Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Privaat terrein - parking betreden.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Privaat terrein - parking betreden.

    Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
    laten we de privacycommissie maar zelf daar over oordelen: http://www.privacycommission.be/nl/dashcams
    Daar staat dus net hetzelfde, maar met wat andere woorden.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #62
      Re: Privaat terrein - parking betreden.

      Als die buur dat echt dagelijks doet zou ik hem er toch nog eens over aanspreken. Met dit topic in mijn achterhoofd let ik er nu steeds op dat ik niet met mijn wagen voorbij de rooilijn kom van een oprit om me te draaien. Meestal draai ik me op een kruispunt maar soms kan het niet anders en zal ik er dus extra op letten! Had daar eigenlijk nooit bij stilgestaan dat dit bij mensen tot ergernissen zou leiden.

      Waar een topic toch niet goed voor is

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #63
        Re: Privaat terrein - parking betreden.

        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Toch nog even benadrukken dat het hier niet gaat om kleinzerigheid. Elkeen die bij ons komt mag de parking oprijden zonder enig probleem. Maar wij storen ons wel aan het systematisch gebruik van onze parking door een buur van enkele huizen verder, terwijl de straat breed genoeg is om zich te keren. Je hoeft er zelfs geen trottoirs voor op te rijden. Nog even terzijde. Als ik huisbezoeken doe ga ik mij met mijn wagen nooit op de oprit van een patiënt zetten als er plaats is in de straat. En als ik dat dan toch moet doen zal ik steeds beleeftijdshalve vragen of daar geen bezwaar tegen is.
        Je hebt gelijk hoor. Het is ergens not done om daar intensief misbruik van te maken. Gewoon op basis van gezond verstand en beetje respect naar anderen toe.
        Ik bedoelde met kleinzerigheid dat een eerder toevallig gebruik zoals het keren van de wagen geen ergernis mag zijn.

        Best dan toch eens uitkijken naar een paaltje dat in de grond zakt? Of breek er eentje uit van de gemeente Denk dat die dingen nog redelijk duur zijn.
        Je kan ook overwegen een balkje op de grond te bevestigen dat zeer hinderljk is bij overrijden. Probleem is dat je er dan zelf last van gaat hebben ook + er kan nog iemand zijn nek over breken.

        Of spreek de man en de buren eens aan. Als direct aanspreken niet helpt, kan een goei roddel ook veel werk doen

        Wij hadden hier in de straat ook iemand die boven de maatschappij leeft en altijd zijn wagen voor de garage parkeerde voor "5 minutjes" (lees meerdere uren).
        Direct aanspreken helpte niet, twas maar voor 5 minutjes.

        Dan heb ik eens "per ongeluk" aan iemand anders verteld wat een degoutant gedrag de parkeerder wel had en hoe hinderlijk dat wel niet was. ("toevallig" stond de parkeerder een paar meter verder "zonder dat ik het wist" en was mijn stem "toevallig" luid genoeg dat em het kon horen.)
        Em is nu poeslief en parkeert zijn wagen zoals het moet

        Leuk is anders natuurlijk maar somige mensen hebben nu eenmaal het verstandelijk vermogen vergelijkbaar met dat van een konijn.

        Comment


        • #64
          Re: Privaat terrein - parking betreden.

          Ik zou om te beginnen een bord hangen "Prive terrein, verboden toegang". Kwestie van duidelijk aan te geven dat er geen openbaar karakter geldt (hoewel die buur dat gegarandeerd weet).
          Verder die buur aanspreken. Later kan je hem schriftelijk (aangetekend) in gebreke stellen en eventueel klacht neerleggen bij de politie. Beweer dat hij schade veroorzaakt heeft die je vergoed wilt hebben.
          Dergelijke figuren die willens wetens aan alles lak hebben moet je kordaat en hard aanpakken.

          Comment


          • #65
            Re: Privaat terrein - parking betreden.

