Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Privaat terrein - parking betreden.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Privaat terrein - parking betreden.

    Ja die paaltjes dat is nog zo iets. Mag inderdaad niet maar als het gras steeds kapot gereden wordt en het een modder boel wordt is het ook niet leuk he

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

    Comment


    • #17
      Re: Privaat terrein - parking betreden.

      Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
      Tuurlijk Skitch ik heb het niet op jou persoonlijk. Die motards zijn inderdaad niet redelijk. Als er geen verkeersbord E3. Stilstaan en parkeren verboden staat in je straat mag je toch je boodschappen lossen zeker.
      Het probleem is dat ik met twee wielen op het voetpad, van 0,80 m, moet staan of er kan geen autobus mee door.
      Inderdaad overtreed ik regels, volgens de wet.
      Maar de stad is ook blij dat er nog mensen zijn die "IN" de stad willen wonen!
      Om eerlijk te zijn: in 99% van de gevallen kijkt de politie efkens de andere kant op. Maar vandaag waren ze, toevallig, zoals ik : vies gezind! (Alléé: 'k ben dat erna zo geworden )
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #18
        Re: Privaat terrein - parking betreden.

        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Verzuring van de maatschappij

        mir
        Mag ik je via PB mijn rekeningnummer doorsturen. De herstelling van het gedeelte van mijn oprit dat kapot gereden werd door die kamionettekes die hier komen keren heeft in februari 2014 'slechts' 734,95 euro gekost.
        Ik kan je een kopij van de factuur bezorgen of een scan ervan hier plaatsen indien gewenst.
        De volgende keer dat het moet hersteld worden laat ik misschien best de factuur rechtstreeks naar jou opsturen .
        Dank bij voorbaat .
        Last edited by Guest17; 26 mei 2015, 20:22.

        Comment


        • #19
          Re: Privaat terrein - parking betreden.

          Dus de volgende keer skitch niet op het voetpad staan, je wagen gewoon lossen en de bus moet maar wachten .

          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #20
            Re: Privaat terrein - parking betreden.

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            De herstelling van het gedeelte van mijn oprit dat kapot gereden werd door die kamionettekes die hier komen keren heeft in februari 2014 'slechts' 734,95 euro gekost..
            Dat zegt volgens mij veel over de manier waarop je oprit is aangelegd . Is toch niet normaal dat deze hierdoor kapot gereden wordt? Zo een camionette is geen 20 tonner he.

            Dus dan is een ketting plaatsen misschien een optie in jouw geval.

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #21
              Re: Privaat terrein - parking betreden.

              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              Dat zegt volgens mij veel over de manier waarop je oprit is aangelegd . Is toch niet normaal dat deze hierdoor kapot gereden wordt? Zo een camionette is geen 20 tonner he.

              Dus dan is een ketting plaatsen misschien een optie in jouw geval.

              mir
              Hier is er vooral schade vooraan aan de eerste rijen kasseien die nochtans op een gewapende beton liggen en volledig toegevoegd (toegegoten) zijn. Deze eerste rijen worden wel degelijk losgereden gereden door diegenen die zich hier komen draaien en daarvoor op de parking komen rijden. Er is nochtans plaats genoeg om enkel het voetpad mee te nemen want dit is breed genoeg. Op sommige plaatsen zijn er op het voetpad zelfs parkeerruimtes gemaakt en je kan er dan nog veilig met een rolstoel langsrijden. Mer dan breed genoeg dus. En dit heeft niks met verzuring te maken. Als je jaarlijks je parking moet laten hervoegen en of uitslijpen op die plaatsen waar de kasseien half los worden gereden, dan wordt je dat op den duur wel een beetje beu hé. En ik vraag mij af of jij dat leuk zou vinden.
              Last edited by enero; 26 mei 2015, 21:13.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #22
                Re: Privaat terrein - parking betreden.

                Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
                Ik vraag me af of zo iemand die andere verbiedt om op zijn oprit te keren zich zelf altijd aan d(i)e regels houdt. Zelf nooit gekeerd op een plaats waar het niet mag, nog nooit geparkeerd tegen de richting in, nog nooit op een fietspad of stoep gereden omdat je niet wou rondrijden voor de fout geparkeerde of manouvrerende camion, etc. Als we zo streng zouden zijn voor onszelf als voor anderen ...
                Wat een flauwe reactie zeg. Misschien beter niet reageren dan op die manier.
                Dat ik fouten maak, dat geef ik grof toe, maar "dagelijks" galant op een ander zijn parking rijden, alsof die van mij is om er te keren, nee man, van een ander zijn eigendom blijf ik af, dat is klaar.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #23
                  Re: Privaat terrein - parking betreden.

                  Ik voel me ook ongemakkelijk als ik met de wagen moet omkeren en noodgedwongen gebruik moet maken van andermans privé domein omdat de straat te smal is.
                  Dat "gebruik" wordt dan ook beperkt tot het strikte minimum. Ook als ik dat manoeuvre in 5 keer moet doen.
                  Nooit zal ik de oprit gebruiken. Wel het stukje dat nog tot het voetpad behoort.
                  Je zal maar op een plaats wonen waar er 100 mensen per dag denken : 't is maar voor ene keer.
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • #24
                    Re: Privaat terrein - parking betreden.

                    De regels zijn simpel, het mag niet.

                    Daar een schadevergoeding voor krijgen is moeilijker.
                    Van één keer draaien is er geen schade, of toch moeilijk aantoonbaar. En bewijzen verzamelen is moeilijk, je moet dan iedere keer op vinkenslag liggen of iedere keer fotos maken of filmen. Een rechter daar van overtuigen is moeilijk, je rijdt er immers zelf elke dag over.
                    De politie gaat daar ook geen boetes voor schrijven, want ze moeten het zelf zien.

                    Wij wonen tegenover een apotheek. Regelmatig staan ze voor onze oprit op eenparkeerstrook. Als er iemand in de auto blijft zitten die vertrekt als je dat vraagt is dat nog Ok.. Maar er zijn er ook die parkeren, en dan voor een kwartier verdwijnen. Als je dan in de apotheek gaat vragen van wie de auto is, dan worden er sommigen nog kwaad ook. Er zijn er ook die zich duizend keer excuseren en direct hun auto verzetten.
                    Lastig.....

                    Comment


                    • #25
                      Re: Privaat terrein - parking betreden.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                      Ik voel me ook ongemakkelijk als ik met de wagen moet omkeren en noodgedwongen gebruik moet maken van andermans privé domein omdat de straat te smal is.
                      Dat "gebruik" wordt dan ook beperkt tot het strikte minimum. Ook als ik dat manoeuvre in 5 keer moet doen.
                      Nooit zal ik de oprit gebruiken. Wel het stukje dat nog tot het voetpad behoort.
                      Je zal maar op een plaats wonen waar er 100 mensen per dag denken : 't is maar voor ene keer.
                      Volledig mee akkoord, uitzonderlijk heb ik geen probleem met mensen die zich hier komen keren en een paar meters op onze parking rijden. Je kan onmiddellijk zien aan hun rijgedrag hoe ze dit zelf aanvoelen. Dan gebeurt dat ook op een deftige manier en meestal is het dan ook omwille van omstandigheden dat het anders moeilijk is. Maar in ons geval is het wel degelijke met een andere ingesteldheid en het is dagelijks verschillende keren en dan nog met twee wagens.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #26
                        Re: Privaat terrein - parking betreden.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        De regels zijn simpel, het mag niet.

                        Daar een schadevergoeding voor krijgen is moeilijker.
                        Van één keer draaien is er geen schade, of toch moeilijk aantoonbaar. En bewijzen verzamelen is moeilijk, je moet dan iedere keer op vinkenslag liggen of iedere keer fotos maken of filmen. Een rechter daar van overtuigen is moeilijk, je rijdt er immers zelf elke dag over.
                        De politie gaat daar ook geen boetes voor schrijven, want ze moeten het zelf zien.

