs vandaag was de MM zo goed als leeg.

                          Van bepaalde zaken kan ik begrijpen dat men ze nog snel gaat kopen, maar de Ikea ... niet zeggen dat ze plots allemaal nieuwe meubels moeten hebben? [emoji848]
                          Om daar uren gaan aan te schuiven om binnen te geraken ... spijtig dat het niet eerder aan het stortregenen was.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Wim, heb je dan niet geluisterd waarom dit onmogelijk was?
                            De eerste keer stond iedereen K.O., nu staan de advocaten klaar om elke beslissing aan te vallen.
                            Kijk naar Italië, naar Duitsland en je hoor zelfs onze noorderburen houden zich niet aan de maatregelen.
                            We leven in gevaarlijke tijden en er zijn politieke partijen die daar schaamteloos misbruik van maken (zeker in Italië en Duitsland).
                            't Ja, ofwel luister je naar mijn vrijheid en mijn rechten ofwel luister je naar je geweten ...
                            Er is altijd een stok te vinden voor in het hoenderhok, maar soms is een tijdelijke dictatuur misschien wel niet echt slecht.
                            Ja, rechtbanken zijn er vooral om krom uit te spreken .. Maar in feite volstaat moed hebben om nu eens stop te roepen ..
                            Ik weet ook wel dat dit utopisch is, en ik maak me kwaad, maar helaas daar raken we stap mee vooruit.
                            En ja, ieder zijn dood is de ander zijn brood zekers ?
                            Last edited by Wim.Vanmaele; 1 november 2020, 06:20.
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Gisteren nog gaan mijn x-wekelijkse tankbeurt gehad - en ik heb zo'n vervoer van een corona-patiënt live met 2 heli's meegemaakt (een van een private maatschappij de andere van den ABL) - dat komt binnen! Het was heel stilletjes zowel bij ons patiënten als bij het verplegend personeel!

                              En dan zie je die beelden van de shoppings van vandaag - dan wordt je heel heel kwaad. Elke overtreding op die schaal kan al onze inspanningen onderuit halen. Daar is zelfs geen jurist voor nodig. Nu strikt gesproken zijn alle maatregelen onwettig en in strijd met de grondwet. De koning en heel de regering moeten dit afkondigen. Zelfs De Croo(k)I - faalt hier - als regering - telkenmale opnieuw dezelfde fout maken, da's niet normaal...

                              Over de politiek - valt niks meer te zeggen - dat is één triest schouwspel geweest in heel de EU en de VS.

                              Dus ik ben kandidaad dictator - maar ik zal het wellicht maar 2 weken overleven - wegens te hard en te streng.

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Ik zag vrijdag tegen de avond al dat het verschrikkelijk druk was aan het winkelcentrum Breebos (Rijkevorsel).
                                Toen ik er voorbij kwam terwijl ik mijn zoon ben gaan ophalen in Turnhout stond de parking daar zo goed als helemaal vol, en dat zie je gewoonlijk alleen tegen de feestdagen op het einde van het jaar.
                                Ik wou eigenlijk gisteren naar Zeeman gaan (had ik al gepland voor de afkondiging van de nieuwste maatregelen), maar omdat ik gezien had dat het vrijdag zo druk was in de winkels heb ik toch maar beslist om gisteren thuis te blijven, ver weg van alle drukte.
                                Omdat de maatregelen pas vannacht ingaan zijn heel wat winkels vandaag open, en dan zal je wel dezelfde drukte (of nog erger) zien als gisteren.
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

                                Comment

                                Working...
                                X