Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Basta terug nodig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Basta terug nodig

Nu ga je me al als leugenaar bestempelen.

Ik kreeg gisteravond de stellige bevestiging van een Coolblue medewerker dat die switch van betaling niet ging lukken op maandag, maar dat tegen dinsdag (vandaag) 9u30 alles in orde ging zijn en ik in de winkel geen tweede keer ging moeten betalen.
    Ik moest wel even een document ondertekenen en terugmailen dat, als Bpost toch nog leverde, ik dat tweede toestel moest terugbezorgen (nogal wiedes). Als het zoals jij beweert niet mogelijk is dan heeft dat document geen enkele reden van bestaan.
    Ik had die medewerker duidelijk gezegd dat ik geen tweede keer wenste te betalen voor iets waarvan de oorzaak niet bij mij lag. Dat was geen probleem voor hem, hij ging het fixen.

Een thuislevering omzetten in een afhaling in de winkel kan dus WEL zodra hun boekhouding die betaling omgezet heeft. Ze doen dat uiteraard enkel als de bezorger (Bpost) dagenlang in de knoei zit.
    De medewerker in de winkel heeft ook helemaal niet beweerd dat het niet kon, hij heeft nog zelf contact genomen met de hoofdzetel.

Trouwens, bij die DOA moesten ze ook de onlinbetaling omboeken eer ik zonder opnieuw te betalen een laptop meekreeg uit hun voorraad. Toen was dat al rond toen ik in de winkel aankwam.

Gelieve u dus in de toekomst te onthouden van uit de lucht gegrepen insinuaties, maar ja, jouw gelijk is heilig hé.
    Last edited by nete; 25 september 2018, 22:30.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

• Basta terug nodig

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Een thuislevering omzetten in een afhaling in de winkel kan dus WEL zodra hun boekhouding die betaling omgezet heeft.
      .../...
      Trouwens, bij die DOA moesten ze ook de onlinbetaling omboeken eer ik zonder opnieuw te betalen een laptop meekreeg uit hun voorraad.
      Dat van die boekhouding is b*llsh*t!
      Door een eigen fout een toestel in het wit besteld in plaats van in het zwart, thuis geleverd en dan vastgesteld.
      Gebeld met de vraag om te ruilen en ze zeiden meteen dat als ik het snel wou hebben ik het in Zaventem of Antwerpen kon afhalen omdat er daar eentje was ... half uur later (tijd om tot daar te gaan) had ik mijn ander toestel.
      Enkel een bon opgemaakt van terugnamen en een nieuwe factuur waar een andere referentie op stond en de melding “omruiling tegen andere kleur op vraag van klant”, 20€ bijbetaald want de zwarte was iets duurder en klaar was kees.
      Niets omboeking naar de winkel of overmaken van geld ... twee minuten werk in de winkel en gedaan.

Eender in welke CB winkel in België je iets koopt, je kan daarmee naar een andere CB winkel voor service, omruiling, terugbrengen.
      Trouwens als een document tekenen voldoende zou zijn, waarom zouden ze u doen wachten?
      Bewijs is er ... je hebt het ook helemaal niet meegekregen.

Straf dat bij u altijd alles anders loopt dan bij een ander.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Straf dat bij u altijd alles anders loopt dan bij een ander.
        En vice versa, maar de ene spreekt de waarheid en de andere liegt hé.

Comment

• Basta terug nodig

En vice versa, maar de ene spreekt de waarheid en de andere liegt hé.
          Ik heb nooit geschreven dat iemand liegt, dat is de zoveelste interpretatie dat u eraan wil geven, enkel gaf ik aan dat het volgens uw uitleg bij u weer anders is ... in realiteit zelfs niet want u heeft net als ik de tablet niet meegekregen zonder een tweede keer te betalen.

Heeft u een andere uitleg gekregen, was de persoon die u of mij bediende abuis of heeft u of ik iets verkeerd begrepen, dat zijn allemaal mogelijkheden.