            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Wat een flauwe reactie zeg. Misschien beter niet reageren dan op die manier.
            Dat ik fouten maak, dat geef ik grof toe, maar "dagelijks" galant op een ander zijn parking rijden, alsof die van mij is om er te keren, nee man, van een ander zijn eigendom blijf ik af, dat is klaar.
            Tjonge jonge jonge wat een ramp. Geen spiegel in huis zeker.

            Comment


            • #66
              Re: Privaat terrein - parking betreden.

              Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
              Tjonge jonge jonge wat een ramp. Geen spiegel in huis zeker.
              Het hangt er hier vol van. Belgische makelij wel.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #67
                Re: Privaat terrein - parking betreden.

                Het is duidelijk dat TS geen probleem heeft met een 'occasioneel' gebruiker van zijn oprit, maar als het dagelijks karakter begint te krijgen dan lijkt het meer op onrechtmatig gebruik van die buurman te lijken. Wie wat respect heeft voor een ander zijn eigendom, hoort zoiets toch ook te weten.
                Vergelijk het met een feest bij de buren en de bijhorende geluidsoverlast.
                Niemand leeft graag in onmin met zijn buren, maar waar begint de toegeeflijkheid en waar eindigt die ? Vooral dat laatste lijkt voor sommige mensen moeilijk te vatten en net die zijn dan verwonderd dat er conflicten ontstaan. Toch eerst proberen met een goed, beleefd en luchtig gesprek. Dit kan al veel oplossen.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #68
                  Re: Privaat terrein - parking betreden.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                  Het is duidelijk dat TS geen probleem heeft met een 'occasioneel' gebruiker van zijn oprit, maar als het dagelijks karakter begint te krijgen dan lijkt het meer op onrechtmatig gebruik van die buurman te lijken. Wie wat respect heeft voor een ander zijn eigendom, hoort zoiets toch ook te weten.
                  Vergelijk het met een feest bij de buren en de bijhorende geluidsoverlast.
                  Niemand leeft graag in onmin met zijn buren, maar waar begint de toegeeflijkheid en waar eindigt die ? Vooral dat laatste lijkt voor sommige mensen moeilijk te vatten en net die zijn dan verwonderd dat er conflicten ontstaan. Toch eerst proberen met een goed, beleefd en luchtig gesprek. Dit kan al veel oplossen.
                  Dat is inderdaad de filosofie achter het verhaal Ivan.
                  Uit de reacties hier heb ik toch één en ander geleerd. Ik heb onze oprit incluis parking eens van op afstand bekeken en stel vast dat die toch op één of andere manier, en dit is allicht te wijten aan de brede toegang, aanleiding geeft om die te gebruiken als manoeuvreerruimte. Dit neemt niet weg dat het niettemin privaat domein blijft en geen excuus is voor "misbruik". De meest drastische doch ook duurste oplossing zou zijn alles deskundig af te sluiten met een automatisch hekken. Jammer genoeg houdt het daar dan niet mee op, want vanuit esthetisch oogpunt zijn wij dan ook verplicht een oplossing te zoeken voor de erfgrens met onze aanleunende buur. Er staat momenteel een muurtje dat wel volledig op onze eigendom staat, maar dat amper een 70-tal cm hoog is en afgedekt met Franse steen. Hoger gaan door daar nog een afrastering op te plaatsen die qua uitvoering past met een hekken is op zichzelf niet zo'n probleem, maar of de gemeente dat zal toelaten is een ander paar mouwen. Maar dat zal dan moeten aangevraagd worden. Ik vermoed dat het toelaten van dergelijke afbakeningen nogal eens kan veranderen al naargelang eigen regelgeving per gemeente.
                  Last edited by enero; 29 mei 2015, 10:01.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #69
                    Re: Privaat terrein - parking betreden.

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Ik vermoed dat het toelaten van dergelijke afbakeningen nogal eens kan veranderen al naargelang eigen regelgeving per gemeente.
                    Normaal niet, staat allemaal in een Vlaams decreet ter zake.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Privaat terrein - parking betreden.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Privaat terrein - parking betreden.

