Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    1000km met 50 liter benzine, dat lukt ook met mijn Dacia (toch in de zomer, in de winter is het iets minder), en dat zonder plug-in hybride systeem.
    Ik moet dan alleen maar benzine betalen, en geen elektriciteit (maar ik kan mijn auto niet voor 110% aftrekken van de belastingen, ik betaal alleen geen belastingen op de fietsvergoeding).
    Met alle respect, maar een Dacia vergelijken met een X5....

    Mijn eerste Blackberry nam ook foto's, dus waarom dan een Canon 5D kopen....

    Comment


    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Als men daarmee doorduwt boven de 200km/u, dan snap ik dat wel.
      Maar hier op onze wegen zou dat toch wat minder mogen zijn.

      Met een concurrent van de X5 en met een 2.2 diesel zitten we rond de 8,2l bij toch wat sportief (niet snel) rijden.
      Bij rustigere ritten aan constantere snelheid is dat nog wat minder.

      Dan zit de X5 inderdaad wel hoog in verbruik, ik had beter verwacht.
      Dat hoog verbruik is inderdaad met heel wat stukken aan 180+
      In België zit hij rond de 8-9l.
      Ik haal met mijn BMW 5 in België een verbruik van 7l. Lange ritten op autostrade gaan naar 6.5, en in de stad is het verschrikkelijk moeilijk om onder de 10l te blijven.

      Onze Polo TSI DSG zit bij ritjes rond de woonplaats ook aan 7l. Autostrade gaat naar 6l (120-130).

      Comment


      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?



        In Brussel is een Tesla op vier auto's en een Dacia ingereden.
        Last edited by notex; 1 juni 2018, 02:47.

        Comment


        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

          Weeral zo'n klote titel.
          Er had moeten staan: Verwarde man rijdt 5 autos in puin.
          Met welke auto hij dit deed was hier TOTAAL irrelevant.

          Maar ja, journalisten begrijpen ondertussen dat ze meer kliks krijgen op hun artikels als er Tesla in de titel staat.

          Comment


          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Maar ja, journalisten begrijpen ondertussen dat ze meer kliks krijgen op hun artikels als er Tesla in de titel staat.
            Ik vind het wel grappig dat er staat : "vier auto's en een Dacia".
            Net alsof een Dacia geen auto is. Daar gaat Black B@andit niet blij mee zijn.

            Comment


            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

              Vergelijking onkosten diesel-benzine-elektrisch

              Comment


              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Ik vind het wel grappig dat er staat : "vier auto's en een Dacia".
                Net alsof een Dacia geen auto is. Daar gaat Black B@andit niet blij mee zijn.
                Ik heb daar helemaal geen probleem mee, waarschijnlijk zijn de andere auto's het zelfs niet waard dat ze die bij naam noemen.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Ik heb daar helemaal geen probleem mee, waarschijnlijk zijn de andere auto's het zelfs niet waard dat ze die bij naam noemen.
                  Nu mis ik een "leuk" knop!
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                  Comment


                  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                    Weer slecht nieuws. Jammer voor Tesla.
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                      Grote elektrische auto stoot meer CO2 uit dan kleine benzinewagen.
                      Althans, zo luidde de conclusie van een onderzoek van het MIT dat hier de pers haalde. Toch is enige nuance op zijn plaats.


                      Mazda heeft besloten om geen elektrische auto's te bouwen zodat ze zich kunnen concentreren op zuinige en efficiënte verbrandingsmotoren.
                      Ze hebben afspraken met Toyota in geval ze de bal mis slaan.
                      Toyota, die zich vooram toelegt op hybride auto's, zie ook Lexus, heeft dan een anderzijds afspraken met Mazda in geval ze zuinige en efficiënte motoren nodig zouden hebben naast de elektrische/hybride droom.

                      De enige goede oplossing, mijn inziens, is dat we tevreden zijn met auto's met kleinere vermogens voor verbrandingsmotoren, zeggen en schrijven 50 tot maximaal 100 kW, i.p.v. de race naar geweldenaars van honderden pk's.
                      Sorry voor de AMG, RS en bmw-M fans.
                      Last edited by Skitch; 5 juni 2018, 23:15.
                      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                      Comment


                      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                        Wat een kuttitel weer bij dat artikel.

                        3 lijnen lager schrijft de journalist zelf:

                        "Een kleine benzinewagen vergelijken met een grote elektrische wagen is een niet geheel juiste vergelijking. Iemand die in een Tesla Model S koopt, zal als alternatief weinig geneigd zijn een Mitsubishi Mirage op benzine te kopen.

                        Lees meer: https://www.apache.be/gastbijdragen/...-benzinewagen/ © Apache"

                        Comment


                        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Wat een kuttitel weer bij dat artikel.

