Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Even terzijde: http://www.brandstofprijzen.info/bra...zen-europa.php

    We zijn hier blijkbaar heiliger dan de paus, bijna de duurste dieselprijs in Europa. En elders blijkt er op een paar uitzonderingen na nog steeds een kloof te bestaan tussen benzine en dieselprijzen.

    Nog efkes en het gaat lonen om vanuit Vlaanderen te gaan tanken in Luxemburg...
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Even terzijde: http://www.brandstofprijzen.info/bra...zen-europa.php

      We zijn hier blijkbaar heiliger dan de paus, bijna de duurste dieselprijs in Europa. En elders blijkt er op een paar uitzonderingen na nog steeds een kloof te bestaan tussen benzine en dieselprijzen.

      Nog efkes en het gaat lonen om vanuit Vlaanderen te gaan tanken in Luxemburg...
      Hangt ervan af hoever je van Lux woont zeker. Misschien wil België een voortrekkersrol spelen in het ontraden van diesels. 't Is eens iets anders...
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Hangt ervan af hoever je van Lux woont zeker. Misschien wil België een voortrekkersrol spelen in het ontraden van diesels. 't Is eens iets anders...
        Tja ze zijn dat hier gewoon hé. Mijn Golf is 8 jaar oud en gekocht met 15% directe korting via de staat OMDAT het een propere diesel was ipv een CO2 blazende benzine

        Ik had de dieselprijs hier te lande een volle euro te duur ingeschat, enfin ingetypt, en er mee gaan rekenen, voorlopig is het nog niet interessant
        Last edited by nete; 11 juni 2018, 23:02.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

          Ik weet niet of Lochristi in het buitenland ligt, maar hier in de omgeving van Brussel staat de diesel nog altijd rond de 1.45€/l

          Daarenboven, je weet toch dat je auto meer kost dan alleen brandstofverbruik....

          Frankrijk en Nederland zijn nog duurder, en het verschil in Duitsland zijn een paar cent. Zelfs Griekenland en Italië zijn pakken duurder dan België.

          Comment


          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Ik weet niet of Lochristi in het buitenland ligt, maar hier in de omgeving van Brussel staat de diesel nog altijd rond de 1.45€/l

            Daarenboven, je weet toch dat je auto meer kost dan alleen brandstofverbruik....

            Frankrijk en Nederland zijn nog duurder, en het verschil in Duitsland zijn een paar cent. Zelfs Griekenland en Italië zijn pakken duurder dan België.
            Al lang niet meer in Duitsland geweest? Ik heb daar vorige week prijzen gezien ca 20 Eurocent goedkoper dan in België. Wel ergens ten velde, niet langs de snelweg of grote wegen.
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment


            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

              Hier in de buurt diesel @ 1,13€/liter en euro95 @ 1,23€/liter

              Comment


              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Ik weet niet of Lochristi in het buitenland ligt, maar hier in de omgeving van Brussel staat de diesel nog altijd rond de 1.45€/l

                Daarenboven, je weet toch dat je auto meer kost dan alleen brandstofverbruik....

                Frankrijk en Nederland zijn nog duurder, en het verschil in Duitsland zijn een paar cent. Zelfs Griekenland en Italië zijn pakken duurder dan België.
                Zie mijn verbetering in #393. Maar ik heb gisteren prijzen gezien van 1,23 in Duitsland, da's toch al een "8 paar" centen per liter, dan nog tov de goedkopere pompen in België.
                We zijn ons dik in het koppeleton aan het nestelen hoor.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                  Nederland is een pak duurder hoor. En kijk vooral niet naar de UK.

                  Comment


                  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                    En als je dan toch voor de dikste, snelste en duurste elektrische wil gaan, dan kies je toch voor eentje (made in Kroatië) de Rimac Concept One.

                    Comment


                    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Hangt ervan af hoever je van Lux woont zeker. Misschien wil België een voortrekkersrol spelen in het ontraden van diesels. 't Is eens iets anders...
                      Vandaar dat benzine ook steeds duurder wordt.

                      Ze weten gewoon dat de Belg blijft betalen, wat het heden ook kost.
                      Kassa kassa
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Zie mijn verbetering in #393. Maar ik heb gisteren prijzen gezien van 1,23 in Duitsland, da's toch al een "8 paar" centen per liter, dan nog tov de goedkopere pompen in België.
                        We zijn ons dik in het koppeleton aan het nestelen hoor.
                        Je moet eens tanken in Noorwegen, notabene een olieexporterend land. Voor '94 was de diesel spotgoedkoop, ze hebben dan in één klap de prijs verdubbeld.

                        Comment


                        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                          Je moet eens tanken in Noorwegen, notabene een olieexporterend land. Voor '94 was de diesel spotgoedkoop, ze hebben dan in één klap de prijs verdubbeld.
                          Ja, maar, op een reis waar een steward in stond voor de passagiers, wist de brave man te vertellen, dat de opbrengst in een pot ging om de sociale zekerheid enz na de olie, als ook de groene stroom, te blijven betalen.
                          https://ggpics.be/

                          Comment


                          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Vandaar dat benzine ook steeds duurder wordt.

                            Ze weten gewoon dat de Belg blijft betalen, wat het heden ook kost.
                            Kassa kassa
                            De gemiddelde Belg, vooropgesteld dat die niet aan de grens met Luxemburg woont, kan ook niet zomaar eventjes alle dagen naar het buitenland.
                            En voor de buitenlanders geldt hetzelfde.

                            Comment


                            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              En als je dan toch voor de dikste, snelste en duurste elektrische wil gaan, dan kies je toch voor eentje (made in Kroatië) de Rimac Concept One.
                              Dit komt er binnenkort ook nog aan: https://www.vroom.be/nl/nieuws/video...an-heten-20276
                              Maar volgens mij zit het grootste deel van de automobilisten toch eerder te wachten op betaalbare elektrische wagens (toch als er binnen een aantal jaren geen wagens met een verbrandingsmotor meer verkocht mogen worden).
                              Zo'n "betaalbare" elektrische auto moet niet op 5 seconden naar 100km/h sprinten, want dat heb je in het dagdagelijks verkeer toch niet nodig.
                              Ik wacht wel tot er een elektrische Dacia uit komt, die zal dan wel een stuk goedkoper zijn dan andere vergelijkbare auto's (dat hoop ik toch...).

                              Hebben ze ondertussen de centrale in Doel al terug opgestart?
                              Want die zullen ze dan toch nodig hebben als iedereen elektrisch rijdt...
                              Maar hoe lang ze die antieke kerncentrales nog kunnen laten werken op een veilige manier, dat is een andere vraag (het lijkt er toch op dat die steeds meer uitvallen, zolang die gewoon stilvallen is er nog niets aan de hand, hopelijk blijft dat ook zo).

                              Wat de brandstoffen (diesel en benzine) betreft is er ooit een periode geweest dat die in verhouding tot het toenmalige gemiddelde loon een heel stuk duurder was dan nu.
                              Met een zuinige wagen valt voor mij de kilometerprijs eigenlijk nog best mee met de huidige brandstofprijzen.
                              Last edited by Black B@ndit; 12 juni 2018, 15:59.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                                En Musk komt alweer met slecht nieuws....

                                Comment

                                Working...
                                X