Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Den troep

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Den troep

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
    GEEF ACHT!!!
    Dat is de beste # die ik hier reeds gelezen heb .

PS Ik zou er bijna durven op wedden dat PaulM iemand is die van beroepswege gewoon is dat iedereen voor hem moet springen en niet omgekeerd !?

Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      En dan belanden we weer bij het beginpunt : opvoeding en respect.....daar zit het probleem tegenwoordig.
      En wat zij de Griekse filosoof Socrates:
      'Onze jeugd heeft tegenwoordig een sterke hang naar luxe, heeft slechte manieren, minachting voor het gezag en geen eerbied voor ouderen.
      "Tegenwoordig" is dus een zeer relatief begrip.
      De jeugd van vandaag; dat zijn de ouderen van morgen.
      Ouder worden heeft zo zijn gevolgen.
      Last edited by dyafani; 10 november 2013, 11:42.
      Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

En je moet vooral de hele jeugd over één kam scheren.

Probleem ligt meestal bij de ouders, en die hebben hun legerdienst gedaan....
        Als we het leger nodig hebben om onze problemen op te lossen zijn we nog niet aan de nieuw patatjes.

Ik ben wreed content dat mijn kinderen die onzin zal bespaard blijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
          Mag ik weten wat jullie hebben uitgevoerd bij den ABL?
          Tenminste iets ... al is het wat respect leren voor anderen.
          Akkoord dat er veel verloren tijd in zit maar ook positieve dingen.

Je leert opstaan wanneer een ander het wil, niet alleen wanneer je het zelf wilt.
          Je leert er de bevelen op te volgen dat een ander u geeft en niet enkel uw goesting te doen van wat je graag doet.
          Je leert er (in mijn geval toch) ook een en ander bij van andere voertuigen en leert er ook mee rijden in plaats van zoals velen enkel in een Johnny bakske.
          Je leert er voor jezelf te zorgen en minder aangename zaken dat je thuis niet wil doen ook eens te doen zoals afwassen, dwijlen, schoenen poetsen, kledij in orde, bed opmaken, ...
          Je leert er omgaan met andere mensen waar je anders liever niet mee omgaat, willen of niet ... je moet alles samen doen.

Al bij al leer je zaken waar velen thuis nooit respect voor gehad hebben en altijd aan een ander overgelaten hebben.
          Ik kreeg zelf al een correcte opvoeding thuis met respect voor anderen, dus mijn legeropleiding was voor mij geen straf maar een deel van het leven.
          En wie nu bij zichzelf denkt dat de legerdienst tot niets dient en enkel een last is, die heeft er gewoon niets van gesnapt.

Ja ... voor uw inkomen is het een verloren jaar maar het telt toch al mee voor uw pensioen en ge hebt nog eens een pauze gehad tussen lang studeren (voor wie het deed) en lang werken (voor wie het doet).

En mijn rijbewijs C, E heb ik er inderdaad mee verdiend, dat is al terug een paar maandlonen uitgespaard.

Als ik sommige jongeren en zelfs ouderen zie rondlopen, dan denk ik vaak dat ze beter die legerdienst eens zouden doen om wat respect bij te leren!
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Je leert opstaan wanneer een ander het wil, niet alleen wanneer je het zelf wilt.
            Je leert er de bevelen op te volgen dat een ander u geeft en niet enkel uw goesting te doen van wat je graag doet.
            Je leert er (in mijn geval toch) ook een en ander bij van andere voertuigen en leert er ook mee rijden in plaats van zoals velen enkel in een Johnny bakske.
            Je leert er voor jezelf te zorgen en minder aangename zaken dat je thuis niet wil doen ook eens te doen zoals afwassen, dwijlen, schoenen poetsen, kledij in orde, bed opmaken, ...
            Je leert er omgaan met andere mensen waar je anders liever niet mee omgaat, willen of niet ... je moet alles samen doen.