Mijn eerdere uitleg en ervaring kan ik zwart op wit bewijzen aan de hand van documenten, het staat u vrij eens tot hier te komen en het samen te overlopen als u daar aan twijfelt.

Dat CB uiteindelijk een oplossing gaat bieden als iets “nooit” geleverd wordt, dat wil ik wel best geloven want ze zijn wettelijk verplicht ... maar ze doen dat niet op zo’n korte tijd en het hangt ook af van de tracking informatie.

Uiteindelijk doet het er ook niet meer toe, bPost heeft ondertussen toch geleverd.
          Geniet van het tablet. [emoji106]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            Het dhl.be pakketje wordt door bpost geleverd en heeft een trackingnr voor Bpost.
            Status is nu "25/09/2018 13:41 Your item has been sorted BRUXELLES X PARCEL SORTER"
            Ik heb er alle vertrouwen in dat het morgen geleverd wordt. De PC staat toch altijd aan en een script zal om de 2 minuten de pagina verversen zodat ik zeker niets mis
            Et voila... Die dekselse Bpost toch

Your parcel was delivered today at 11:19. bpost delivered your parcel in 21 hours and 38 min.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

Comment

Et voila... Die dekselse Bpost toch
              De meldingen die er bij mij staan NA levering:

25/09/2018 12:42 Zending geleverd LOCHRISTI MAIL
              25/09/2018 12:14 Zending geleverd LOCHRISTI MAIL
              25/09/2018 12:12 Zending onderweg voor levering LOCHRISTI MAIL
              25/09/2018 08:33 Zending onderweg voor levering LOCHRISTI MAIL
              24/09/2018 15:53 Levering vertraagd LOCHRISTI MAIL
              22/09/2018 03:48 De zending werd gesorteerd BRUSSELS X PARCEL SORTER
              21/09/2018 20:31 Informatie over de zending ontvangen van de afzender

Maar van 21 tot en met 24 september stond er wel op de algemene pagina "verwerking door Bpost" en tegelijk eronder "het pakje werd aan de postbode overhandigd en wordt morgen geleverd".
              En als de klant 7 uur en 53 minuten vruchteloos zit te wachten dan eerst komen zeggen "sorry, vertraagd, je mag morgen nog eens een aantal uren zitten wachten".
              Maar twee minuten voor de levering nog eens melden "zending onderweg voor levering" en dan nog eens 2 keer melden dat het geleverd is... dat kan wel

Sorry, voor zo'n spielerei heb je echt geen tracking systeem nodig, het bezorgt de klant alleen maar frustratie.

Natuurlijk leuk als er bij jou wat efficiëntere meldingen staan.
              Last edited by nete; 26 september 2018, 17:12.

Comment

Ze doen dat expres, ze zullen je ondertussen al kennen EN meelezen op BD.

Ik zie meestal bij Bpost:
                26/09/2018 11:19 Item delivered DENDERMONDE MAIL
                26/09/2018 08:31 Item in distribution phase DENDERMONDE MAIL
                25/09/2018 13:41 Your item has been sorted BRUXELLES X PARCEL SORTER
                25/09/2018 09:38 Confirmation of preparation of the shipment received
                25/09/2018 08:55 Confirmation of preparation of the shipment received
                25/09/2018 08:54 Confirmation of preparation of the shipment received
                Nu is het normaal wel in het Nederlands maar deze keer was het via de dhl.de link dat ik naar de Bpost trackingpage ging en ik had geen zin om de taal aan te passen.

Nu is het wachten op UPS die begin oktober komt leveren. Daar zit het pakje "in transit" maar ze geven wel al een specifieke leverdatum.
                bye, Maurice
                Nikon D7500

Comment

Maar twee minuten voor de levering nog eens melden "zending onderweg voor levering" en dan nog eens 2 keer melden dat het geleverd is... dat kan wel

Sorry, voor zo'n spielerei heb je echt geen tracking systeem nodig, het bezorgt de klant alleen maar frustratie.