                        Beetje verbaasd als ik de hele discussie lees en vervolgens je slagzin "leeft en laat leven".
                        Met een beetje respect langs beide kanten, een gemoedelijk gesprek tussen buren met een pintje erbij geraakt dit probleem wel opgelost.
                        Ik denk dat dergelijke discussies verantwoordelijk zijn voor heel wat maagzweren, slapeloze nachten,... Is dit echt de moeite waard om je hierover druk te maken ?

                        Comment


                        • #72
                          Re: Privaat terrein - parking betreden.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                          Beetje verbaasd als ik de hele discussie lees en vervolgens je slagzin "leeft en laat leven".
                          Met een beetje respect langs beide kanten, een gemoedelijk gesprek tussen buren met een pintje erbij geraakt dit probleem wel opgelost.
                          Ik denk dat dergelijke discussies verantwoordelijk zijn voor heel wat maagzweren, slapeloze nachten,... Is dit echt de moeite waard om je hierover druk te maken ?
                          Het respect moet inderdaad van beide kanten komen. Dat is nogal klaar hé.
                          En als je het topic "goed leest" zal je ook lezen dat ik ook "laat leven". Maar misschien is je dat niet opgevallen en heb je er gewoon overgelezen....
                          Last edited by enero; 29 mei 2015, 17:42.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #73
                            Re: Privaat terrein - parking betreden.

                            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                            Verzuring van de maatschappij

                            mir
                            Je kan dit verzuring noemen , ik woon naast een meeneemchinees en voor mijn poort word dagdagelijks geparkeerd ( is maar voor eventjes) 10min maal 20 man en je weet hoelang ik of mijn kinderen niet voor de poort kunnen staan.nlangs kwam ik thuis en er wou iemand parkeren en ik duwde op mijn claxon en parkeerde mijn wagen. hij kwam achteruit gereden en deed zijn raam open en vroeg wat mijn probleem was.De poort is van mij en daar mogen alleen de wagens parkeren waarvan het nr op de poort hangt of het nu regent of niet.Verkeersregels zijn er om na te leven dat ze daar wat meer moesten op controleren het gat in de begroting zou rap opgevuld zijn.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Privaat terrein - parking betreden.

                              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Het respect moet inderdaad van beide kanten komen. Dat is nogal klaar hé.
                              Je hebt hier wel een punt maar hij weet toch dat hij de grond van de geburen gebruikt en er niet voor betaald om het proper en in orde te houden.Ik heb ook zo buren , mijn coniferen waren volgens hem te hoog ( is waar ) ik heb hem onmiddelijk gezegd dat hij zijn 2 tuinhuizen kon afbreken ( een staat op de scheiding en ander op 30cm van de scheiding en water loopt op mijn perseel) en discussie was teneinde.

                              Comment


                              • #75
                                Re: Privaat terrein - parking betreden.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                                Die komt er door de zure reglementjes.
                                Deze namiddag ben ik naar de Aldi, Lidl en Albert Heijn gaan winkelen.
                                Thuisgekomen zet ik de auto voor de deur om alles vlug, vlug leeg te laden. (d.w.z. vlug achter de voordeur te zetten).
                                Twee gemotoriseerde politieagenten hebben me daar weggejaagd. Ik moest 100 meter verder staan. Want voor mijn eigen deur mag ik niet staan.
                                Dat allemaal verzuurt de maatschappij.
                                Wij mogen niets en "anderen" mogen alles. En als je er iets over zegt ben je...... zuur. En nog erger....

                                Volgende week passeert er wel weer eens een enquête om te vragen of je graag in Brugge woont.
                                Je kan dit probleem eens voorleggen aan de burgervader om een oplossing te vinden, ik he begrip voor jouw situatie maar hier zijn ook straten waar geen plaats is en als die mensen dan hun wagen uitladen hinderen ze andere weggebruikers.

                                Comment

                                Working...
                                X