Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Basta terug nodig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Basta terug nodig

Mijn meest recente ervaring met Coolblue.

Een paar maand geleden een Fitbit watch gekocht voor mijn echtgenote.
    De eerste die aankwam had een kras. Direct terug, en zonder discussie lag er een paar dagen later een nieuwe. Toen waren ze relatief traag, want het hele proces heeft 2 weken geduurd, en werkte pas na 2 keer te chatten met de klantendienst.

Vorige week weigert die fitbit te synchen met mijn vrouw haar telefoon. Alle apps eens verwijderd, horloge reset gedaan, maar niks hielp.

Donderdag contact opgenomen met de klantendienst. Na een heel kort gesprek de bevestiging gekregen dat ze omgewisseld wordt. Direct retourlabel gekregen, en dat hebben we dan vrijdag binnengebracht. (geen verzendkosten te betalen)
    Vandaag bevestiging gekregen dat de horloge ontvangen is, en een uur later dat een nieuwe verzonden wordt.
    Veel beter dan dit denk ik niet dat mogelijk is.

Comment

De CB telefonische bereikbaarheid is de laatste tijd terug sterk verbeterd, CB is een schoolvoorbeeld van wat een webshop met bijhorende fysieke winkels moet zijn.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        De CB telefonische bereikbaarheid is de laatste tijd terug sterk verbeterd, CB is een schoolvoorbeeld van wat een webshop met bijhorende fysieke winkels moet zijn.
        Zie je wel dat het een tijdelijk probleem was.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Zie je wel dat het een tijdelijk probleem was.
          Helaas is het probleem met de nutteloze tracking van Bpost niet tijdelijk...

Gisteren 3 bestellingen geplaatst bij 3 verschillende winkels (Kamera Express, Bol.com en Baxshop.be)

Vanmorgen even gaan kijken voor de eerste twee bij de tracking van Post.nl: melding: "bezorger is onderweg". Beide pakjes tegelijk keurig geleverd rond half twaalf.
          Van Baxshop krijg ik een mail met een klassiek ellenlang tracking nr van Bpost. Klikken op de link: Oeps, er is iets misgegaan, nummer bestaat niet.
          Dan maar het nummer copy/paste om zeker geen fouten te typen, in het vakje geplakt, zelfde melding...

Voor Bpost bestaat het trackingnummer niet dat ze zelf aan Baxshop communiceren. En of ik de winkel wil contacteren...

Daar naartoe gebeld: doodleuke melding dat de "gemiddelde" wachttijd 20 à 25 minuten bedraagt.

Comment

Van Baxshop krijg ik een mail met een klassiek ellenlang tracking nr van Bpost. Klikken op de link: Oeps, er is iets misgegaan, nummer bestaat niet.
            Dan maar het nummer copy/paste om zeker geen fouten te typen, in het vakje geplakt, zelfde melding...

Voor Bpost bestaat het trackingnummer niet dat ze zelf aan Baxshop communiceren. En of ik de winkel wil contacteren...

Daar naartoe gebeld: doodleuke melding dat de "gemiddelde" wachttijd 20 à 25 minuten bedraagt.
            Laten we zeggen dat Baxshop zelf een probleem heeft... en dat niet zo zeer bij Bpost ligt.
            Ik heb vorige week snaren bestelt (niets zo leuk als nieuwe snaren op de gitaar ;-) ).
            Op maandag geef ik in de webwinkel aan dat ik het pakje wens te ontvangen op woensdag.
            Op dinsdag krijg ik mail van Bpost dat het pakje onderweg is.

blijkbaar kan je dat bij bax wel ingeven, maar sturen zij het pakje toch gewoon op via bpost zonder leverdatum te specifieren.

tracing was voor mij nauwkeurig genoeg.
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
              Laten we zeggen dat Baxshop zelf een probleem heeft... en dat niet zo zeer bij Bpost ligt.
              Het gaat er mij niet om dat het pakje hier vandaag moest geleverd worden, (dat beloven ze wel), maar het is wel een kerstgeschenk voor onze kleindochter.

Ik zou toch denken dat Bpost zijn eigen trackingcodes genereert voor zendingen die bij hen aangemeld worden ?
              Misschien moet die code handmatig ingetypt worden in het trackingsysteem ?
              De onbereikbaarheid van Baxshop via telefoon en de resem klachten op hun Facebookpagina boezemen me alvast niet teveel vertrouwen in.
              Last edited by nete; 17 december 2018, 15:05.

Comment

Het gaat er mij niet om dat het pakje hier vandaag moest geleverd worden, (dat beloven ze wel)
                Dat begrijp ik.

