Elektrische wagen opladen via stopcontact ?
Zoals Tommie al aangehaald heeft ... eerst nog eens volledig lezen. [emoji4]
Ik weet niet of jij met een antiek spul rondbolt of met een moderne wagen, maar veel wagens hebben geen echt contactslot meer.
Een echt contactslot begint stilaan tot antiek te behoren (ja het bestaat nog).
Een elektronische sleutel, knopje drukken en starten.
Men moet wel de schakelaar op de rem of de ontkoppeling activeren door die pedaal in te drukken alvorens te starten, maar een defect geeft hetzelfde resultaat. [emoji4]
Inderdaad ... een volledig elektrische wagen met manuele bak zal men niet veel tegenkomen.
Kan jij de batterij van je wagen afkoppelen als die tijdens een rit plots begint te flippen?
Ik denk het niet, want daar gaat het over in het artikel ... zogezegd beginnen flippen tijdens het rijden. [emoji41]
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
Bekijk bericht
Het probleem bij zo'n auto is dat er geen fysieke schakelaar is die uitgezet wordt, alles wordt via elektronica geregeld, en als daar ergens een foutje in zit, dan is het nooit met zekerheid uit te sluiten dat dit nog eens gebeurt.
Een echt contactslot begint stilaan tot antiek te behoren (ja het bestaat nog).
Een elektronische sleutel, knopje drukken en starten.
Men moet wel de schakelaar op de rem of de ontkoppeling activeren door die pedaal in te drukken alvorens te starten, maar een defect geeft hetzelfde resultaat. [emoji4]
In principe kan ook daarmee hetzelfde gebeuren als wat er met die Tesla is gebeurd (vooral in combinatie met een automatische versnellingsbak, bij een handgeschakelde die niet in versnelling staat kan dan alleen maar de motor draaien zonder dat de auto in beweging komt) .
Vergelijk het met een camera die om een of andere reden "bevriest", en die niet meer uit te schakelen is door de schakelaar uit te zetten, de enige oplossing is dan de accu verwijderen, maar dat is bij een Tesla wel net iets moeilijker (die accu koppel je niet zomaar af, er zit zelfs een dodelijke spanning op...).
Ik denk het niet, want daar gaat het over in het artikel ... zogezegd beginnen flippen tijdens het rijden. [emoji41]
Comment