Natuurlijk leuk als er bij jou wat efficiëntere meldingen staan.
                  Al minstens een jaar ben je aan het klagen over trackingsystemen die volgens u niet goed zijn … waarom blijf je er dan naar kijken als je het niet vertrouwt?
                  Er zijn oplossingen genoeg hoor waardoor je niet continu thuis moet blijven of alle twee minuten kijken of er een update is.

En hoe werkt zo'n tracking denk je?
                  Dat werkt volgens info dat iemand ingeeft, als iemand verkeerde info invoert dan is de status verkeerd.
                  Dat is daarom dan geen slecht trackingsysteem, maar gewoon geen correct gebruik van het systeem.
                  Fouten gebeuren spijtig genoeg en zijn niet altijd met opzet, tenzij jij daar in Lochristi een postbediende hebt die het allemaal niet zo nauw neemt.

Soms heb ik ook een pakje waarvan de tracking niet klopt … maar er zijn ergere dingen in het leven hoor.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Al minstens een jaar ben je aan het klagen over trackingsystemen die volgens u niet goed zijn … waarom blijf je er dan naar kijken als je het niet vertrouwt?
                    Al minstens een jaar ben jij hetgeen dat Bpost een trackingsysteem noemt aan het ophemelen, maar goed, je Bpost standbeeld is besteld.
                    Waar heb ik ooit een ander trackingsysteem bekritiseerd ? Want je overdrijft zoals gewoonlijk en maakt er ineens "systemen" van in het meervoud.
                    Voor de tigste keer: wat biedt Bpost met zijn "systeem" nu meer aan dan alle andere winkels waar je iets bestelt en die melden dat het de dag daarop zal geleverd worden (zonder tracking).
                    Maar toch: na 7 uur en 53 minuten vruchteloos wachten komen ze me maandag melden dat het voor dinsdag zal zijn. Inderdaad schitterend systeem.
                    Maar willen we dit nutteloze welles nietes spel maar afsluiten ?

Comment

Al minstens een jaar ben jij hetgeen dat Bpost een trackingsysteem noemt aan het ophemelen, maar goed, je Bpost standbeeld is besteld.
                      Fout, ik kaart enkel aan dat het niet altijd helemaal zo slecht is als "jij" en "jij" alleen aankaart.
                      Iedereen komt wel eens een probleempje tegen, maar alleen jij hebt altijd wel ergens een probleem … meestal een futiliteit waar je een ramp van maakt.

Waar heb ik ooit een ander trackingsysteem bekritiseerd ?
                      Is er iets dat je niet bekritiseert?

Voor de tigste keer: wat biedt Bpost met zijn "systeem" nu meer aan dan alle andere winkels waar je iets bestelt en die melden dat het de dag daarop zal geleverd worden (zonder tracking).
                      Je snapt het niet hé, of je wil het niet snappen … lees mijn vorige reactie nog eens.
                      Een tracking (eender welk bedrijf) werkt alleen als mensen het correct gebruiken … als één schakel in de ketting ontbreekt, dan loopt het fout.
                      De beste auto crasht ook met de slechtste chauffeur … daarom is de autofabrikant niet slecht.

Die fout kan eens gebeuren door een uitgevallen systeem, maar meestal door foutieve ingave door "iemand" … die iemand kan "bijvoorbeeld" de postbode zijn.
                      Fouten gebeuren nu éénmaal … maar één foutje zorgt hier wel altijd door tientallen posts door een bepaalde nete.

