Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Privaat terrein - parking betreden.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Privaat terrein - parking betreden.

Hang een fake camera, en vertel hem dat je nu je oprit filmt.

En dat als hij dat blijft doen, je hem mee wil doen betalen voor de heraanleg of hervoegen.

Comment

Uit respect alleen ga je niet bij andere mensen binnen rijden, dat is hun eigendom en je hebt er niets verloren.
      Bij ons gebeurt het ook regelmatig dat iemand binnen rijdt om te keren, de toer van de blok zou hun anders 200 meter benzine kunnen kosten.

Maar stel dat je kat veilig op je oprit zit (katten weten wel waar ze thuis zijn en zitten daar vaak) en er komt zo een gek je oprit opgereden met de nodige gevolgen, ga je dan nog zo begripvol zijn?
      P.S. Die kat kan ook uwe kleine zijn hé.
      Zelf hebben we al gehad dat zo iemand bij het keren op onze oprit tegen onze wagen reed ... en er natuurlijk vandoor is gegaan.

Of ge hebt net enkele klinkers of tegels van je oprit hersteld met verse cement of zo onder dat nog moet uitharden ... een plezante komt daar zo maar eventjes op rijden en ge kunt uw werk herbeginnen.

Wettelijk gezien heeft iedereen het recht om via een oprit, ingang of wat dan ook te voet tot aan je deur te komen aanbellen, je kan ze dan ofwel binnen laten ofwel verzoeken weg te gaan ... dat kan je niet beletten.
      Maar niemand heeft het recht zich uw eigendom toe te eigenen om er zonder toelating gebruik van te maken.

Waar we vroeger woonden hadden we een brede parking vooraan, regelmatig kwamen anderen daar gewoon parkeren om iets verder op café te gaan ... dus waar zit de limiet van het aanvaardbare?

Ge kunt natuurlijk eens een spijkermat leggen op uw oprit, eens zien hoe vaak ze dan nog bij u binnen komen draaien.

Simpelweg ... zoiets doe je niet en als het steeds dezelfde buur is, dan kan je daar best eerst op een vriendelijke manier een klapke mee doen en zeggen dat je daar niet zo op gesteld bent.
      Verder zie ik niet in waarom je zelf maatregelen zou moeten nemen opdat een ander niet bij u binnen komt gereden.

Maar misschien is het anders als het een Ferrari, Lamborghini of RR zou zijn ... kan je vragen om hem te laten staan.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Uit respect alleen ga je niet bij andere mensen binnen rijden, dat is hun eigendom en je hebt er niets verloren.
        Bij ons gebeurt het ook regelmatig dat iemand binnen rijdt om te keren, de toer van de blok zou hun anders 200 meter benzine kunnen kosten.

Maar stel dat je kat veilig op je oprit zit (katten weten wel waar ze thuis zijn en zitten daar vaak) en er komt zo een gek je oprit opgereden met de nodige gevolgen, ga je dan nog zo begripvol zijn?
        P.S. Die kat kan ook uwe kleine zijn hé.
        Zelf hebben we al gehad dat zo iemand bij het keren op onze oprit tegen onze wagen reed ... en er natuurlijk vandoor is gegaan.

Of ge hebt net enkele klinkers of tegels van je oprit hersteld met verse cement of zo onder dat nog moet uitharden ... een plezante komt daar zo maar eventjes op rijden en ge kunt uw werk herbeginnen.

Wettelijk gezien heeft iedereen het recht om via een oprit, ingang of wat dan ook te voet tot aan je deur te komen aanbellen, je kan ze dan ofwel binnen laten ofwel verzoeken weg te gaan ... dat kan je niet beletten.
        Maar niemand heeft het recht zich uw eigendom toe te eigenen om er zonder toelating gebruik van te maken.

Waar we vroeger woonden hadden we een brede parking vooraan, regelmatig kwamen anderen daar gewoon parkeren om iets verder op café te gaan ... dus waar zit de limiet van het aanvaardbare?

