Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Privaat terrein - parking betreden.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Privaat terrein - parking betreden.

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
    Je kan dit probleem eens voorleggen aan de burgervader om een oplossing te vinden, ik he begrip voor jouw situatie maar hier zijn ook straten waar geen plaats is en als die mensen dan hun wagen uitladen hinderen ze andere weggebruikers.
    Maar onze burgervader kan daar weinig of niets aan doen, ook niet met de beste wil van de wereld.
    De straten zijn hier smal, de voetpaden ook en het loopt vol toeristen. En ik woon op een invalsweg. (op 143 meter van de Halletoren )
    Hij kent de situatie hier goed want hij woont en werkt hier in de buurt.
    En hij fietst hier meerdere keer per dag voorbij.
    Dat is hier nu eenmaal zo in een stad. 'k Leer er mee leven maar soms komt het stadsleven me de strot uit...
    'k Mag al blij zijn als onze burgervader dat hier niet geheel autovrij (of luw) maakt. Dan is het helemaal om zeep voor de bewoners.
    Last edited by Skitch; 29 mei 2015, 18:00.
    "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
    Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
      Maar onze burgervader kan daar weinig of niets aan doen, ook niet met de beste wil van de wereld.
      De straten zijn hier smal, de voetpaden ook en het loopt vol toeristen. En ik woon op een invalsweg. (op 143 meter van de Halletoren )
      Hij kent de situatie hier goed want hij woont en werkt hier in de buurt.
      En hij fietst hier meerdere keer per dag voorbij.
      Dat is hier nu eenmaal zo in een stad. 'k Leer er mee leven maar soms komt het stadsleven me de strot uit...
      'k Mag al blij zijn als onze burgervader dat hier niet geheel autovrij (of luw) maakt. Dan is het helemaal om zeep voor de bewoners.
      Ik woon niet inde stad maar hier zijn ook smalle straatjes met een gelijkaardig probleem en overal zijn er parkeerplaatsen te kort of auto's teveel , veel 2verdieners hebben 2wagens maar geen parkeerplaats , bij ons is één parkeerstrook voor de straat dat zijn dus heel weinig parkeerplaatsen.De person die vorige week verbaliseerd is voor mijn poort ( heeft er een 4 uur gestaan) is zonet komen zeggen dat hij een boete gehad heeft en of er geen plaats was om mijn wagen ergens te plaatsen. Hij heeft geen zin ( kwam het op neer ) om 100m te voet te gaan. Dat mijn vrouw mindervalide is dar kreeg ik geen antwoord op.Ik zou eerst overal moeten gaan zien of het iemand zijn wagen is en vragen om hem te verzetten , dit is volgens mij toch de omgekeerde wereld.Hij vind het zelfs normaal als hij buiten het parkeervak staat om niet te ver te moeten stappen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick.M Bekijk bericht
        Normaal niet, staat allemaal in een Vlaams decreet ter zake.
        Als basisregel, maar hierbuiten kunnen nog andere beperkingen opgelegd worden in o.a. verkavelingsvoorschriften of gemeentereglementen.
        Hier mag in principe ook geen afsluiting geplaatst worden, enkel een groenhaag.
        Die voorschriften kunnen overal anders zijn.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
          ...dit is volgens mij toch de omgekeerde wereld.
          Zo is het.
          Personen met zo'n instelling moeten aangepakt worden. Dat zou iedere keer moeten gebeuren met deze persoon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Als basisregel, maar hierbuiten kunnen nog andere beperkingen opgelegd worden in o.a. verkavelingsvoorschriften of gemeentereglementen.
            Hier mag in principe ook geen afsluiting geplaatst worden, enkel een groenhaag.
            Die voorschriften kunnen overal anders zijn.
            Bij Ruimtelijke ordening Vlaanderen zegt men over voortuinen dat open afsluitingen tot 2m mogen en gesloten afsluitingen tot 1 meter.
            Momenteel zijn er zeer mooie systemen op de markt die doorzichtig zijn (of dit dan nog open kan genoemd worden weet ik niet) of met lamellen al of niet in panelen geplaatst die dan schuin worden opgesteld zodat enkel schuin doorkijken kan, zoiets als lamellen die men voor ramen hangt en je ook kan schuin opendraaien. Dit in hetzelfde materiaal van een openschuivende of opendraaiend poort.
            Enfin, stof om over na te denken en goed te plannen.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Het gaat ver als men zelf in kosten moet vallen om een ander van uw eigendom te houden en er uiteindelijk zelf ook last van te hebben.
              Ik kan niet snappen dat er zoveel mensen geen respect tonen voor andermans zaken.

Is net hetzelfde als die dat op een parking tegen uw auto komen leunen / zitten.
              Met een jeans met metalen onderdelen zitten ze dan op de lak.
              Zoiets weet ge toch uit uzelf zonder dat daar wetten of wat dan ook voor nodig zijn?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Het gaat ver als men zelf in kosten moet vallen om een ander van uw eigendom te houden en er uiteindelijk zelf ook last van te hebben.
                Ik kan niet snappen dat er zoveel mensen geen respect tonen voor andermans zaken.

