Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Basta terug nodig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Basta terug nodig

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Mijn zakske popcorn is leeg....
    Misschien krijg je bij de nachtwinkel nog heel snel iemand aan de lijn. [emoji16]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Het lijkt beter te gaan bij CoolBlue: na ongeveer 3 minuten "u bent de eerste in de rij" een echte "mens" aan de lijn, die me bovendien uitstekend te woord stond. Da's maar één minuut boven de "nete" norm van 2 minuten.
      En geen onnozelheid meer op de site of aan de telefoon van een maandenlange "onverwachte" drukte.

Bpost is een ander paar mouwen. CB tablet gisteren besteld, gaat vandaag geleverd worden. Niks geleverd, is helemaal geen probleem, is niet zo dringend , en ik kan via het "sublieme" trackingsysteem van BPost zien dat het nu zal geleverd worden op maandag tussen, hou u vast, 8 en 17 uur. Daarvoor hebben ze nu een tracking systeem uitgedokterd dat waarschijnlijk miljoenen gekost heeft... Als je dan bv. nog niet eens kan zeggen voor- of namiddag: zielig
      Alhoewel, stel dat er stond tussen 0 en 23u59, dat was pas leuk.
      De persoon van Coolblue had trouwens veel meer info: er zal verkeerd gesorteerd zijn, waardoor het pakket TERUG naar Brussel moet en dan hopelijk juist gesorteerd in het juiste postkantoor terechtkomt. Maar da's dan ten vroegste voor maandag
      Als ik maandag efkes niet thuis ben dan gaat er een briefje in de bus zitten dat ik dinsdag het pakje in ons postkantoor kan afhalen. Maandagnamiddag, ah nee dat gaat niet hé, terwijl dat pakje dan een paar meter van het loket ligt te blinken, want ze komen hier normaal rond de middag.
      De persoon van CB wist me ook nog te vertellen dat ze geen echt alternatief hebben, met de "collega's" van Bpost die ze eens getest hebben waren de problemen blijkbaar nog veel groter.
      Niet te geloven...
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

• Basta terug nodig

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        en ik kan via het "sublieme" trackingsysteem van BPost zien dat het nu zal geleverd worden op maandag tussen, hou u vast, 8 en 17 uur
        Daar gaan we weer voor de zoveelste keer. [emoji16]

De post doet altijd ongeveer dezelfde ronde, als zij vandaag tussen 8 en 9 een pakket leveren, dan zal dat volgende keer ongeveer ook zoiets zijn.
        Het zal me worst wezen welke uren op dat pakket staan, het is vooral de dag dat telt.

Wat wil je nog meer van service voor iets dat u gratis aangeboden wordt?
        Mocht je nu nog moeten betalen voor die tracking ... dat zou anders zijn.

Die tracking wordt ook gebruikt voor internationale zendingen, zo nutteloos is die dan ook weer niet.

Een geluk dat klanten niet vooraf moeten opgeven op welk uur ze exact in het postkantoor gaan toekomen als ze zelf iets versturen of ophalen. [emoji16]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Laat het toch leveren in een postpunt. Het wordt 's anderendaags geleverd en je gaat het halen wanneer je het wil.
          Nooit problemen mee gehad. Nooit meer moeten thuisblijven en het is minstens even rap in een postpunt dan bij jou thuis. Je moet er niet op wachten.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
            Laat het toch leveren in een postpunt. Het wordt 's anderendaags geleverd en je gaat het halen wanneer je het wil.
            Nooit problemen mee gehad. Nooit meer moeten thuisblijven en het is minstens even rap in een postpunt dan bij jou thuis. Je moet er niet op wachten.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
            Misschien in de toekomst die keuze maken (kan dit wel bij Coolblue ? ga ik even nakijken), dan moet ik al niet naar die debiele "tracking" melding kijken.

@ Verseg: je WIL gewoon niet begrijpen wat ik bedoel: als je als bedrijf de (financiële) inspanning doet om een trackinsysteem op poten te zetten, zorg er dan voor dat er enige zinnige info op staat: iedere leverancier meldt nu dat ze de volgende dag zullen leveren. Bpost dus ook, en als het niet lukt dan verandert men dat doodleuk in de volgende dag, maar wel uren later dan om 17 uur of daaromtrent.
            Als er maandag nu iets zou mislopen, dan wordt het in de "tracking" rond half acht 's avonds dat het dinsdag zal geleverd worden tussen.... 8 en 17 uur.
            Dat je dat onding van Bpost nog altijd tracking blijft noemen vind ik nog het strafste. Ze kunnen evengoed schrijven: "we komen het leveren als het ons lukt om het in het plaatselijk kantoor te krijgen, gelieve elke avond rond half acht eens te kijken".
            Want als ze maandag om 17 uur niet langsgekomen zijn dan mag ik tot rond half acht 's avonds wachten op een actualisering dat ze dinsdag zullen leveren (als het lukt).
            Het gaat er dus helemaal niet om dat men me moet vertellen om exact welk uur ik ze mag verwachten, maar hun huidig systeem is voor mij het woord "tracking" totaal onwaardig, Bpost maakt er zich belachelijk mee.

Bovendien loopt het systeem in het honderd: vanmorgen vroeg was het pakje in de sublieme tracking "aangeboden aan de postbode". Uren later wordt het dan ineens maandag geleverd. Het is volgens Coolblue nooit in Lochristi geraakt, vandaar de vertraging, want het moet eerst terug naar het hoofdverdeelcentrum in Brussel. Hoe kan iets dat er niet is aan de postbode aangeboden raken ? Coolblue heeft dus meer info over een levering dan Bpost zelf.
            Last edited by nete; 23 september 2018, 01:34.