                        Wij wonen tegenover een apotheek. Regelmatig staan ze voor onze oprit op eenparkeerstrook. Als er iemand in de auto blijft zitten die vertrekt als je dat vraagt is dat nog Ok.. Maar er zijn er ook die parkeren, en dan voor een kwartier verdwijnen. Als je dan in de apotheek gaat vragen van wie de auto is, dan worden er sommigen nog kwaad ook. Er zijn er ook die zich duizend keer excuseren en direct hun auto verzetten.
                        Lastig.....
                        Ik ben er volledig mee akkoord dat je moeilijk schade kan aantonen en ze verhalen op derden voor dergelijke feiten. Maar je kan wel eens laten blijken dat je dit niet zint en vooral niet de manier waarop. Of het hiermee zal verbeteren weet ik niet, wie weet gaat men dan nog niet meer uitdagen, maar dat zegt dan meer van diegenen die op dergelijke manier reageren hé.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #27
                          Re: Privaat terrein - parking betreden.

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Ik ben er volledig mee akkoord dat je moeilijk schade kan aantonen en ze verhalen op derden voor dergelijke feiten. Maar je kan wel eens laten blijken dat je dit niet zint en vooral niet de manier waarop. Of het hiermee zal verbeteren weet ik niet, wie weet gaat men dan nog niet meer uitdagen, maar dat zegt dan meer van diegenen die op dergelijke manier reageren hé.
                          Als die oprit je volledige eigendom is Pol, dan heb je het recht daar een tijd een draad te hangen, geen plastieken versie maar een metalen prikkeldraad, zal zichzelf wel oplossen.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Privaat terrein - parking betreden.

                            Opletten zou ik zeggen.
                            Alles wat niet uitdrukkelijk verboden is per wet is toegelaten!

                            We gaan vanuit de veronderstelling dat het je eigendom is. Maar zelfs voor een huurder zijn er gelijkaardige rechten.

                            Volgens het veldwetboek heb je het recht het domein af te sluiten volgens de regels: bv een haag tot op x meter, afrastering, etc...
                            Soms is het zelfs verplicht een dubbele afsluiting te plaatsen! (bv houden van paarden)
                            Je mag ook een hek plaatsen voor toegangswegen etc....
                            Dat is uw recht.

                            Is uw domein afgesloten dan is het redelijk duidelijk. Tresspassing = inbraak.
                            Zelfs politie mag er niet in zonder bevel.

                            Er zijn uitzonderingen zoals het ladderrecht,...
                            Maar ook uitzonderingen dat je niet mag afsluiten. Uitgang verlenen, kerkwegels,...

                            Toegang ontzeggen voor een niet afgesloten domein is een ander paar mouwen.
                            Zo is het dat een "publieke ruimte" niet afgesloten is en dus toegang verleend.
                            Vanuit die optiek is het zo dat alles dat niet afgesloten is ook direct publiek is. (denk bv aan een cafe dat privaat domein is maar waarvan je de toegang niet kan ontzeggen voor "bepaalde klanten", of een bos, een park, een vijver,...)

                            Is er geen afsluiting, dan is er dus een uitnodigend karakter.
                            Uw lieve buurman kan er dus doen en laten wat em wil, em mag er zelfs zijn voertuig parkeren, een babbeltje doen met de buurvrouw etc etc...
                            En gezien het geen ingerichte openbare weg is mag em er zelfs zijn BBQ opstellen. De kinderen laten spelen,...
                            Zolang em geen schade berokkent kan je er niets aan doen. Em mag ook niet je doorgang blokeren.
                            Sterker nog, als je "publieke" oprit veel gebruikt wordt door de gemeenschap dan kan de gemeente een vorm van "beslag" leggen op je eigendom en het karakter ervan veranderen in afdwingbare doorgang.
                            Iets wat veel goede buren al eens doen is ene gat in de haag maken om bij elkaar te gaan buurten. Maar let daarmee op! Eens de doorgang gemaakt is en je toestemming hiervoor hebt gegeven kan je dat niet meer ongedaan maken! De buur die ondertussen zo zuur is als een bak groene pruimen kan eisen dat je de doorgang blijft vrijhouden!

                            Dat het niet leuk is dat snap ik wel.

                            Wil je dat niet, dan moet je gewoon afsluiten en krijgt je domein het privaat domein karakter.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Privaat terrein - parking betreden.