Is net hetzelfde als die dat op een parking tegen uw auto komen leunen / zitten.
                Met een jeans met metalen onderdelen zitten ze dan op de lak.
                Zoiets weet ge toch uit uzelf zonder dat daar wetten of wat dan ook voor nodig zijn?
                Oh, weten doen ze het goed genoeg. Zich aantrekken wat minder.

Comment

En meer nog, in bepaalde situaties, en ik reken de onze erbij, zijn eigendommen die te goed afgesloten zijn soms veiliger voor dieven. Ze kunnen zich hierdoor dus beter aan het oog onttrekken van een eventuele voorbijganger en of buur. Op de buiten hebben omwonenden nogal eens vlug één of andere onregelmatigheid in de straat opgemerkt. Dus ik denk, afsluiten en beveiligen mag/kan, maar te goed is daarom niet altijd gelijk aan meer veiligheid.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

voordeel van een ruime oprit, geen omheining en ruzie met de buren is dat dieven hun camion tot aan uw garagepoort kunnen rijden en uw huis leeg rustig kunnen leeghalen en niemand die het zich aantrekt http://www.gva.be/cnt/aid843014/diev...-helemaal-leeg

Comment

Een foto moet toch wat meer duidelijkheid geven. Op risico dat er misschien één of andere dwarsligger er weer misbruik van maakt om mijn goeie bedoelingen in twijfel te trekken.

De buur in kwestie komt uit het huis met pijl. Het gaat 'm wel niet om het witte bestelwagentje dat er geparkeerd staat. De rode pijlen is het traject dat de buur volgt en na volledig onze parking te zijn opgereden achterwaarts terugrijdt in de richting vanwaar hij komt. De overbuur van die bewuste buur heeft eveneens een oprit (parking) waar de blauwe wagen opstaat. Deze buur heeft de man ondertussen wijselijk de gelegenheid ontnomen om hetzelfde te doen op zijn parking. Dit zijn wij echter niet zinnens te doen omdat wij eraan houden dat onze wagens steeds binnen staan. Wij hebben daar ook zo onze redenen voor.
                      De groene pijl is een traject dat verschillende andere weggebruikers of buren gebruiken om zich te keren (de meeste draaicirkels van wagens laten dit toe) door gebruik te maken van de verbreding die ontstaat door een straat die loodrecht op onze eigendom uitgeeft. Anderen doen ongeveer hetzelfde als ze uit die straat komen om zich te draaien. In beide gevallen wordt enkel gebruik gemaakt van het voetpad om de draaicirkel te kunnen volbrengen. Een draai- en of keer manoeuvre kan dus perfect door de meeste wagens gehaald worden zonder op onze eigendom te komen. Als dit legaal is is een andere zaak, maar met een overtreding van de wegcode hou ik mij niet bezig. Ik weet wel dat men je in de rijlessen leert draaien zonder zelfs gebruik te maken van één of ander voetpad. Ik meen zelfs te weten dat het gebruik van een voetpad voor manoeuvreren verboden is volgens de wet.
                      Merk eveneens op dat het scheidingsmuurtje met onze zijbuur al eens is omver gereden door een bestuurder die uit de straat kwam die zich loodrecht op onze woning bevindt. Het was er wel spiegelglad en met het afhellen van de straat kon man blijkbaar niet meer remmen en is gewoon op onze parking tegen de muur gereden.
                      Als er dus een poort mocht hangen en hetzelfde gebeurt, dan zal de schade beslist erger zijn hé. Dus goed overwegen van de situatie zal best zijn zeker...
                      Last edited by enero; 30 mei 2015, 15:58.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Wanneer ik dit beeld zie vraag ik me af waarom die buur niet onmiddellijk naar de andere kant rijdt vanuit zijn garage?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door go4it Bekijk bericht
                          Wanneer ik dit beeld zie vraag ik me af waarom die buur niet onmiddellijk naar de andere kant rijdt vanuit zijn garage?
                          Dat is inderdaad goed gezien. Maar die mensen hebben 2 auto's en eentje moet buiten staan, ofwel aan de andere kant van de straat, ofwel voor de garage. Maar het is vooral madam, die zeer slecht per auto rijdt en amper kan manoeuvreren die, als ze met de neus in onze richting staat en in de tegengestelde richting heen moet de truc van de parking gebruikt. Ze zou ook het blokje om kunnen rijden, klein omwegje, wat veel minder gevaarlijk en zou zijn, maar.. dat is blijkbaar teveel gevraagd, ofwel is het van dommigheid, ik weet het niet...
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Eigenlijk is dat erg.
                            Daar is zo veel plaats op die straat, ook met dat kruispunt er bij, en toch nog de oprit gebruiken.
                            't Zal uit onkunde en dommigheid zijn!
                            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            .............................Ik meen zelfs te weten dat het gebruik van een voetpad voor manoeuvreren verboden is volgens de wet.
                            ..................................
                            Dat is inderdaad zo!
                            "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
                            Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Waarom rijd die niet tot aan dat kruispunt en doet daar zijn maneuver zoals je aangeeft op de groene pijl?

mir
                              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Je kunt aan de ingang een ketting hangen zo te zien op de foto.

Comment

Working...
                                X