Al bij al leer je zaken waar velen thuis nooit respect voor gehad hebben en altijd aan een ander overgelaten hebben.
            Ik kreeg zelf al een correcte opvoeding thuis met respect voor anderen, dus mijn legeropleiding was voor mij geen straf maar een deel van het leven.
            En wie nu bij zichzelf denkt dat de legerdienst tot niets dient en enkel een last is, die heeft er gewoon niets van gesnapt.

Ja ... voor uw inkomen is het een verloren jaar maar het telt toch al mee voor uw pensioen en ge hebt nog eens een pauze gehad tussen lang studeren (voor wie het deed) en lang werken (voor wie het doet).

En mijn rijbewijs C, E heb ik er inderdaad mee verdiend, dat is al terug een paar maandlonen uitgespaard.

Als ik sommige jongeren en zelfs ouderen zie rondlopen, dan denk ik vaak dat ze beter die legerdienst eens zouden doen om wat respect bij te leren!

Groetjes

Comment

Ben ik volledig mee eens, enkel dat rijbewijs heb ik er niet gehaald, ik had het al en reed zelf met mijn wagen naar Duitsland en het was maar een B. En voor iemand die met zijn loopbaan nog een jaartje tekort komt voor zijn pensioen komt dit ook goed van pas.
              Tijdens mijn opleiding heb ik vooral goed binnen de lijnen moeten lopen. Nadien was het enkel maar ervoor zorgen dat je niet teveel buiten de lijntjes kleurde, maar toch hing er nog steeds een zwaard boven het hoofd. Al bij al was dat toch niet zo moeilijk, je wist waaraan je je moest houden en daarmee rekening te houden kon er je niks overkomen.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Dat is de beste # die ik hier reeds gelezen heb .

PS Ik zou er bijna durven op wedden dat PaulM iemand is die van beroepswege gewoon is dat iedereen voor hem moet springen en niet omgekeerd !?

Groetjes
                Mensen leren kennen van op afstand, je moet het maar kunnen zeg ik. Madame Blanche heeft er niks aan. Weddenschap op voorhand verloren want dat is het laatste wat ik wil. Totaal niet mijn manier van doen.
                Mag ik vragen waarom je dat denkt, want tenslotte ken je me van haar noch pluimen.
                De mensen hier die me wel kennen heb ik niet zien reageren.

Comment

Maar hier ben het dan wel 100% mee eens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                    Maar hier ben het dan wel 100% mee eens.
                    En ik niet. Als je + 18-jarigen nog denkt "op te voeden", kom je volgens mij schromelijk te laat. Opvoeding zouden ze van thuis moeten meegekregen hebben. De discipline die in het leger afgedwongen wordt is puur hiërarchisch. Geen enkel privé bedrijf kan zo functioneren. Enkel bij het leger kan dat omdat daar waar een dienstplichtige denkt recht op te hebben altijd als een gunst wordt gezien. En als je dan in het verre Duitsland smachtend zit uit te kijken naar een paar dagen verlof, ben je meer geneigd je "gedisciplineerd" te gedragen. Simpel gezegd, het spel meespelen en denken: "Ik (dienstplichtige) ben hier binnenkort weg en jij (beroeps) mag nog wat blijven in dit circus".

En diegenen die hun dienstplicht als KROO of KRO hebben volbracht, als het zou kunnen doe het nog eens, maar dan onderaan aan de ladder. Wedden dat je anders gaat spreken.
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

En ik niet. Als je + 18-jarigen nog denkt "op te voeden", kom je volgens mij schromelijk te laat. Opvoeding zouden ze van thuis moeten meegekregen hebben. De discipline die in het leger afgedwongen wordt is puur hiërarchisch. Geen enkel privé bedrijf kan zo functioneren. Enkel bij het leger kan dat omdat daar waar een dienstplichtige denkt recht op te hebben altijd als een gunst wordt gezien. En als je dan in het verre Duitsland smachtend zit uit te kijken naar een paar dagen verlof, ben je meer geneigd je "gedisciplineerd" te gedragen. Simpel gezegd, het spel meespelen en denken: "Ik (dienstplichtige) ben hier binnenkort weg en jij (beroeps) mag nog wat blijven in dit circus".

