Enkele jaren geleden is er eens een actie geweest (Basta) van een radiozender om de ongehoorde wachttijden bij onderbemande call-centers aan te klagen.
Deze actie kreeg zoveel ruchtbaarheid dat die toestand achteraf spectaculair verbeterde.
Helaas komt er sleet op en nemen de wachttijden opnieuw extravagante proporties aan.
Wat zijn jullie bevindingen ?
Ik had zojuist een vraag voor een inlichting over een ING verzekering via Visa: na 10 minuten (5 keer de maximumtijd die voor mij enigszins toelaatbaar is) heb ik dichtgelegd.
Een paar dagen geleden Coolblue: na 11 (ELF) minuten iemand aan de lijn. Na een minuut of drie de melding dat ik de eerstvolgende in de rij was... Bijna duidelijk dat daar één enkele persoon zat (het was een zondag).
Ik kan ermee leven dat zo'n dienst gewoon de zondag gesloten zou zijn, ipv oneindig aan de wachtlijn te moeten hangen.
BinckBank verleden week: rond de 10 minuten wachttijd, nooit voordien tegengekomen. Stel dat je maar eens een dringend telefonisch beursorder wil geven.
De laatste tijd nog enkele oproepen gehad waar de wachttijd véél te lang is.
Kortom: als een wachttijd van meer dan 2 minuten stilaan terug de REGEL wordt en een snellere respons de grote UITZONDERING, dan zijn ze fout bezig.
Maar ja, mensen in een call-center kosten geld, en als de storm over de wachttijden wat is gaan liggen, dan is de verleiding natuurlijk groot om daar direct te gaan snoeien.
Allez, voer voor Verseg om te komen verkondigen dat het "misschien" iets drukker was dan normaal.
Het zou nuttig zijn volgens mij dat er terug zo'n Basta actie komt, om de betrokkenen een beetje wakker te schudden.
Deze actie kreeg zoveel ruchtbaarheid dat die toestand achteraf spectaculair verbeterde.
Helaas komt er sleet op en nemen de wachttijden opnieuw extravagante proporties aan.
Wat zijn jullie bevindingen ?
Ik had zojuist een vraag voor een inlichting over een ING verzekering via Visa: na 10 minuten (5 keer de maximumtijd die voor mij enigszins toelaatbaar is) heb ik dichtgelegd.
Een paar dagen geleden Coolblue: na 11 (ELF) minuten iemand aan de lijn. Na een minuut of drie de melding dat ik de eerstvolgende in de rij was... Bijna duidelijk dat daar één enkele persoon zat (het was een zondag).
Ik kan ermee leven dat zo'n dienst gewoon de zondag gesloten zou zijn, ipv oneindig aan de wachtlijn te moeten hangen.
BinckBank verleden week: rond de 10 minuten wachttijd, nooit voordien tegengekomen. Stel dat je maar eens een dringend telefonisch beursorder wil geven.
De laatste tijd nog enkele oproepen gehad waar de wachttijd véél te lang is.
Kortom: als een wachttijd van meer dan 2 minuten stilaan terug de REGEL wordt en een snellere respons de grote UITZONDERING, dan zijn ze fout bezig.
Maar ja, mensen in een call-center kosten geld, en als de storm over de wachttijden wat is gaan liggen, dan is de verleiding natuurlijk groot om daar direct te gaan snoeien.
Allez, voer voor Verseg om te komen verkondigen dat het "misschien" iets drukker was dan normaal.
Het zou nuttig zijn volgens mij dat er terug zo'n Basta actie komt, om de betrokkenen een beetje wakker te schudden.
Comment