Ge kunt natuurlijk eens een spijkermat leggen op uw oprit, eens zien hoe vaak ze dan nog bij u binnen komen draaien.

Simpelweg ... zoiets doe je niet en als het steeds dezelfde buur is, dan kan je daar best eerst op een vriendelijke manier een klapke mee doen en zeggen dat je daar niet zo op gesteld bent.
        Verder zie ik niet in waarom je zelf maatregelen zou moeten nemen opdat een ander niet bij u binnen komt gereden.

Maar misschien is het anders als het een Ferrari, Lamborghini of RR zou zijn ... kan je vragen om hem te laten staan.
        Ik dacht ook dat het nogal ver gekomen is dat je op uw eigendom maatregelen moet nemen om het frequent misbruik ervan (en dit is meerdere keren per dag) te voorkomen of verbieden. De wereld op zijn kop dus, maar dit zegt uiteraard ook genoeg over het gebrek aan respect voor iemand anders eigendom door de persoon in kwestie.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Hang een fake camera, en vertel hem dat je nu je oprit filmt.

En dat als hij dat blijft doen, je hem mee wil doen betalen voor de heraanleg of hervoegen.
          Dat zal allicht het logisch gevolg worden indien er aan mijn vriendelijk verzoek geen gevolg wordt gegeven.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            Wil je dat niet, dan moet je gewoon afsluiten en krijgt je domein het privaat domein karakter.
            De voorschriften verbieden het hier om een afsluiting te zetten anders dan beplanting.
            Ik zie je moeilijk een haag planten voor je oprit en die telkens wegnemen als je binnen wil rijden.
            Verder denk ik ook wel dat je plaatsen met een openbaar karakter nogal mixt met privaat eigendom.

Als wat iemand op uw eigendom plaatst, dat mag je gewoon vernietigen.
            Heb het zelf meegemaakt, dus uit ervaring kan ik zeggen dat je er niets aan kunt doen als iemand iets van u vernietigt wat op zijn eigendom staat.
            Hoe het in de wetteksten staat is niet voor iedereen duidelijk, maar als je er verder mee gaat snap je heel snel wat uw rechten effectief zijn.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Ik dacht ook dat het nogal ver gekomen is dat je op uw eigendom maatregelen moet nemen om het frequent misbruik ervan (en dit is meerdere keren per dag) te voorkomen of verbieden. De wereld op zijn kop dus, maar dit zegt uiteraard ook genoeg over het gebrek aan respect voor iemand anders eigendom door de persoon in kwestie.
              Meer dan 500% akkoord met u. (Valt niet vaak voor)

Als er hier ene bij mij binnen rijdt en ik kom op dat moment net thuis ... dan zet ik mij daar dwars voor en kan hij een tijdje wachten voor hij terug vertrekt. (Effectief al gedaan)
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Beetje gelijkaardig probleem is als er voor mijn poort (garage met 10 auto's, helaas maar 1tje van mij ) staat.
                Als je naar binnen moet geven de flikken enkel een boete, het argument dat er nog 10 anderen zijn die eventueel wel naar buiten moeten ipv naar binnen doet er niet toe. "Ze moeten dan maar bellen, dan slepen we hem wel". Erger is al je naar buiten moet, er staat er weer 1 voor, en dan sta je 30min te wachten op de flikken, om dan net voor ze toekomen de eigenaar van de auto toe te zien komen: "ja sorry er was nergens parking en ik kwam net voor 5 min om... te halen". Tja, sta je daar mooi, je komt te laat waar je moest zijn en een boete om het gedrag te ontmoedigen heeft die niet gehad.
                Is er een fout gebeurd? Ja. Wordt er in praktijk iets aan gedaan? Neen.

Comment

Het enige wat je daar aan kan doen is via de vrederechter een schadevergoeding gaan opeisen.
                  Punt is wel dat je de schade moet aantonen... Als je bij de tandarts een "no show" van 30€ moet betalen heb je een punt, maar als je te laat bent voor de zondagsmis of een bezoekje aan vrienden, dan zullen er niet veel rechters een schadevergoeding toekennen.