En diegenen die hun dienstplicht als KROO of KRO hebben volbracht, als het zou kunnen doe het nog eens, maar dan onderaan aan de ladder. Wedden dat je anders gaat spreken.
                      Ik heb te snel en te onnadenkend gereageerd besef ik nu.
                      Ik ga een aantal mensen te snel af zijn, maar ik weet idd niet waarover ik sprak. Excuses voor deze té spontane reactie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                        Ik heb te snel en te onnadenkend gereageerd besef ik nu.
                        Ik ga een aantal mensen te snel af zijn, maar ik weet idd niet waarover ik sprak. Excuses voor deze té spontane reactie.
                        @Paul Ik heb geen enkel probleem met jouw reacties. Dat jij niet bij het leger bent geweest? Prima voor jou. Of moet ik zeggen: "Gelukzak".
                        Laat die zogenaamde dienstplicht waarvan ik ook ooit slachtoffer ben geweest nu eens iets zijn dat mij in een alarmfase brengt waaraan ik niet kan weerstaan en desnoods tot Sint-Juttemis bestrijd. Alhoewel, 't is niet meer nodig vermits afgeschaft. Echter voor mij jaren te laat. 
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

@Paul Ik heb geen enkel probleem met jouw reacties. Dat jij niet bij het leger bent geweest? Prima voor jou. Of moet ik zeggen: "Gelukzak".
                          Laat die zogenaamde dienstplicht waarvan ik ook ooit slachtoffer ben geweest nu eens iets zijn dat mij in een alarmfase brengt waaraan ik niet kan weerstaan en desnoods tot Sint-Juttemis bestrijd. Alhoewel, 't is niet meer nodig vermits afgeschaft. Echter voor mij jaren te laat. 
                          Goh, er zijn zo van die situaties waar je het geluk een handje kan helpen Robert
                          Maar dat wordt me door sommigen blijkbaar niet in dank afgenomen, rest my case.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            Ja Francis, discipline schijnt inderdaad een woord te zijn dat volledig verbannen is uit de hedendaagse samenleving, of zoals je aangeeft zal je misschien moeten beschaamd zijn als je 'den troep' hebt meegemaakt.
                            Ik lees in dit topic eerder het omgekeerde,
                            je moet beschaamd zijn als je geen legerdienst gedaan hebt,
                            en de jeugd van nu is om zeep omdat er geen legerdienst meer is...

Als ik daarentegen de reacties lees van sommige die legerdienst gehad hebben,
                            ben ik blij dat ik mijn discipline op andere manieren ingelepeld kreeg

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                            Tja, van respect gesproken voor diegene die hun plicht wel dienden te vervullen.
                            Ik ben er in ieder geval niet beschaamd om dat ik mijn dienst wel vervulde en merk het snel wie wel en niet milicien is geweest. Diegene die legerdienst hebben gedaan klagen en zagen minder rap.
                            Het zou geen kwaad kunnen moesten ze het weer invoeren heb ik zo de indruk.
                            Dus volgens jou heeft Krol ook geen legerdienst gedaan, want hoe hij op PaulM begint te klagen / zagen is nogal erg...

alleszins ben ik het eens met wat hierboven reeds gezegd werd:
                            als je denkt dat je jongens van 18 met gebrek aan respect/discipline/... met 1 jaar legerdienst gaat omtoveren....
                            dan denk ik dat je niet mee bent met de tijd...

Maar wie ben ik, kheb niet in het leger gezeten... ik zal dus wel geen discipline/kennis/... hebben
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Ik ben waarschijnlijk een buitenbeentje want ik keek echt uit naar mijn legerdienst, door omstandigheden heb ik geen militaire school gevolgd, achteraf gezien heb ik daar wel spijt van gehad. Ik vind dat ik persoonlijk een ongelooflijk toffe tijd heb meegemaakt tijdens mijn legerdienst, ik heb er trouwens toen ook contacten opgebouwd die een groot deel van mijn leven bepaald hebben en die nu na 35 jaar nog steeds een rol spelen. Het is één van de beste periodes in mijn leven geweest.
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Vanavond Deel 2 .
                                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Working...
                                X