                              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                              Dat zegt volgens mij veel over de manier waarop je oprit is aangelegd . Is toch niet normaal dat deze hierdoor kapot gereden wordt? Zo een camionette is geen 20 tonner he.

                              Dus dan is een ketting plaatsen misschien een optie in jouw geval.

                              mir
                              Bij het plaatsen van de betonklinkers (zo'n 25 jaar geleden) kocht ik zelf alle materialen aan en ze werden geplaatst door een bevriend aannemer die niks anders doet als plaatsen van sierbestrating.
                              Ik werkte toen in de bouw en wist dat men meestal voor opritten gestabiliseerd zand gebruikt met zo'n 100 à 150 kg/cement per m³ zand. Ik wilde geen risico nemen en bestelde gestabiliseerd zand met 250 kg cement/m³, bijna het dubbele van wat nodig is dus. De plaatser verklaarde me gek, en vroeg of er soms tanks moesten over rijden.
                              Toen wij onze vijver hebben aangelegd, heeft men met 15-tons vrachtwagens containers op de oprit geplaatst die wij vulden met uitgegraven grond. Vrachtwagen + geladen container dus waarscijnlijk rond de 20 ton. Geen enkele klinker die ook maar één mm verzakte.
                              Ik geef toe, dit is slechts éénmaal gebeurd, en het ging over een drietal containers.

                              Het stuk dat ik vorig jaar liet herplaatsen is wel degelijk het stuk dichtst bij de straat, waar dus bijna dagelijks één of andere camionette komt keren. Dat is dan wel héél toevallig zeker ?

                              Een rood/witte ketting of andere afsluiting vind ik nu niet bepaald een mooi sieraad om dit keren tegen te gaan.
                              Wij hebben al een automatische smeedwerken poort overwogen, maar om nu al die serieuze kosten te doen om enkele dommeriken ervan te weerhouden onze oprit als keerpunt te gebruiken... dan laat ik liever om de x-aantal jaren eens opnieuw leggen. Nu laten wij overdag meestal onze wagen op de oprit staan, zo'n half metertje van de straat verwijderd. Dat is voorlopig de goedkoopste oplossing.

                              Maar vooral nu ik weet waar de factuur mag naar toe gestuurd worden na een herstelling, maak ik er zeker geen probleem meer van .
                              Last edited by Guest17; 27 mei 2015, 09:26.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Privaat terrein - parking betreden.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht

                                Een rood/witte ketting of andere afsluiting vind ik nu niet bepaald een mooi sieraad om dit keren tegen te gaan.
                                Wij hebben al een automatische smeedwerken poort overwogen, maar om nu al die serieuze kosten te doen om enkele dommeriken ervan te weerhouden onze oprit als keerpunt te gebruiken... dan laat ik liever om de x-aantal jaren eens opnieuw leggen. Nu laten wij overdag meestal onze wagen op de oprit staan, zo'n half metertje van de straat verwijderd. Dat is voorlopig de goedkoopste oplossing.

                                Maar vooral nu ik weet waar de factuur mag naar toe gestuurd worden na een herstelling, maak ik er zeker geen probleem meer van .
                                Zo'n rood-witte keten vinden wij ook maar niks. Trekt overigens op niks en bovendien een groot ongemak deze telkens weer te moeten openen en dicht doen. En inderdaad een automatisch hekken is een grote kost en ook niet direct een optie wegens nogal wat complicaties. Bij ons zou het gaan om een poort of hekken van toch een 10tal meter vooraan. Bovendien moeten wij dan ook nog een oplossing zoeken voor een zijkant, waar aangebouwd is en momenteel een muurtje van ongeveer 80cm hoog op 9m lang op onze eigendom staat als scheiding met de aanpalende buur. Om dit een beetje een zicht te geven moet je in dezelfde materialen kunnen werken van de poort/hekken. Maar dit mogen doen is een andere zaak. Ik vermoed dat de gemeente enkel groene afsluitingen duldt.
                                Een eerste stap zal zijn er de bewuste buur eens op te wijzen. Aangezien hij op een andere plaats, recht tegenover zijn deur al is aangesproken om daar niet meer op de parking te rijden om te keren en nu dus een paar huizen verder onze parking heeft genomen, zullen we eerst zien wat daar van komt.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X