Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Loctite Rapid Pro 5min Epoxy VS Tec 7 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Loctite Rapid Pro 5min Epoxy VS Tec 7 ?

    Er zijn nieuwe rode reflectoren voor mijn auto onderweg om aan mijn achterlichten vast te maken, de verkoper raadde aan deze vast te lijmen met deze Loctite voor 24u met drukkende clips.



    In de Brico plan-it hebben ze ook Pattex Epoxy, maar dit merk is meer gekend als hobbylijm. Zij hadden daar ook Loctites maar geen Epoxy. Toevallig heb ik zo'n Pattex Epoxy vd action liggen.

    Zou Tec7 ook goed zijn denken jullie?
    Hier is dat bekend als een vd stevigste denk ik, een vriendin had eens iets aan een grafsteen vastgemaakt en was niet meer los te krijgen. Nu is het dus wel plastic aan plastic.


  • #2
    Met die Loctite zullen de reflectoren wel blijven hangen, op voorwaarde dat de te verlijmen oppervlaktes zuiver en vetvrij zijn, een laagje wax of een ander product om je auto te beschermen kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat de lijm niet goed pakt.
    Je kan de verlijming nog wat sterker maken door de oppervlakte waar de lijm op komt wat op te ruwen met schuurpapier (na het opschuren wel weer zuiver maken om het schuurstof te verwijderen).

    Op het werk heb ik ooit een soortgelijk product gebruikt (ik weet niet meer welk merk), en daar kon je toch heel wat verschillende materialen mee aan elkaar gekleefd krijgen.

    I've had hundreds of comments requesting I create a video testing which epoxy is best for plastic. Are epoxies designed for plastic as good as those designe...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Beste is je lijm zelf maken Yves.
      wat vijlsel van eenzelfde kleur kapot achterlicht
      mengen met Methyleenchloride of Chloroform en je krijgt de beste lijm
      die je maar kan bedenken, de contactvlakken licht mat schuren lijm
      aanmaken en aanbrengen, tegen elkaar plaatsen en zal als vanzelf
      in elkaar smelten, zo lijmden wij al ons Plexi en Polycarbonaat
      afschermingen.
      Reageert wel redelijk snel, geen tijd voor koffie dus. :-)
      Last edited by Geerten; 13 augustus 2023, 21:57.

      Comment


      • #4
        Hier wordt alles wat gelijmd moet worden en nooit meer mag lossen gelijmd met kleurloze of transparante Tec7.
        Tot op heden heb ik geen weet van iets wat hier ooit weer loskwam.
        Maar er zullen wel nog vele andere producten goed zijn ook, maar eens je van iets tevreden bent, hou je je daarbij hé.

        VB : Ik heb hier iets (ik ga niet de hele uitleg doen) waar oude Belgische 1 frank muntjes op hout gelijmd zijn met Tec7, het hangt reeds ongeveer 20 jaar in weer en wind en er is nog steeds geen muntje afgevallen, integendeel, je krijgt ze nog altijd met de hand niet los. Dit is om maar één voorbeeldje te noemen.

        Comment

        Working...
        X