Maar willen we dit nutteloze welles nietes spel maar afsluiten ?
                      Ahhh … je begint toch te beseffen dat je topic nutteloos is.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Die fout kan eens gebeuren door een uitgevallen systeem, maar meestal door foutieve ingave door "iemand" … die iemand kan "bijvoorbeeld" de postbode zijn.
                        Wat ik bedoel en jij niet wil lezen: Coolblue zet bij mijn bestellingsmail van vrijdag: wordt morgen geleverd, de post geraakt niet verder dan hetzelfde herhalen (en dat is ook zo als er niks verkeerd gaat).
                        Vandaar mijn vraag waar je niet wil op antwoorden: Voor de tigste keer: wat biedt Bpost met zijn "systeem" nu meer aan dan alle andere winkels waar je iets bestelt en die melden dat het de dag daarop zal geleverd worden (zonder tracking).

Comment

• Basta terug nodig

Wat ik bedoel en jij niet wil lezen: Coolblue zet bij mijn bestellingsmail van vrijdag: wordt morgen geleverd, de post geraakt niet verder dan hetzelfde herhalen (en dat is ook zo als er niks verkeerd gaat).
                          Vandaar mijn vraag waar je niet wil op antwoorden: Voor de tigste keer: wat biedt Bpost met zijn "systeem" nu meer aan dan alle andere winkels waar je iets bestelt en die melden dat het de dag daarop zal geleverd worden (zonder tracking).
                          Heb je eigenlijk het over de bevestigingsmail van de bestelling of de verzendbevestiging dat meestal rond middernacht komt?

Bij CB kijk ik meestal niet eens naar de tracking want zij sturen rond middernacht een mail als het pakket effectief verzonden is en dan is het in de meeste gevallen de morgen nadien geleverd voor ik de kans krijg om te kijken, want bPost komt in de week meestal tussen 08:00 en 08:30.
                          WE leveringen probeer ik te voorkomen, de zondag is dat trouwens een partner van bPost.

Bij de meeste andere winkels moet ik wel effectief eens naar de tracking kijken (indien ze die geven) om te weten of het al dan niet onderweg is want ze sturen zekers niet allemaal een mail bij “effectieve” verzending en de minder gekende winkels houden zich ook niet altijd aan de belofte de dag nadien te leveren.

Voor wat de tracking betreft, heb ik al voldoende met een dag van levering ... het uur is toch +- altijd hetzelfde bij bPost of PostNL.
                          Meestal klopt de status in de tracking wel, soms is het eens fout (alle transporteurs) ... maar dat gaat over een kleine minderheid.

Jij haalt er anders ook wel specifiek één geval uit waarbij het fout gelopen is (geven ze volgens u ook aan), moet men dat als referentie nemen voor alle zendingen waar het wel correct loopt?
                          Last edited by VerSeg; 28 september 2018, 04:50.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Het gaat van kwaad naar erger met Bpost:

28/09/2018 07:04 Zending onderweg voor levering DENDERMONDE MAIL
                            28/09/2018 01:51 De zending werd gesorteerd BRUSSELS X PARCEL SORTER
                            27/09/2018 20:36 Informatie over de zending ontvangen van de afzender
                            Om 8:05 werd er al aan de deur gebeld.
                            bye, Maurice
                            Nikon D7500

Comment

Het gaat van kwaad naar erger met Bpost:

Om 8:05 werd er al aan de deur gebeld.
                              Sh*t man, die zijn komen bellen zonder eerst 26 updates te zetten in de tracking. 🤢
                              Onaanvaardbaar zoiets. [emoji16][emoji6]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Heb je eigenlijk het over de bevestigingsmail van de bestelling of de verzendbevestiging dat meestal rond middernacht komt?
                                Hopeloos....
                                Ik heb het over de nul komma nul meerwaarde van de Bpost tracking als het goed loopt (CB zegt: morgen leveren we, de BPost tracking waar CB naar verwijst zegt: morgen leveren we) Als het dan eens niet lukt gaan ze helemaal de mist in.

Als je een afspraak hebt met Proximus of Telenet krijg je een "venster" van een paar uur ipv 9 uur en bellen of SMS'en ze nog als ze in aantocht zijn. DAT noem ik tracking de naam waardig.

Comment

Working...
                                X