                          3 lijnen lager schrijft de journalist zelf:

                          "Een kleine benzinewagen vergelijken met een grote elektrische wagen is een niet geheel juiste vergelijking. Iemand die in een Tesla Model S koopt, zal als alternatief weinig geneigd zijn een Mitsubishi Mirage op benzine te kopen.
                          Nog veel grotere *** is dat een elektrische wagen zes meter lang moet zijn, 2.000 Kg moet wegen en presteren als een Ferrari Tommie.
                          Wettelijk zou moeten bepaald worden dat al die auto's waar onder welke vorm dan ook subsidie voor gegeven wordt niet meer dan een bepaald vermogen zouden kunnen ontwikkelen,
                          bv. max 100 Kw dat ware pas eerlijk.

                          Die fabrikanten zwaaien enkel maar met prestaties en zetten daar tegenover leugenachtige actie radiussen met een lading en of verbruik,
                          een auto zoals een Porsche hybrid die het doet met 3 L/100Km laat me niet lachen hé.....
                          Last edited by Guest42; 6 juni 2018, 11:57.

                          Comment


                          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                            De nagel op de kop.

                            Maar waar mijn tenen beginnen van te krullen (knip) is "Tegen 2050 zouden we aan kernfusie (niet te verwarren met kernsplijting) kunnen doen. Dat wil zeggen: veel energie en bijzonder weinig afval."

                            Lees meer: https://www.apache.be/gastbijdragen/...-benzinewagen/ © Apache

                            Ze stonden 45 jaar geleden al nergens en ze staan nog altijd nergens buiten dat Frau Dr. Merkel op een knop heeft mogen duwen een jaar of 2 geleden. Binnen de 4 jaar verwachtten ze doorslaggevende resultaten. Nog iets van gehoord ? Ik niet.

                            Comment


                            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Nog veel grotere *** is dat een elektrische wagen zes meter lang moet zijn, 2.000 Kg moet wegen en presteren als een Ferrari Tommie.
                              Wettelijk zou moeten bepaald worden dat al die auto's waar onder welke vorm dan ook subsidie voor gegeven wordt niet meer dan een bepaald vermogen zouden kunnen ontwikkelen,
                              bv. max 100 Kw dat ware pas eerlijk.

                              Die fabrikanten zwaaien enkel maar met prestaties en zetten daar tegenover leugenachtige actie radiussen met een lading en of verbruik,
                              een auto zoals een Porsche hybrid die het doet met 3 L/100Km laat me niet lachen hé.....

                              Die kleinere auto's bestaan ook. Waarom vergelijkt de journalist niet met een Renault Zoe of Leaf?

                              Maar ik snap Tesla ook wel. Om de markt open te breken, en de "early adopters" aan te spreken breng je iets exclusief op de markt, zeker als dat nog dure tech is.
                              Dat hoeft niet bereikbaar te zijn voor iedereen, want je kan toch maar beperkte volumes produceren. Maar ondertussen leer je als fabrikant en industrie (Tesla deelt zijn patenten) bij om de stappen naar onder te zetten.
                              Dat loopt allemaal niet zo vlot en snel, maar het gaat wel vooruit.

                              Vandaag in het nieuws: De lijn koopt voor de LAATSTE keer bussen op diesel. Een groot deel van de bestelling bestaat uit hybride en electrische bussen met snellader.
                              De trend is gezet, het wordt electrisch of waterstof.

                              Ondertussen wordt er ook gewerkt aan synthetische methanol.


                              Als dat lukt, dan kunnen we blijven rijden met brandstofmotoren, maar dan wel op methanol die ze waarschijnlijk in de woestijn gaan produceren.
                              En dat kan dan met pijplijnen en tankers getransporteerd worden.

                              Die Porsche Hybride, daar volg ik je helemaal, dat is een "belastingsauto", maar dat gaat er nu ook uit.

                              Comment


                              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                                Goe bezig daar in NL....



                                Reken daarbij de laadpalenstroom á 56 c€ per Kwh.
                                En dat je in werkelijkheid maar een gemiddelde reële actieradius van 300Km kan halen met een lading als je een en ander hebt aan staan zoals verwarming en of koeling.
                                En waarvoor je 120 Kwh nodig hebt om een 95 Kwh batterij op te laden......
                                Want wat velen niet weten is dat tussen de batterijcellen van een Tesla een lint geweven zit dat die cellen op temperatuur houdt, dat om de cellen optimaal te laten presteren.
                                Even advocaat van de duivel spelen... Een simpele berekening.
                                Iemand die in NL met een Tesla S rijdt en met dat ding 2.000 Km per maand doet op laadpalenstroom, dat zal hem dan maar eventjes om en rond de 0,47€ per Km kosten, aankoop en afschrijving niet mee gerekend.....
                                Last edited by Guest42; 10 juni 2018, 06:04.

                                Comment

                                Working...
                                X