Comment

Misschien in de toekomst die keuze maken (kan dit wel bij Coolblue ? ga ik even nakijken), dan moet ik al niet naar die debiele "tracking" melding kijken..
              Natuurlijk, kan dit bij Coolblue. Mijn Brusselse kruidenier weet ondertussen dat de pakjes in de blauwe doos voor mij zijn .
              (Coolblue is in Brussel nog niet zo goed gekend)
              PS je krijgt een mail als het pakje is afgeleverd. (en dit gaat behoorlijk snel. ik denk zelf dat er een speciale ronde is om de postpunten te bedelen)

Comment

@ Verseg: je WIL gewoon niet begrijpen wat ik bedoel.
                Jawel nete ... klagen, klagen, klagen, ...
                Wat moet uw leven saai zijn. [emoji42]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Jawel nete ... klagen, klagen, klagen, ...
                  Wat moet uw leven saai zijn. [emoji42]
                  Saai ? Ik amuseer me rot. Maar ik blijf een beetje kritisch.

Comment

"bpost heeft je pakje ontvangen en overhandigt het aan de postbode. Je postbode zal het afleveren vandaag tussen 08:00 en 17:00 uur op het door jou gekozen adres."

Ben benieuwd (want dat vertelden ze zaterdagmorgen ook...)

Edit: "normaal" levert bpost hier altijd (ja Verseg: altijd) tussen 10 en 12 uur. Even gaan kijken naar de status in het sublieme trackingsysteem: staat nog altijd op de zin hierboven, dus nog niet eens "onderweg naar jou".

Ofwel loopt het weer in het honderd, ofwel belt de bezorger hier binnenkort aan, wat dan betekent dat men het sublieme trackingsysteem niet eens actualiseert...

Blijf benieuwd.

Edit: 17u07, niemand gezien van Bpost, al 18 uur dat het ging geleverd worden. Status was nog altijd dat het pakket door Bpost "verwerkt" wordt en "overhandigt is aan de postbode" en "vandaag 24 september wordt afgeleverd tussen 8 en 17 uur.
                    Rond 16 uur eens geprobeerd om Bpost te bellen voor info: tja, direct na te taalkeuze het hatelijke "wegens onverwachte drukte" loopt de wachttijd op. Maar wel binnen de seconde een SMS met de melding dat ik de nodige info kan vinden op de tracking pagina. Da's dus letterlijk de klant vierkant in het gezicht uitlachen: waarom zou ik bellen als ik ook maar enige zinnige info kon vinden op hun debiele tracking-site ?

Dan maar Coolblue gebeld, chapeau voor hun klantgerichtheid: even status nagekeken bij Bpost en direct gezorgd dat mijn betaling intern overgeboekt wordt naar de "winkelrekening" zodat ik morgenochtend de tablet kan afhalen in de winkel.

17u30: Maar er bestaan nog wonderen: de "tracking" is aangepast: Onze verontschuldigingen, je pakje zal een dag later geleverd worden ten gevolge van een intern probleem.
                    Dat komt men me dus melden na 18 uur "gijzeling"... En waarom zou ik ze nu wel moeten geloven ?
                    Enfin, Coolblue heeft het fijntjes opgelost en ik zal dus misschien een tweede tablet moeten weigeren.

@Verseg: jij verdient echt een standbeeld in de hoofdzetel van Bpost om zo'n onding dat zij (en gij) tracking noemen te blijven ophemelen.
                    Maar ik hoor je al afkomen: "je gaat je tablet nu ook maar dezelfde dag thuis hebben". Kan kloppen, als het derde keer goeie keer zou zijn bij Bpost.
                    Ik hou je op de hoogte
                    Last edited by nete; 24 september 2018, 17:53.

Comment

Ben curieus of je die van de winkel mee krijgt zonder een tweede keer te moeten betalen.

En toch straf dat net jij weer een probleem hebt hé. [emoji16]
                      Ze doen dat vermoedelijk met opzet om uw verhalen te kunnen lezen. [emoji16][emoji16][emoji16]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Ben curieus of je die van de winkel mee krijgt zonder een tweede keer te moeten betalen.
                        Wordt vanavond door Coolblue intern geregeld.

En IK heb in feite geen probleem, voor mij mocht die tablet eind van de week komen op voorwaarde dat ze op hun wondertracking niet constant "leugens" staan verkopen. (en het 9 uur venster misschien een ietsie pietsie kleiner maken).
                        Die tablet is dus nu al drie keer "aan de postbode overhandigd", misschien staan ze hier morgen met 3 tablets.

Trouwens, dit is de eerste keer dat ik een probleem heb met een CB levering, maar dat belet me niet om die Bpost tracking hoe langer hoe meer een onding te noemen.
                        Last edited by nete; 24 september 2018, 21:17.

Comment

En blijkbaar ook de eerste keer dat je geen probleem hebt met de helpdesk van CB

Comment

Maar we weten het ondertussen al wel hoor ... geen reden dat honderd keer te herhalen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                              En blijkbaar ook de eerste keer dat je geen probleem hebt met de helpdesk van CB
                              CB heeft een schitterende helpdesk, ze moeten enkel wel bereikbaar zijn en dat lijkt na een half jaar "crisis" terug te verbeteren.

Comment

Oei ... crisis. [emoji15]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X