Ik zou toch denken dat Bpost zijn eigen trackingcodes genereert voor zendingen die bij hen aangemeld worden ?
                Misschien moet die code handmatig ingetypt worden in het trackingsysteem ?
                De onbereikbaarheid van Baxshop via telefoon en de resem klachten op hun Facebookpagina boezemen me alvast niet teveel vertrouwen in.
                Ik moet nu wel zeggen, in de mail die ik van bax ontvangen heb, was de link gewoon correct.
                Ik zag ook geen ellenlange link, maar gewoon een mooi gelayoute mail, waar de link correct verwerkt was opeen aanklikbaar deel van de mail. (geen idee hoe jouw mail eruit zag).
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Dit staat in de mail:

Je kunt je pakket volgen via de website van de verzender:

https://track.bpost.be/btr/web/#/sea...321030&lang=nl

U mag er gerust eens op klikken.

Dit is het bewuste nummer: 323211281600000580321030

Dat zijn dus wel degelijk 24 cijfers en beginnend met 3232 zoals ze in de "handleiding bij problemen" melden.
                  Last edited by nete; 17 december 2018, 17:19.

Comment

Het overgrote deel levert Bpost correct, en dan is hun tracking in feite zonder meerwaarde.
                    Maar als het dan eens misloopt dan heb je totaal niks aan hun tracking, wordt niet geupdate, dus in feite weer nutteloos.

Zonder nut + nu en dan nutteloos = vul maar zelf in.
                    Bovenstaande schreef ik op 14 oktober. Méér dan ooit waar denk ik.

Ze zouden er dus beter mee stoppen en hun tijd in nuttiger zaken steken.
                    Last edited by nete; 17 december 2018, 17:03.

Comment

Ik bestel vrijdag bij CB. Zending vertrekt 's nachts met BPost. Belofte: levering op zaterdag.

Ik doe nog een bestelling bij CB op Zaterdag. Zending vertrekt 's nachts met PostNL, beloofd voor levering op Zondag.

De eerste zending is een rondje België aan het doen (fout gesorteerd), en moet terug naar sorteercentrum. Geen idee wanneer het gaat aankomen.
                      De tweede zending werd mooi op zondag afgeleverd door PostNL.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Ik bestel vrijdag bij CB. Zending vertrekt 's nachts met BPost. Belofte: levering op zaterdag.

Ik doe nog een bestelling bij CB op Zaterdag. Zending vertrekt 's nachts met PostNL, beloofd voor levering op Zondag.

De eerste zending is een rondje België aan het doen (fout gesorteerd), en moet terug naar sorteercentrum. Geen idee wanneer het gaat aankomen.
                        De tweede zending werd mooi op zondag afgeleverd door PostNL.
                        Allez, dus nog best dat onze Bpost PostNL niet heeft kunnen overnemen

Comment

Logisch, professionele verzenders kunnen een trackingnummer bekomen nog voordat het pakket aan bPost aangemeld wordt.
                          Pas van zodra dit aangemeld is, dan werkt de tracking.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Logisch, professionele verzenders kunnen een trackingnummer bekomen nog voordat het pakket aan bPost aangemeld wordt.
                            Pas van zodra dit aangemeld is, dan werkt de tracking.
                            Dan zou een ietwat logisch werkend tracking systeem toch tenminste mogen melden dat het pakje nog niet aangemeld is.
                            Botweg "nummer bestaat niet" is allesbehalve klantgericht. Dan begin je minutenlang te zoeken naar de mogelijke oorzaak van die error melding.
                            En die winkel in kwestie verstuurt dus véél te vroeg de melding dat het verstuurd is en dat je het kan volgen via blablabla...

Comment

• Basta terug nodig

Dan zou een ietwat logisch werkend tracking systeem toch tenminste mogen melden dat het pakje nog niet aangemeld is.
                              Botweg "nummer bestaat niet" is allesbehalve klantgericht.
                              Botweg slecht gelezen nete? [emoji19]

Dit stond er effectief voor uw zending, lees alles eens!

“Oeps...
                              We konden geen zending vinden met deze referentie of barcode
                              Ben je zeker dat je zending door bpost zal worden geleverd? Zo ja, controleer of je de juiste referentie of barcode ingegeven hebt en probeer het nog eens opnieuw. Lukt het nog steeds niet dan is je zending waarschijnlijk nog niet gekend in ons systeem en raden we je aan het later nog eens te proberen of de afzender te contacteren.“

En na een nieuwe refresh:

Dus helemaal niets verkeerd met je pakje, alleen nog wat wachten op de verzender die het nu klaarmaakt. [emoji56]

En veel sneller kon bPost niet reageren ...
                              Last edited by VerSeg; 17 december 2018, 20:21.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Botweg slecht gelezen nete? [emoji19]
                                En veel sneller kon bPost niet reageren ...

De link van uuuuren geleden werkt nu inderdaad (eindelijk). Dus de schuld van de winkel die blijkbaar véél te vlug codes kan genereren ipv dat Bpost dat doet op het moment van aanmelden.
                                Last edited by nete; 17 december 2018, 21:21.

Comment

Working...
                                X