En dan nog, een zaak starten voor 30€, je moet er zin in hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Het enige wat je daar aan kan doen is via de vrederechter een schadevergoeding gaan opeisen.
                    Punt is wel dat je de schade moet aantonen... Als je bij de tandarts een "no show" van 30€ moet betalen heb je een punt, maar als je te laat bent voor de zondagsmis of een bezoekje aan vrienden, dan zullen er niet veel rechters een schadevergoeding toekennen.

En dan nog, een zaak starten voor 30€, je moet er zin in hebben.
                    tja, die tandarts is een van de weinige momenten waarop je het kan aantonen vrees ik.
                    Als zelfstandige te laat ergens toekomen (ook al heb je die reden) is ook niet goed voor je imago. Wat de schade daarbij is kan je ook niet zeggen.

Moest het op je eigen oprit zijn dat ze (fout)parkeren mag je mss de wielklem erop zetten?

Comment

Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

als je een camera plaatst moet je wel zorgen dat hij de openbare weg niet filmt. Schending van de privacy. Tzou anders kunnen zijn dat hij geen boete heeft (want de camera mag niet) en jij wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
                          als je een camera plaatst moet je wel zorgen dat hij de openbare weg niet filmt. Schending van de privacy. Tzou anders kunnen zijn dat hij geen boete heeft (want de camera mag niet) en jij wel.
                          Die kan je toch van op een bepaalde hoogte richten dat de opname stopt waar je eigendom begint op waar die eindigt.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

elke degelijk camera kan je zo richten of afstellen dat deze enkel je eigendom filmt
                            als die ook de openbare weg filmt moet je dat aanvragen en er borden hangen dat men gefilmd wordt als ik het mij goed herinner

Comment

Wij wonen op het einde van een straat.
                              Aan dat uiteinde is een zogenaamde "pijpenkop" voorzien.
                              Je weet wel: stoppen op het eind, achteruit-inkeren, vooruitkeren en wegrijden.
                              Als nu de schoonmoeder van onze overburen op bezoek komt (en dat is zowat dagelijks) dan staat ze steevast IN die pijpenkop (blijkbaar meent mevrouw dat dit haar exclusieve parkeerplek is)
                              Gevolg: al wie moet keren zit in de miserie....en manoeuvreert vervolgens op de oprit van onze buren.
                              Bij mij gaat het er dus niet in dat de dame in kwestie eerst VOORBIJ de woning rijdt waar ze meteen op bezoek gaat(terwijl voor de deur alle plaats is om te parkeren) om vervolgens haar plekje in te nemen in de pijpenkop en dan de straat te moeten oversteken met haar bagage...
                              Tja...toezien en verdragen zeker?
                              anders heb je "spel"...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                                Wij wonen op het einde van een straat.
                                Aan dat uiteinde is een zogenaamde "pijpenkop" voorzien.
                                Je weet wel: stoppen op het eind, achteruit-inkeren, vooruitkeren en wegrijden.
                                Als nu de schoonmoeder van onze overburen op bezoek komt (en dat is zowat dagelijks) dan staat ze steevast IN die pijpenkop (blijkbaar meent mevrouw dat dit haar exclusieve parkeerplek is)
                                Gevolg: al wie moet keren zit in de miserie....en manoeuvreert vervolgens op de oprit van onze buren.
                                Bij mij gaat het er dus niet in dat de dame in kwestie eerst VOORBIJ de woning rijdt waar ze meteen op bezoek gaat(terwijl voor de deur alle plaats is om te parkeren) om vervolgens haar plekje in te nemen in de pijpenkop en dan de straat te moeten oversteken met haar bagage...
                                Tja...toezien en verdragen zeker?
                                anders heb je "spel"...
                                Tja.., er zijn mensen die beter met een fiets of een trottinette zouden rijden zeker. Ofwel is dit echt van domheid en daar kunnen ze meestal niks aan doen hé.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X